Photo by Jimmy Teoh on Pexels

Αυτά είναι τα 4 projects του UNWTO για την ανάπτυξη του ελληνικού Τουρισμού

ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) συνεργάστηκαν επιτυχώς με την ελληνική κυβέρνηση για να βοηθήσουν τον τουριστικό τομέα της χώρας να ανακάμψει από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

PololikashviliΣτο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας και την επιτάχυνση της ανάκαμψης μετά τη χειρότερη κρίση στην ιστορία του τουρισμού, η Τράπεζα επέλεξε αρκετούς τομείς του “Πακέτου Τεχνικής Βοήθειας για την Ανάκαμψη του Τουρισμού από το COVID-19” του UNWTO, για να τους εφαρμόσει στην Ελλάδα. Η δέσμη αυτή δομήθηκε γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες παρέμβασης: οικονομική ανάκαμψη, μάρκετινγκ και προώθηση, και θεσμική ενίσχυση και οικοδόμηση ανθεκτικότητας.

Τα projects

Τέσσερα έργα κρίσιμης σημασίας για τον τομέα του τουρισμού επιλέχθηκαν και υλοποιήθηκαν, σε συνεργασία με το ελληνικό υπουργείο Τουρισμού. Συγκεκριμένα:

Μέτρηση του αντίκτυπου του COVID-19 και ανάπτυξη κατευθυντήριων γραμμών παρακολούθησης: Στο πλαίσιο αυτού του έργου, οι ανάγκες σε τουριστικά δεδομένα ευθυγραμμίστηκαν μεταξύ της Τράπεζας της Ελλάδος, της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και του Υπουργείου Τουρισμού. Προσδιορίστηκαν δέκα τομείς παρέμβασης, καθώς και 25 δράσεις για τη βελτίωση της παρακολούθησης, και εκπαιδεύτηκαν επτά εκπρόσωποι του Υπουργείου Τουρισμού, της Τράπεζας της Ελλάδος και της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Εκπόνηση οδικού χάρτη για τη στήριξη των τουριστικών ΜΜΕ και τη διατήρηση των θέσεων εργασίας: Το έργο περιελάμβανε την επανεξέταση των υφιστάμενων μέτρων στήριξης για τις ΜΜΕ, τη διεξαγωγή συνεντεύξεων με εθνικές ενώσεις τουρισμού, ΜΜΕ και επαγγελματίες και τον σχεδιασμό ενός οδικού χάρτη επτά δράσεων. Επιπλέον, 41 επαγγελματίες του τουρισμού, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία και δευτερεύοντα καταλύματα εκπαιδεύτηκαν σε μια σειρά θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων ψηφιακού μάρκετινγκ, της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, της ανάλυσης τουριστικών δεδομένων για τον εντοπισμό ευκαιριών και της βελτίωσης της ποιότητας των υπηρεσιών και της συνολικής τουριστικής εμπειρίας.

Επικαιροποίηση της στρατηγικής τουριστικού μάρκετινγκ: Αναλύθηκαν οι βασικές τάσεις των διεθνών και εγχώριων αγορών, τόσο κατά τη διάρκεια, όσο και μετά την πανδημία. Προσδιορίστηκαν έξι τομείς παρέμβασης και τα ερωτηματολόγια έρευνας επιβατών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και των 14 περιφερειακών αερολιμένων που διαχειρίζεται η Fraport αναπτοσαρμόστικαν για τη μέτρηση νέων επιλεγμένων δεικτών. Η στρατηγική παρουσιάστηκε επίσης σε σεμινάριο με τα γραφεία εξωτερικού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, σε συνεργασία με τα κεντρικά του γραφεία.

Ανάπτυξη Σχεδίου Διαχείρισης Τουριστικών Κρίσεων: Το πρώτο τέτοιο σχέδιο για το Υπουργείο Τουρισμού, που προσδιορίζει διάφορους τύπους κρίσεων, περιγράφει συγκεκριμένους μηχανισμούς αντίδρασης, ρόλους και διαδικασίες και εισάγει μια προσομοίωση case study.

Από κοινού με τις ομάδες του UNWTO και της EBRD που εργάστηκαν για το έργο, αξιοποιήθηκε μια ομάδα ειδικών σε θέματα διαχείρισης κρίσεων, στη στατιστική, στο μάρκετινγκ και στις ΜΜΕ για τη μεταφορά γνώσης και τη στενή συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και τους ενδιαφερόμενους φορείς για την υλοποίηση των προβλεπόμενων δραστηριοτήτων του έργου.

Όπως αναφέρει ο UNWTO, η Ελλάδα ως κορυφαίος προορισμός, τόσο εντός της Ευρώπης, όσο και παγκοσμίως, έχει καταφέρει να διατηρήσει σταθερά τη θέση της στην παγκόσμια τουριστική αγορά, ενώ κατά τη διάρκεια της μακροχρόνιας χρηματοπιστωτικής και οικονομικής κρίσης της τελευταίας δεκαετίας αναδείχθηκε ανθεκτική. Αλλά και στο πλαίσιο της πανδημίας, η Ελλάδα κατάφερε να διατηρήσει και να αυξήσει τη συμβολή του τουριστικού της τομέα στην εθνική της οικονομία και ήταν μία από τις πρώτες ευρωπαϊκές χώρες που άνοιξαν ξανά για τους διεθνείς επισκέπτες, μετά την πανδημία.

Όσον αφορά το μέλλον, οι εργασίες που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Πακέτου Τεχνικής Βοήθειας για την Ανάκαμψη του Τουρισμού θα επιτρέψουν στο Υπουργείο Τουρισμού να παρακολουθεί στενά τις επιδόσεις του τομέα, να ανταποκρίνεται και να αντιμετωπίζει τυχόν κρίσεις που ενδέχεται να επηρεάσουν τον τουριστικό τομέα της Ελλάδας.

Η EBRD συνεχίζει να στηρίζει τον ελληνικό τουριστικό τομέα μέσω στοχευμένων επενδύσεων ή χρηματοδοτήσεων που προωθούν τον βιώσιμο και χωρίς αποκλεισμούς τουρισμό και ενισχύουν την απασχόληση των νέων και τις τοπικές οικονομίες.

Ο UNWTO παραμένει ενεργός στην Ελλάδα για την υποστήριξη της τουριστικής ανάπτυξης των τοπικών προορισμών μέσω έργων, ενώ παράλληλα ενισχύει τη στενή και συνεχή συνεργασία με τη χώρα.

 

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *