athens
© money tourism copyright photo

Αρνητικά τα αποτελέσματα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας (και) για το Α’ εξάμηνο του 2019

ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με πτώση της τάξης του 3.8% στην Πληρότητα, του 2.9% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (Rev Par) και με οριακή θετική αλλαγή, 1.0%, στη Μέση Τιμή Δωματίου “έκλεισε” το Α’ εξάμηνο του 2019 για τα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και με τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων,  ειδικά η πληρότητα των ξενοδοχείων το εξάμηνο “έκλεινε” αρνητικά (και) ανά μήνα, σε ποσοστά έως και -8.6%,  κάτι που επιβεβαιώνει όσα επισημάνουμε από  τα τέλη του 2018, κυρίως για την υπερπροσφορά κλινών στην Αθήνα, όλων των τύπων καταλυμάτων, αλλά και για αλλαγή του κλίματος σε ότι αφορά στην σχέση προσφοράς – ζήτησης. Η δε μέση τιμή δωματίου και το rev par επίσης παρουσίασαν έντονες “αναταράξεις”, από μήνα σε μήνα, σημειώνοντας  πτωτική πορεία τον μήνα Ιούνιο σχεδόν κατά (-) 5%.

Σημειώνεται πως ο Ιούνιος, ο οποίος διατήρησε οριακά (+0.9%) την πληρότητα του περσινού Ιουνίου, ως καλοκαιρινός μήνας θεωρείται μήνας “αιχμής”.

gbrΣύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, “…Από πλευράς μας επισημαίνουμε πως η Αθήνα δέχεται το μεγαλύτερο όγκο αφίξεων επισκεπτών (περίπου 8.200.000 επισκέπτες), ως η σημαντικότερη διεθνής “πύλη εισόδου” στη χώρα μας. Πολλοί εξ’ αυτών συνεχίζουν και προς λοιπούς προορισμούς, αλλά σε κάθε περίπτωση τα στοιχεία που καταγράφουν αύξηση των αφίξεων επισκεπτών στο αεροδρόμιο τα τελευταία χρόνια δεν συνάδουν με την τόσο μεγάλη απόκλιση και τις εντυπωσιακά πτωτικές τάσεις που καταγράφονται από τα τέλη του 2018 στην πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας.
Η πολιτεία (ηγεσία Τουρισμού και εμπλεκόμενα Υπουργεία), η τοπική κοινωνία (Περιφέρεια –Δήμοι) αλλά και οι τουριστικοί φορείς, οφείλουν πλέον να συνεργαστούν στενά μεταξύ τους προκειμένου να αντιμετωπιστεί  εγκαίρως το μείζον ζήτημα της άναρχης τουριστικής ανάπτυξης στην Αθήνα που μαζί με όλα τα παράπλευρα και χρόνια προβλήματα (ασφάλεια – καθαριότητα – ειδική υποδομή κ.λπ.) υποσκάπτουν την σύγχρονη και ανταγωνιστική τουριστική ταυτότητα της πόλης μας.
Απαιτείται τουριστικός επανασχεδιασμός, νέοι στόχοι με βάση τις καταγεγραμμένες προτεραιότητες και φυσικά, στρατηγική (μεσοπρόθεσμης  και μακροπρόθεσμης) περαιτέρω ανάπτυξης του Τουρισμού της  Αθήνας – Αττικής”.

Και καταλήγει η ανακοίνωση: “Από πλευράς ΕΞΑΑΑ, υπάρχουν συγκεκριμένες θέσεις και προτάσεις καθώς έχουμε εργαστεί με αυτή τη προσέγγιση και προς αυτή τη κατεύθυνση,  επί σειρά ετών”.

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Αρνητικά τα αποτελέσματα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας (και) για το Α’ εξάμηνο του 2019

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *