Η Wizz Air ανακηρύχθηκε η αεροπορική εταιρεία με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων σε μια νέα κατάταξη για το κλίμα από την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Cirium.
Η ουγγρική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους εκπέμπει περίπου 54 γραμμάρια CO₂ ανά θέση ανά χιλιόμετρο, σύμφωνα με την αξιολόγηση, η οποία επαληθεύτηκε από την PwC και είναι η πρώτη του είδους της στον κλάδο.
Αυτή η μέτρηση της αποδοτικότητας βασίζεται σε διάφορους βασικούς παράγοντες, ξεκινώντας από τον σχετικά νέο στόλο της Wizz Air. Τα αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρείας έχουν μέσο όρο ηλικίας περίπου τέσσερα χρόνια και πολλά από αυτά είναι έως και 25% πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα παλαιότερα αεροσκάφη.
Η διαμόρφωση των θέσεων παίζει επίσης σημαντικό ρόλο. Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους συνήθως τοποθετούν περισσότερες θέσεις σε κάθε αεροσκάφος, γεγονός που μειώνει τις εκπομπές ανά επιβάτη. Ένα στοιχείο που συχνά παραβλέπεται είναι ο χρόνος που ένα αεροσκάφος περνάει στο έδαφος κατά την τροχοδρόμηση. Αυτή η διαδικασία μπορεί μερικές φορές να αντιπροσωπεύει έως και το 20% των συνολικών εκπομπών μιας πτήσης.
Ωστόσο, η κατάταξη δεν λαμβάνει υπόψη τις συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου ή τη χρήση βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF), τα οποία, σύμφωνα με τον κλάδο, θα μπορούσαν να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα μιας πτήσης έως και 80%.
Η Wizz Air, για παράδειγμα, εξακολουθεί να είναι μία από τις πιο ρυπογόνες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης. Είναι επίσης από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες, με πάνω από 70 νέα αεροσκάφη σε παραγγελία.
Από το 2019, οι συνολικές εκπομπές της Wizz Air έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, από 3.734.556 τόνους το 2019 σε 7.962.308 τόνους το 2024, σύμφωνα με έκθεση της Transport and Environment και τα στοιχεία βιωσιμότητας της ίδιας της αεροπορικής εταιρείας.
Η Yvonne Moynihan, υπεύθυνη ESG του ομίλου, δήλωσε προηγουμένως στο Skift ότι η αύξηση των εκπομπών συνδέεται με την ταχεία ανάπτυξη της αεροπορικής εταιρείας στο πλαίσιο της στρατηγικής «WIZZ500», η οποία στοχεύει στον διπλασιασμό του στόλου έως το 2033.
«Αυτή η ανάπτυξη συμβάλλει στην αύξηση των συνολικών εκπομπών», είπε. «Ωστόσο, δίνουμε έμφαση στην ένταση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη-χιλιόμετρο ως πιο σχετικό μέτρο για την αξιολόγηση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου».
Η Cirium εξαιρεί το SAF από την ανάλυσή της για το 2024, καθώς επί του παρόντος αντιπροσωπεύει μόλις το 0,53% της παγκόσμιας κατανάλωσης καυσίμων αεροπορίας.
«Τα SAF εξακολουθούν να εκπέμπουν CO₂», δήλωσε ο Jeremy Bowen, Διευθύνων Σύμβουλος της Cirium. «Ωστόσο, σήμερα αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό της κατανάλωσης καυσίμων. Στο μέλλον, εάν η χρήση των SAF αυξηθεί, θα ληφθεί υπόψη».
Κατάταξη των αεροπορικών εταιρειών
Η Cirium κατάταξε τις αεροπορικές εταιρείες με βάση τις εκπομπές CO₂ ανά κάθισμα ανά χιλιόμετρο σε γραμμάρια.
Ακολουθούν οι κορυφαίες εταιρείες:
- Wizz Air: 53,9 γραμμάρια CO₂ ανά θέση ανά χιλιόμετρο
- Frontier Airlines: 54,4
- Pegasus: 57,1
- Volaris: 57,9
- IndiGo: 58,2
- Jetstar: 58,4
- Spirit Airlines: 58,4
- Scoot: 58,7
- SunExpress: 59,4
- Air India Express: 60,5
Μια άλλη λίστα της Cirium εξέτασε τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο με βάση τον αριθμό των επιβατών. Στη συνέχεια, τις κατάταξε με βάση την αποδοτικότητα των εκπομπών.
- Ryanair: 63 γραμμάρια CO₂ ανά θέση ανά χιλιόμετρο
- Southwest Airlines: 68,9
- Delta Air Lines: 74,4
- American Airlines: 74,6
- United Airlines: 75,4
- Turkish Airlines: 76,9
- China Southern: 78,2
- Qatar Airways: 79,7
- Air China: 83,3
- Emirates: 84,9
Η Cirium δήλωσε στο Skift ότι, ενώ η κατάταξη επιτρέπει τη δίκαιη σύγκριση μεταξύ αεροπορικών εταιρειών διαφορετικού μεγέθους και τύπου στόλου, δεν αποτυπώνει την πλήρη εικόνα, όπως η συνολική αύξηση των εκπομπών των αεροπορικών εταιρειών ή ο κλιματικός αντίκτυπος των επιμέρους εταιρειών.