Photo by Rachel Claire on Pexels

Amadeus: Κοσμογονικές αλλαγές στα ταξίδια το 2023 | Metaverse, βιομετρικές πληρωμές και οικολογική συνείδηση επιλέγουν οι ταξιδιώτες

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μάρτυρες μιας συνεχούς αλλαγής στον τρόπο που ταξιδεύουμε θα γίνουμε τους επόμενους 12 μήνες, αλλά και μετά, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Amadeus για τις ταξιδιωτικές τάσεις που θα επικρατήσουν το 2023.

Σύμφωνα με την έρευνα, ενώ η τεχνολογία αποτελεί βασικό μοχλό αλλαγής και τα βιομετρικά στοιχεία θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, οι ανθρώπινες σχέσεις θα είναι εξίσου σημαντικές. Όλες οι τάσεις συνδέονται με προσωπικές και κοινωνικές ανησυχίες, από την ανάγκη για ταξίδια με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα μέχρι την επιθυμία να έχουν περισσότεροι άνθρωποι την ελευθερία να εργάζονται από οπουδήποτε.

“Ο κόσμος συνήθιζε να προβλέπει τον αντίκτυπο της τεχνολογίας στα ταξίδια με πολύ συγκεκριμένους όρους, προβλέποντας όλο και μεγαλύτερες και ταχύτερες επιλογές μεταφοράς. Το μέλλον είναι εδώ τώρα και μοιάζει πολύ διαφορετικό. Οι άνθρωποι θέλουν να μειώσουν τον αντίκτυπό τους στον πλανήτη, δίνοντας παράλληλα προτεραιότητα στις ανθρώπινες σχέσεις και την κοινωνία”, λέει ο Daniel Batchelor, αντιπρόεδρος, υπεύθυνος για το παγκόσμιο εταιρικό μάρκετινγκ, την επικοινωνία και την κοινωνική ευθύνη της Amadeus.

“Σε αυτή τη συναρπαστική νέα πραγματικότητα, η τεχνολογία μας επιτρέπει να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους. Το metaverse, η βιομετρία και οι προσδοκίες των ταξιδιωτών από την ταξιδιωτική βιομηχανία αλλάζουν γρήγορα το τοπίο. Είναι μια απίστευτα συναρπαστική στιγμή για τον κλάδο”, προσθέτει.

Metaverse και βιομετρικές πληρωμές στο επίκεντρο

Σύμφωνα με την έρευνα τις Amadeus, οι ταξιδιωτικές τάσεις που θα σηματοδοτήσουν την επόμενη χρονιά διακρίνονται ως εξής:

Ταξιδεύοντας, αλλά όχι όπως σήμερα

Τα επόμενα χρόνια, το Metaverse θα αναπτύξει περαιτέρω ευκαιρίες για τους ταξιδιώτες, οι οποίο θα μπορούν να απολαύσουν βαθύτερες πολιτιστικές εμπειρίες σε έναν διαδικτυακό κόσμο και να παρακολουθούν εικονικές συναυλίες και εκθέσεις. Η τεχνολογία προσφέρει επίσης τεράστιες δυνατότητες για υποστήριξη πριν από το ταξίδι και την ευκαιρία να γνωρίσει ο ταξιδιώτης το ταξίδι του πριν το αγοράσει, αυξάνοντας περαιτέρω την περιπλάνηση και τον ενθουσιασμό. Αυτό θα γίνει όλο και πιο δημοφιλές όταν πρόκειται για προϊόντα υψηλότερων τιμών, όπως οι πολυτελείς κρουαζιέρες.

Η Walt Disney Co. σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα πραγματικό θεματικό πάρκο που θα περιλαμβάνει μια παράλληλη εικονική τρισδιάστατη εμπειρία, ενώ η Σεούλ πρωτοπορεί με σχέδια για την κατασκευή μιας “μετα” πλατφόρμας με την ονομασία “Metaverse Seoul”, μέχρι το 2023. Η Qatar Airways ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το Qverse με το πλήρωμα καμπίνας MetaHuman θα προσφέρει μια καθηλωτική εμπειρία για την περιήγηση στα αξιοθέατα, την πλοήγηση και το check-in στο Διεθνές Αεροδρόμιο Hamad.

Η χρήση του Metaverse θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να εξερευνήσουν έναν προορισμό πριν από την άφιξή τους σε αυτόν ή να ξαναζήσουν τις εμπειρίες τους μετά την επιστροφή τους στην έδρα τους.

Ομαλές διαδικασίες πληρωμών κατά το ταξίδι

Οι βιομετρικές πληρωμές -π.χ. μέσω ApplePay και GooglePay- είναι σήμερα κοινός τόπος τόσο στο λιανικό εμπόριο όσο και στα ταξίδια. Αλλά τα επόμενα χρόνια, οι βιομετρικές πληρωμές στα ταξίδια θα ανέλθουν σε υψηλότερο επίπεδο. Τα αεροδρόμια χρησιμοποιούν ήδη βιομετρικά στοιχεία για την ταυτοποίηση των ταξιδιωτικών εγγράφων. Το λογικό επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιηθεί αυτή η επαλήθευση ταυτότητας και για όλες τις πληρωμές που πραγματοποιούν οι ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Όταν ένας ταξιδιώτης χρησιμοποιεί βιομετρικά στοιχεία για να κάνει check in, να παραδώσει τις αποσκευές του και να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο, οι έλεγχοι ταυτότητας μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για πληρωμές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Τα αεροδρόμια και οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα μπορούν να προσφέρουν στους ταξιδιώτες μια εντελώς ανέπαφη και εύκολη εμπειρία πληρωμών με τη χρήση βιομετρικών στοιχείων καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Από την πληρωμή εισιτηρίων τρένων μέχρι την αναβάθμιση θέσεων, τα γεύματα στα αεροπλάνα ή το καθυστερημένο check-out στα ξενοδοχεία, οι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο θα χρησιμοποιούν εύχρηστες και ασφαλείς λύσεις βιομετρικών πληρωμών. Μικρές δοκιμές έχουν ήδη ξεκινήσει με τον ταξιδιωτικό λιανοπωλητή Hudson. Η εταιρεία έχει αναπτύξει τη λύση βιομετρικών πληρωμών Amazon One στο υποκατάστημα του Διεθνούς Αεροδρομίου του Νάσβιλ, επιτρέποντας στους πελάτες να πληρώνουν με την παλάμη του χεριού τους κατά την έξοδό τους.

Ταξιδεύοντας με ελαφρύ φορτίο

Ο συνδυασμός της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης των ταξιδιωτών σχετικά με το οικολογικό τους αποτύπωμα και του κόστους των παραδοτέων αποσκευών οδηγεί σε μείωση των αποσκευών. Τα πολλαπλά σχεδιασμένα καροτσάκια δεν αποτελούν πλέον σύμβολο κύρους – το αντίθετο μάλιστα.

Τα ξενοδοχεία και τα θέρετρα προσφέρουν όλο και περισσότερο την ενοικίαση ογκωδών αντικειμένων, όπως αθλητικός εξοπλισμός ή ρούχα γυμναστικής, κατά προτίμηση από τοπικούς προμηθευτές, για να είναι πιο ελκυστικά για τους τουρίστες. Επιπλέον, οι ταξιδιώτες θέλουν να κάνουν τις αγορές τους σε τοπικό επίπεδο για να στηρίξουν την κοινότητα και να εξασφαλίσουν ουσιαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Παγκόσμια εμπορικά σήματα όπως το Hilton προσφέρουν εξοπλισμό γυμναστικής και βοηθούν τους ταξιδιώτες να πλησιάσουν σε μια διαμονή χωρίς αποσκευές. Η Amadeus αναμένει ότι η τάση αυτή θα ενταθεί και θα εξελιχθεί.

Εργασία από οπουδήποτε

Οι εξ αποστάσεως εργαζόμενοι θα υιοθετούν έναν ολοένα και πιο νομαδικό τρόπο ζωής, περνώντας χρόνο σε διαφορετικές τοποθεσίες. Λόγω της ευρείας επισημοποίησης της “εργασίας από οπουδήποτε” από τις εταιρίες, οι εργαζόμενοι θα περνούν λιγότερο χρόνο στο σπίτι.

Οι εργαζόμενοι θα επιλέξουν να περάσουν χρόνο με τους φίλους και την οικογένειά τους στα σπίτια τους στη χώρα τους ή να εργαστούν στο εξωτερικό για ένα μήνα. Θα δούμε περαιτέρω αύξηση των χωρών που υποστηρίζουν τους ψηφιακούς νομάδες μέσω συστημάτων θεωρήσεων και κινήτρων.

Χώρες όπως η Γερμανία, η Γεωργία, η Ισλανδία και η Κροατία έχουν ήδη δημιουργήσει επίσημα προγράμματα που απευθύνονται σε ψηφιακούς νομάδες. Η πλατφόρμα Nomadlist συνδέει μια παγκόσμια κοινότητα απομακρυσμένων εργαζομένων και τους βοηθά να βρουν προσιτές τοποθεσίες. Η πλατφόρμα συγκαταλέγει την Μπανγκόκ και τη Λισαβόνα μεταξύ των πέντε κορυφαίων πόλεων για ψηφιακή εργασία. Η Amadeus έχει διαπιστώσει 165% αύξηση των αναζητήσεων για το Σίδνεϊ – Μπανγκόκ, τον Σεπτέμβριο του 2022, σε σύγκριση με το 2019. Οι αναζητήσεις για πτήσεις από Σάο Πάολο προς Λισαβόνα αυξήθηκαν επίσης κατά 74% την ίδια περίοδο.

Μια νέα κατηγορία εταιρικών ταξιδιωτών

Τα επαγγελματικά ταξίδια επιστρέφουν, με μια διαφορά. Τα τελευταία χρόνια, πολλές εταιρίες έχουν υιοθετήσει την πολιτική της εργασίας ανεξαρτήτως τοποθεσίας. Αυτό συνεπάγεται την πρόκληση του ομαδικού δεσμού και της συνεργασίας. Ως αποτέλεσμα, παρατηρούμε μια μικρή αύξηση των “εσωτερικών ταξιδιών”, όπου οι ομάδες συγκεντρώνονται με ρητό σκοπό την ενίσχυση των σχέσεών τους.

Η American Express Global Business Travel δημοσίευσε μάλιστα μια μελέτη με τίτλο “Γιατί τα επαγγελματικά ταξίδια βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας εταιρικής κουλτούρας”. Με την εμπειρία των εργαζομένων να είναι πλέον πιο σημαντική από ποτέ, τα προγράμματα ομαδικών ταξιδιών θα αυξηθούν εκθετικά, καθώς αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο για την κινητοποίηση των ομάδων, τη βελτίωση της ικανοποίησης των εργαζομένων, την ενίσχυση της εταιρικής αφοσίωσης και την απελευθέρωση της δημιουργικότητας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *