ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ|Peter Fankhauser: Βρισκόμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις για νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ|Peter Fankhauser: Βρισκόμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις για νέες επενδύσεις σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΎΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ THOMAS COOK ΜΙΛΑ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΔΕΡΙΖΙΩΤΗ

thomas cook

Την πρόθεση του Thomas Cook για αύξηση των ξενοδοχειακών του επενδύσεων, στη χώρα μας, με έμφαση στα brand Casa Cook και Cook’s Club, επισημαίνει σε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ συνέντευξή του, στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ – την πρώτη σε ελληνικό μέσο-, ο διευθύνων σύμβουλος του κορυφαίου τουριστικού οργανισμού, Peter Fankhauser, αναγνωρίζοντας την ολοένα εντεινόμενη δημοφιλία της χώρας μας, ανάμεσα στους πελάτες του οργανισμού.

Ο ίδιος αναγγέλλει την «άφιξη», φέτος το καλοκαίρι, του πρώτου Casa Cook για οικογένειες, στα Χανιά και δύο Cook’s Club, στη Ρόδο και την Κω, και αποκαλύπτει ότι, ήδη, ο τουριστικός οργανισμός βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για τη λειτουργία ακόμη περισσότερων ξενοδοχείων υπό την «ομπρέλα» του στην Ελλάδα, διευρύνοντας έτσι την παρουσία του στη χώρα μας, που, ούτως ή άλλως, αποτελεί γι’ αυτόν μια από τις σημαντικότερες αγορές του.

Η συνέντευξη

Ποιες είναι οι επενδύσεις σε ξενοδοχεία που προγραμματίζει ο Thomas Cook στην Ελλάδα και σε ποιες περιοχές επικεντρώνεται το ενδιαφέρον του τουριστικού οργανισμού;

pete
money tourism photo

Αυτό το καλοκαίρι λειτουργούμε 48 ξενοδοχεία υπό το σήμα μας στην Ελλάδα, γεγονός που μας καθιστά τον μεγαλύτερο οργανισμό διακοπών στη χώρα. Συνεχίζουμε όμως τις επενδύσεις μας, καθώς η Ελλάδα παραμένει υψηλά ως δημοφιλής προορισμός για τους πελάτες μας.

Φέτος το καλοκαίρι ανοίγει το πρώτο ξενοδοχείο Casa Cook για οικογένειες στα Χανιά. Το ξενοδοχείο κατασκευάστηκε από το μηδέν και έχει ήδη πουληθεί το 70% των διαθέσιμων δωματίων.

Επίσης, κατά τη διάρκεια του χειμώνα επενδύσαμε €7 εκατ. στο μεγαλύτερο ξενοδοχείο που έχουμε στη χώρα, το Sunwing Kallithea στη Ρόδο, για βελτιώσεις και την προσθήκη δωματίων με πισίνα, ώστε να καλύψουμε τη ζήτηση των πελατών μας για πιο πολυτελή διαμονή.

Ποια είναι η στρατηγική marketing του Thomas Cook για την ελληνική αγορά και ποιοι οι στόχοι και οι επιδιώξεις από τη δραστηριοποίηση του τουριστικού οργανισμού στην Ελλάδα;

Η Ελλάδα είναι σταθερά ένας δημοφιλής προορισμός για τον Thomas Cook και τους πελάτες του, λόγω της ομορφιάς των ακτών της, της ζωντανής κληρονομιάς και της πλούσιας ιστορίας της. Φέραμε τους πρώτους τουρίστες στην Ελλάδα το 1869!

thomascookΑποτελεί, λοιπόν, έναν από τους σημαντικότερους προορισμούς μας και «γενέτειρα» των πιο τελευταίων ξενοδοχειακών καινοτομιών μας, όπως τα Casa Cook και Cook’s Club, ενώ φιλοξενεί και κάποια από τα μακροβιότερα ξενοδοχεία μας, για παράδειγμα το Sunwing Kallithea, στη Ρόδο.

Επίσης, έχουμε εγκαινιάσει τέσσερις νέους προορισμούς τα τελευταία τρία χρόνια: Τη Θεσσαλονίκη -εκεί έχουμε ξενοδοχεία υπό το σήμα Sentido και smartline-, τη Σητεία, τον Βόλο και τη Σάμο.

thomascookΑναμένουμε περαιτέρω ανάπτυξη στην Ελλάδα, έχοντας «χτίσει» σχέσεις με ξενοδόχους, ώστε να φέρουμε ακόμη περισσότερα ξενοδοχεία υπό το σήμα μας στη χώρα. Ήδη, βρισκόμαστε σε προχωρημένες συνομιλίες με πολλούς συνεργάτες, με στόχο την άμεση ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, αλλά και πιο μακριά χρονικά.

Η Ελλάδα υστερεί σε μεγάλα, υψηλής ποιότητας καταλύματα για οικογένειες και θα θέλαμε να επεκτείνουμε τοπικά τα θέρετρα υπό την επωνυμία Sunwing, που είναι αρκετά δημοφιλή, ώστε να αντιμετωπίσουμε τη ζήτηση που υπάρχει για μεγάλα δωμάτια για οικογένειες, ευρύχωρα, προσφέροντας διαμονή υψηλής ποιότητας, ώστε να απολαμβάνουν οι οικογένειες όλες τις ανέσεις.

Τα πρώτα Casa Cook και Cook’s Club ξεκίνησαν τη λειτουργία τους στην Ελλάδα προ τριετίας. Φέτος το καλοκαίρι, ο Thomas Cook ανοίγει το πρώτο Casa Cook για οικογένειες στα Χανιά και δύο Cook’s Club στη Ρόδο και την Κω.

Ποια είναι η άποψή σας για την πορεία του ελληνικού τουρισμού. Πιστεύετε πως θα συνεχιστούν οι θετικές επιδόσεις του και το 2019;

Με την εμπειρία μιας δύσκολης χρονιάς, όπως το 2018, πήραμε τη λογική απόφαση να μειώσουμε τη διάθεση πακέτων διακοπών σε πολλούς από τους προορισμούς μας. Υπάρχει υπερβολική προσφορά και πιέσεις στο περιθώριο κέρδους, όσον αφορά στις διακοπές που προσφέρουμε στην Ελλάδα, λόγω της αυξημένης τιμής διάθεσης των δωματίων στις ξενοδοχειακές μονάδες. Στο πλαίσιο αυτό μειώσαμε τον αριθμό των διακοπών που προσφέρουμε σε χαμηλότερης ποιότητας ξενοδοχεία στη χώρα. Γνωρίζουμε ότι η Ελλάδα προσφέρει μεγάλο εύρος και υψηλής ποιότητας επιλογές διακοπών, που οι πελάτες μας αγαπούν και έχουμε επικεντρωθεί στην προώθηση αυτών των επιλογών.

Ποια είναι η γνώμη σας για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό και ποιες είναι οι παθογένειες που πρέπει να αντιμετωπιστούν προκειμένου η χώρα να συνεχίσει να βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών, σε παγκόσμια κλίμακα;

Καλωσορίζουμε τις προσπάθειες για τουρισμό όλο τον χρόνο, αλλά είναι σημαντικό να βελτιωθούν οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις στη χώρα, ώστε να μπορεί να υποστηρίξει αυτό το εγχείρημα και να υποδεχθεί περισσότερους επισκέπτες. Από την πλευρά μας, εγκαινιάζουμε νέους προορισμούς, επενδύοντας σε καινοτόμες ξενοδοχειακές λύσεις στα ελληνικά νησιά. Επιδιώκουμε την ανάπτυξη μέσω της ιδιοκτησίας και διαχείρισης ξενοδοχείων, ενώ συνεχίζουμε να επεκτεινόμαστε μέσω του franchising.

Η έλλειψη επιλογών για οικογενειακές διακοπές, μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε την ανάγκη για ξενοδοχεία που απευθύνονται σε οικογένειες και βλέποντας την αύξηση της ζήτησης στην Ελλάδα για τα ξενοδοχεία Sunwing, θέλουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω αυτό το σήμα σε όλη την επικράτεια, προσφέροντας ευρύχωρα δωμάτια, υψηλών προδιαγραφών για οικογένειες και πολύ χώρο για να απολαμβάνουν τα παιδιά τις διαφορετικές δραστηριότητες που προσφέρουμε. Αλλά, όπως ανέφερα ήδη, εκτός από τις δικές μας πρωτοβουλίες είναι σημαντικό οι κυβερνητικοί φορείς να έχουν έναν ξεκάθαρο ρόλο: να εξασφαλίσουν ότι οι υποδομές θα διευκολύνουν τις επενδύσεις και θα δημιουργήσουν πρόσφορο έδαφος.

Πως θα χαρακτηρίζατε τη συνεργασία σας με το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού και την κα. Έλενα Κουντουρά; Ποια είναι η γνώμη σας για τον νέο υπουργό Τουρισμού και ποιες οι προσδοκίες σας;

money tourism
H Έλενα Κουντουρά με τον CEO του Thomas Cook Peter Fankhauser|money tourism photo

Διατηρούμε άριστες σχέσεις με το υπουργείο Τουρισμού και τους φορείς και έχουμε διαπιστώσει την καταπληκτική δουλειά που έχει γίνει, κατά τη διάρκεια της θητείας της κας Κουντουρά, για την προβολή της χώρας, παγκοσμίως. Ανυπομονώ να γνωρίσω τον νέο υπουργό Τουρισμού, σύντομα, και είμαι διαθέσιμος για μία στενή συνεργασία.

Ποιο είναι το σχόλιό σας για τον φόρο διανυκτέρευσης που ισχύει στην Ελλάδα από τον Ιανουάριο του 2018; Πιστεύετε ότι λειτουργεί επιβαρυντικά στον ελληνικό τουρισμό;

Ανυπομονούμε να δούμε περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές και εγκαταστάσεις για τους επισκέπτες στην Ελλάδα. Εάν αυτοί οι φόροι χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη περισσότερων εγκαταστάσεων και υποδομών στους προορισμούς, βοηθώντας στο άνοιγμα της αγοράς, τότε και οι επισκέπτες θα τους πλήρωναν με ευχαρίστηση, γνωρίζοντας ότι συμβάλουν στις διαρκείς επενδύσεις.

Πόσο επηρεάζει τα σχέδια του Thomas Cook για επενδύσεις στην Ελλάδα η οικονομική κρίση που ταλαιπωρεί την τελευταία δεκαετία τη χώρα;

Η Ελλάδα αποτελεί σταθερά έναν δημοφιλή προορισμό για τον Thomas Cook και τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε αναπτύξει στενές σχέσεις με το υπουργείο Τουρισμού, τους ξενοδόχους και τους προορισμούς, ώστε να συνεχίσουμε τις επενδύσεις μας στη χώρα, αφού μεγαλώνει η δημοφιλία της ανάμεσα στους πελάτες μας.

Η οικονομική κρίση επηρέασε πράγματι τη χώρα την τελευταία δεκαετία, αλλά τώρα διακρίνουμε σημεία ανάκαμψης, ιδιαίτερα στον κλάδο του τουρισμού. Υποστηρίζουμε τη φιλοδοξία να γίνει η Ελλάδα τουριστικός προορισμός 365 ημέρες τον χρόνο και καλωσορίζουμε προορισμούς που προσφέρουν εγκαταστάσεις και δραστηριότητες που ψυχαγωγούν τους επισκέπτες όλο τον χρόνο.

Φέτος το καλοκαίρι λειτουργούμε 48 ξενοδοχεία υπό την επωνυμία μας για τους πελάτες μας, ενώ απασχολούμε 1.200 υπαλλήλους στην Ελλάδα μέσω ενός συνδυασμού προσωπικού εξυπηρέτησης στους προορισμούς, συμβασιούχους, υπαλλήλους για τη διαχείριση ποιότητας και ξενοδοχειακό προσωπικό.

Επίσης, βλέπουμε θετικά τις κινήσεις της κυβέρνησης να προσελκύσει επενδύσεις από ξένες εταιρίες, ώστε να συμμετέχουν σε ένα ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον και να εκσυγχρονίσουν ξενοδοχεία σε παραθαλάσσιες, ηλιόλουστες περιοχές.

Στοχεύουμε στη βιώσιμη ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου μας στην Ελλάδα, αναβιώνοντας τις τοπικές ιδιοκτησίες, ώστε να τις απολαμβάνουν οι πελάτες μας. Ελπίζουμε ότι ο εξoρθολογισμός των νομικών διαδικασιών θα επιτρέψει σε ξένους επενδυτές να επαναφέρουν «αφερέγγυες» ιδιοκτησίες σε έναν διαφανή και δίκαιο τρόπο λειτουργίας.

Επίσης, οι τράπεζες χρειάζεται να επισπεύσουν τις διαδικασίες πλειστηριασμών για τα ξενοδοχεία που έχουν κόκκινα δάνεια, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να ευνοηθεί περαιτέρω η επένδυση σε αυτά.

Πως βλέπετε να διαμορφώνονται εφέτος τα οικονομικά μεγέθη του Thomas Cook και ποιες είναι οι πρωτοβουλίες και οι ενέργειές σας προκειμένου να ανακτήσετε την εμπιστοσύνη των μετόχων και των επενδυτών, μετά τη δύσκολη, περυσινή χρονιά;

Με την έναρξη της σεζόν πήραμε την απόφαση να απομακρύνουμε τον κίνδυνο για τις επιχειρήσεις μας, μειώνοντας τη διαθεσιμότητα πακέτων διακοπών, έχοντας και την εμπειρία από το 2018. Οι κρατήσεις μας αυτή τη στιγμή είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητικές και εντός του πλαισίου αυτών των μειώσεων. Παρόλα αυτά, είναι προφανές ότι πρόκειται για μία γενικευμένη κατάσταση που αντιμετωπίζει συνολικά ο κλάδος μας, λόγω της ανασφάλειας των καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη, οι οποίοι καθυστερούν να προβούν σε κρατήσεις για τις διακοπές τους, το φετινό καλοκαίρι.

Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες της νέας στρατηγικής του Thomas Cook και τι περιλαμβάνει το διεθνές επενδυτικό και επιχειρηματικό πλάνο του τουριστικού οργανισμού;

Είμαστε πολύ ξεκάθαροι για τις ενέργειές μας, ώστε να επιτύχουμε κερδοφόρα ανάπτυξη, που σημαίνει ότι προχωρούμε σε επενδύσεις σε ιδιόκτητα ξενοδοχεία και καινοτόμες υπηρεσίες, που οι καταναλωτές δεν μπορούν να βρουν κάπου αλλού, ενώ, παράλληλα, μειώνουμε τις δαπάνες και τα πάγια κόστη μας. Πρέπει να επισπεύσουμε με αυτή τη στρατηγική, ώστε να επιτύχουμε άμεσα απτά αποτελέσματα. Αυτό μεταφράζεται στην απελευθέρωση πόρων, που θα καλύψουν τα χρέη μας, όπως θα προκύψει μέσα από την αναθεώρηση της αεροπορικής μας εταιρίας, ώστε να επενδύσουμε σε ότι αναμένεται να κάνει διαφορά για τους πελάτες μας.

Πως βλέπετε να διαμορφώνονται οι τάσεις στις διακοπές τα επόμενα χρόνια;

Πρόσφατα ανακοινώσαμε το UK holiday report , με το οποίο απευθυνθήκαμε σε ένα μεγάλο μέρος των πελατών μας, συμπεριλαμβανομένης και της νεότερης γενιάς πελατών, με στόχο να έρθουμε πιο κοντά και να αντιληφθούμε καλύτερα τις προτεραιότητές τους. Η έρευνα αυτή έδειξε ότι λειτουργούν λιγότερα ευσυνείδητα ως προς τη βιωσιμότητα όταν βρίσκονται σε διακοπές από ότι όταν βρίσκονται στο σπίτι τους, παρόλο που έχουν τις καλύτερες προθέσεις. Για παράδειγμα, το 42% είπε ότι ανακυκλώνει στις διακοπές, συγκριτικά με το 77% που ανακυκλώνει όταν βρίσκεται στο σπίτι. Γνωρίζουμε ότι όλο και περισσότεροι παραθεριστές επιθυμούν να κάνουν τη διαφορά στους προορισμούς που επιλέγουν για τις διακοπές τους και για τους ανθρώπους που διαμένουν σε αυτούς.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ