©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αθ. Βυρίνης: Κάτι παραπάνω από θετικός ο απολογισμός της σεζόν για τη Ρόδο

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Σε αναλυτικό απολογισμό πεπραγμένων της φετινής τουριστικής σεζόν και σε αναφορά στους σχεδιασμούς της δημοτικής αρχής Ρόδου για την επόμενη, προέβη χτες με δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Θανάσης Βυρίνης.

Αφού ευχαρίστησε τον δήμαρχο κ. Αντώνη Καμπουράκη για τις κατευθυντήριες γραμμές που παρέχει (λόγω της ενασχόλησής του με τον τουρισμό εδώ και χρόνια και λόγω της γνώσης που έχει επί του αντικειμένου) ο αντιδήμαρχος, τόνισε τα εξής:

«Οι οδηγίες και κατευθύνσεις του δημάρχου μας, είναι εμφανείς και πολύτιμες καθώς προέρχεται από τον τομέα του τουρισμού. Προσωπικά, το θεωρώ απαραίτητο καθώς δεν προέρχομαι από αυτό τον χώρο. Η προεργασία είχε ξεκινήσει από τον προκάτοχό μου κ. Κώστα Ταρασλιά εν μέσω πανδημικής κρίσης. Τα αποτελέσματα που είχαμε τη φετινή τουριστική σεζόν, ήταν πολύ καλά –αν και δεν θέλουμε να θριαμβολογήσουμε σε καμία περίπτωση. Γεγονός πάντως είναι πως τα νούμερα, κινούνται πέραν πάσης προσδοκίας!
Ενδεικτικά αναφέρω ότι κλείσαμε με 1.401.311 για την ακρίβεια επισκέπτες –λίγο παραπάνω από το 60% του 2019 που πάντα αποτελεί ένα ορόσημο στα στατιστικά ως σημείο αναφοράς. Σε αυτό το νούμερο δεν περιλαμβάνονται οι αφίξεις με πτήσεις εσωτερικού καθώς πολλοί ξένοι επισκέπτες μας αφίχθησαν μέσω άλλων αεροδρομίων όπως της Αθήνας (αφορά μόνον στις πτήσεις charter) ούτε και οι επισκέπτες με κρουαζιερόπλοια.
Στο διάστημα που προηγήθηκε των καλοκαιρινών μηνών, είχαμε μια πάρα πολύ καλή προβολή και διαφήμιση μέσα από Press Trips τα οποία γίνονταν συνήθως με τη συνδρομή των γραφείων του ΕΟΤ. Είχαμε παρουσιάσεις από δημοσιογράφους από την Αυστρία, από την Αγγλία, την Φινλανδία, την Σερβία, ενώ στηρίξαμε οποιαδήποτε επίσκεψη δημοσιογράφων, Bloggers, Influencers που ήρθαν στη Ρόδο με σκοπό να την προβάλουν. Επιπλέον, φέτος είχαμε πολλές τηλεοπτικές παραγωγές τόσο από ελληνικά τηλεοπτικά μέσα (συμμετοχή σε καθημερινή τηλεοπτική σειρά στον Alpha, σε ντοκιμαντέρ – ταξιδιωτικές εκπομπές, μουσικές εκπομπές, παραγωγές, ανταποκρίσεις από τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς καθώς και σε ευρωπαϊκά τηλεοπτικά μέσα όπως η Πολωνία με αφορμή τα καλλιστεία που έγιναν στην Ρόδο τον Οκτώβριο και σε Ολλανδικό κανάλι με μουσικό περιεχόμενο). Όλα αυτά συμβάλλουν στο να προβληθεί η Ρόδος ως προορισμός που προσφέρει πέρα από ήλιο και θάλασσα και τοπία, τη μοναδική φιλοξενία: ο προσωπικός παράγοντας, είναι αυτός που ξεχωρίζει διαχρονικά στο τουριστικό προϊόν του νησιού. Ο ίδιος ο κ. δήμαρχος Ρόδου έχει την πολιτική ότι η ψηφιακή προβολή είναι αυτή που στις μέρες μας δίνει πολλές δυνατότητες να προβληθούμε σε όλα τα μέρη του κόσμου, αλλά η φυσική παρουσία είναι απαραίτητη για να δώσει και το στίγμα της προσωπικής επαφής. Επομένως, σε όλη αυτή την πολυδιάστατη προβολή της Ρόδου, έχει δοθεί από τον Δήμο, ιδιαίτερη έμφαση. Εμείς θα συμμετέχουμε σε όλες τις εκθέσεις, στη Γερμανία, στη Ρωσία, στην Ισπανία, με δυναμικό τρόπο».

Όπως ανέφερε, ο Δήμος Ρόδου συμμετείχε σε πολλές δράσεις, όπως συνέδρια για τον θρησκευτικό και τον γαμήλιο τουρισμό, καθώς και στην προσπάθεια για την ανάδειξη του θεματικού τουρισμού. Τον χειμώνα, ετοιμάζεται ένας σχεδιασμός για περιπατητικό τουρισμό με μονοπάτια κ.λπ. που θα αναδείξει και άλλες περιοχές του νησιού με απώτερο στόχο την επιμήκυνση της σεζόν.

«Αυτές τις ημέρες, συμμετέχουμε σε ένα συνέδριο κινεζικό που έχει σχέση με την ανταλλαγή πολιτιστικών δράσεων μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, όπου το νησί μας έχει παρουσία, ενώ στις 7 Δεκεμβρίου 2021 έχουμε ένα Webinar το οποίο διοργανώνεται από τον ΕΟΤ Αγγλίας και αφορά στις Κάτω Χώρες (Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ολλανδία) όπου θα έχουμε τουρ οπερέιτορς. Η Ρόδος θα παρουσιάσει διάφορες θεματικές ενότητες: τοπική παράδοση, γαστρονομία, ασφάλεια λόγω πανδημίας και άλλες πτυχές εκτός από ‘ήλιο και θάλασσα’ που έχουμε συνηθίσει μέχρι σήμερα».

ΟΙ ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Αναφερόμενος στο θέμα ‘Μαθητικές Εκδρομές’ ο αντιδήμαρχος Τουρισμού ήταν κατηγορηματικός: «Έχουμε σχολεία που έρχονται εδώ και καιρό με το πρόγραμμα Erasmus όπου δίνουμε δώρα και υλικό που προβάλλει το νησί μας ενώ συλλέγουμε επαφές και mails για να στείλουμε υλικό, με προσανατολισμό τις μαθητικές εκδρομές από το εξωτερικό. Το ίδιο κάνουμε και όταν τα δικά μας σχολεία κάνουν εκδρομές. Παράλληλα με τον ΠΡΟΤΟΥΡ συμμετέχουμε σε αυτό το κομμάτι, κάνοντας ένα άνοιγμα στα ελληνικά σχολεία. Ήδη από τις 29 Νοεμβρίου 2021 θα έχουμε στη Ρόδο για ένα 20ήμερο μαθητές από λύκεια των Αθηνών. Αυτό θα αποτελέσει πόλο έλξης για το επόμενο βήμα που θα είναι ο Μάρτιος, ώστε η Ρόδος να επιστρέψει ξανά στον μαθητικό τουρισμό».

Όπως τόνισε, υπάρχει συνεννόηση με τον ΠΡΟΤΟΥΡ και τον ΔΟΠΑΡ ώστε κάθε επισκέπτης να γνωρίζει ποιες είναι οι πολιτιστικές δράσεις, εκδηλώσεις κ.λπ. όταν επισκέπτεται τη Ρόδο, ενώ μίλησε και για άλλες δράσεις, όπως οι Digital Nomads που έφεραν αποτελέσματα και για τους Repeaters.

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ

Ένα από τα σημεία που θέλει να αναδείξει ο Δήμος Ρόδου για τον τουρισμό, είναι η ελληνική διασπορά. Όπως είπε ο κ. Βυρίνης, είναι ένα δίκτυο που έχει κάνει πολύ έντονη την παρουσία και την δραστηριότητά του στο τελευταίο διάστημα και αποτελείται από απόδημους Έλληνες που βρίσκονται στη Δυτική Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία: «Αυτοί οι άνθρωποι έχουν δηλώσει με έντονο τρόπο την επιθυμία τους να έρχονται στην Ελλάδα για διάφορες δράσεις και η Ρόδος πληροί πολλά από τα κριτήρια που έχουν θέσει. Βρισκόμαστε στη διαδικασία να τους φιλοξενούμε πιο οργανωμένα από κάθε άποψη (γαστρονομικά, πολιτιστικά, επιστημονικά κ.λπ.) ώστε να υπάρχει σχέση αλληλεπίδρασης. Ενδέχεται το υπουργείο Τουρισμού να ανακηρύξει το 2022 – 2023, ως έτος Απόδημου Ελληνισμού. Αυτό, όπως καταλαβαίνετε, θα δημιουργήσει έντονη δραστηριότητα και μεγάλη διαφημιστική καμπάνια όπου η Ρόδος θα είναι μέσα στους τρεις πρώτους προορισμούς γι αυτή την κατεύθυνση».

Ο αντιδήμαρχος μίλησε και για την Κρουαζιέρα από την οποία η Ρόδος είχε πολλούς επισκέπτες ενώ αναμένεται να είναι πολύ καλή η κίνηση και για το 2022: «Ανέκαθεν, φιλοδοξία όλων στη Ρόδο ήταν η επιμήκυνση της χρονιάς και σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθεί η Επιτροπή Τουρισμού που θα συνεδριάσει τον επόμενο μήνα με όλους τους συναρμόδιους: επιχειρηματίες, φορείς, ξενοδόχους, τουριστικούς πράκτορες, αρχές κ.λπ. ώστε να έχουμε ένα συγκεκριμένο ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη διαμονή ενός επισκέπτη κατά τους χειμερινούς μήνες –που θα περιλαμβάνει δράσεις και άλλα δρώμενα. Το πρόγραμμα που ετοιμάζουμε για τους απόδημους θα ξεκινήσει πιλοτικά το Πάσχα και θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει ένα πρώτο διαφημιστικό μήνυμα προς τους Έλληνες του εξωτερικού να κάνουν Πάσχα στη Ρόδο, είτε στην πόλη είτε στα χωριά μας. Παράλληλα, προγραμματίζουμε την άφιξη 1000 και πλέον Ελλήνων από τις ΗΠΑ και την Αυστραλία με στόχο την ανάδειξη της Ρόδου και θα δώσει κίνητρο για γνωριμίες στο νησί μας». Ο κ. Βυρίνης ξεκαθάρισε πως επειδή βρισκόμαστε ακόμη μέσα στην πανδημική κρίση ενώ διερχόμαστε και την ενεργειακή κρίση, υπάρχει αισιοδοξία ότι η επόμενη σεζόν θα είναι πολύ καλή.

ΤΑ ‘ΠΑΡΑΠΟΝΑ’ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ

Ο αντιδήμαρχος, είπε ακόμη, ότι έχουν καταγραφεί τα παράπονα των επισκεπτών μας μέσα από διαδικασίες που ανέδειξαν ως βασικό πρόβλημα τον τομέα της καθαριότητας: «Οι επισκέπτες μας, έχουν εκφράσει τα παράπονά τους για την κατάσταση της καθαριότητας ενώ σε άλλους τομείς που υστερούμε είναι η έλλειψη δραστηριοτήτων για μικρά παιδιά, η πρόσβαση ΑΜΕΑ και η έλλειψη δομών στις παραλίες. Εμείς θα προσπαθήσουμε να τα βελτιώσουμε όλα αυτά ώστε να διορθώσουμε τα λάθη μας». Τέλος, ο κ. Βυρίνης είπε πως γίνονται προσπάθειες να ξεκινήσει η νέα σεζόν στις 15 Μαρτίου 2022 (που θα γίνει μάλλον με τις μαθητικές εκδρομές), ενώ όλα θα είναι έτοιμα στις αρχές Απριλίου.

Να σημειωθεί πως η σεζόν για τη Ρόδο έκλεισε κανονικά στις 15 Νοεμβρίου 2021 και οι τελευταίες αναχωρήσεις στις 22 Νοεμβρίου (όπου έπεσε η… αυλαία).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *