traveling-640x360

ΑΒΤΑ: Δυναμική η πορεία των πακέτων διακοπών| Τι έχει αλλάξει τις τελευταίες 4 δεκαετίες;

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ

Τα πακέτα διακοπών συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά, παρά την εμφάνιση άλλων τύπων ταξιδιών, σύμφωνα με νέα έρευνα της Abta. 

Ωστόσο, ο τύπος του ταξιδιού, ο προορισμός και ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους έχει αλλάξει σημαντικά, σύμφωνα με μια μελέτη, που εξετάζει τις ταξιδιωτικές συνήθειες των ανθρώπων τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες.

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες ανταποκρίθηκαν στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, προσφέροντας ρυθμίσεις που περιλαμβάνουν ταξίδια προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους, εκτός από τις διακοπές περιπέτειας, ποτάμιες και ωκεάνιες κρουαζιέρες καθώς και ταξίδια ευεξίας.

Οι παραθεριστές μπορούν επίσης να προσωποποιήσουν το πακέτο τους,  επιλέγοντας για παράδειγμα το δικό τους δωμάτιο.

Τα μέλη της Abta λένε ότι οι πελάτες συχνά θέλουν να είναι οι πρώτοι που επισκέπτονται έναν προορισμό ή ένα συγκεκριμένο θέρετρο, ενώ στη δεκαετία του 1970 πολλοί άνθρωποι επέλεγαν διακοπές ανάλογα με το που ήταν οι φίλοι ή η οικογένειά τους.

Ακόμη, πολύ σημαντική είναι η τάση για την τοπική παράδοση, καθώς πολλοί άνθρωποι επιθυμούν τώρα να βιώσουν με τον καλύτερο τρόπο την τοπική κουλτούρα.

Η νέα ανάλυση της Abta σχετικά με τα τελευταία στοιχεία των αεροπορικών ταξιδιών της που πραγματοποίησαν οι παραθεριστές δείχνει επίσης τη διαφοροποίηση των προορισμών.

Εξακολουθεί να υπάρχει ισχυρή αγορά παραδοσιακών προορισμών σε πακέτα διακοπών, σχεδόν 25 εκατομμύρια επισκέψεις έγιναν στην Ισπανία, στη Γαλλία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στη Μάλτα πέρυσι από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ουσιαστικά το νούμερο αυτό είναι μια μεγάλη αύξηση από μόλις 13 εκατομμύρια επισκέψεις το 1994 .

Οι επισκέψεις από το Ηνωμένο Βασίλειο στο Μεξικό το 1994 ανήλθαν σε 18.778 ενώ οι επισκέψεις αυξήθηκαν πέρυσι στο 3500% σε 676.734 – περισσότερες από τις επισκέψεις στη Μάλτα 559.677.

Η αυξημένη ικανότητα των αεροπορικών εταιρειών και τα αεροσκάφη με αποδοτικότερη κατανάλωση καυσίμων έχουν βάλει τα ταξίδια μακρινών αποστάσεων, ως δυνατούς παίκτες στο παιχνίδι των ταξιδιών.

Ωστόσο, προορισμοί κοντινών αποστάσεων, που έχουν δει μια αύξηση στη δημοτικότητα περιλαμβάνουν τη Βουλγαρία και την Κροατία. Οι εκδρομές στη Βουλγαρία έχουν διπλασιαστεί από το 1994. Η ανατολική ευρωπαϊκή χώρα πρόκειται να συνεχίσει να αυξάνει το ποσοστό των επισκεπτών της, ενώ οι κρατήσεις για το καλοκαίρι αυξήθηκαν κατά 16% σε σχέση με πέρυσι.

Οι Βαλεαρίδες, η ιταλική Ριβιέρα, το Βέλγιο, η Αυστρία, η Ελβετία και η Γερμανία είναι οι πιο περιζήτοι προορισμοί στα πακέτα διακοπών.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Abta, Mark Tanzer, δήλωσε:

«Το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθεί να είναι έθνος που αγαπά τις διακοπές σε άλλα κράτη, ενώ οι οργανωμένες διακοπές εξακολουθούν να κυριαρχούν σε μεγάλο ποσοστό της ταξιδιωτικής αγοράς.

Όμως, όπως και εμείς, έτσι και οι διακοπές τώρα είναι αρκετά διαφορετικές σε σύγκριση με τα πακέτα διακοπών της δεκαετίας του 1970.

Οι προτιμήσεις των παραθεριστών συνεχώς εξελίσσονται και η ταξιδιωτική βιομηχανία προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των πελατών».

Παραδείγματα από τα μέλη της Abta τη συμπεριφορά των καταναλωτών:

• Κατά τη διαμονή  σε ένα ξενοδοχείο υψηλού επιπέδου στην Ιταλία ένας επισκέπτης πήρε καταλάθος prociutto αντί για μπέικον στο μπουφέ και κάλεσε τον ταξιδιωτικό του πράκτορα να παραπονεθεί.

• Ένας πελάτης που έφτασε για διακοπές στην Ισπανία κάλεσε τον ταξιωτικό του πράκτορα στον αριθμό έκτακτης ανάγκης στη μέση της νύχτας για να διαμαρτυρηθεί ότι το ξενοδοχείο το είχε πάρα πολλούς Ισπανούς, και αργότερα κατά τη διάρκεια των διακοπών παραπονέθηκε ότι τα εστιατόρια ήταν επίσης «πολύ ισπανικά».

• Οι παραθεριστές ήταν επίσης χαλαροί για την προστασία από τον ήλιο, με πολλούς να χρησιμοποιούν ελαιόλαδο για να εξασφαλίσουν ότι θα επιστρέψουν με καλό μαύρισμα.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *