Photo by Soroush Karimi on Unsplash
Photo by Soroush Karimi on Unsplash

Ανοίγει η… όρεξη για ταξίδια στην Ευρώπη από μακρινές αγορές | Τι δείχνει το Βαρόμετρο της ETC

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη “όρεξη” των ταξιδιωτών από μακρινές αγορές να επισκεφθούν την Ευρώπη το 2022, αναμένεται να συμβάλλει στην τόνωση του εισερχόμενου τουρισμού στη Γηραιά ήπειρο εφέτος, σύμφωνα με το τελευταίο Βαρόμετρο ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων (LHTB) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδιών (ETC).

Η έκθεση που συνέταξαν η ETC και η Eurail BV και η οποία εστιάζει στις ταξιδιωτικές προθέσεις έξι αγορών (Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία, Ρωσία και ΗΠΑ) για την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2022, αλλά και για το σύνολο του έτους, αποδεικνύει ότι τα ταξίδια στην Ευρώπη από τη Βραζιλία και τις ΗΠΑ φτάνουν στα επίπεδα πριν την πανδημία, αντανακλώντας μια αυξημένη διάθεση για ταξίδια στις αγορές αυτές.

Στην Κίνα, το 57% των ερωτηθέντων επιθυμούν να επισκεφθούν την Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2022. Ωστόσο, η ασθενής τιμή του δείκτη (98) δείχνει ότι, αν και η επιθυμία επιστροφής στην Ευρώπη είναι έντονη, υπερισχύει ο δισταγμός για το εάν αυτό θα ήταν δυνατό.

Οι Ρώσοι, από την πλευρά τους, εμφανίζονται δύσπιστοι σχετικά με το ταξίδι στην Ευρώπη το 2022, ενώ για να το κάνουν αυτό προϋπόθεση αποτελεί η πλήρης άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών (45%) και η διαθεσιμότητα των αξιοθέατων και δραστηριοτήτων στον προορισμό (28%). Η εμφάνιση της παραλλαγής Omicron στα τέλη Νοεμβρίου 2021 έχει εγείρει αμφιβολίες για το κατά πόσον θα ήταν εφικτά τα ταξίδια στην Ευρώπη χωρίς περιορισμούς το 2022. Οι Ρώσοι, ωστόσο, είναι οι πιο ανοιχτοί σε παζάρια και συμφωνίες (39%), αυξάνοντας τις προοπτικές των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής.

Εν τω μεταξύ, οι Ιάπωνες  συνεχίζουν να επιδεικνύουν χαμηλό, αλλά σχετικά σταθερό ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη, εφέτος, σε σχέση με το 2021 (99 έναντι 98).

Δύσκολο το πρώτο 4μηνο του 2022

Ανεξάρτητα από το βελτιωμένο κλίμα για τα ταξίδια στο εξωτερικό το 2022, η υγειονομική κατάσταση και η αβεβαιότητα λειτουργούν αποτρεπτικά στη ζήτηση για ταξίδια κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους. Ωστόσο, στις περισσότερες αγορές, καταγράφεται σταθερότητα ή ελαφρά άνοδο στη ζήτηση, σε σύγκριση με το τετράμηνο Ιανουαρίου – Απριλίου 2021.

© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μικρή βελτίωση καταγράφεται στη διάθεση των Αμερικανών για ταξίδια στην Ευρώπη την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το ενδιαφέρον των Αμερικανών για προορισμούς της Νότιας και της Δυτικής Ευρώπης αυξάνεται, μαζί με την επιθυμία τους για επίσκεψη σε μητροπολιτικές περιοχές και εθνικά πάρκα. Η Ευρώπη θεωρείται ως ο τέλειος προορισμός για σιδηροδρομικά και οδικά ταξίδια, με διαδρομές που περνούν από πολλές χώρες.

Αντίστοιχα, οι Καναδοί λατρεύουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται πολλούς προορισμούς εντός της Ευρώπης και την ποικιλία των ποδηλατικών διαδρομών που παρέχει η περιοχή. Τα σιδηροδρομικά και οδικά ταξίδια συμβάλλουν, επίσης, στην αύξηση της διάθεσης να επισκεφθούν την Ευρώπη. Περισσότεροι από τους μισούς Καναδούς ενδιαφέρονται να επισκεφθούν ευρωπαϊκές μητροπολιτικές περιοχές, με τη Γαλλία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία να βρίσκονται στην κορυφή των επιλογών τους.

Αποτρεπτικό το κόστος του ταξιδιού για τους Βραζιλιάνους

Στη Βραζιλία, ο δείκτης διάθεσης για ταξίδια στην Ευρώπη το πρώτο τετράμηνο του έτους είναι οριακά βελτιωμένος (95, έναντι 94 το 2021), έναντι του αντίστοιχου τετραμήνου πέρυσι, με το 20% των Βραζιλιάνων να επισημαίνουν το υψηλό κόστος του ταξιδιού ως αποτρεπτικό παράγοντα. Ωστόσο, η φήμη της Ευρώπης μέσα από το διαδίκτυο, όπως αντικατοπτρίζεται στις συνομιλίες και τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Βραζιλίας, παραμένει θετική και πάνω από τον μέσο όρο όσον αφορά τους προορισμούς μεγάλων αποστάσεων, παρά τη νέα παραλλαγή Omicron.

Στο επόμενο ταξίδι τους στην Ευρώπη, οι Βραζιλιάνοι φαίνεται να προτιμούν εμπειρίες στην πόλη (51%), αν και πολλοί (49%) δεν θα περιόριζαν τις διακοπές τους σε ένα μόνο είδος εμπειρίας. Η γαστρονομία και η οινογνωσία  προσελκύουν, επίσης, τους ταξιδιώτες από τη Βραζιλία.

Ανήσυχοι οι Ρώσοι για την ποιότητα και το κόστος των τουριστικών εμπειριών

Οι Ρώσοι εμφανίζονται διστακτικοί όσον αφορά τα ταξίδια στην Ευρώπη την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2022, δίνοντας μεγάλη έμφαση στο κόστος του ταξιδιού (18%), στην περιορισμένη τουριστική προσφορά (13%) και στην απαγόρευση των ταξιδιών (12%). Εν τω μεταξύ, οι ανησυχίες για τον Covid-19 λειτουργούν αποτρεπτικά απέναντι στα ταξίδια μόνο για το 25% των Ρώσων, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από τον μέσο όρο του 42% των υπόλοιπων μακρινών αγορών

Πόλεις και παραθαλάσσια θέρετρα με ηπιότερο κλίμα προσελκύουν Ρώσους στην Ευρώπη στις αρχές του 2022, με τους προορισμούς της Ανατολικής Ευρώπης να θεωρούνται πιο φιλικοί όσον αφορά το κόστος για τους Ρώσους ταξιδιώτες.

Ιστορικό χαμηλό από την κινεζική αγορά

Η διάθεση των Κινέζων για ταξίδια στην Ευρώπη βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο (94) για το πρώτο τρίμηνο του έτους, με το 63% των ερωτηθέντων να αναφέρουν τον Covid-19 ως πρωταρχικό, αποτρεπτικό παράγοντα. Το κόστος ταξιδιού επισημαίνεται μόνο από το 2% των ερωτηθέντων, υποδηλώνοντας την έλλειψη οικονομικού φραγμού για τα ταξίδια.

Ενώ η Δυτική Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η πρώτη επιλογή των Κινέζων ταξιδιωτών, η περιέργειά τους για  επίσκεψη προορισμών της Ανατολικής Ευρώπης έχει αυξηθεί σημαντικά, σε σύγκριση με πέρυσι. Η ευρωπαϊκή γαστρονομία και οι ευκαιρίες για παρακολούθηση της άγριας ζωής είναι δύο βασικοί λόγοι για τους Κινέζους ταξιδιώτες, οι οποίοι ενδιαφέρονται λιγότερο για παραθαλάσσια θέρετρα.

Η Ιαπωνία παραμένει μια “μαγκωμένη” αγορά

Στην Ιαπωνία, η διάθεση για επίσκεψη στην Ευρώπη (97) είναι πολύ υψηλότερη από ό,τι για τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων γενικά (54), πιθανώς λόγω του ότι η Ευρώπη θεωρείται πολυτελής προορισμός. Ωστόσο, μόνο το 15% των Ιαπώνων που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν σχέδια για επίσκεψη στην Ευρώπη τους επόμενους μήνες του 2022, εξαλείφοντας εντελώς κάθε ελπίδα για ανάκαμψη της ζήτησης από αυτήν την αγορά, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Σε σύγκριση με άλλες αγορές, όπου, επί του παρόντος, ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας για ταξίδια είναι η πανδημία, στην Ιαπωνία το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων (44%) εξέφρασαν την άποψη ότι, απλώς δεν σχεδίαζαν ταξίδια το πρώτο τετράμηνο του 2022.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *