Με τη μετονομασία του ονόματός του σε UN Tourism και με νέο εμπορικό σήμα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) εισέρχεται σε μια νέα εποχή.
Με αυτό το νέο εμπορικό σήμα, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ο Οργανισμός επιβεβαιώνει την ιδιότητά του ως ο εξειδικευμένος οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών για τον τουρισμό και ο παγκόσμιος ηγέτης του τουρισμού για την ανάπτυξη, προωθώντας την κοινωνική και οικονομική αλλαγή για να διασφαλίσει ότι “ο άνθρωπος και ο πλανήτης” βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, ο UN Tourism προσέφυγε στις υπηρεσίες της Interbrand, του κορυφαίου παγκόσμιου οργανισμού branding. Η Interbrand μετέφρασε με επιτυχία το ανανεωμένο όραμα του Οργανισμού για τον τουρισμό σε μια νέα οπτική ταυτότητα και περιγραφή του εμπορικού σήματος.
Αυτό περιελάμβανε τη μετονομασία του Οργανισμού, μεταβαίνοντας από το UNWTO στο UN Tourism. Ταυτόχρονα, δημιουργήθηκε σχολαστικά μια νέα αφήγηση του brand, η οποία ευθυγραμμίζεται αρμονικά με την κεντρική αποστολή και τις προτεραιότητες του UN Tourism. Αυτή η αφήγηση περιστρέφεται γύρω από τρία βασικά μηνύματα: τον ΟΗΕ ως παγκόσμιο αλτρουιστικό οργανισμό, την έννοια της διασύνδεσης των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο και την έννοια της ενεργητικότητας και της κινητικότητας.
Με την απομάκρυνση από τα ακρωνύμια, ο UN Tourism υιοθετεί μια πιο προσιτή στάση και αξιοποιεί τα δυνατά του σημεία: το “UN”, που σηματοδοτεί την εξουσία, και τον τουρισμό, μια απλή και κατανοητή έννοια για όλους.
Η αλλαγή αυτή εγκρίθηκε από τα μέλη του Οργανισμού, αναδεικνύοντας την ενιαία στήριξή τους στον βαθύ μετασχηματισμό και την επανεφεύρεση του UN Tourism τα τελευταία χρόνια, καθώς έχει γίνει πιο ευέλικτος, πιο αναγνωρίσιμος και όλο και πιο κοντά στα κράτη μέλη του, τους εταίρους και τον τομέα στο σύνολό του.
Με 160 κράτη μέλη και εκατοντάδες συνεργάτες του ιδιωτικού τομέα, ο UN Tourism έχει την έδρα του στη Μαδρίτη, της Ισπανίας, και περιφερειακά γραφεία στη Νάρα (Ιαπωνία) που καλύπτουν την Ασία και τον Ειρηνικό, στο Ριάντ (Σαουδική Αραβία) για τη Μέση Ανατολή, καθώς και τα επικείμενα περιφερειακά γραφεία για την Αμερική (Ρίο ντε Τζανέιρο, Βραζιλία) και την Αφρική (Μαρόκο).
Οι προτεραιότητές του επικεντρώνονται στην προώθηση του τουρισμού για τη βιώσιμη ανάπτυξη σύμφωνα με την Ατζέντα 2030 του ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη και τους 17 παγκόσμιους στόχους της.
Ο UN Tourism προωθεί την ποιοτική εκπαίδευση, υποστηρίζει αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας στον τομέα, εντοπίζει ταλέντα, προωθεί την καινοτομία και επιταχύνει τη δράση για το κλίμα και τη βιωσιμότητα στον τουρισμό με:
-Τα κράτη μέλη, τόσο ως αποδέκτες των υπηρεσιών και της συνδρομής του, όσο και ως ενεργά ενδιαφερόμενα μέρη στο πρόγραμμα εργασίας του Οργανισμού.
-Άτομα -συγκεκριμένα οι ταξιδιώτες και οι τοπικές κοινότητες των οποίων οι ζωές ακμάζουν με την ενίσχυση της οικονομίας μέσω του τουρισμού.
-Ιδιωτικοί, ημι-ιδιωτικοί και δημόσιοι οργανισμοί -όλοι όσοι εμπλέκονται με το έργο του UN Tourism, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων και των γνώσεών του, των εκδηλώσεων και των προϊόντων του.
Ο δηλώσεις
“Καθώς η κοινωνία προοδεύει, ο τομέας του τουρισμού, όπως και πολλοί άλλοι τομείς, πρέπει να μετασχηματιστεί για να λειτουργήσει ως καταλύτης για την ευημερία σε παγκόσμια κλίμακα. Η ενίσχυση της ευημερίας των ατόμων, η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, η τόνωση της οικονομικής προόδου και η προώθηση της διεθνούς αρμονίας είναι βασικοί στόχοι που αποτελούν τη θεμελιώδη ουσία του UN Tourism. Ο οργανισμός αναλαμβάνει τον ρόλο της προώθησης μιας βιώσιμης δύναμης που είναι πλέον κεντρική σε πολλές οικονομίες”, δήλωσε ο Zurab Pololikashvili, γενικός γραμματέας του UN Tourism.
Ο Borja Borrero, εκτελεστικός διευθυντής της Interbrand, δήλωσε: “Η μετάβαση από τον UNWTO στον UN Tourism σηματοδοτεί μια σημαντική νέα φάση για τον οργανισμό. Η αναθεωρημένη ονοματολογία προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως απλότητα, αυξημένη κατανόηση, καλύτερη αναγνωσιμότητα και απομνημόνευση. Εξυπηρετεί επίσης την αποσαφήνιση της σφαίρας επιρροής του οργανισμού εντός της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Τα νέα στοιχεία της επωνυμίας αποτελούν τα θεμέλια μιας ξεχωριστής και ιδιόκτητης εικόνας, μιας εικόνας που είναι άμεση, σχετιζόμενη και σχετική με ποικίλα ακροατήρια”.
Η νέα εικόνα
Η νέα έκφραση του εμπορικού σήματος δεν περιορίζεται μόνο σε λέξεις και μηνύματα, αλλά επεκτείνεται και σε έναν επαναπροσδιορισμένο οπτικό λόγο. Ο UN Tourism έχει μια νέα σχεδιαστική γλώσσα που ξεκινά από το σύμβολό του. “Φέρνοντας τον κόσμο πιο κοντά” είναι το νέο σλόγκαν που εμπνέει την ιδέα μιας Πανγαίας που διαμορφώνει μια ανθρώπινη φιγούρα σε δράση. Αυτή η δραστική εξέλιξη από τα προηγούμενα σύμβολα της υδρόγειου σφαίρας αντικατοπτρίζει την έμφαση που δίνει ο Οργανισμός στη δυναμική φύση του τουρισμού και στο να θέτει τον άνθρωπο σε προτεραιότητα.
Πέρα από το σύμβολο, η νέα επωνυμία περιλαμβάνει επίσης την ανανέωση ολόκληρου του οπτικού συστήματος, το οποίο βασίζεται πλέον σε ένα πλέγμα γεωγραφικών συντεταγμένων με σκοπό να βοηθήσει τους ανθρώπους να πλοηγηθούν στα σημεία επαφής της επωνυμίας, τόσο εκτός όσο και στο διαδίκτυο, όπως οι εκδηλώσεις, ο ιστότοπος, οι εκθέσεις, τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και οι καμπάνιες. Αυτό το σύστημα αποκαλύπτει ένα πλούσιο σύνολο στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων εικόνων, γραμματοσειρών, χρωμάτων και εικονογραμμάτων, όλα σχεδιασμένα για να εξατομικεύουν καμπάνιες, εκδηλώσεις, αναρτήσεις και βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το νέο εμπορικό σήμα θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλα τα σημεία επαφής του UN Tourism κατά τους επόμενους μήνες, ξεκινώντας με τα ψηφιακά κανάλια, όπως η ιστοσελίδα, οι λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ενημερωτικά δελτία, ενώ θα ακολουθήσουν οι φυσικοί χώροι, όπως τα γραφεία και οι εκδηλώσεις, καθώς και άλλα στοιχεία, όπως οι εκθέσεις και το επιστολόχαρτο.