atol

ATOL: Έως και 15 λίρες “καπέλο” για τους καταναλωτές για την προστασία των διακοπών | Αλλαγές στο σύστημα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Ένα νέο έγγραφο διαβούλευσης της βρετανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με τίτλο “ATOL Μεταρρύθμιση”, το οποίο δημοσιεύθηκε χθες (Τρίτη, 24 Ιανουαρίου), θέτει το ερώτημα εάν η εισφορά προστασίας ATOL (APC) θα πρέπει να αντικατοπτρίζει το ποσό της ασφάλειας που εφαρμόζεται για την προστασία των χρημάτων των καταναλωτών, καθώς και τον κίνδυνο που ενέχει ο κάτοχος ATOL.

Η διαβούλευση θέτει επίσης το ερώτημα εάν οι ενοποιημένοι όμιλοι αεροπορικών εταιριών θα πρέπει να καταβάλλουν διαφορετικό ποσοστό APC και εάν το APC θα πρέπει να μειώνεται σε περίπτωση που ο κάτοχος ATOL παρέχει πρόσθετη προστασία για τον κίνδυνο χρεοκοπίας του.

Η μεταρρύθμιση του APC θα μπορούσε επίσης να επικεντρωθεί σε παράγοντες όπως ο αριθμός των επιβατών, το μέσο κόστος και η αναλογία του παθητικού προς το ενεργητικό.

“Χρησιμοποιώντας τους τρεις παράγοντες που περιγράφονται παραπάνω, η ΥΠΑ είναι σε θέση να εξάγει ένα μεταβλητό ποσοστό APC για κάθε κάτοχο Atol από περίπου 50 πένες έως περίπου 15 λίρες ανά κράτηση, σε σύγκριση με ένα σταθερό ποσοστό 2,50 λίρες που ισχύει σήμερα”, αναφέρει το έγγραφο.

Οι αλλαγές στο σημερινό ενιαίο ποσοστό θα απαιτήσουν κοινοβουλευτική νομοθεσία, αλλά ο επικεφαλής της ATOL στην ΥΠΑ, Michael Budge, δήλωσε ότι πιστεύει ότι θα υπάρχει χρόνος πριν από τις επόμενες εκλογές για να επιτευχθεί αυτό.

“Υπήρξαν πολλές απαντήσεις από τους καταναλωτές υπέρ ενός κυμαινόμενου συντελεστή, αλλά αυτό που δεν υπήρχε ήταν η συνοχή σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού του”, δήλωσε.

Η έρευνα που πραγματοποίησε η ΥΠΑ μεταξύ των καταναλωτών κατέδειξε σαφή προτίμηση για μια διαφοροποιημένη χρέωση, ενώ μόνο το 16% δήλωσε ότι θα προτιμούσε να υπάρχει μια ενιαία χρέωση. Η πλειονότητα προτίμησε ένα ποσοστό επί του κόστους των διακοπών και όχι ένα ποσοστό με βάση τον προορισμό, τον οικονομικό κίνδυνο, το μέγεθος του φορέα ή μια σταθερή χρέωση.

Μια εισφορά κάτω των 10 λιρών θεωρήθηκε “ευκαιρία” από το 57%, ενώ το 83% δήλωσε ότι μια εισφορά 6 λιρών ήταν επίσης καλή τιμή.

Η έρευνα της ΥΠΑ ανέδειξε επίσης τον τρόπο με τον οποίο αγοράζονται οι διακοπές, αποκαλύπτοντας ότι το 66% των κρατήσεων γινόταν μέσω διαδικτύου και το 15% αυτοπροσώπως. Άλλο ένα 10% έγινε μέσω τηλεφώνου και 7% μέσω εφαρμογής. Οι περισσότερες κρατήσεις, το 45%, έγιναν απευθείας με τους τουριστικούς πράκτορες, ενώ το 15% με αεροπορικές εταιρίες, το 14% με OTA και το 12% με ταξιδιωτικά γραφεία.

Μόνο το 2% δήλωσε ότι θα έκανε κράτηση σε εταιρία που δεν έχει ATOL, ενώ το 58% δήλωσε ότι σίγουρα δεν θα έκανε κράτηση σε εταιρία που δεν έχει ATOL και το 31% δήλωσε “μάλλον όχι”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *