Oι νέες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2016 και επέκεινα!!!

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ενώ ορισμένες τάσεις ξεθωριάζουν με το χρόνο, άλλες φαίνεται πως όχι μόνο συνεχίζουν να αντηχούν στα αυτιά των ταξιδιωτών, αλλά εμπλουτίζονται και προσαρμόζονται στο παρόν. Αυθεντικότητα, εξατομίκευση, μακροπρόθεσμος προγραμματισμός, εκκεντρικότητα, ανέσεις, είναι κάποιες από τις τάσεις που φαίνεται να κυριαρχούν στην ταξιδιωτική βιομηχανία, εφέτος, ενώ θα συνεχίσουν και μελλοντικά.

Οι σημερινοί ταξιδιώτες φαίνεται να έχουν περισσότερο ανάγκη το ανθρώπινο άγγιγμα και την επαφή με την τοπική κουλτούρα σε κάθε προορισμό που επισκέπτονται, ενώ είναι γεγονός ότι, η φαντασία τους για τα ταξίδια δεν περιορίζεται.

Ας δούμε τις κυρίαρχες τάσεις στον τουρισμό εφέτος και το 2017:

– Επιπλέον επαφή με τον τοπικό πληθυσμό

«Οι ταξιδιώτες επιθυμούν να συναναστρέφονται με τους ντόπιους», λέει ο Jack Ezon, πρόεδρος της Ovation Vacations, στη Νέα Υόρκη. «Έτσι, αντί να επιλέγουν για την ξενάγησή τους κάποιο τουριστικό οδηγό, επιθυμούν να ξεναγηθούν από μυημένους κατοίκους».

Στο ξενοδοχείο The Nines, στο Portland, ο διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ, Laura Van Daal τονίζει ότι, «Ο καθένας στο ξενοδοχείο λειτουργεί ως υπάλληλος υποδοχής και τοπικός εμπειρογνώμονας. Είναι εκπαιδευμένος στο να ακούει τι θέλει ο κάθε πελάτης και να τον βοηθάει στην αναζήτησή του. Για παράδειγμα, οι εργαζόμενοι του ξενοδοχείου μπορούν να εξασφαλίσουν το καλύτερο τραπέζι στο κατάλληλο εστιατόριο ή προσφορές για αγορές σε κάποια επώνυμα καταστήματα, κ.ο.κ.».

– Αυθεντική, αλλά ίσως όχι και τόσο αυθεντική

«Όταν οι πελάτες δηλώνουν ότι επιθυμούν να γνωρίσουν τον τόπο που επισκέπτονται, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πρέπει να απαρνηθούν κάποιες ανέσεις», λέει ο Ezon. Και αναφέρει σαν παράδειγμα ότι, εάν οι επισκέπτες ενός ράντσου ανακαλύψουν ότι δεν υπάρχει κλιματισμός στα δωμάτιά τους, μόνο ευχαριστημένοι δεν θα είναι.

– Εξατομίκευση: «Τα μικρά πράγματα είναι που μετράνε»

«Η εξατομίκευση δεν είναι απαραίτητα μεγάλη υπόθεση», λέει ο Ezon και αναφέρει σαν παράδειγμα ένα ζευγάρι που έκανε μήνα του μέλιτος στην Αφρική και το οποίο μετά από μια κουραστική ημέρα, μπαίνοντας στη σκηνή τους, άκουσαν να παίζει το τραγούδι του γάμου τους. «Δεν μπορούσαν να πιστέψουν, αυτό που άκουγαν», λέει ο Ezon. Και εξηγεί ότι είναι δουλειά του πράκτορα να παρέχει τέτοιου είδους πληροφορίες.

Ο Matteo Della Grazia, ιδιοκτήτης του ταξιδιωτικού πράκτορα Fuori Itinerario – Discover Your Italy, με τη σειρά του, αναφερόμενος σε ένα πρόγραμμα το οποίο αφορά τη συμμετοχή στη δημιουργία κρασιού, λέει: «Τελευταία παρατηρείται αύξηση της ζήτησης για τις τοπικές και αυθεντικές εμπειρίες, που επιτρέπουν στους πελάτες να δημιουργήσουν ακόμη και το δικό τους τοπικό προϊόν. Στο πλαίσιο αυτό, υπάρχει ένα πρόγραμμα το οποίο παρέχεται τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να εργαστούν για μια μέρα σε έναν κορυφαίο αμπελώνα της Τοσκάνης για τη δημιουργία ενός εξατομικευμένου κρασιού, το οποίο στη συνέχεια θα εμφιαλωθεί και θα τους αποσταλεί. Παρόμοιο πρόγραμμα υπάρχει και για τη δημιουργία αρωμάτων».

– Εκκεντρική περιπλάνηση

Υπάρχουν ταξιδιώτες που θέλουν να φτάσουν στον προορισμό τους, χωρίς σχέδια πέρα από τη διαμονή τους. Σαν παράδειγμα ο Ezon αναφέρει ένα ζευγάρι, το οποίο δαπάνησε $ 100.000 για το μήνα του μέλιτος και το οποίο, καθημερινά, ήταν σε διαβούλευση μαζί του για το πρόγραμμά τους.

– Απροσδόκητες αντιστοιχίσεις

Οι ταξιδιώτες σήμερα συνδυάζουν προορισμούς και διαφορετικές εμπειρίες, όπως λόγου χάρη ένα ζευγάρι, το οποίο αφού ακολούθησε ένα πενθήμερο πρόγραμμα μαγειρικής στην Τοσκάνη, στη συνέχεια επέλεξε να κάνει για λίγες ημέρες μαθήματα ιστιοπλοΐας στη λίμνη Garda.

– Διασκέδαση και μαγειρική

Μαθήματα μαγειρικής, συναντήσεις με τοπικούς σεφ, μέχρι επισκέψεις σε τοπικά σπίτια όπου οι ταξιδιώτες μαγειρεύουν μαζί με τους ενοίκους του σπιτιού και τρώνε παρέα.

– Ο μακροπρόθεσμος προγραμματισμός ταξιδιού

«Δουλεύω με τους πελάτες μακροπρόθεσμα», δηλώνει η Farewell, εξηγώντας ότι έχει αναπτύξει ένα σχέδιο ταξιδιού πέντε ετών, το οποίο επανεξετάζεται κάθε χρόνο.

– Εξωτικές επιλογές

Οι νεότεροι ταξιδιώτες κατευθύνονται προς πιο εξωτικά μέρη, όπως η Καμπότζη και το Μπαλί, ενώ πραγματοποιούν εναλλακτικά ταξίδια, όπως να διασχίσουν με μοτοσικλέτα την Παταγονία ή να επιλέξουν να πάρουν ένα ιδιωτικό μάθημα πόλο στην Αργεντινή.

-. Ευκολία και ανέσεις

Οι πελάτες αγοράζουν παρεπόμενες υπηρεσίες που κάνουν την ταξιδιωτική εμπειρία τους ευκολότερη. Ο ίδιος Ezon είπε ότι κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών ο Ovation είχε αύξηση 37,4% σε δευτερεύοντα προϊόντα ταξιδιού.

– Το ανθρώπινο άγγιγμα

Ακόμα και οι νέοι δεν θέλουν να είναι απλά ψηφιακά όντα. Θέλουν να συνεργάζονται με άλλους ανθρώπους, είτε πρόκειται για ξεναγούς ή άλλους ταξιδιώτες. Η καινοτομία του ψηφιακού κόσμου φαίνεται να ξεθωριάζει και οι άνθρωποι έχουν την ανάγκη συναισθηματικών συνδέσεων.

– Ποιότητα διαμοιρασμού

Ποιότητα διαμοιρασμού στη διαμονή, είτε πρόκειται για την Airbnb ή άλλες επιλογές. Μία νέα τάση, η οποία διαρκώς εξελίσσεται.

-Στο μικροσκόπιο η τέχνη

Μία νέα τάση αφορά στην απασχόληση σε ξενοδοχεία τοπικών καλλιτεχνών, οι οποίοι μετατρέπουν τους κοινόχρηστους του ξενοδοχείου σε γκαλερί. Το νέο Faena Hotel, για παράδειγμα, στην παραλία του Μαϊάμι, προσφέρει προγράμματα τέχνης για τους επισκέπτες, καθώς και μύηση των παιδιών στην τέχνη, όπου τοπικοί καλλιτέχνες τα βοηθούν να δημιουργήσουν τα δικά τους αριστουργήματα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *