rodos
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτές είναι οι αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα που ζητούν οι ξενοδόχοι

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα, ενόψει της νέας θερινής τουριστικής περιόδου, ζητούν οι ξενοδόχοι, με την πολύτιμη εμπειρία των δύο ετών πανδημίας και την εξαιρετικά επιτυχημένη διαχείρισή της από τις ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), έχει συντάξει μια πλήρη πρόταση για την βελτίωση – τροποποίηση των ισχυόντων υγειονομικών πρωτοκόλλων, τόσο σε επίπεδο γενικών παρατηρήσεων για την εύρυθμη λειτουργία της συνολικής αλυσίδας του Τουρισμού, όσο και σε επίπεδο συγκεκριμένων αλλαγών στα ξενοδοχεία.

tasios υγειονομικά πρωτόκολλα
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Πιο αναλυτικά και σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, η ηγεσία της ΠΟΞ θεωρεί ότι “…Η σταδιακή αποκλιμάκωση της πανδημίας πιστεύουμε πως πρέπει να οδηγήσει και σε χαλάρωση των εξαιρετικά αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων που ισχύουν για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις”, ενώ οι προτάσεις αποσκοπούν στο να διευκολύνουν τη καθημερινή λειτουργία των επιχειρήσεων, αφαιρώντας ορισμένους “αδικαιολόγητους και υπερβολικούς περιορισμούς”, διατηρώντας όμως παράλληλα το επίπεδο ασφάλειας που τα τελευταία δύο χρόνια τα ξενοδοχεία  προσέφεραν στους επισκέπτες τους, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην περαιτέρω ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της Ελλάδας.

Η ΠΟΞ θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξει μέριμνα για το παράδοξο να εισέρχονται στην χώρα τουρίστες με 9μηνο πιστοποιητικό, αλλά στα ξενοδοχεία, εστιατόρια, κ.λπ., η ισχύς να είναι 7μηνη, εμ αποτέλεσμα να υπάρχουν σοβαρές δυσλειτουργίες και παράπονα των τουριστών. Ακόμη  προτείνεται η δυνατότητα χρήσης όλων των εγκαταστάσεων του ξενοδοχείου από τους διαμένοντες σε αυτό, ενώ για τα ξενοδοχεία καραντίνας, ζητείται να διαμένουν σε αυτά μόνο πελάτες ξενοδοχείων και τα κρούσματα από καταλύματα βραχυχρόνιων μισθώσεων, να παραμένουν σε καραντίνα σε αυτά.

Ακόμη ζητείται η δημιουργία ειδικής γραμμής τηλεφωνικής επικοινωνίας με την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και η δυνατότητα χειρόγραφης συμπλήρωσης του PLF κατά το πρότυπο της Γαλλίας, στα υγειονομικά πρωτόκολλα .

Γενικές παρατηρήσεις στα υγειονομικά πρωτόκολλα

Σε επίπεδο γενικών παρατηρήσεων, επισημαίνονται τα εξής:

Προϋποθέσεις εισόδου στη χώρα: Η παροχή πλέον της δυνατότητάς σε όλους τους ταξιδιώτες, ανεξαρτήτως υπηκοότητας και τρόπου εισόδου, να έρχονται στη χώρα μας κρίνεται ιδιαίτερα θετική. Αυτό που δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των επιχειρήσεων και άνευ λόγου ταλαιπωρία στους επισκέπτες μας είναι η διαφοροποίηση που υπάρχει στη διάρκεια ισχύος του πιστοποιητικού εμβολιασμού ως προς τη διαδικασία εισόδου στη χώρα (έως 9 μήνες μετά την ολοκλήρωση του βασικού εμβολιασμού) σε σχέση με τη χρήση του εντός αυτής (έως 7 μήνες). Ένας επισκέπτης που έχει ολοκληρώσει το βασικό εμβολιασμό του προ 8μηνου νομίμως εισέρχεται στη χώρα μας, αλλά δεν μπορεί να διαμείνει σε κάποιο τουριστικό κατάλυμα, να γευματίσει σε ένα εστιατόριο κλπ, αν δεν πραγματοποιήσει rapid ή pcr test. Η διάρκεια ισχύος, λοιπόν, του πιστοποιητικού εμβολιασμού θα πρέπει να είναι κοινή για όλες τις χρήσεις – αυτό επιβάλλει και η λογική. Παρόμοια διαφοροποίηση διαπιστώνεται και σε σχέση με το όριο ηλικίας που σχετίζεται με την υποχρέωση των παιδιών να επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού/νόσησης/αρνητικό αποτέλεσμα διαγνωστικού ελέγχου. Για μεν την είσοδο στη χώρα το όριο τίθεται στα πέντε (5) έτη, ενώ εντός αυτής στα τέσσερα (4) έτη.

Σημειώνεται ότι το θέμα ανέδειξε αποκλειστικά το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ στις 9 Φεβρουαρίου με εκτενές ρεπορτάζ.

Δυνατότητα χρήσης όλων των εγκαταστάσεων του ξενοδοχείου από τους διαμένοντες σε αυτό. Τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα παραπέμπουν ως προς τις προϋποθέσεις λειτουργίας επιμέρους εγκαταστάσεων του ξενοδοχείου στα γενικά υγειονομικά πρωτόκολλα που ισχύουν για αυτές. Υπάρχουν, λοιπόν, χώροι στους οποίους επιτρέπεται η πρόσβαση μόνο σε εμβολιασμένους (γυμναστήριο, εσωτερική πισίνα κλπ). Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πελάτες που νόμιμα διαμένουν στο τουριστικό κατάλυμα, πληρώνουν τα ίδια ποσά για τη διαμονή τους κλπ, να μην έχουν τη δυνατότητα να λάβουν τις ίδιες παροχές – υπηρεσίες. Με δεδομένο πως πρόκειται για πρόσωπα που διαμένουν στον ίδιο χώρο, προτείνεται, όπως ισχύει για τα εστιατόρια εντός ξενοδοχείων που με πρόσθετους περιορισμούς μπορούν να εξυπηρετούν όλους τους διαμένοντες, ανάλογη πρόβλεψη να ισχύσει και για τις υπόλοιπες εγκαταστάσεις – δραστηριότητες.

Ξενοδοχεία καραντίνας: Θα πρέπει να λειτουργήσουν και κατά τη φετινή θερινή τουριστική περίοδο κατά τα πρότυπα του 2021, με την εξής ωστόσο επισήμανση. Η λειτουργία των ξενοδοχείων καραντίνας προβλέφθηκε για την εξυπηρέτηση των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας και διαμένουν σε νόμιμα αδειοδοτημένα τουριστικά καταλύματα, γεγονός που εύκολα αποδεικνύεται. Το περυσινό φαινόμενο που το κριτήριο ήταν η βαρύτητα της νόσησης και όχι το κατάλυμα προέλευσης, με αποτέλεσμα τα ξενοδοχεία καραντίνας να γεμίζουν από επισκέπτες – πελάτες που διέμεναν σε κατοικίες, διαμερίσματα κλπ (βραχυχρόνια μίσθωση) δεν μπορεί και δεν πρέπει να επαναληφθεί. Για αυτό προτείνεται τα όποια κρούσματα εντοπίζονται στη βραχυχρόνια μίσθωση να παραμένουν στην κατοικία-διαμέρισμα που διέμεναν.

υγειονομικά πρωτόκολλαΠρόβλεψη ειδικής γραμμής τηλεφωνικής επικοινωνίας με τη ΓΓΠΠ:Η επικοινωνία με την αρμόδια υπηρεσία της ΓΓΠΠ (η οποία και έχει τον σχετικό συντονισμό)
προκειμένου να γίνει η διαχείριση ύποπτου κρούσματος έχει αποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις ιδιαίτερα δυσχερής για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Για το λόγο αυτό προτείνεται να υπάρξει συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός για την απευθείας επικοινωνία των υπευθύνων των ξενοδοχείων με σκοπό την άμεση αντιμετώπιση περιστατικών COVID-19.

PLF: Θα πρέπει να παρέχεται η πρόσθετη δυνατότητα να μπορεί να συμπληρωθεί και χειρόγραφα, όπως ισχύει στην περίπτωση της Γαλλίας, όπου ο επιβάτης μπορεί να συμπληρώσει το σχετικό έντυπο μέσα στο αεροπλάνο και να το παραδώσει στην αεροσυνοδό. Σημειώνεται πως η ηλεκτρονική συμπλήρωση της φόρμας PLF αποτελεί πρόβλημα για αρκετούς επισκέπτες μεγάλης κυρίως ηλικίας οι οποίοι δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου.

Ειδικές παρατηρήσεις στην λειτουργία των ξενοδοχείων με τα υγειονομικά πρωτόκολλα

Ακόμη η ΠΟΞ, διατυπώνει συγκεκριμένες παρατηρήσεις επί της υπ΄αριθμ. 6632 ΚΥΑ «Αντικατάσταση της υπ’ αρ. 1881/29.05.2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι του κορωνοϊού COVID-19» (Β’ 2084), όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αρ. 8958/15.06.2020 (Β’ 2370), 9418/23.06.2020 (Β’ 2498) και 16192/2020 (Β’ 4687) όμοιες αποφάσεις.», ως ακολούθως:

POX1. Άρθρο 3Α – Δωμάτια καραντίνας, παρ. 2. περ.δ «Να υπάρχει δυνατότητα ιατρικής παρακολούθησης των κρουσμάτων, σύμφωνα με τις ανάγκες, και να διασφαλίζεται η άμεση πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες σε περιπτώσεις που η κλινική κατάσταση των ασθενών απαιτεί επαναξιολόγηση ή παρέμβαση.»
Παρατήρηση:
Η διασφάλιση της άμεσης πρόσβασης σε ιατρικές υπηρεσίες δεν μπορεί να είναι υποχρέωση της επιχείρησης, αλλά της Πολιτείας.
2.Παρατηρήσεις επί των επιμέρους ρυθμίσεων του Παραρτήματος Ι.
Παράγραφος Α.3.: «Συνεργασία με ιατρό ή δομή υγείας που ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να τεθεί ως προαιρετική.
Παράγραφος Β.2.: Η προθεσμία ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης του συντονιστή να οριστεί για την τουριστική περίοδο 2022 έως την 15-6-2022.
Παράγραφος Β.3.: Η προθεσμία ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης του προσωπικού να οριστεί για την τουριστική περίοδο 2022 έως την 30-6-2022.
Παράγραφος Β.4.1.: «Το τουριστικό κατάλυμα χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή Μ.Α.Π. και εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια αποθεμάτων»
Παρατήρηση:
Από τη στιγμή που στους χώρους του τουριστικού καταλύματος υπάρχει διαθέσιμο αντισηπτικό για το προσωπικό, τα γάντια μιας χρήσης θα πρέπει να χορηγούνται μόνο εκεί όπου είναι απαραίτητο, δηλαδή στο προσωπικό που εργάζεται στο τμήμα καθαριότητας και στους εργαζόμενους στο χώρο της κουζίνας.
Παράγραφος Β.4.5.: «Διενέργεια rapid test στο σύνολο του προσωπικού του καταλύματος τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα από επαγγελματία υγείας ή τον ιατρό εργασίας, ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19.»
Παρατήρηση:
Θα πρέπει να προσαρμοστεί η διάταξη στις προβλέψεις της με αριθμό Δ1α/Γ.Π.οικ. 64232 ΚΥΑ με τίτλο «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν εργασία με φυσική παρουσία στον τόπο εργασίας» (εξαίρεση εμβολιασμένων – όσων διαθέτουν πιστοποιητικό νόσησης, υποχρέωση πραγματοποίησης δύο test εβδομαδιαίως κλπ) ή διαφορετικά να γίνεται παραπομπή σε αυτή.
Παράγραφος Η.13: «Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού.»
Παρατήρηση
Να τεθεί ως προαιρετική η συγκεκριμένη πρόβλεψη, άλλως να αντικατασταθεί η υποχρέωση τοποθέτησης καλύμματος με την απολύμανση των χειριστηρίων.
Παράγραφος Η.14: «Οι υφασμάτινες επιφάνειες να πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού»
Παρατήρηση:
Να τεθεί η συγκεκριμένη διαδικασία ως προαιρετική.
Παράγραφος Θ.8.: «Πλύσιμο χειροπετσετών, τραπεζομάντηλων και συνόλου μαχαιροπίρουνων ακόμα και αυτών που δεν χρησιμοποιήθηκαν, εναλλακτικά χρήση συσκευασμένων μαχαιροπίρουνων και τραπεζομάντηλων μιας χρήσης, συσκευασμένων τροφίμων σε ατομικές μερίδες όπου είναι εφικτό. Συνιστάται να αποφεύγεται η χρήση λινών εστιατορίου και να προτιμώνται τραπεζομάντιλα μιας χρήσης, χαρτοπετσέτες. Σε κάθε περίπτωση αλλάζονται σε κάθε νέο πελάτη»
elion club υγειονομικά πρωτόκολλαΠαρατήρηση:
Προτείνεται η κατάργηση των αντικειμένων μιας χρήσης. Προκαλούν υπέρμετρη επιβάρυνση στο περιβάλλον, χωρίς να συνεισφέρουν ανάλογα στον περιορισμό των κινδύνων μετάδοσης του COVID-19.
Παράγραφος Θ.11: «Ειδικά για τα εστιατόρια που διαθέτουν μπουφέ απαιτούνται τα εξής: Παροχή απολυμαντικού μέσου χεριών στην είσοδο του μπουφέ και έλεγχος από το προσωπικό ότι χρησιμοποιείται από τους πελάτες. Τήρηση απαιτούμενων αποστάσεων κατά το σερβίρισμά των πελατών στο μπουφέ. Υποχρέωση τοποθέτησης διαχωριστικού προστατευτικού -εναλλακτικά δίνεται η δυνατότητα το σερβίρισμα να πραγματοποιείται από τον πελάτη με την παροχή από το προσωπικό γαντιών μιας χρήσεως τα οποία θα απορρίπτονται σε κάδο απορριμμάτων ο οποίος θα βρίσκεται μετά το τέλος του μπουφέ. Επίσης απαιτείται η απολύμανση των χεριών με αντισηπτικό που θα παρέχεται από το κατάλυμα πριν και μετά από τη χρήση γαντιών. Συνίσταται η παράθεση των προϊόντων σε ατομικά σκεύη στον μπουφέ όπου δεν είναι δυνατό το σερβίρισμα από το προσωπικό.»
Παρατήρηση:
Θα πρέπει να διατηρηθεί σε ισχύ μόνο η υποχρέωση χρήσης του αντισηπτικού χεριών. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να καταργηθεί η υποχρέωση χρήσης γαντιών, τα οποία χωρίς ανάλογο όφελος – συνεισφορά στον περιορισμό του κινδύνου μετάδοσης του COVID- 19, αποτελούν ένα σημαντικό κόστος για τις επιχειρήσεις και παράλληλα επιβαρύνουν υπέρμετρα το περιβάλλον, καθώς δεν ανακυκλώνονται.
Παράγραφος Θ.12: «Κατά τη κατανάλωση ποτών στα μπαρ παρέχονται μόνο συσκευασμένα ατομικά συνοδευτικά.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να τεθεί ως προαιρετική.
Παράγραφος ΙΑ: «Λειτουργία υπηρεσιών ατομικών περιποιήσεων και λοιπών κοινόχρηστων εγκαταστάσεων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Σε αυτά περιλαμβάνονται υπηρεσίες, όπως ατομικές περιποιήσεις μασάζ περιποίηση μαλλιών και άκρων, κομμωτήριο και κοινόχρηστες εγκαταστάσεις γυμναστήριο σάουνα χαμάμ υδρομασάζ.»
Παρατήρηση:
Όπως αναφέρουμε και στις γενικές παρατηρήσεις μας, θα πρέπει να παρέχεται στους διαμένοντες στο ξενοδοχείο η δυνατότητα χρήσης όλων των εγκαταστάσεων αυτού.
Παράγραφος ΙΒ.5.: «Ο μέγιστος συνολικός αριθμός των εισερχόμενων εντός της δεξαμενής κάθε στιγμή δεν θα είναι μεγαλύτερος από έναν λουόμενο ανά 5 m2 επιφάνειας νερού».
Παρατήρηση:
Ο σχετικός περιορισμός θα πρέπει να καταργηθεί.
Παράγραφος IB.7.: «Η διάταξη των καθισμάτων θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε η απόσταση μεταξύ των ακρότερων σημείων των καθισμάτων δύο ατόμων που βρίσκονται σε δύο διαφορετικές ομπρέλες ή δύο ατόμων που διαμένουν σε διαφορετικό δωμάτιο να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα σε κάθε κατεύθυνση.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να καταργηθεί.
Παράγραφος ΙΒ 9.: «Μετά από κάθε αλλαγή πελατών θα πρέπει να απολυμαίνονται τα καθίσματα, τα τραπεζάκια, τα κουτιά φύλαξης προσωπικών αντικειμένων, οι τιμοκατάλογοι και κάθε άλλο αντικείμενο το οποίο θα χρησιμοποιήσει ο επόμενος πελάτης.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να τεθεί ως προαιρετική.
Παράγραφος ΙΗ.3.: «Σήμανση για υπενθύμιση στους πελάτες να τηρούν αποστάσεις – εφαρμογή μέτρων όπως ταινίες στο δάπεδο, κώνοι ή άλλα μέσα για την τήρηση των αποστάσεων.»
Παρατήρηση:
Η σχετική πρόβλεψη θα πρέπει να τεθεί ως προαιρετική.
Παράγραφος ΙΗ.5.: «Αναδιάταξη επίπλων για αποφυγή συνωστισμού στους κοινόχρηστους χώρους (2 άτομα /10 τ.μ.)»
Παρατήρηση:
Το σχετικό όριο θα πρέπει να αυξηθεί σε 1 άτομο/2 τ.μ., όπως ισχύει στους χώρους εργασίας”. υγειονομικά πρωτόκολλα

Tagged

1 σχόλιο στο “ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτές είναι οι αλλαγές στα υγειονομικά πρωτόκολλα που ζητούν οι ξενοδόχοι

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *