ksd
Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου | © ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Και επίσημα οι αεροπορικές μειώνουν στο Α’ 6μηνο και “σπρώχνουν” πιο πίσω τις πτήσεις για το 2021 | ΕΡΕΥΝΑ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Και επισήμως επιβεβαιώνεται η τάση που “διαισθάνεται” ο κόσμος του Τουρισμού για μετατόπιση της τουριστικής περιόδου από τις αεροπορικές εταιρίες, μετά το πρώτο εξάμηνο του 2021, λόγω της κατάστασης με την πανδημία του κορονοϊού, εξέλιξη η οποία θα επιβαρύνει περαιτέρω την κατάσταση των τουριστικών επιχειρήσεων και θα καθυστερήσει την πολυπόθητη ανάκαμψη, σύμφωνα  και με δηλώσεις παραγόντων του κλάδου στην Ελλάδα.

Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με πρωτογενή έρευνα του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η Ryanair, η μεγαλύτερη εταιρία χαμηλού κόστους της Ευρώπης και βασικός τροφοδότης του ελληνικού Τουρισμού, έχει μειώσει σημαντικά -όπως άλλωστε ανακοίνωσε γενικά στην δημοσιοποίηση των αρνητικών οικονομικών της αποτελεσμάτων- το πτητικό της πρόγραμμα για το Α’ εξάμηνο του 2021, ενώ οι πτήσεις προς Ελλάδα στους 4 βασικούς προορισμούς που έχουν πάντα την μερίδα του λέοντος, Ρόδο, Χανιά, Κέρκυρα και Ηράκλειο, έχουν μειωθεί και η έναρξή τους έχει μετακινηθεί αργότερα, από τις αρχικές ανακοινώσεις.

Είναι ενδεικτικό ότι από τις 5 βάσεις της Ryanair στην Γερμανία, είναι σε πώληση μόλις μία πτήση προς Ηράκλειο, από τις 29 Μαρτίου, από το Βερολίνο.

Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί εύλογο προβληματισμό, καθώς από τα μέσα Δεκεμβρίου, είχε αρχίσει να διαμορφώνεται μια πολύ θετική εικόνα, που αναμένεται να επιβεβαιωθεί τον μήνα που τρέχει -όπως κάθε χρόνο την περίοδο αυτή-, των slots για Ελλάδα, τα οποία προσέγγιζαν τα επίπεδα του 2019, ειδικά στην Κρήτη δε κινούνταν στα όρια του στατιστικού λάθους, δημιουργώντας αισιοδοξία. Ωστόσο η εικόνα αυτή δεν φαίνεται να επιβεβαιώνεται την στιγμή αυτή, από τα προγράμματα των αεροπορικών εταιριών, που βεβαίως οφείλεται στις αρνητικές εξελίξεις από την πανδημία.

Επιπροσθέτως, παραδοσιακά, πολλώ δε μάλλον την περίοδο αυτή, πολλές αεροπορικές εταιρίες κυρίως από την ανατολική Ευρώπη, δέσμευαν slots, χωρίς να καταβάλλουν το αντίστοιχο τίμημα και κατά πάγια τακτική οι αερολιμενικές αρχές δεν προχωρούσαν σε ακύρωσή τους…

Σύμφωνα με την έρευνα του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, από τις δύο βασικές αγορές του ελληνικού Τουρισμού, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία, η Ryanair, και από τις 13 βάσεις της, έχει προγραμματίσει και θέσει σε πώληση συνολικά, σε πλήρη ανάπτυξη 44 μόλις πτήσεις, οι περισσότερες εκ των οποίων έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τον Ιούνιο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ένα πολύ άσχημο πρώτο εξάμηνο του 2021.

money tourism copyright photo αεροπορικές
money tourism copyright photo

Σημειώνεται ότι η εταιρία για το Καλοκαίρι του 2020, τον Οκτώβριο 2019, είχε θέσει σε πώληση ένα πρόγραμμα με 147 δρομολόγια συνολικά, 434 πτήσεις την εβδομάδα και με 6,6 εκατομμύρια θέσεις, έναντι 6,3 εκατ., το 2019, σε 13 ελληνικά αεροδρόμια.

money tourism copyright photo αεροπορικές
money tourism copyright photo

Η εικόνα

Οι πτήσεις της Ryanair από το Ηνωμένο Βασίλειο, στους 4 μεγάλους ελληνικούς προορισμούς, έχουν ως εξής:

CORFU CHANIA RHODES
UK AIRPORT Start Date Weekly flights Start Date Weekly flights Start Date Weekly flights
Southend 3-Ιουν 2 N/A N/A N/A N/A
East Midlands 2-Μαϊ 2 1-Μαϊ 1 2-Μαϊ 2
Edinburgh 1-Ιουν 2 N/A N/A N/A N/A
Liverpool 3-Ιουν 2 N/A N/A N/A N/A
Stansted 4-Ιουν 2 29-Μαρ 2 30-Μαρ 2
Manchester 28-Μαρ 2 1-Ιουν 2 4-Ιουν 2
Birmingham 1-Μαϊ 2 1-Ιουν 2 N/A N/A

Οι πτήσεις της Ryanair από την Γερμανία, στους 4 μεγάλους ελληνικούς προορισμούς, έχουν ως εξής:

CORFU CHANIA RHODES HERAKLION
GERMAN AIRPORT Start Date Weekly flights Start Date Weekly flights Start Date Weekly flights Start Date Weekly flights
Dusseldorf N/A N/A 3-Μαϊ 2
Frankfurt (2 airport) 2-Ιουν 2 28-Μαρ 4
Memmingen N/A N/A 2-Μαϊ 2
Berlin 1-Ιουν 2 N/A N/A 29-Μαρ 2 29-Μαρ 2
Cologne 2-Απρ 1* N/A N/A
* 1 πτήση εβδομαδιαίως και από 3/5 2 πτήσεις εβδομαδιαίως

Σημειώνεται ότι από τον Ιούλιο και μετά ενδέχεται να προστεθούν πτήσεις σε ορισμένα δρομολόγια, ανάλογα με την ζήτηση.

Υπενθυμίζεται ότι οι εκτιμήσεις της Ryanair για το 2021, όπως ανακοινώθηκαν στην δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων τρίτου τριμήνου έχουν ως εξής: “Το 2021 θα συνεχίσει να είναι η πιο δύσκολη χρονιά στην 35χρονη ιστορία της Ryanair. Τα πρόσφατα lockdown Covid και οι περιορισμοί ταξιδιών σε ολόκληρη την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, θα μειώσουν την προβλεπόμενη κυκλοφορία μεταξύ 26m και 30m (προηγουμένως «έως 35m»), με μεγαλύτερο κίνδυνο προς το κάτω άκρο του φάσματος. Ενώ η ορατότητα του Q4 παραμένει περιορισμένη λόγω αβέβαιων και συνεχώς μεταβαλλόμενων περιορισμών ταξιδιών λόγω Covid-19, αναμένουμε μια καθαρή απώλεια μεταξύ 850 εκατ. ευρώ και 950 εκατ. ευρώ. Καθώς κοιτάζουμε πέρα ​​από την κρίση Covid-19, και οι εμβολιασμοί ξεκίνησαν, ο Όμιλος Ryanair αναμένει να έχει πολύ χαμηλότερη βάση κόστους και ισχυρό ισολογισμό, που θα του επιτρέψει να χρηματοδοτήσει χαμηλότερους ναύλους και να προσθέσει αεροσκάφη χαμηλότερου κόστους για να επωφεληθούν οι αγορές σε ολόκληρη την Ευρώπη”.

Να μην χαθεί λεπτό

lykaygis αεροπορικέςΟ Γιώργος Λυκαύγης, Contracts Procuror, και άνθρωπος του Τουρισμού, κληθείς να σχολιάσει την εικόνα αυτή, από το Χ&Τ, είπε: “Στην εγχώρια αγορά οι ξενοδόχοι βλέπουν το πιο εφιαλτικό σενάριο να ξεδιπλώνεται αφού η σεζόν φαίνεται να συρρικνώνεται με αποτέλεσμα τα δυνητικά έσοδα τους να μειώνονται δραματικά. Την ίδια στιγμή αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της “διάβρωσης” των πληροτήτων, αφού ο αριθμός των διαθεσίμων κλινών θα είναι σχεδόν διπλάσιος του 2020, όταν τα ξενοδοχεία που δεν λειτούργησαν το 2020, ανοίξουν το 2021. Η Ryanair, όπως κι άλλες αεροπορικές εταιρείες όσο και οι Tour Operators, θα έχουν μια ακόμη πιο, διαχειριστικά, σκληρή πολιτική για τα προγράμματα του καλοκαιριού ευελπιστώντας σε δυναμική ανάκαμψη το 2022. Η «μάχη» μεταξύ των προορισμών για να προσελκύσουν τους επισκέπτες του καλοκαιριού θα είναι σκληρή και προτρέπω το Υπουργείο Τουρισμού, τους Δήμους και τις  Περιφέρειες, να μην χάσουν λεπτό και να αρχίσουν τις προγραμματισμένες δράσεις νωρίτερα και να επιμείνουν σε μεγαλύτερη διάρκεια. Η συρρίκνωση της σεζόν φέρνει και οικονομικό βραχνά στην κυβέρνηση, αφού θα πρέπει να συνεχίσει τα μέτρα στήριξης σε μια χρονιά όπου τα φορολογικά έσοδα θα είναι σχεδόν μηδενικά από τα εισοδήματα του 2020 και όπου ένα μεγάλο μέρος του εποχιακού εργατικού δυναμικού της χώρας θα υποαπασχοληθεί”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *