Το EUROCONTROL έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τα σενάρια της κίνησης έως τον Φεβρουάριο του 2021. Σύμφωνα με το νέο «Σενάριο τρέχουσας κατάστασης», ο συνολικός αριθμός πτήσεων που αναμένεται στην Ευρώπη, εκτιμάται ότι θα είναι 55% χαμηλότερος από το 2019, μείωση 6 εκατομμυρίων πτήσεων ή περαιτέρω μείωση 1 εκατομμυρίου στις ευρωπαϊκές πτήσεις, από το προηγούμενο σενάριο.
Ο γενικός διευθυντής του Eurocontrol
Το EUROCONTROL είχε προηγουμένως εκπονήσει προσχέδια σεναρίων κυκλοφορίας στις 24 Απριλίου, το οποίο παρέμεινε εξαιρετικά ακριβές για τον Απρίλιο έως τα τέλη Αυγούστου και προέβλεψε σταδιακή ανάκαμψη από -89% τον Απρίλιο σε -50% τον Αύγουστο. Αυτή η πρόβλεψη ήταν σωστή (+/- 1% κάθε μήνα).
Αυτό το σενάριο είχε δείξει μείωση 45% ή 5 εκατομμύρια λιγότερες πτήσεις. Αυτό το σενάριο υπέθεσε επίσης ότι εάν η τάση παρέμενε θετική, η σταδιακή ανάκαμψη θα μπορούσε ενδεχομένως να συνεχιστεί για το υπόλοιπο του 2020 και να γίνει επανεκκίνηση ορισμένων διηπειρωτικών πτήσεων.
Ωστόσο, ως απάντηση στις εξάρσεις επιδημιών COVID-19 σε όλη την Ευρώπη από τα μέσα Αυγούστου, τα κράτη επιβάλλουν ατομικούς και μη συντονισμένους εθνικούς περιορισμούς, απαιτήσεις καραντίνας και τεστ, τα οποία είναι κατά κύριο λόγο σύμφωνα με τις εθνικές επιδημιολογικές εκτιμήσεις και τα εθνικά μέτρα για την υγεία. Συχνά, αυτά τα μέτρα ανακοινώνονται με πολύ σύντομη ειδοποίηση. Αυτή η «μη συντονισμένη προσέγγιση» από τα κράτη έχει προκαλέσει μεγάλη σύγχυση και καταβαράθρωσε την εμπιστοσύνη των επιβατών.
Οι προκρατήσεις για αεροπορικά ταξίδια τους επόμενους μήνες είναι εξαιρετικά χαμηλές.
Έως τις 13 Σεπτεμβρίου, υπήρχε ήδη μείωση 53% για το μήνα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, η οποία ήταν ήδη 13 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη από την προηγούμενη πρόβλεψη του EUROCONTROL, -40% για ολόκληρο τον Σεπτέμβριο στο προηγούμενο “Σενάριο συντονισμένων μέτρων” .
Λαμβάνοντας όλα αυτά υπόψη, το “Τρέχον σενάριο κατάστασης” εκτιμά ότι:
- Τα κράτη παραμένουν μη συντονισμένα στην πολιτική τους στα διασυνοριακά αεροπορικά ταξίδια.
- Η ζήτηση για αναψυχή και επαγγελματίες επιβάτες παραμένει εξαιρετικά χαμηλή ως αποτέλεσμα της αβεβαιότητας και σύγχυσης σχετικά με τους κρατικούς περιορισμούς / μέτρα καραντίνας.
- Οι αεροπορικές εταιρείες θα μειώσουν περαιτέρω τη χωρητικότητα ως απάντηση στην κατάρρευση των προκρατήσεων και
- Η αποκατάσταση των διηπειρωτικών πτήσεων παραμένει πολύ περιορισμένη.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, πιθανώς θα υπάρξει συνολική απώλεια της αεροπορικής βιομηχανίας στην Ευρώπη σε έσοδα, της τάξης των 140 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά τη διάρκεια του 2020 για αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και ANSP’s, από απώλεια 110 δισεκατομμυρίων ευρώ όπως προβλεπόταν στις 24 Απριλίου.