corfu money tourism copyright photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αντιμέτωπη με αποζημιώσεις εκατομμυρίων λιρών η Wizz Air | “Πέλεκυς” από την CAA

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εκατομμύρια λίρες στους επιβάτες της θα μπορούσε να αναγκαστεί να καταβάλει η Wizz Air, αφού η ρυθμιστική αρχή αεροπορικών εταιριών του Ηνωμένου Βασιλείου δρομολόγησε μέτρα σε βάρος του οικονομικού αερομεταφορέα, ως απάντηση σε μια “χιονοστιβάδα” καταγγελιών σχετικά με μη καταβληθείσες αιτήσεις επιστροφής χρημάτων.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) της Βρετανίας δήλωσε στην εφημερίδα The Guardian ότι βρισκόταν σε επαφή με την Wizz Air εδώ και αρκετούς μήνες, αφού έλαβε μεγάλο όγκο καταγγελιών σχετικά με την αποτυχία της αεροπορικής εταιρίας να καταβάλει στους επιβάτες αυτά που τους οφείλει, ιδίως μετά από ακυρώσεις πτήσεων.

Ο Paul Smith, ο προσωρινός διευθύνων σύμβουλος της ρυθμιστικής αρχής, δήλωσε ότι είχε διαμηνύσει στην Wizz Air ότι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε τους επιβάτες, κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ήταν “απαράδεκτος”.

Ο κ. Smith διευκρίνισε ότι οι αεροπορικές εταιρίες πρέπει να εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους έναντι των επιβατών όταν ακυρώνουν ή καθυστερούν μια πτήση και ότι η ρυθμιστική αρχή δεν θα διστάσει να παρέμβει εάν κρίνει ότι οι αεροπορικές εταιρίες δεν το πράττουν με συνέπεια.

“Οι επιβάτες έχουν κάθε δικαίωμα να αναμένουν ότι τα παράπονα και οι αξιώσεις τους θα επιλύονται γρήγορα και αποτελεσματικά και ότι θα αντιμετωπίζονται δίκαια από τις αεροπορικές εταιρίες, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε στενά την κατάσταση για να βεβαιωθούμε ότι οι επιβάτες λαμβάνουν αυτά που τους οφείλονται και ότι οι πολιτικές της Wizz Air έχουν βελτιωθεί, ώστε οι καταναλωτές να έχουν μια καλύτερη εμπειρία εάν τα πράγματα πάνε στραβά”, υπογράμμισε.

Συνεργασία CAA – Wizz Air

Η αεροπορική εταιρία έχει συνεργαστεί με τη ρυθμιστική αρχή και υπόσχεται να προβεί σε αλλαγές στις πολιτικές, τις διαδικασίες και την επικοινωνία με τους επιβάτες της. Συμφώνησε να επανεξετάσει τις αξιώσεις που έλαβε για το κόστος αντικατάστασης της πτήσης, τις μεταφορές όταν οι πτήσεις που αντικαθίστανται πραγματοποιούνται μέσω διαφορετικών αεροδρομίων και το κόστος του ξενοδοχείου.

“Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι επιβάτες που υπέβαλαν αιτήσεις αποζημίωσης στην Wizz Air στο παρελθόν, αλλά οι αιτήσεις τους απορρίφθηκαν εσφαλμένα, θα λάβουν τα χρήματα που τους οφείλονται νόμιμα”, δήλωσε η CAA.

Η παρέμβαση της ρυθμιστικής αρχής θα καλύψει τις απαιτήσεις που υποβλήθηκαν για πτήσεις που επρόκειτο να αναχωρήσουν από ή να φτάσουν σε αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου στις 18 Μαρτίου 2022 ή αργότερα, και το σύνολο των περιπτώσεων κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου θα επανεξεταστούν αυτόματα. Οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν να επανεξεταστούν οι απαιτήσεις εκτός αυτής της περιόδου, εφόσον η πτήση δεν έχει πραγματοποιηθεί σε διάστημα μεγαλύτερο των έξι ετών.

Το 2022 η ρυθμιστική αρχή έλαβε παρόμοια μέτρα κατά της Ryanair για να υποχρεώσει την οικονομική αεροπορική εταιρία να καταβάλει αποζημίωση σε χιλιάδες επιβάτες που είχαν πέσει θύματα καθυστερημένων πτήσεων.

Χειρότερη αεροπορική εταιρία και… όχι άδικα

Η Wizz Air, η οποία νωρίτερα φέτος χαρακτηρίστηκε ως η χειρότερη αεροπορική εταιρία του Ηνωμένου Βασιλείου από την καταναλωτική οργάνωση Which?, δέχεται συχνά επικρίσεις για την εξυπηρέτηση των πελατών της. Εκτός από το ότι μένουν αποκλεισμένοι όταν ακυρώνονται πτήσεις, οι επιβάτες παραπονιούνται ότι η αεροπορική εταιρία χρεώνει τέλη στο αεροδρόμιο όταν δεν μπορούν να κάνουν check in λόγω τεχνικών προβλημάτων στην ιστοσελίδα της.

Στα τέλη του περασμένου έτους, η CAA δήλωσε ότι είχε σημαντικές ανησυχίες σχετικά με την απαράδεκτη συμπεριφορά της Wizz Air, καθώς οι επιβάτες της ήταν πολύ πιο πιθανό να προβούν σε κλιμακούμενα παράπονα από ό,τι οι επιβάτες άλλων αερομεταφορέων. Η ρυθμιστική αρχή διαπίστωσε, επίσης, ότι η αεροπορική εταιρία καθυστερούσε την καταβολή χρημάτων που όφειλε στους επιβάτες.

Την περίοδο εκείνη η CAA δήλωνε ότι η Wizz Air είχε τον υψηλότερο αριθμό καταγγελιών που διαβιβάστηκαν, είτε σε συστήματα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ADR), είτε στην εσωτερική ομάδα καταγγελιών της. Επισήμανε, επίσης, τον μεγάλο αριθμό μη καταβληθεισών δικαστικών αποφάσεων, που εκδόθηκαν εναντίον της (οι επιβάτες μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση από μια αεροπορική εταιρία μέσω μιας δικαστικής αγωγής μικρής αξίας). Η Wizz Air αναφέρει ότι έχει πλέον εξοφλήσει την πλειονότητα αυτών.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *