Άνθιση της Airbnb στο …

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυξάνεται η δημοτικότητα της Airbnb στο Παρίσι. Η ιστοσελίδα φιλοξενίας, σημείωσε 20% αύξηση του πελατολογίου της για τη γαλλική πρωτεύουσα από τα μέσα Ιουνίου έως τα μέσα Σεπτεμβρίου. Το ίδιο διάστημα, η πτώση της δραστηριότητας των παρισινών ξενοδοχείων παρατάθηκε και ενισχύθηκε εξαιτίας των τρομοκρατικών απειλών.

Οι Παριζιάνοι ξενοδόχοι δεν βλέπουν με καλό μάτι τον αναταγωνισμό με τις ενναλλακτικές πλατφόρμες φιλοξενίας και ειδικά με την Airbnb. Ενώ η μείωση στην πληρότητα διήρκεσε και αυξήθηκε φέτος το καλοκαίρι στο Παρίσι, ειδικά στις πολυτελείς περιοχές, η αμερικανόφερτη ιστοσελίδα βγήκε ωφελημένη από την ισχυρή ζήτηση.

airbnbΗ γαλλική διοίκηση της Airbnb ανέφερε μια αύξηση κατά 20% των επισκεπτών που φθάνουν στην πρωτεύουσα, και ακόμα ένα 25% για την Ile-de-France. Χάρη στην Airbnb, στο Παρίσι οι οικοδεσπότες -οι Γάλλοι που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα διαμεσολάβησης για να εκμισθώσουν τα σπίτια τους- καλωσόρισαν συνολικά περίπου 700.000 ταξιδιώτες μεταξύ 15 Ιουνίου και 15 Σεπτεμβρίου, εκ των οποίων περισσότεροι από 500.000 έμειναν στο κέντρο της πόλης για μια μέση διαμονή 4 ημερών. Ένα άλλο στοιχείο που παρουσιάζει ενδιαφέρον, είναι το γεγονός ότι η πελατεία ήταν 81% προερχόμενη από το εξωτερικό, με τις Ηνωμένες Πολιτείες, την πρώτη χώρα μετά τη Γαλλία, να αποτελούν το 23%.

Μέσα στο γενικό δυσοίωνο περιβάλλον, η αύξηση αυτή αποδίδεται στην ακλόνητη καινοτομία του τύπου καταλυμάτων που ανταποκρίνεται στην εξέλιξη της τουριστικής συμπεριφοράς. Τα στοιχεία αντανακλούν επίσης το αποκορύφωμα του καλοκαιρινού γαλλικού τουρισμού, που ήταν το Euro 2016. Επιπλέον, η γαλλική διοίκηση της Airbnb υπογραμμίζει τον αντίκτυπο της καμπάνιας της για την προώθηση των διεθνών ταξιδιών, καθώς καλούσε τους τουρίστες να “ζήσουν στο Παρίσι.” Ως εκ τούτου, η διοίκηση αναφέρει επιτυχία της ενδέκατης, δέκατης όγδοης, δέκατης και δέκατης πέμπτης περιοχής, που ήταν οι πλέον περιζήτητες.

Οργισμένοι ξενοδόχοι

Η ζωηρή δραστηριότητα της Airbnb στο Παρίσι θα μπορούσε να τροφοδοτήσει τη δημόσια συζήτηση σχετικά με την εποπτεία της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της φορολογίας. Η ένωση AhTop, η οποία συγκέντρωσε όσους δραστηριοποιούνται στις επιχειρήσεις καταλυμάτων και τουρισμού από τον Ιούλιο του 2015, κατέγραψε πρόσφατα “την ταχυδακτυλουργία της Airbnb” στην είσπραξη τουριστικών φόρων που η εταιρεία πρέπει να πληρώσει στην πόλη του Παρισιού, ήτοι 0,83 cents τη βραδιά και ανά επισκέπτη.
Σύμφωνα με τα ευρήματά της AhTop, ο φόρος διαμορφώνεται έτσι στο 1 € για δύο άτομα, έναντι ενός μέσου όρου 1,99 € για τους Παριζιάνους ξενοδόχους. Η γαλλική διοίκηση της Airbnb παραδέχεται μια πρακτική “στρογγυλεμένων αριθμών” με τους πελάτες, ενώ περιμένει τις αναγκαίες αλλαγές στο σύστημα των υπολογιστών της. Η διοίκηση έχει αναλάβει από μόνη της την αποκατάσταση του προφανούς ελλείμματος της πόλης του Παρισιού. Μέσα σε ένα χρόνο, από την εφαρμογή του φόρου, ο operator της Airbnb στο Παρίσι κατέβαλε 5.5 εκατ. € στο δήμο.

Γαλλικά ξενοδοχεία σε Κρίση

Οι ειδικοί του τουρισμού που μελετούν την τοπική αγορά φιλοξενίας αναμένουν πτώση 10% κατά μέσο όρο στον κύκλο εργασιών των γαλλικών ξενοδοχείων φέτος. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων KPMG, οι μειωμένοι αριθμοί προκαλούνται από την πτώση του τουρισμού στην Ile de France και την Κυανή Ακτή της Νίκαιας, η οποία επηρεάζει ιδιαίτερα τις premium και πολυτελείς κατηγορίες ξενοδοχείων. Η αυξανόμενη δημοτικότητα της Airbnb αποτελεί επίσης απειλή για πολλά ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα.
Η εκτιμώμενη μείωση του 10% θα είναι εκ των πραγμάτων συγκρίσιμη με εκείνη του 2009, όταν έγινε αισθητή η επίδραση της πτώχευσης της επενδυτικής τράπεζας Lehman Brothers.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *