ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σημαντική εξέλιξη στο θέμα των ψευδών δηλώσεων ασθενείας

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με προσωπική του επιστολή προς τους συνεργάτες του ομίλου σε όλες τις χώρες, ο διευθύνων σύμβουλος της Jet2, Steve Heapy, ενημερώνει για μια πολύ μεγάλη θετική εξέλιξη, που αποτελεί νίκη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας, κατά των ψευδών δηλώσεων ασθενείας ( False Sickness Claims ), που αποτελούν τα τελευταία χρόνια, βραχνά.

steveΠιο συγκεκριμένα, όπως ενημερώνει, το υπουργείο Δικαιοσύνης του Ηνωμένου Βασιλείου, ανακοίνωσε σήμερα ότι οι απαιτήσεις ασθενείας κατά τη διάρκεια διακοπών, περιλαμβάνονται πλέον στα Fixed Recoverable Costs. Μέχρι στιγμής, οι νομικές δαπάνες για αποζημιώσεις ασθενείας δεν ελέγχονταν, με αποτέλεσμα ο αριθμός των απαιτήσεων και οι συναφείς δαπάνες να πολλαπλασιαστούν με γεωμετρικό ρυθμό τα τελευταία χρόνια,  τροφοδοτούμενες από “αδίστακτους επιχειρηματίες και άτομα που είναι «πρόθυμα» να εξαπατήσουν τους παραθεριστές και να εκμεταλλευτούν αυτό το κενό”.

Η επιστολή του κ. Steve Heapy, ο οποίος απαριθμεί και τις ενέργειες στις οποίες προέβη η Jet2, για να καταπολεμήσει το φαινόμενο αυτό, έχει ως εξής:

“Αγαπητοί Συνεργάτες

Πρόκειται για μια επιστολή που ήθελα να γράψω εδώ και αρκετό καιρό.

Με χαρά σας πληροφορώ ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε σήμερα ότι οι απαιτήσεις ασθενείας κατά τη διάρκεια διακοπών περιλαμβάνονται πλέον στα Fixed Recoverable Costs.

Μέχρι στιγμής, οι νομικές δαπάνες για αποζημιώσεις ασθενείας δεν ελέγχονταν. Αυτό σημαίνει ότι ο αριθμός των απαιτήσεων και οι συναφείς δαπάνες είχαν πολλαπλασιαστεί τροφοδοτούμενες από αδίστακτους επιχειρηματίες και άτομα που είναι «πρόθυμα» να εξαπατήσουν τους παραθεριστές και να εκμεταλλευτούν αυτό το κενό. Όλοι είδαμε τον αντίκτυπο που είχαν οι υπερβολικές ή ψεύτικες διεκδικήσεις και το σημαντικό χρηματικό ποσό που κόστισαν. Είναι αλήθεια ότι η εμπιστοσύνη πολλών από εσάς προς τους Βρετανούς παραθεριστές κλονίστηκε. Με τη σημερινή ανακοίνωση τα νομικά έξοδα καθορίζονται, καθιστώντας προβλέψιμο το κόστος της υπεράσπισης, αποτρέποντας έτσι τις ψευδείς αξιώσεις. Είναι σημαντική είδηση για όλους μας.

Δώσαμε την υπόσχεση επανειλημμένα ότι η Jet2holidays θα πρωτοστατούσε στον αγώνα ενάντια στη μάστιγα των ψευδών δηλώσεων ασθενείας και παραμένουμε πιστοί στην υπόσχεσή μας. Προχωρήσαμε σε μια σειρά ενεργειών για να σταματήσουμε αυτή την πρακτική.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Συνεχίσαμε να ασκούμε πίεση στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και στις νομικές υπηρεσίες, για να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι απαιτήσεις ασθενείας διαχειρίζονταν μέσω του νομικού συστήματος, με αποτέλεσμα τη σημερινή ανακοίνωση.
  • Αναφέραμε τις εταιρείες διεκδικήσεων, που θεωρούσαμε ότι ενεργούσαν με ανήθικο ή παράνομο τρόπο, στις ρυθμιστικές αρχές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλές ιστοσελίδες παρόμοιων εταιρειών να απενεργοποιηθούν και πολλές εταιρείες να αποσυρθούν εντελώς από την αγορά.
  • Εμπιστευθήκαμε φορείς της βιομηχανίας, όπως ο ABTA, για να ενισχύσουμε το προφίλ αυτής της ανήθικης πρακτικής, και συγκεντρώσαμε όλους τους ταξιδιωτικούς πράκτορες σε ένα ενωμένο μέτωπο για την καταπολέμηση αυτών των εταιρειών διεκδικήσεων.
  • Συνεργαστήκαμε με τα βρετανικά προξενεία και τις αστυνομικές δυνάμεις στους προορισμούς διακοπών μας ώστε να βρούμε τρόπους αντιμετώπισης των προσπαθειών προσέλκυσης παραθεριστών με σκοπό τις ψευδείς δηλώσεις ασθενείας, στο δρόμο.
  • Υπερασπιστήκαμε έντονα ισχυρισμούς, που μπορούμε να αποδείξουμε ότι είναι παράνομοι, είτε κατά τη διαδικασία προ ασκήσεως προσφυγής στη δικαιοσύνη, είτε ενώπιον του δικαστηρίου.
  • Ποτέ δεν σας επιβαρύναμε με τα δικά μας έξοδα υπεράσπισης.
  • Παρείχαμε ενημέρωση στους πελάτες σχετικά με τις αιτίες ασθενείας και με τους τρόπους προστασίας τους.
  • Προσλάβαμε ιδιωτικούς ντετέκτιβ, που συνέλαβαν εταιρείες αξιώσεων κατά την προσπάθειά τους να εξαπατήσουν τους παραθεριστές, και κάναμε γνωστό το θέμα μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης.
  • Εμπλέξαμε στην υπόθεση μια ομάδα δικαστικών δικηγόρων που εξετάζουν κάθε αξίωση για να εκτιμήσουν την πιθανότητα δολιότητας.
  • Ακυρώσαμε κρατήσεις από πελάτες που υποψιαζόμαστε ότι είχαν προβεί σε υπερβολικές ή δόλιες απαιτήσεις στο παρελθόν.
  • Σας ακούσαμε και συνεργαστήκαμε μαζί σας, τους συνεργάτες ξενοδόχους, ώστε να μοιραστούμε ιδέες για τις καλύτερες πρακτικές και προστατευτούμε από τους παράνομους ισχυρισμούς.

Ως εκ τούτου, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την ηγετική θέση και τη συνεργασίας σε αυτό το θέμα. Είμαι εξαιρετικά περήφανος που οι επιχειρήσεις μας συνεργάστηκαν για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και οι ξενοδόχοι πραγματικά αντιμετώπισαν αυτό το θέμα, γεγονός που χαίρει συγχαρητηρίων.

Ήμασταν στο πλευρό σας και συνεργαστήκαμε μαζί σας για να καταπολεμήσουμε αυτό το πρόβλημα από την πρώτη μέρα. Στην αρχή το υπόλοιπο τμήμα της βιομηχανίας δεν κινήθηκε αρκετά γρήγορα, έτσι αναγκαστήκαμε να κινήσουμε τις διαδικασίες μόνοι μας. Τώρα, με ολόκληρη την ταξιδιωτική βιομηχανία στο πλευρό μας έχουν ληφθεί αποφασιστικά μέτρα.

Είμαι βέβαιος ότι θα βοηθήσετε να μεταδώσουμε αυτά τα νέα προτρέποντας την κυβέρνηση να ακολουθήσει αυτή την τακτική τώρα απαγορεύοντας την πρακτική των απευθείας κλήσεων για ενθάρρυνση των ισχυρισμών ασθενείας, διότι γνωρίζουμε ότι ορισμένες αδίστακτες εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων προσπαθούν ακόμη να παραπλανήσουν τους πελάτες μέσω αυτής της ανέντιμης δραστηριότητας.

Αγωνιστήκαμε σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους Βρετανούς παραθεριστές εξαιρετικά all-inclusive πακέτα διακοπών στα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία μας και να τους βοηθήσουμε τους να εμπιστευτούν ξανά. Η σημερινή ανακοίνωση στο ξεκίνημα μιας πολυάσχολης καλοκαιρινής περιόδου μας επιτρέπει να κάνουμε ακριβώς αυτό.

Σε ορισμένες περιοχές η Βρετανία είχε το προσωνύμιο «ο ψεύτικος άρρωστος της Ευρώπης». Τώρα βρέθηκε η θεραπεία για αυτή την ασθένεια. Πρόκειται για μια σημαντική είδηση για όλους μας και αυτό σημαίνει ότι μπορούμε πλέον να επικεντρωθούμε στη συνεργασία ώστε να γεμίσουμε τα ξενοδοχεία μας με χαρούμενους παραθεριστές.

Ευχαριστούμε και πάλι για τη συνεχή υποστήριξη σας”.

Η αγγλική επιστολή

Η πρωτότυπη επιστολή, έχει ως ακολούθως:

13th April 2018

Dear Partner,

UK Government Cracks Down on False Sickness Claims

This is a letter that I have been looking forward to writing for some time.

I am delighted to inform you that the Ministry of Justice (MoJ) has today announced the extension of Fixed Recoverable Costs to holiday sickness claims brought under the Package Travel Regulations.

Until now, legal costs for overseas package travel claims have not been controlled, meaning that the number of claims and the associated costs have spiralled, fuelled by unscrupulous businesses and touts who have been all too eager to dupe holidaymakers and exploit this loophole. We have all seen the impact that exaggerated or fake gastric claims have had as a result of this, and it has cost a significant amount of money. I know that for many of you, it eroded your trust in British holidaymakers. Today’s announcement means that legal costs will be fixed, making defence costs predictable and thus deterring bogus claims. It is great news for us all.

I have repeatedly promised you that Jet2holidays would lead the fight against the scourge of false sickness claims and we have remained true to our word. We have undertaken a number of actions to stop this practice, specifically:

• We continuously lobbied the UK government and legal industry to change how claims are progressed through the legal system, resulting in today’s announcement.
• We reported claims companies to the regulator where we believed that they were acting in an immoral or illegal manner. This has resulted in a number of claims websites being shut down and many claims companies withdrawing from the market altogether.
• We lobbied industry bodies such as ABTA to raise the profile of this immoral practice and bring together all tour operators in a united front to fight these claims companies.
• We liaised with the British Consulates and police forces in our destinations to identify how we can stop the touts on the street.
• We robustly defended claims we can prove are illegitimate, either through pre-litigation or, if necessary, in court.
• We have never passed on our own defence costs to you.
• We educated customers on the causes of illness and what they can do to protect themselves.
• We hired private detectives in resort to catch claims companies in the act of attempting to dupe holidaymakers and we highlighted this in high-profile media coverage.
• We engaged a team of forensic lawyers who review every claim to assess the likelihood that it is fraudulent.
• We have cancelled any forward bookings made by customers who we suspect of having made exaggerated or fraudulent claims in the past.
• We listened, and worked with you, our hotel partners, so that we could learn and share ideas as to how to promote best practices and defend illegitimate claims.

As such, I would like to thank you for your leadership and partnership on this matter. It has made me incredibly proud to see how our businesses have worked together to tackle this problem, and our hotel partners really have tackled this issue head on, which you should be congratulated for.

We have been on your side and have been working with you to fight this issue right from day one. Initially, the rest of the industry did not move fast enough for us so we did things on our own. The rest of the industry joined us and decisive action has now been taken.

I am sure you will join me in welcoming this news, and in urging the Government to now follow this up by banning the practice of cold calling in relation to sickness claims, as we know that some unscrupulous claims management companies are still attempting to mislead customers through this dishonest activity.

We have fought hard to ensure that we can continue to offer British holidaymakers great value all-inclusive packages to our contracted hotels and so that they can trust our mutual customers. Today’s announcement, ahead of a busy summer season, enables us to do exactly that.

In some quarters Britain has been referred to as the ‘fake sick man of Europe’, and a cure for this sickness has now been found. This is great news for us all and it means we can all focus on working together to fill our hotels with happy holidaymakers.

Thank you again for your continued support.

Kind regards,

Steve Heapy
Chief Executive Officer

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *