ypourgeio_ergasias

Αναδρομικά για το 2018, από την αύξηση της ΣΣΕ | ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ – ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων, αναφορικά με τη νέα ΣΣΕ, επισημαίνει ότι “Αναστάτωση επικρατεί στους επιχειρηματίες ενοικιαζομένων δωματίων που απασχόλησαν προσωπικό κατά το 2018, αφού καλούνται να πληρώσουν αναδρομικά, προσαύξηση 50% για όλη τη μισθοδοσία του 2018”.

Και συμπληρώνει ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Αντώνης Καρατάσος, στην ανακοίνωση, ότι “…Επίσης καλούνται να καταβάλλουν επιδόματα: γάμου – τέκνων – σπουδών – ανθυγιεινό κλπ, που μπορεί να φτάσουν άλλο ένα 50% επιπλέον. Ανησυχούν και διαμαρτύρονται οι επιχειρηματίες από όλη την Ελλάδα, καθώς οι λογιστές τους ενημερώνουν ότι εξαιτίας της υπ’ αριθ. ΤΡΙΜ.6/2018 Διαιτητικής Απόφασης, πρέπει να πληρώσουν ξαφνικά απίστευτες επιβαρύνσεις!”.

Το money-tourism.gr είχε προειδοποιήσει στις 10.10.2018, γράφοντας χαρακτηριστικά σε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ρεπορτάζ: “Νέα σοβαρή επιβάρυνση επιβλήθηκε και μάλιστα αναδρομικά, στα ήδη υπερφορολογημένα ξενοδοχεία, με την εσπευσμένη απόφαση της κυβέρνησης και της υπουργού Εργασίας κας. Έφης Αχτσιόγλου, να κηρύξουν υποχρεωτική από 4 Οκτωβρίου 2018, την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των Ξενοδοχοϋπαλλήλων. Συγκεκριμένα, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, όλα τα επιδόματα των ξενοδοχοϋπαλλήλων, υπολογίζονται βάσει του τελευταίου μισθού και συνεπώς του Οκτωβρίου ή του Νοεμβρίου 2018, για την τρέχουσα χρονιά και ως εκ τούτου, επηρεάζεται αναδρομικά, το μισθολογικό κόστος του 2018 για τα ξενοδοχεία και τα λοιπά καταλύματα”.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, αναφορικά με τα ισχύοντα “Ενημερώνουμε τους επιχειρηματίες ενοικιαζομένων δωματίων, που είναι μέλη της «Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων», ότι δεν εμπίπτουν στις διατάξεις της από 14/9/2018 υπ’ αριθ. ΤΡΙΜ.6/2018 Διαιτητικής Απόφασης «Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στα ενοικιαζόμενα δωμάτια – διαμερίσματα» (Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της ΣΕΤΚΕ με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό), η οποία υποχρεώνει τις επιχειρήσεις – μέλη της ΣΕΤΚΕ να επιβαρυνθούν αναδρομικά για όλο το 2018 με ποσά που μπορεί να φτάσουν πολλές χιλιάδες ευρώ.

Τα μέλη της “Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων” δεν έχουν κανένα λόγο να ανησυχούν, καθώς η “Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων” δεν είναι εγγεγραμμένη ούτε στη ΣΕΤΚΕ, ούτε στο ΣΕΤΕ και άρα δεν δεσμεύονται τα μέλη της με καμία σύμβαση που τα Σωματεία αυτά υπογράφουν”.

Και συνεχίζει η ανακοίνωση: “Οι επιχειρήσεις-μέλη της «Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων» μπορούν ελεύθερα να καταρτίζουν ατομικές συμβάσεις εργασίας, σύμφωνα με το Νόμο 4046/2012 και την Π.Υ.Σ. 6/28-2-2012 και την ερμηνευτική εγκύκλιο 4601/304/12-3-2012. Με ατομική σύμβαση εργασίας, ο μισθός είναι ελεύθερα διαπραγματεύσιμος και δεν υπάρχουν περιορισμοί. Το ελάχιστο μηνιαίο ποσό όμως (για 40 ώρες εργασίας εβδομαδιαία) δεν μπορεί να είναι κάτω από τα 586,08 ευρώ για τους άνω των 25 ετών και κάτω των 510,95 ευρώ για τους κάτω των 25 ετών. Επίσης δεν δεσμεύονται ούτε για καταβολή επιδομάτων (γάμου, τέκνων, τουριστικής εκπαίδευσης, εποχιακής απασχόλησης, ανθυγιεινής εργασίας κλπ), ούτε από δεσμευτικούς όρους (επαναπρόσληψης, απαγόρευσης απόλυσης, ιδιαίτερης αποζημίωσης).

Αντιθέτως όλες οι παραπάνω επιβαρύνσεις και δεσμεύσεις ισχύουν, για επιχειρηματίες ενοικιαζομένων δωματίων, που είναι μέλη στη ΣΕΤΚΕ.

Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι οι ενδιαφερόμενοι να ρωτήσουν για το θέμα, εκτός φυσικά από το λογιστή τους, το Σύλλογό τους και τη τοπική υπηρεσία επιθεώρησης εργασίας”.

Παράδειγμα

Η Ομοσπονδία παραθέτει ενδεικτική περίπτωση επιχειρηματία που έθεσε το παρακάτω ερώτημα: «Τον Απρίλη του 2018 προσέλαβα υπάλληλο 23 ετών, για 6μηνη απασχόληση ως ρεσεψιονιστ. Οι όροι αμοιβής καθορίστηκαν τότε σύμφωνα με την Εθνική Σύμβαση Εργασίας, δηλαδή στα 511 € μεικτά μηνιαίως. Στα τέλη Σεπτέμβρη 2018 όμως, ενημερώθηκα ότι υπογράφτηκε μια ΣΣΕ που ίσως με υποχρεώσει να καταβάλλω αναδρομικά που υπερβαίνουν το 50% σε όλους τους μισθούς, τις εργοδοτικές εισφορές, τα δώρα καθώς και επιπλέον διάφορα επιδόματα. Παρακαλώ ενημερώστε με, τι ισχύει.»

Απάντηση: Σύμφωνα και με την από 14/9/2018 Διαιτητική απόφαση τριμ.6/2018, σωστά ακολουθήσατε την Εθνική Σύμβαση Εργασίας, δεδομένου ότι οι συλλογικές σχέσεις εργασίας των εργαζομένων στα μη κύρια Ξενοδοχειακά καταλύματα δεν ρυθμίζονται από την από 27.3.2018 ΣΣΕ «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όλης της χώρας». Αυτή αφορά μόνο τα Ξενοδοχεία.

Α περίπτωση: Αν εσείς ως νόμιμος εκπρόσωπος της επιχείρησης σας, είστε εγγεγραμμένο μέλος σε Σωματείο που ανήκει στη Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (Σ.Ε.Τ.Κ.Ε)», τότε πράγματι υποχρεούστε να καταβάλλετε αναδρομικά για όλο το 2018 τις διαφορές που προκύπτουν από το μεικτό μηνιαίο μισθό (731€ αντί 511€), τις αυξημένες εργοδοτικές εισφορές, τα αυξημένα δώρα και επιπλέον τυχόν διάφορα επιδόματα που προβλέπει η Διαιτητική απόφαση τριμ.6/2018, όπως:

  • Επίδομα οικογενειακών βαρών: ποσοστό 10% σε όλους τους έγγαμους και διαζευγμένους εργαζόμενους, καθώς και στις ανύπαντρες μητέρες.
  • Επίδομα τουριστικής εκπαίδευσης: ποσοστό 5% – 15%
  • Επίδομα εποχιακής απασχόλησης: ποσοστό 10%.
  • Επίδομα ανθυγιεινής εργασίας: πχ: σε  Καθαριστές & Καμαριέρες

επίσης ισχύουν:

    • δεσμευτικοί όροι επαναπρόσληψης εποχιακά απασχολουμένων
    • ιδιαίτερες προϋποθέσεις απολύσεως εποχιακά απασχολουμένων
    • ιδιαίτερες αποζημιώσεις σε περίπτωση καταγγελίας σύμβασης

Β περίπτωση: Αν δεν είστε εγγεγραμμένο μέλος σε Σωματείο που ανήκει στη ΣΕΤΚΕ, τότε όλα παραμένουν όπως τα έχετε συμφωνήσει και δεν έχετε καμία επιβάρυνση.

Περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι επιχειρηματίες θα βρουν στο www.fede.gr και στο https://www.facebook.com/Greek.Tourist.Accommodation.Federation, όπου μπορούν να θέσουν και ερωτήματα.

Διαιτητική απόφαση του 2018

Αθήνα, 14 Σεπτεμβρίου 2018
Αρ. Πρωτ.Μ-Δ: 387
 

Προς:

  1. Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ)(πρώην Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων – ΠΟΕΕΥΤΕ), Σόλωνος 87-89 (3ος όροφος), 106 79 Αθήνα
  2. Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (Σ.Ε.Τ.Κ.Ε)», Διονυσίου του Αιγινήτου 7, 115 28 Αθήνα – Ιλίσια

ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΡΙΜ. 6/2018

Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στα μη κύρια τουριστικό καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α

  1. Με την υπ΄ αριθ. πρωτ. Ο.ΜΕ.Δ. Μ-Δ 51/4Μ/23.1.2018 αίτηση της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης με την επωνυμία «Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΕΥΓΕ)», ζητήθηκε η παροχή υπηρεσιών μεσολάβησης από τον Ο.ΜΕ.Δ. για τη σύναψη σ.σ.ε.. «Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα)».
  2. Την 31/5/2018 εκδόθηκε η με αρ. πρωτ. Μ-Δ 265 πρόταση μεσολάβησης με σκοπό την υπογραφή ΣΣΕ «Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα)»
  3. Με το υπ΄ αριθ. πρωτ. Μ-Δ 278/11.6.2018 έγγραφο του Ο.ΜΕ.Δ., γνωστοποιήθηκε στα μέρη της συλλογικής διαφοράς ότι η Πρόταση του Μεσολαβητή έγινε δεκτή από την εργατική πλευρά και απορρίφθηκε από την εργοδοτική πλευρά και ότι η διαδικασία της μεσολάβησης τερματίσθηκε.
  4. Με την υπ΄ αριθ. Μ-Δ 280/03Δ/12-6-2018 αίτηση, η συνδικαλιστική οργάνωση με την επωνυμία «Πανελλήνιο Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΕΥΤΕ), προσέφυγε στη Διαιτησία».
  5. Όπως αποτυπώνεται στο από 2.7.2018 πρακτικό ανάδειξης Τριμελούς Επιτροπής Διαιτησίας, αναδείχθηκαν με κλήρωση ως μέλη της Επιτροπής οι διαιτητές Θεόδωρος Κουτρούκης Δημήτριος Βερβεσός και Ιωάννης Τουτζιαράκης ενώ ως Πρόεδρος κληρώθηκε ο Δημήτριος Βερβεσός. Η Επιτροπή Διαιτησίας ανέλαβε καθήκοντα στις 9.7.2018.
  6. Με την υπ΄ αριθ. Μ-Δ 322/11.7.2018 πρόσκληση του Ο.ΜΕ.Δ., κλήθηκαν τα μέρη της συλλογικής διαφοράς σε κοινή συνάντηση, στις 16.7.2018 και ώρα 13.30, στα γραφεία του Ο.ΜΕ.Δ. στην Αθήνα, με σκοπό τη συζήτηση για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα). Με το με αρ.πρωτ.Μ-Δ 372/13.7.2018 έγγραφο, η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδος (Σ.Ε.Τ.Κ.Ε) ζήτησε αναβολή της συνάντησης. Στη συνάντηση της 16.7.2018, παρέστησαν εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι της εργατικής πλευράς και δεν προσήλθε η εργοδοτική πλευρό. Οι παριστάμενοι εκπρόσωποι της εργατικής πλευράς αναφέρθηκαν στις απόψεις τους όπως αυτές είχαν αναπτυχθεί και στη μεσολάβηση και επανέλαβαν ότι αποδέχονται στην πρόταση του μεσολαβητή. Στη συνάντηση αυτή, παρατάθηκε η προθεσμία διαιτησίας μέχρι την 10.9.2018, υπό τον όρο να δεχθεί την παράταση η εργοδοτική πλευρά, αποφασίσθηκε η διοργάνωση κοινής συνάντησης με την εργοδοτική πλευρό μέχρι την 30.7.2018 και δόθηκε στην εργατική πλευρά προθεσμία για υποβολή υπομνήματος μέχρι την 31.8.2018. Για τη συνάντηση συντάχθηκε το από 16.7.2018 πρακτικό διαιτησίας της Τριμελούς Επιτροπής.
  7. Με τις με αριθ. Μ-Δ 330/16.7.2018 και Μ-Δ 331/16.7.2018 προσκλήσεις του Ο.ΜΕ.Δ. κλήθηκαν τα μέρη της συλλογικής διαφοράς σε κοινή συνάντηση στις 24.7.2018 και ώρα 13.30, στα γραφεία του Ο.ΜΕ.Δ. στην Αθήνα, με σκοπό τη συζήτηση για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα). Στη συνάντηση της 24.7.2018, παρέστησαν εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι των μερών της συλλογικής διαφοράς αφενός της ΠΟΕΕΤ από την εργατική πλευρό και αφετέρου της ΣΕΤΚΕ και του ΣΕΤΕ από την εργοδοτική πλευρά. Στη συνάντηση συζητήθηκαν τα θέματα όπως έχουν οριοθετηθεί από την Πρόταση Μεσολάβησης. Οι εκπρόσωποι της εργατικής πλευράς ενέμειναν στις θέσεις τους όπως αυτές περιλαμβάνονται στο υπόμνημά τους προς τον Μεσολαβητή. Οι εκπρόσωποι της εργοδοτικής πλευράς αναφέρθηκαν επίσης σε όσα είχαν υποστηρίξει ενώπιον του Μεσολαβητή. Τα μέρη συμφώνησαν να προσκομίσουν υπομνήματα και να εξειδικεύσουν τις θέσεις τους μέχρι την 3.8.2018. Συμφώνησαν επίσης ότι παρατείνεται η προθεσμία διαιτησίας μέχρι την 10.9.2018. Για τη συνάντηση συντάχθηκε το από 24.7.2018 πρακτικό διαιτησίας της Τριμελούς Επιτροπής.
  8. Με το υπ΄ αριθ. πρωτ. Μ-Δ 361/3.8.2018 υπόμνημά της η εργατική πλευρά εξέθεσε τις θέσεις και τα επιχειρήματά της.
  9. Με το υπ΄ αριθ. πρωτ. Μ-Δ 363/3.8. 2015 υπόμνημά τηχ; η,εργοδοτική πλευρά εξέθεσε τις θέσεις κοι τα επιχειρήματα της.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β

Κατόπιν των ανωτέρω και επειδή δεν κατέστη δυνατό τα μέρη να καταλήξουν σε συμφωνία, η Επιτροπή, αφού έλαβε υπόψη τα παρακάτω:

  1. Το φάκελο της μεσολάβησης
  2. Τα πρακτικά μεσολάβησης
  3. Την αιτιολογία και το περιεχόμενο της πρότασης μεσολάβησης
  4. Το με υπ΄ αριθ. πρωτ. Μ-Δ 361/3.8.2018 υπόμνημα της εργατικής πλευράς
  5. Το υπ΄ αριθ. πρωτ. Μ-Δ 363/3.8. 2015 υπόμνημά της εργοδοτικής πλευράς
  6. Τη νομοθεσία για τις συλλογικές ρυθμίσεις και ιδίως το Ν.1876/1990, όπως ισχύει σήμερα, την με αριθμ. 6/28.02.2012 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου, όπως ισχύει σήμερα, το άρθρο τέταρτο του Ν.4303/2014 καθώς και την απόφαση της ΟλΣτΕ 2307/2014,
  7. Την παρ. 4 του άρθρου 3 του Ν. 1876/1990, όπως ισχύει σήμερα, η οποία ορίζει ότι «Οι κλαδικές συμβάσεις συνάπτονται από πρωτοβάθμιες ή δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις που καλύπτουν εργαζομένους ανεξάρτητα από το επάγγελμα ή την ειδικότητα τους, ομοειδών ή συναφών επιχειρήσεων του Ίδιου κλάδου και από εργοδοτικές οργανώσεις»,
  8. Τα λοιπά στοιχεία του φακέλου,
  9. Το γεγονός ότι κατά τη διαδικασία της Μεσολάβησης οι εκπρόσωποι της εργατικής πλευράς ζήτησαν την υπογραφή πανομοιότυπης σ.σ.ε. με την από 16.2.2016 σ.σ.ε. «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όλης της χώρας», και ότι οι εκπρόσωποι της εργοδοτικής πλευράς ζήτησαν να συνεχίσουν να εφαρμόζουν την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
  10. Το γεγονός ότι κατά τη διαδικασία της διαιτησίας οι θέσεις και τα επιχειρήματα αναπτύχθηκαν με βάση το κείμενο της πρότασης μεσολάβησης ότι η μεν εργατική πλευρό δήλωσε ότι αποδέχεται την πρόταση αυτή η δε εργοδοτική πλευρά ζήτησε να δεσμεύεται μόνον από την ΕΓΣΣΕ.
  11. Την ανάγκη ρύθμισης των συλλογικών σχέσεων εργασίας όλων των εργαζομένων στα μη κύρια τουριστικό καταλύματα, δεδομένου ότι αυτές δεν ρυθμίζονται από την από 27.3.2018 ΣΣΕ «για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όλης της χώρας»και ότι οι επιχειρήσεις, αυτές ανήκουν στον κλάδο του τουρισμού, ο οποίος παρά την οικονομική κρίση είναι από τους λίγους κλάδους της οικονομίας που παρουσιάζουν αυξητική τάση ως προς τη δραστηριότητα τους
  12. Το δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις των μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων συμπεριλαμβάνονται μεν στον ευρύτερο κλάδο του τουρισμού, έχουν όμως σημαντικές διαφορές από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
  13. Το δεδομένο ότι στην πρόταση μεσολάβησης προτάθηκαν κατώτατοι μισθοί και ημερομίσθια αρκετά χαμηλότερα από αυτούς που ορίζει η υπογραφείσα Εθνική Κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας «Για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όλης της χώρας» του έτους 2016 και 2017 και ακόμα χαμηλότερα σε σχέση με αυτούς που ορίζει η νέα ΣΣΕ για τα έτη 2018 και 2019 και ότι περιλαμβάνονται στην πρόταση μεσολάβησης θεσμικές ρυθμίσεις που κατά ένα μεγάλο μέρος ταυτίζονται με τις θεσμικές ρυθμίσεις της ανωτέρω κλαδικής σ.σ.ε.,
  14. Τις γενικότερες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της χώρας.

Η Επιτροπή κατέληξε ομόφωνα στην ακόλουθη απόφαση:

`Αρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής

Με τις διατάξεις της παρούσας ρυθμίζονται οι όροι αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα), που λειτουργούν σε όλη τη χώρα, και είναι μέλη των οργανώσεων που δεσμεύονται από την παρούσα ρύθμιση.

`Αρθρο 2
Κατάταξη σε κατηγορίες

Οι μισθωτοί τους οποίους αφορά η παρούσα κατατάσσονται σύμφωνα με την ειδικότητα τους και ανεξαρτήτως φύλου στις εξής κατηγορίες:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α΄: Υπάλληλος υποδοχής (ρεσεψιονίστ), Μάγειρας Α΄.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β΄: Σερβιτόρος Μπάρμαν ή Μπαρμπέιντ, Μάγειρας Β΄.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ: Βοηθός σερβιτόρου, Μάγειρας Γ΄, καμαριέρα.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Δ΄: Πλύντρια, Σιδερώτρια, Καθαρίστρια κοινοχρήστων χώρων, Λαντζέρης.

`Αρθρο 3
Βασικοί Μηνιαίοι Μισθοί

Οι βασικοί μηνιαίοι μισθοί των εργαζομένων που υπάγονται στην παρούσα από 01.01.2018 ορίζονται ως εξής:

Α΄ Κατηγορία Β.Μ. 771 ΕΥΡΩ βασικό ημερομίσθιο 30,84 ΕΥΡΩ

Β΄ Κατηγορία Β.Μ. 751 ΕΥΡΩ βασικό ημερομίσθιο 30,4 ΕΥΡΩ

Γ΄ Κατηγορία Β.Μ. 731 ΕΥΡΩ βασικό ημερομίσθιο 29,24 ΕΥΡΩ

Δ΄ Κατηγορία Β.Μ. 711 ΕΥΡΩ βασικό ημερομίσθιο 28,44 ΕΥΡΩ

`Αρθρο 4
Επίδομα προϋπηρεσίας

Χορηγείται επίδομα προϋπηρεσίας 5,60 ΕΥΡΩ, για κάθε ένα (1) έτος πραγματικής υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας σε άλλη επιχείρηση μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων ή ξενοδοχείου. Ειδικό για εκείνους που προσλαμβάνονται ως σερβιτόροι, βοηθοί σερβιτόροι και μπάρμαν και των δύο φύλων και με την προϋπόθεση ότι είναι πτυχιούχοι Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων τουλάχιστον μέχρι Μετεκπαίδευσης αναγνωρίζεται και προσμετράται η προϋπηρεσία που πραγματοποίησαν και σε οποιαδήποτε επισιτιστική επιχείρηση.

Για τους εργαζόμενους που υπάγονται στην παρούσα και που εργάζονται εποχιακά, ως χρόνος υπηρεσίας θεωρείται και εκείνος της νεκράς περιόδου και μέχρι τέσσερις (4) μήνες για κάθε χρόνο, υπό την προϋπόθεση ότι μετά τη νεκρή περίοδο αναλαμβάνουν εκ νέου εργασία στην επιχείρηση. Η προϋπηρεσία προκύπτει και αποδεικνύεται σε κάθε αμφισβήτηση από τα βιβλιάρια κύριας ή άλλης επικουρικής ασφάλισης του εργαζόμενου ή από βεβαιώσεις προϋπηρεσίας των επιχειρήσεων.

`Αρθρο 5
Λοιπά επιδόματα

Στους εργαζόμενους που υπάγονται στην παρούσα και αναφέρονται στο άρθρο 2 χορηγούνται τα εξής επιδόματα:

α. Επίδομα οικογενειακών βαρών: Σε όλους τους έγγαμους και διαζευγμένους εργαζόμενους της παρούσας ανεξαρτήτως φύλου, καθώς και στις ανύπαντρες μητέρες εργαζόμενες που υπάγονται στην παρούσα χορηγείται επίδομα οικογενειακών βαρών σε ποσοστό 10% το οποίο υπολογίζεται επί του βασικού μισθού ή ημερομίσθιου των άρθρων 3 και 4 (βασικός μισθός συν προϋπηρεσία.

β. Επίδομα τουριστικής εκπαίδευσης: Χορηγείται επίδομα τουριστικής εκπαίδευσης ποσοστιαίο, το οποίο υπολογίζεται επί του βασικού μισθού ή ημερομισθίου:

Για τους πτυχιούχους Ανωτέρων Τουριστικών Σχολών σε ποσοστό 15%. Για τους πτυχιούχους Μέσων Τουριστικών Σχολών, τους αποφοίτους Σχολών Μετεκπαίδευσης και τους αποφοίτους μετα δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Κατάρτισης ΙΕΚ που εντάσσονται στον ΟΕΕΚ και έχουν συμμετάσχει επιτυχώς στις εξετάσεις πιστοποίησης της Επαγγελματικής κατάρτισης σε ποσοστό 10%. Για τους αποφοίτους της ταχύρρυθμης εκπαίδευσης σε ποσοστό 6%επί του βασικού μισθού ή βασικού ημερομισθίου.

γ. Επίδομα εποχιακής απασχόλησης: Ποσοστό 10%, το οποίο υπολογίζεται επί του βασικού μισθού ή ημέρα στους εργαζόμενους εποχιακά και για κάθε μήνα απασχόλησής τους.

δ. Επίδομα ανθυγιεινής εργασίας: Χορηγείται σε ποσοστό 5% το οποίο υπολογίζεται επί του βασικού μισθού ή ημερομισθίου στους παρακάτω εργαζόμενους ανεξαρτήτως φύλου:

1) Καθαριστές κοινοχρήστων χώρων

2) Καμαριέρες, εφόσον ελλείψει καθαριστριών εκτελούν και τις εργασίες καθαρισμού των κοινοχρήστων χώρων του καταλύματος

3) Λαντζέρηδες.

Επίσης επίδομα ανθυγιεινής εργασίας χορηγείται στους μάγειρες σε ποσοστό 10% επί των άνω βασικών μηνιαίων μισθώνή ημερομισθίων

`Αρθρο 6
Εξασφάλιση 26πλάσιου ημερομισθίου εργατοτεχνίτη

Οι μηνιαίεςαποδοχές που καθορίζονται με την παρούσα, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι κατά μήνα, χαμηλότερες από το 26πλάσιο του εκάστοτε ισχύοντος κατώτατου νομοθετημένου ορίου ημερομισθίου του εργατοτεχνίτη ανάλογα με την ηλικία του.

`Αρθρο 7
Χορήγηση αναλυτικών σημειωμάτων μισθοδοσίας

Στους εργαζόμενους της παρούσας χορηγείται από τον εργοδότη εκκαθαριστικό ή αναλυτικό σημείωμα μισθοδοσίας για τις κατά μήνα αποδοχές τους και για τις αντίστοιχες κρατήσεις.

Οι πάσης φύσεως αποδοχές (μισθός, προκαταβολή, δώρα, άδειες επιδόματα, υπερωρίες κλπ.) θα καταβάλλονται μέσω τραπέζης της επιλογής του εργοδότη.

`Αρθρο 8
Ωράριο εργασίας

Οι πάσης φύσεως δε αποδοχές (βασικός μισθός επιδόματα κ.λπ.), που προβλέπονται στην παρούσα, καταβάλλονται στους δικαιούχους για απασχόληση 40 ωρών.

Η διάρκεια ατομικής απασχόλησης συμφωνείται με γραπτή ατομική σύμβαση εργασίας. Σε περίπτωση μερικής απασχόλησης καταβάλλεται αναλογία των προβλεπόμενων.

`Αρθρο 9
Επαναπρόσληψη εποχιακά απασχολουμένων

Οι μη συνεχούς λειτουργίας επιχειρήσεις μη κύριων τουριστικών καταλυμάτων (εποχιακές), ήτοι αυτές που λειτουργούν μέχρι 9 μήνες το χρόνο, υποχρεούνται να επαναπροσλαμβάνουν το ίδιο προσωπικό που απασχόλησαν κατά την προηγούμενη περίοδο.

Προϋπόθεση γΓ αυτό το καθιερωμένο δικαίωμα του εργαζόμενου αποτελεί η έγγραφη ειδοποίηση με συστημένη επιστολή ή τηλεομοιοτυπία ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο προς τον εργοδότη του μέχρι τέλους Ιανουαρίου ότι επιθυμεί να απασχοληθεί κατά την προσεχή περίοδο.

Οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να ενημερώνουν μέχρι την 31η Μαρτίου κάθε έτους με συστημένη επιστολή τηλεομοιοτυπία, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή άλλο τρόπο, από τον οποίο να προκύπτει βέβαιη χρονολογία, τους εργαζόμενους που δεν προτίθενται να επαναπροσλάβουν αν και έχουν ασκήσει το δικαίωμά τους για επαναπρόσληψη αν δηλώσει ότι δεν θα επαναπροσλάβει τους εργαζομένους που έχουν ασκήσει το άνω δικαίωμα μέσω αιτήσεως του, υποχρεούται στην καταβολή αποζημίωσης. Σε περίπτωση μη αποστολής της αρνητικής δήλωσης του προηγούμενου εδαφίου, τεκμαίρεται αποδοχή της πρότασης για επαναπρόσληψη και ο εργοδότης υποχρεώνεται να απασχολήσει το υπό κρίση προσωπικό το αργότερο από 20 Μαίου του ιδίου έτους.

Σε κάθε περίπτωση μισθωτός που κληθεί από την επιχείρηση να αναλάβει υπηρεσία και δεν την αναλάβει αδικαιολόγητα εντός πενθημέρου χάνει κάθε δικαίωμα επαναπρόσληψης και αποζημίωσης.

Η πρόσληψη και τα απορρέοντα από αυτήν δικαιώματα και υποχρεώσεις αρχίζουν από τη στιγμή που ο εργαζόμενος αναλαμβάνει εργασία.

`Αρθρο 10
Προϋποθέσεις απολύσεως εποχιακά απασχολουμένων

Τόσο κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της επιχείρησης όσο και κατά τη νεκρή περίοδο αυτής, καταγγελία σύμβασης εργασίας εργασθέντος κατά την προηγούμενη περίοδο χωρεί μόνο με ταυτόχρονη καταβολή της νόμιμης αποζημίωσης. Η αποζημίωση υπολογίζεται βάσει των κατά μέσο όρο αποδοχών της αμέσως προηγούμενης περιόδου εργασίας.

Δεν επιτρέπεται, κατά τη νεκρή περίοδο, καταγγελία δια προειδοποιήσεως.

Στην καταγγελία θα υπολογίζεται ως χρόνος εργασίας ολόκληρος ο χρόνος που διανύθηκε από την πρόσληψη στην ίδια επιχείρηση τουριστικού καταλύματος. Υπολογίζεται και ο «νεκρός» χρόνος εφόσον δεν ξεπερνάει τους 5 μήνες. Οι εργαζόμενοι στα τουριστικά καταλύματα υποχρεούνται να παραμείνουν στην εργασία και μετά τη λήξη της εποχιακής περιόδου, εφόσον η επιχείρηση έχει ανάγκη των υπηρεσιών τους της σειράς και του αριθμού καθοριζομένου από τον εργοδότη.

`Αρθρο 11
Αποζημιώσεις εργατοτεχνιτών – υπαλλήλων

Α. Οι αποζημιώσεις της παραγράφου 1 περίπτωση α όρθρο 3 Β.Δ. της 16/18.7.1920 στην περίπτωση καταγγελίας συμβάσεως εργασίας εργατοτεχνιτών βελτιώνονται σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της Ε.Γ.Σ.Σ.Ε.. ετών 2006-2007 και των προηγουμένων αυτής καθορίζονται συνολικά ως εξής:

Από 2 μήνες έως 1 έτος 5 ημερομίσθια
Από 1 έτος συμπληρωμένο έως 2 έτη 7 ημερομίσθια
Από 2 έτη συμπληρωμένα έως 5 έτη 15 ημερομίσθια
Από 5 έτη συμπληρωμένα έως 10 έτη 30 ημερομίσθια
Από 10 έτη συμπληρωμένα έως 15 έτη 60 ημερομίσθια
Από 15 έτη συμπληρωμένα έως 20 έτη 100 ημερομίσθια
Από 20 έτη συμπληρωμένα έως 25 έτη 120 ημερομίσθια
Από 25 έτη συμπληρωμένο έως 30 έτη 145 ημερομίσθια
Από 30 έτη συμπληρωμένα και άνω 165 ημερομίσθια

Β. Οι αποζημιώσεις στην περίπτωση καταγγελίας χωρίς προειδοποίηση των συμβάσεων εργασίας των υπαλλήλων με την ισχύουσα νομοθεσία (νόμοι 2112/1920, 3198/1955, 3863/2010, 3899/2010 και 4093/2012) καθορίζονται ως εξής:

Πίνακας αποζημίωσης υπαλλήλων
Χρόνος υπηρεσίας στον ίδιο εργοδότη Καταγγελία χωρίς προειδοποίηση ποσό αποζημίωσης – τακτικές αποδοχές
1 έτος συμπλ. έως 4 έτη 2 μηνών
4 έτη συμπλ. έως 6 έτη 3 μηνών
6 έτη συμπλ. έως 8 έτη 4 μηνών
8 έτη συμπλ. έως 10 έτη 5 μηνών
10 έτη συμπλ. 6 μηνών
11 έτη συμπλ. 7 μηνών
12 έτη συμπλ. 8 μηνών
13 έτη συμπλ. 9 μηνών
14 έτη συμπλ. 10 μηνών
15 έτη συμπλ. 11 μηνών
16 έτη συμπλ. και άνω 12 μηνών
 

 

Πίνακας πρόσθετης αποζημίωσης υπαλλήλων, οι οποίοι στις 12.11.2012 είχαν συμπληρώσει υπηρεσία 17 ετών και άνω στον ίδιο εργοδότη *

 

Χρόνος υπηρεσίας στον ίδιο εργοδότη Καταγγελία χωρίς προειδοποίηση ποσό αποζημίωσης – τακτικές αποδοχές
17 έτη συμπληρωμένα 1 μήνα
18 έτη συμπληρωμένα 2 μηνών
19 έτη συμπληρωμένα 3 μηνών
20 έτη συμπληρωμένα 4 μηνών
21 έτη συμπληρωμένα 5 μηνών
22 έτη συμπληρωμένα 6 μηνών
23 έτη συμπληρωμένα 7 μηνών
24 έτη συμπληρωμένα 8 μηνών
25 έτη συμπληρωμένα 9 μηνών
26 έτη συμπληρωμένα 10 μηνών
27 έτη συμπληρωμένα 11 μηνών
28 έτη συμπληρωμένα και άνω 12 μηνών

* Στην αποζημίωση αυτή λαμβάνονται ως βάση υπολογισμού οι τακτικές αποδοχές του τελευταίου μήνα υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης μέχρι όμως το ποσό των 2.000€.

Η ανωτέρω, σύμφωνα με το νόμο, οφειλόμενη αποζημίωση μειώνεται στο μισό, αν χωρήσει καταγγελία με προειδοποίηση.

`Αρθρο 12
Εφαρμογή θεσμικών Εθνικής Γενικής Σ.Σ.Ε..

Οι θεσμικοί όροι των Ε.Γ.Σ.Σ.Ε. εφαρμόζονται και στους εργαζομένους, μέλη των οργανώσεων που δεσμεύονται από την παρούσα ρύθμιση που υπάγονται στην παρούσα ρύθμιση, στο βαθμό που είναι ευνοϊκότεροι από τα ήδη ισχύοντα.

`Αρθρο 13
Ειδικοί όροι καταβολής επιδομάτων Χριστουγέννων και Πάσχα

Εργαζόμενοι, των οποίων η εργασιακή σχέση με τον υπόχρεο εργοδότη δεν διήρκεσε ολόκληρο το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την καταβολή πλήρων επιδομάτων Χριστουγέννων και Πάσχα, δικαιούνται:

Α) για επίδομα εορτών Χριστουγέννων ποσό ίσο με 2/25 του μηνιαίου μισθού ή δύο ημερομίσθια, ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε δεκαεννιά μέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης και

Β) για επίδομα εορτών Πάσχα ποσό ίσο με το 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού ή ένα ημερομίσθιο, ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε οκτώ μέρες διάρκειας της εργασιακής σχέσης.

Το επιδόματα εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα υπολογίζονται βάσει των πράγματι καταβαλλόμενων τακτικών αποδοχών, εφόσον αυτές είναι ίσες ή ανώτερες των νομίμων.

Τακτικές αποδοχές θεωρούνται ο μισθός ή το ημερομίσθιο καθώς και κάθε άλλη παροχή (είτε σε χρήμα είτε σε είδος) που καταβάλλεται από τον εργοδότη ως συμβατικό ή νόμιμο αντάλλαγμα της παρεχόμενης εργασίας τακτικά κάθε μήνα ή επαναλαμβάνεται περιοδικά κατά ορισμένα διαστήματα του χρόνου. Τακτικές αποδοχές αποτελούν, μεταξύ άλλων, το επίδομα αδείας, η αμοιβή για τακτική νόμιμη υπερωριακή εργασία, υπερεργασία, εργασία την Κυριακή, σε αργίες, σε νυχτερινές ώρες, τα πριμ παραγωγικότητας, όταν χορηγούνται κατ΄ επανάληψη σε τακτά χρονικά διαστήματα κλπ.

Αρθρο 14
Διάρκεια Ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει την 01/01/2018 και λήγει στις 31/12/2018.

Ημερομηνία Κατάθεσης στον Ο.ΜΕ.Δ.: 10 Σεπτεμβρίου 2018

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 4601/304/12.3.2012

H σχετική εγκύκλιος, που εφαρμόζεται, έχει ως εξής:

Αριθ. πρωτ.: 4601/304/12.3.2012 Τα κατώτατα νόμιμα όρια μισθών και ημερομισθίων της ΕΓΣΕΕ -Μετενέργεια – Ισχύς και λήξη Συλλογικών συμβάσεων

(Ρύθμιση θεμάτων για την εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν.4046/2012)

Κατηγορία: Ασφαλιστικά – ΙΚΑ – ΤΕΒΕ – Λοιπά (ΠΡΟ ΕΦΚΑ)

Αθήνα 12 -3-2012
Αριθ. Πρωτ. 4601/304

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Δ/νση Αμοιβής και Δ/νση Όρων Εργασίας
Ταχ. Δ/νση: Πειραιώς 40
Ταχ. Κώδικας: 101 82
Πληροφορίες: τηλ.2131516620,2131516284,
2131516385,2131516447

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

ΘΕΜΑ : Ρύθμιση θεμάτων για την εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν.4046/2012.

Με την 6η Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου (Α’38), που δημοσιεύτηκε την 28η Φεβρουαρίου 2012, ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα που αφορά τη «Διασφάλιση της ταχείας προσαρμογής της αγοράς εργασίας και ενίσχυση των θεσμών της αγοράς εργασίας». Με την ανωτέρω πράξη εξειδικεύονται θέματα που αφορούν τα νόμιμα κατώτατα όρια μισθών και ημερομισθίων, την αμοιβή των νέων ηλικίας κάτω των 25 ετών, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, τη διαιτησία, την αναστολή αυξήσεων μισθών και ημερομισθίων, τη μετατροπή των συμβάσεων εργασίας που λήγουν με τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας ή με τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης σε συμβάσεις αορίστου χρόνου και την κατάργηση των όρων εκείνων που υποκρύπτουν μονιμότητα ή εμπεριέχουν ρήτρες μονιμότητας.

Για την ενιαία αντιμετώπιση, ερμηνεία και εφαρμογή των αναφερομένων διατάξεων από τους υπαλλήλους του Υπουργείου μας, τους εργαζόμενους και εργοδότες, παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες:

ΑΡΘΡΟ 1

1. α. Τα κατώτατα νόμιμα όρια μισθών και ημερομισθίων καθορίζονται σε σχέση με τα κατώτατα όρια των μισθών και ημερομισθίων της από 15-7-2010 ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως αυτά προβλέπονταν και ίσχυαν την 1-1-2012, μειωμένα κατά 22%. Η μείωση αφορά το χρονικό διάστημα, από 14-2-2012 και μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής στα πλαίσια του μηχανισμού στήριξης των ΕΕ/ΕΚΤ/ΔΝΤ.

Για την εκ του νόμου εφαρμογή των νέων κατώτατων νόμιμων μισθών και ημερομισθίων δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων. Τα μέρη μπορούν να συμφωνήσουν μικρότερα ποσοστά μείωσης, ή καθόλου μείωση, αλλά σε καμία περίπτωση μεγαλύτερη μείωση από το 22%, πέραν του οποίου η όποια συμφωνία είναι άκυρη.

Συγκεκριμένα:

Τα κατώτατα νόμιμα όρια μισθών και ημερομισθίων διαμορφώνονται ως εξής (η μείωση κατά 22% αφορά το βασικό μισθό ή ημερομίσθιο που προβλέπει η ισχύουσα ΕΓΣΣΕ ):

♦ Βασικό ημερομίσθιο 26,18 ευρώ, για τον ανειδίκευτο άγαμο εργατοτεχνίτη.
♦ Βασικός μηνιαίος μισθός 586,08 ευρώ, για τον ανειδίκευτο άγαμο υπάλληλο.

Αναλυτικός Πίνακας

ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΑΠΟΔΟΧΩΝ 2012 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 25 ΕΤΩΝ
ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΕΣ

ΧΡΟΝΙΑ

ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

ΒΑΣΙΚΟ

ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ

ΑΠΌ

14/2/2012

ΕΠΙΔΟΜΑ

ΤΡΙΕΤΙΩΝ

ΕΠΙΔΟΜΑ

ΓΑΜΟΥ

ΣΥΝΟΛΟ

ΑΓΑΜΩΝ

ΑΠΌ

14/2/2012

ΣΥΝΟΛΟ

ΕΓΓΑΜΩΝ

ΑΠΌ

14/2/2012

0-3 26,18 0,00 2,62 26,18 28,80
3-6 26,18 1,31 2,62 27,49 30,11
6-9 26,18 2,62 2,62 28,80 31,42
9-12 26,18 3,93 2,62 30,11 32,73
12-15 26,18 5,24 2,62 31,42 34,04
15-18 26,18 6,55 2,62 32,73 35,35
18-ΑΝΩ 26,18 7,85 2,62 34,03 36,65

 

ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
ΧΡΟΝΙΑ

ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

ΒΑΣΙΚΟΣ

ΜΙΣΘΟΣ

ΑΠΌ

14/2/2012

ΕΠΙΔΟΜΑ

ΤΡΙΕΤΙΩΝ

ΕΠΙΔΟΜΑ

ΓΑΜΟΥ

ΣΥΝΟΛΟ

ΑΓΑΜΩΝ

ΑΠΌ

14/2/2012

ΣΥΝΟΛΟ

ΕΓΓΑΜΩΝ

ΑΠΌ

14/2/2012

0-3 586,08 0,00 58,61 586,08 644,69
3-6 586,08 58,61 58,61 644,69 703,30
6-9 586,08 117,22 58,61 703,30 761,91
9-ΑΝΩ 586,08 175,82 58,61 761,90 820,51

Ως προϋπηρεσία νοείται, κάθε υπηρεσία διανυθείσα από το μισθωτό σε οποιονδήποτε εργοδότη και με οποιαδήποτε ειδικότητα για τους εργατοτεχνίτες, για δε τους υπαλλήλους σε θέση παρεμφερή και ανάλογο, μετά τη συμπλήρωση του δεκάτου ογδόου (18ου) ή του δεκάτου ενάτου (19ου’ έτους της ηλικίας τους, αντίστοιχα.

β. Τα κατώτατα νόμιμα όρια μισθών και ημερομισθίων για τους νέους ηλικίας κάτω των 25 ετών, ανεξαρτήτως κλάδου και ειδικότητας, (δεδομένου ότι καταργήθηκε το αρ. 43 του ν. 3986/2011 και κάθε αντίθετη διάταξη) και για τους ήδη εργαζόμενους, διαμορφώνονται σε σχέση με τα κατώτατα όρια των μισθών και ημερομισθίων της από 15-7-2010 ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως αυτά προβλέπονταν και ίσχυαν κατά την 1-1-2012, μειωμένα κατά 32%. Η μείωση αφορά το χρονικό διάστημα, από 14-2-2012 και μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής στα πλαίσια του μηχανισμού στήριξης των ΕΕ/ΕΚΤ/ΔΝΤ.

Η παρ. 9 του άρθρου 74 του ν. 3863/2010 (Α’ 115) τροποποιείται μόνο ως προς την αμοιβή των μαθητευομένων, η οποία ανέρχεται πλέον στο 68%, στα κατώτατα όρια των μισθών και ημερομισθίων της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως αυτά προβλέπονταν και ίσχυαν την 1-1-2012 και κατά τα λοιπά εξακολουθεί να ισχύει η εν λόγω διάταξη.

Για την εκ του νόμου εφαρμογή των νέων κατώτατων νόμιμων μισθών και ημερομισθίων δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων. Αυτό σημαίνει ότι τα μέρη μπορούν να συμφωνήσουν μικρότερα ποσοστά μείωσης, ή καθόλου μείωση, αλλά σε καμία περίπτωση μεγαλύτερη από το 32%, πέραν του οποίου η όποια συμφωνία είναι άκυρη.

Συγκεκριμένα:

Τα κατώτατα νόμιμα όρια μισθών και ημερομισθίων διαμορφώνονται ως εξής (η μείωση κατά 32% αφορά το βασικό μισθό ή ημερομίσθιο που προβλέπει η ισχύουσα ΕΓΣΣΕ ):

• Βασικό ημερομίσθιο 22,83 ευρώ, για τον ανειδίκευτο άγαμο εργατοτεχνίτη.
• Βασικός μηνιαίος μισθός 510,95 ευρώ, για τον ανειδίκευτο άγαμο υπάλληλο.

Αναλυτικός Πίνακας

ΚΑΤΩΤΑΤΑ ΟΡΙΑ ΑΠΟΔΟΧΩΝ 2012 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΛΙΚΙΑΣ ΜΕΧΡΙ 25 ΕΤΩΝ

ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΕΣ
ΧΡΟΝΙΑ

ΠΡΟΥΠΗ

ΡΕΣΙΑΣ

ΒΑΣΙΚΟ

ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟ

ΑΠΌ

14/2/2012

ΕΠΙΔΟΜΑ

ΤΡΙΕΤΙΩΝ

ΕΠΙΔΟΜΑ

ΓΑΜΟΥ

ΣΥΝΟΛΟ

ΑΓΑΜΩΝ

ΑΠΌ

14/2/2012

ΣΥΝΟΛΟ

ΕΓΓΑΜΩΝ

ΑΠΌ

14/2/2012

0-3 22,83 0,00 2,28 22,83 25,11
3-6 22,83 1,14 2,28 23,97 26,25
6-ΑΝΩ 22,83 2,28 2,28 25,11 27,39
ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
ΧΡΟΝΙΑ

ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

ΒΑΣΙΚΟΣ

ΜΙΣΘΟΣ

ΑΠΌ

14/2/2012

ΕΠΙΔΟΜΑ

ΤΡΙΕΤΙΩΝ

ΕΠΙΔΟΜΑ

ΓΑΜΟΥ

ΣΥΝΟΛΟ

ΑΓΑΜΩΝ

ΑΠΌ

14/2/2012

ΣΥΝΟΛΟ

ΕΓΓΑΜΩΝ

ΑΠΌ

14/2/2012

0-3 510,95 0,00 51,10 510,95 562,05
3-ΑΝΩ 510,95 51,10 51,10 562,05 613,15

γ. Τα ανωτέρω νόμιμα όρια μισθών και ημερομισθίων αποτελούν τα κατώτατα όρια και οποιαδήποτε άλλη συμφωνία που υπολείπεται αυτών είναι αυτοδικαίως άκυρη και οι παραβάτες εργοδότες υφίστανται τις κυρώσεις των άρθρων 24 και 28 του ν.3996/2011.

ΑΡΘΡΟ 2

1. Από 14-02-12 οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας συνάπτονται για ορισμένο χρόνο ισχύος, η διάρκεια του οποίου δεν μπορεί να είναι μικρότερη από ένα (1) έτος και δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία (3) έτη.

2. Οι συλλογικές συμβάσεις που βρίσκονται σε ισχύ, ήδη 24 μήνες μέχρι την 14-2-12 ή και περισσότερο, λήγουν μετά την παρέλευση ενός έτους, ήτοι στις 14- 2-13, εκτός κι αν λήγουν ή καταγγελθούν νωρίτερα, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 12 του ν. 1876/1990, το οποίο δεν καταργήθηκε. Συνεπώς οι συμβάσεις αυτές δεν θεωρούνται, αλλά ούτε έχουν μετατραπεί σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου (παρ. 1 αρ 12 ν. 1876/1990).

3. Οι συλλογικές συμβάσεις που δεν έχουν καταγγελθεί και βρίσκονται σε ισχύ, για χρονικό διάστημα μικρότερο των 24 μηνών μέχρι την 14-2-12, λήγουν το αργότερο εντός τριών (3) ετών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος τους, εκτός κι αν λήξουν ή καταγγελθούν νωρίτερα, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 12 του ν. 1876/1990, το οποίο δεν καταργήθηκε.

4. Α. Οι κανονιστικοί όροι συλλογικής σύμβασης, που θα λήξει ή θα καταγγελθεί, εξακολουθούν να ισχύουν για ένα τρίμηνο από τη λήξη ή την καταγγελία τους. Αυτό σημαίνει ότι για τους ήδη εργαζόμενους εξακολουθούν να ισχύουν επί τρίμηνο οι όροι της συλλογικής σύμβασης που έληξε ή καταγγέλθηκε, ενώ για τους προσλαμβανόμενους κατά τη διάρκεια του τριμήνου, μετά τη λήξη ή την καταγγελία της σ.σ.ε., οι όροι της συλλογικής σύμβασης, που έληξε ή καταγγέλθηκε ισχύουν μόνο εφόσον ικανοποιούνται τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 1876/1990.

Β. Οι κανονιστικοί όροι συλλογικής σύμβασης που έχει ήδη λήξει ή καταγγελθεί μέχρι την 14-02-12 ισχύουν για ένα τρίμηνο, δηλαδή μέχρι την 14-05-12: Νοούνται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας οι οποίες έληξαν ή καταγγέλθηκαν εντός του τελευταίου εξαμήνου πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4046/2012 και αυτές ισχύουν για ένα τρίμηνο 14.2.2012 έως 14.5.2012.

Μετά την ισχύ του ν. 4046/2012, για τις σ.σ.ε. που έχουν λήξει ή καταγγελθεί και το διάστημα από 14.2.2012 μέχρι 14.5.2012, αποτελεί για αυτές το β’ τρίμηνο επί του 6μηνου της παράτασης ισχύος τους, συνεχίζουν να ισχύουν μέχρι 14.5.2012.

Αν όμως αποτελεί το α’ τρίμηνο του 6μηνου που διατρέχεται και δεδομένου ότι η θέσπιση 3μηνης διάρκειας παράτασης υφίσταται από 14.2.2012, τότε αυτή η σ.σ.ε από 14.5.2012 δεν ισχύει, και άρα μετά το πέρας του τριμήνου αυτού εφαρμόζεται και για αυτές τις σ.σ.ε. η παρ. 4 του αρ. 2 της 6/28.2.2012 ΠΥΣ, εκτός κι αν εν τω μεταξύ συναφθεί νέα σ.σ.ε.

[Μέχρι την 14.2.2012 ίσχυαν τα κάτωθι:

(ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ 1). Ως προς τους εργοδότες και εργαζόμενους που ήταν μέλη των συνδικαλιστικών οργανώσεων που είχαν υπογράψει μια σ.σ.ε., που δεν είχε κηρυχθεί υποχρεωτική και η σ.σ.ε. αυτή έληγε ή καταγγελλόταν τότε: Κατά τη διάρκεια της 6μnvnc παράτασης, η σ.σ.ε. ίσχυε για τους ήδη εργαζόμενους, αλλά και για τους νεοπροσληφθέντες εντός του 6μηνου (παρ. 4 του αρ. 9 σε συνδυασμό με την παρ. 2 του αρ. 8 του ν. 1876/1990).

(ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ 2) Ως προς τους εργοδότες που δεν ήταν μέλη των εργοδοτικών οργανώσεων που είχαν υπογράψει μια σ.σ.ε, αλλά καλύπτονταν μέσω του θεσμού της επέκτασης (κήρυξη υποχρεωτικής) από τους κανονιστικούς όρους της επεκταθείσης σ.σ.ε και η σ.σ.ε. αυτή έληγε ή καταγγελλόταν τότε: Κατά τη διάρκεια της 6μnvnc παράτασης, η επεκταθείσα σ.σ.ε. ίσχυε για τους ήδη εργαζόμενους, αλλά και για τους νεοπροσληφθέντες εντός του 6μηνου (παρ. 4 του αρ. 9 σε συνδυασμό με την παρ. 2 του αρ. 8 του ν. 1876/1990).

(ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 3) Ως προς τους εργοδότες και τους εργαζόμενους που δεν ήταν μέλη των συνδικαλιστικών οργανώσεων που είχαν υπογράψει μια σ.σ.ε και η σ.σ.ε δεν επεκτάθηκε τότε: Ο μισθός και το ημερομίσθιο καθορίζονταν με βάση την αρχή της ελεύθερης συμφωνίας μεταξύ εργοδότη και εργαζόμενου με κατώτατο όριο τους μισθούς και τα ημερομίσθια της εκάστοτε ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως αυτά ίσχυαν. Το ίδιο καθεστώς ισχύει και μετά την 14.2.2012 γι αυτήν την περίπτωση.]

Γ. Για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που έχουν λήξει ή καταγγελθεί και μέχρι την 14.2.2012 έχει παρέλθει και το 6μηνο παράτασης ισχύος τους, όπως προέβλεπε η παρ. 5 του αρ. 9 του ν. 1876/1990, (που καταργήθηκε με το ν. 4046/2012). δίνεται η παράταση του τριμήνου (14.2.2012 έως 14.5.2012) μόνο νια τη σύναψη νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας από τα μέρη. που έχουν το δικαίωμα αυτό σύμφωνα με το νόμο διότι:

α. Οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που έχουν λήξει ή καταγγελθεί και μέχρι την 14.2.2012 έχει παρέλθει και το 6μηνο παράτασης ισχύος τους έχουν πάψει να παράγουν έννομα αποτελέσματα ως συλλογικές συμβάσεις και οι όροι τους έχουν απολέσει τον κανονιστικό χαρακτήρα τους, παραμένουν δε στις ατομικές συμβάσεις ως απλοί ενοχικοί όροι. Συνεπώς δεν θα ήταν ποτέ δυνατή η «αναβίωσή» τους ως Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, μια και έχει επέλθει στην πραγματικότητα η «υποκατάστασή» τους από ενεργές ατομικές συμβάσεις εργασίας. Αυτό ενισχύεται και από το γεγονός ότι πολλές ατομικές συμβάσεις εργασίας που ενσωμάτωσαν όρους σ.σ.ε., που έληξαν ή καταγγέλθηκαν και έχει περάσει για αυτές και το 6μηνο της παράτασης ισχύος τους, έχουν τροποποιηθεί με νέες συμφωνίες των μερών, πράγμα που θα οδηγούσε στην αυτόματη εκ νέου και εκ του νόμου τροποποίηση τους, αντίθετα από τη βούληση των συμβαλλομένων μερών. Αυτό θα αποτελούσε καταφανή παρέμβαση στην ατομική σύμβαση. Συνεπώς, για την ανωτέρω περίπτωση, η βούληση του νομοθέτη περιορίζεται στην επί τρίμηνο επαναδιαπραγμάτευση των σ.σ.ε που έληξαν ή καταγγέλθηκαν και έχει παρέλθει και το 6μηνο της παράτασης ισχύος τους και αυτό εντός του διαστήματος από 14.2.2012 μέχρι 14.5.2012. Κατά τη διάρκεια του ανωτέρω διαστήματος, αλλά και μετά την εκπνοή του αν δεν συναφθεί νέα σ.σ.ε., για τους ήδη εργαζόμενους, παραμένουν σεβαστές και ισχυρές οι ατομικές συμβάσεις εργασίας που έχουν ενσωματώσει στο περιεχόμενο τους τούς όρους αυτών των σ.σ.ε. (που έληξαν ή καταγγέλθηκαν και πέρασε και το εξάμηνο ισχύος τους) καθώς και οι όποιες τροποποιήσεις αυτών των ατομικών συμβάσεων εργασίας.

β. Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι και για τις περιπτώσεις νέων προσλήψεων κατά το διάστημα από 14.2.2012 μέχρι 14.5.2012, οι προσλαμβανόμενοι σε νέο εργοδότη δεν μπορούν να «καρπωθούν» τα έννομα αποτελέσματα σ.σ.ε. που έληξαν ή καταγγέλθηκαν και έχει περατωθεί και το 6μηνο της παράτασης ισχύος τους, μια και αυτές έχουν σταματήσει να τα παράγουν ως συλλογικές συμφωνίες και οι οποίες μόνο με ατομικές συμβάσεις μπορούν να μετουσιωθούν. Άρα για τους προσλαμβανόμενους σε νέο εργοδότη θα ισχύσουν ατομικές συμφωνίες, που αποτυπώνουν τη βούληση των μερών και πάντα εντός των νομίμων ορίων.

5. Όταν παρέλθει το τρίμηνο από τη λήξη ή την καταγγελία της σ.σ.ε και δεν συναφθεί νέα σ.σ.ε, τότε όλοι οι κανονιστικοί όροι που αφορούν επιδόματα παύουν να ισχύουν, συνεχίζουν όμως να ισχύουν αποκλειστικά αυτοί που αφορούν αφενός το βασικό μισθό/ημερομίσθιο (της σ.σ.ε. που έληξε ή καταγγέλθηκε) και αφετέρου τα επιδόματα ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών και επικινδύνου εργασίας, εφόσον τα επιδόματα αυτά προβλέπονταν στις σ.σ.ε που έληξαν ή καταγγέλθηκαν.

Έτσι για τους ήδη εργαζόμενους, εξακολουθούν να ισχύουν οι κανονιστικοί όροι που αφορούν το βασικό μισθό ή ημερομίσθιο, και τα επιδόματα ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών και επικινδύνου εργασίας, εφόσον προβλέπονταν. Επειδή η συγκεκριμένη προσαρμογή ορίζεται από το νόμο, δεν απαιτείται σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων. Οποιοδήποτε άλλο επίδομα που προβλέπεται παύει να ισχύει.

Οι όροι του προηγούμενου εδαφίου που διατηρούνται (βασικός μισθός ή ημερομίσθιο, τα επιδόματα ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών και επικινδύνου εργασίας) παραμένουν μέχρις ότου αντικατασταθούν από τους όρους νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας. Με τη νέα συλλογική σύμβαση εργασίας τα μέρη μπορούν να διαπραγματευτούν και όρους πέραν των ανωτέρω.

Όσον αφορά τη σύναψη νέας ή τροποποιημένης ατομικής σύμβασης εργασίας, εργοδότες και εργαζόμενοι μπορούν να συμφωνήσουν αμοιβές τουλάχιστον στο ύψος των μισθών και ημερομισθίων της παρ. 1 α του άρθρου 1 της παρούσης εγκυκλίου.

Ως «επίδομα ωρίμανσης» νοούνται τα επιδόματα που καταβάλλονται για το σύνολο του χρόνου υπηρεσίας του εργαζομένου, που έχει διανυθεί στον ίδιο ή άλλο εργοδότη, δηλαδή της κάθε μισθολογικής κλίμακας (μονοετής, διετής, τριετής κτλ).

Ως «επίδομα σπουδών», νοείται το αντίστοιχο επίδομα που χορηγείται με βάσει τους τίτλους σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών, επαγγελματικής εκπαίδευσης, ημεδαπών ή μη εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή σχολών.

Ως «επίδομα επικινδύνου εργασίας» νοούνται τα επιδόματα που χορηγούνται λόγω των συνθηκών εργασίας, που συνεπάγονται κίνδυνο για την σωματική ακεραιότητα και τη ζωή του εργαζομένου.

6. Οι διατάξεις των παρ. 14 και 5 του άρθρου 9 του ν. 1876/1990 (Α’27) παύουν να ισχύουν.

7. Τα ανωτέρω ( ερμηνεία του αρ. 2 της με αριθμό 6/28.2.2012 ΠΥΣ) ισχύουν για όλες τις σ.σ.ε. (κλαδικές, ομοιοεπαγγελματικές, τοπικές ή εθνικές, επιχειρησιακές), ανεξάρτητα αν έχουν κυρωθεί ή όχι με νόμο, και ανεξάρτητα από το αν έχουν τη μορφή Υπουργικής Απόφασης, διοικητικής πράξης κανονιστικού χαρακτήρα, κλπ., καθώς και για τις Διαιτητικές Αποφάσεις.

ΑΡΘΡΟ 3

1. Η παράγραφος 2 του άρθρου 16 του ν. 1876/1990 (Α’27), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 14 του ν.3899/2010 (Α’212), καταργείται. Εάν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις για την υπογραφή σ.σ.ε αποτύχουν, η προσφυγή στη διαιτησία είναι δυνατή μόνο εάν συναινούν και τα δύο συμβαλλόμενα μέρη, δηλαδή με κοινή συμφωνία των μερών και όχι μονομερώς.

Εξακολουθεί να ισχύει η αναστολή της άσκησης του δικαιώματος της απεργίας για διάστημα δέκα (10) ημερών από την ημέρα προσφυγής, στις περιπτώσεις προσφυγής στη Διαιτησία (παρ. 8 του άρθρου 16 του ν. 1876/1990).

2. Η προσφυγή στη διαιτησία γίνεται μόνο για θέματα που αφορούν τον καθορισμό βασικού μισθού ή/και ημερομισθίου. Δεν περιλαμβάνεται κανένας άλλος κανονιστικός όρος ή ρήτρα διατήρησης κανονιστικών όρων προηγούμενων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ή Διαιτητικών Αποφάσεων, κι αν υπάρξει, τότε αυτός ο όρος ή ρήτρα δεν παράγει έννομο αποτέλεσμα.

3. Ο διαιτητής μελετά όλα τα στοιχεία τα οποία συγκεντρώθηκαν κατά τη διαδικασία της Διαιτησίας, σύμφωνα με το αρ. 16 του ν.  1876/1990, όπως αυτός ισχύει, μεταξύ των οποίων είναι και τα οικονομικά και χρηματοοικονομικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν κατά τη διαδικασία της Διαιτησίας και κυρίως λαμβάνει υπόψη του τις οικονομικές συνθήκες, την πρόοδο στην μείωση του κενού ανταγωνιστικότητας, τη μείωση του μοναδιαίου κόστους εργασίας κατά τη διάρκεια του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας στα πλαίσια του μηχανισμού στήριξης των ΕΕ/ΕΚΤ/ΔΝΤ και την παραγωγική δραστηριότητα στον επαγγελματικό κλάδο που σχετίζεται με τη διαφορά.

4. Προσφυγές που έχουν κατατεθεί μονομερώς μέχρι την 14.2.2012 και δεν έχει εκδοθεί διαιτητική απόφαση, τίθενται στο αρχείο.

Όσες έχουν κατατεθεί με κοινή συμφωνία των μερών εξετάζονται σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις παρ. 2 και 3 του παρόντος άρθρου (αρ. 3 της 6ης Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου/28.2.12).

ΑΡΘΡΟ 4

Από 14-02-12, και μέχρι το ποσοστό της ανεργίας να διαμορφωθεί κάτω του 10%, αναστέλλεται η εφαρμογή όρων συλλογικών συμβάσεων εργασίας, διαιτητικών αποφάσεων, Υπουργικών Αποφάσεων ή διοικητικών πράξεων κανονιστικού χαρακτήρα, που προβλέπουν αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων, δηλαδή των μισθών ή ημερομισθίων ή του βασικού μισθού, περιλαμβανομένων της υπηρεσιακής ωρίμανσης καθώς και του επιδόματος πολυετίας, χρόνου εργασίας, τριετίας, πενταετίας κλπ.

ΑΡΘΡΟ 5

  1. Οι συμβάσεις εργασίας εργαζομένων σε επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις, περιλαμβανομένων και των επιχειρήσεων, εταιρειών ή οργανισμών που υπάγονται ή είχαν υπαχθεί οποτεδήποτε κατά το παρελθόν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός είχε οριοθετηθεί κάθε φορά με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του Ν. 1256/1982 (Α’ 65) ή με τις διατάξεις του άρθρου 51 του Ν. 1892/1990(Α’ 101), που περιέχουν όρους για τη λήξη αυτών των συμβάσεων με τη συμπλήρωση κάποιου ορίου ηλικίας ή με τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης των εργαζομένων, από την 14-2-2012, ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου4046/2012, μετατρέπονται σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου, με άμεση ισχύ. Επομένως σε περίπτωση καταγγελίας των ως άνω συμβάσεων, μετά την 14.2.2012, εφαρμογή έχουν οι διατάξεις της ισχύουσας εργατικής νομοθεσίας για τις συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου.2. Διατάξεις νόμων ή κανονιστικών αποφάσεων, καθώς και όροι Συλλογικών Συμβάσεων και Διαιτητικών Αποφάσεων, Κανονισμών Εργασίας Προσωπικού, Οργανισμών Προσωπικού και αποφάσεων Διοίκησης Επιχειρήσεων, που θεσπίζουν ρήτρες μονιμότητας ή δεσμευτικούς όρους που υποκρύπτουν μονιμότητα, καταργούνται.Σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 2 του αρ. 5 της υπ. αρ 6/28.2.2012 ΠΥΣ οι ρήτρες αυτές ή οι όροι αυτοί καταργούνται στην περίπτωση που παρεκκλίνουν από τους γενικούς κανόνες της εργατικής νομοθεσίας . Εκτός από αυτή την περίπτωση η ΠΥΣ διακρίνει και άλλη μία κατά την οποία οι ρήτρες αυτές ή οι όροι αυτοί καταργούνται και συγκεκριμένα, όταν εκτός από την παρέκκλιση από τους γενικούς κανόνες του εργατικού δικαίου, συντρέχει η εφαρμογή τους να είναι αναλογική ή ευθεία με διατάξεις του Κώδικα περί Δημοσίων Υπαλλήλων. Η τελευταία περίπτωση μπορεί να λειτουργεί και μόνη της προκειμένου να θεωρηθεί μία ρήτρα ως ρήτρα μονιμότητας ή ως υποκρύπτουσα μονιμότητα.Συνεπώς κατά τα ανωτέρω, ως «ρήτρες μονιμότητας» ή ως «όροι που υποκρύπτουν μονιμότητα» θα μπορούσαν να θεωρηθούν ιδίως οι ρήτρες ή οι όροι εκείνοι που ορίζουν ότι η λήξη συμβάσεων εργασίας πραγματοποιείται με τη συμπλήρωση κάποιου ορίου ηλικίας ή με τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης του εργαζομένου. Επίσης θα μπορούσαν να θεωρηθούν και όλοι εκείνοι οι ειδικοί εργασιακοί όροι που διασφαλίζουν τη σταθερότητα στη θέση εργασίας, όπως είναι οι υπηρεσιακές μετακινήσεις, οι μετατάξεις, οι αποσπάσεις, οι μεταθέσεις, οι τοποθετήσεις, η κατάληψη πάσης φύσεως θέσεως ευθύνης και η ανάκληση αυτής και γενικά οποιοσδήποτε άλλος όρος που μπορεί με τρόπο αναλογικό ή με ευθεία εφαρμογή να παραπέμπει στις διατάξεις του Κώδικα περί Δημοσίων Υπαλλήλων.Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και στις επιχειρήσεις, εταιρείες ή οργανισμούς που υπάγονται ή είχαν υπαχθεί οποτεδήποτε κατά το παρελθόν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός είχε οριοθετηθεί κάθε φορά με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του Ν. 1256/1982 (Α’ 65) ή με τις διατάξεις του άρθρου 51 του Ν. 1892/1990 (Α’ 101).
    Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΑΝΝΑ ΣΤΡΑΤΙΝΑΚΗ”

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Αναδρομικά για το 2018, από την αύξηση της ΣΣΕ | ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ – ΔΙΑΙΤΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *