ksd

Αυτή είναι η αλήθεια για την Booking|Τι συμβαίνει πραγματικά και οι συνήθεις άσχετοι με το … google translator

ΓΝΩΜΗ

του Κων/νου Στ. Δεριζιώτη

Την προηγούμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις 18 Ιουλίου, αποκαλύψαμε τις νέες καταχρηστικές αλλαγές που επιδιώκει να επιβάλλει η Booking, στα συμβόλαιά της με τους ξενοδόχους παγκοσμίως. Δημοσιεύσαμε μάλιστα και την επιστολή της Booking, υπογραμμίζοντας ότι οι ξενοδόχοι της Καραϊβικής, προσανατολίζονται σε μποϊκοτάζ.

Και την επομένη 19 Ιουλίου, κατ’ αποκλειστικότητα δημοσιεύσαμε την είδηση, ότι η ALDEMAR, διέκοψε την συνεργασία με την Booking, ενημερώνοντας παράλληλα για το θέμα της χρέωσης προμήθειας στον ΦΠΑ και την συνάντηση στην αντιπροεδρία της κυβέρνησης.

Με το θέμα ουδείς άλλος ασχολήθηκε πλην του money-tourism.gr, μάλλον γιατί δεν το καταλάβαιναν. Κάποιοι δε μας είπαν ότι από την επιστολή, δεν προκύπτει αυτό που γράφουμε, πλην όμως, απλά δεν γνωρίζουν -και απαντήσαμε σε κάποιους- ότι τέτοιοι όροι δεν αναγράφονται ρητά, αλλά προκύπτουν…

Παρακολουθούμε λοιπόν το ρεπορτάζ, γιατί γράφαμε για “καταιγιστικές εξελίξεις”, και σας αποκαλύπτουμε, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ, πάλι, ότι οι ιθύνοντες της Booking, έχουν θορυβηθεί τόσο πολύ που έρχονται εσπευσμένα, την ερχόμενη εβδομάδα υψηλόβαθμα στελέχη της μητρικής εταιρίας, στην Αθήνα , έχοντας ζητήσει συνάντηση από γνωστούς Έλληνες ξενοδόχους.

Χθες λοιπόν αίφνης, τουριστική ιστοσελίδα, πήρε την επιστολή της Booking, έκανε google translator, και δημοσίευσε ένα κείμενο που δεν το κατάλαβε ούτε αυτός που το συνέταξε. Είχε όμως ένα συμπέρασμα: ότι οι αλλαγές της Booking βοηθούν τους ξενοδόχους (sic) αφού έτσι έγραφε ο τίτλος !!!

Μάλιστα ιδιοκτήτης κορυφαίας ξενοδοχειακής αλυσίδας με κάλεσε για να μου πει ότι έδωσε σε 4 στελέχη του να διαβάσουν το “ρεπορτάζ”, αλλά ουδείς κατάλαβε τι έγραφε. Του πρότεινα να καλέσει τους υπεύθυνους της ιστοσελίδας αυτής, που έχει πεθάνει (σ.σ. χτύπα ξύλο) γνωστό ξενοδόχο, έχει δημοσιεύσει φωτογραφία αποθανόντος που ήταν … άλλος και άλλα πολλά…

Απέναντι δε από το “ρεπορτάζ” αυτό, μόστραρε γνωστός συνδικαλιστής, ο οποίος εκλήθη να απαντήσει για τις καταχρηστικές τακτικές της Booking, παρά το γεγονός ότι ουδέν περί τούτου έχει γράψει η εν λόγω ιστοσελίδα, ο οποίος υποστήριζε πόσο “κακή” είναι η Booking, όταν δίπλα η ιστοσελίδα έγραφε πόσο καλό κάνει στους ξενοδόχους…

Επειδή λοιπόν όπως ξέρετε εδώ και 30 χρόνια τουλάχιστον, το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ και οι συντελεστές του, ουδεμία εξάρτηση έχουν και κάνουν ρεπορτάζ γνωρίζοντας τα δεδομένα και όχι μεταφράσεις και μάλιστα επιπέδου google translator, σας ενημερώνουμε για το τι ακριβώς συμβαίνει με την Booking.

H Booking λοιπόν, αλλάζει τα δεδομένα στις συνεργασίες της και αναστατώνει την Ελληνική ξενοδοχία.

Σε πρώτη ανάγνωση, φαίνεται ότι η Booking αποδεσμεύει τους ξενοδόχους και πλέον τους επιτρέπει να υποβάλλουν οι ίδιοι προσφορές των ξενοδοχείων τους ελεύθερα στα διάφορα κανάλια αναζήτησης.

Αυτό που πραγματικά συμβαίνει όμως, είναι ότι η Booking, ενώ στο παρελθόν τηρούσε τους όρους ισοτιμίας, που η ίδια έθετε στους ξενοδόχους, χρησιμοποιεί το δικό της λογισμικό για να παρακολουθεί τις διάφορες διαθέσιμες τιμές στην αγορά από όπου κι αν προέρχονται και με όποιους όρους, και να επιλέγει τις φθηνότερες, τις οποίες  θα πουλάει προς όφελός της.

Όταν η Booking βρει μια φτηνότερη τιμή σε κάποιο κανάλι, π.χ. στην Google, από αυτή που το ξενοδοχείο της έχει δώσει, τότε την προωθεί στην ιστοσελίδα της. Εάν ένας επισκέπτης αποφασίσει να κάνει κράτηση, η διαδικασία είναι ακριβώς η ίδια, με τη διαφορά ότι στο τέλος της κράτησης, ο πελάτης λαμβάνει μήνυμα ότι θα λάβει επιβεβαίωση εντός 24 ωρών και η τιμολόγηση δε γίνεται ούτε μέσω Booking.com ούτε μέσω του ξενοδοχείου αλλά μέσω κάποιου τρίτου που δεν έχει σχέση ούτε με τα κανάλια αναζήτησης.

Τα κανάλια referrals είναι:

· Metasearch κανάλια όπως: TripAdvisor, Trivago, Kayak

· Μηχανές αναζήτησης όπως: Google, Yandex, Bing

· Ιστότοποι παραπομπής

Τα προβλήματα που προκύπτουν από την όλη διαδικασία είναι τα εξής:

1. Το ξενοδοχείο δεν γνωρίζει τις κρατήσεις και τους όρους τους μέσα από αυτή τη μέθοδο.

2. Η Booking καταλήγει να μεταπωλεί τιμές χονδρικής χωρίς να φέρει γνώση αν αυτό είναι κάτι το θεμιτό από την πλευρά του μεταπωλητή.

3. Η πολιτική αυτή έχει σαφώς επιπτώσεις στις μεγάλες αλυσίδες αλλά και ξενοδοχεία σε προορισμούς εκτός Αθήνας, αφού θίγονται πολλές φορές οι σχέσεις με τους μεγάλους συνεργάτες – τουρ οπερέιτορς από τους οποίους και εξαρτάται το πτητικό πλάνο των προορισμών. Πολλές φορές η τιμή που πουλάει η Booking φτάνει να κινείται στα ίδια επίπεδα με την τιμή των χονδρεμπόρων που όμως την προσφέρουν με ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών ή εμπειρίας.

4. Η Booking καταπατεί τη συμφωνία της με τα ξενοδοχεία και κινείται σε μία πιο συμφέρουσα για εκείνη κατεύθυνση.

Το θέμα αυτό έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά άλλων προβληματικών όρων της Booking όπως είναι για παράδειγμα η πολιτική χρέωσης προμήθειας της τάξης του 15-25% επί του συνόλου της τιμής των ξενοδοχείων, στην οποία περιλαμβάνονται και οι φόροι, και όχι επί της «καθαρής» τιμής του καταλύματος.

Σε μια αγορά ανοιχτή, κάθε εταιρεία έχει περιθώριο να διαμορφώνει τις συνθήκες με τις οποίες συνδιαλέγεται με τους συνεργάτες της αλλά και την ελευθερία επιλογής των συνεργατών της προκειμένου να διαφυλάσσει την ακεραιότητά της, την αξιοπιστία της και την καλή φήμη της.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, καλό είναι να λογαριάζουμε και τον ξενοδόχο.

Αυτά λοιπόν για την σωστή ενημέρωσή σας.

ΥΓ: Όσο για κάποιους συνδικαλιστές, οι οποίοι κάνουν πλάτες σε λαθροβίως συντηρούμενα, ψοφοδεή και -μεταξύ των άλλων- καθοδηγούμενα κομματικά και όχι μόνο, μαγαζιά, τα χαιρετίσματά μας. Ευτυχώς δεν έχουμε την στήριξή τους, ούτε τα like τους, και μάλλον γι’ αυτό έχουμε 22 λεπτά παραμονή στo money-tourism.gr και νούμερα που συγκρίνονται ευθέως με τις πρώτες, γενικής ενημέρωσης, ιστοσελίδες.

Να γνωρίζουν όμως ότι κάποια στιγμή θα σταματήσουμε να είμαστε τόσο ανεκτικοί.

Και τότε θα γελάσει πολύς κόσμος…

Tagged

6 σχόλια στο “Αυτή είναι η αλήθεια για την Booking|Τι συμβαίνει πραγματικά και οι συνήθεις άσχετοι με το … google translator

  1. Μποϋκοτάζ θα πρέπει να γίνει από όλα τα ελληνικά ξενοδοχεία έστω για λίγες μέρες για να θορυβηθούν !Το θέμα το είχα θίξει πριν πέντε χρόνια ,
    στο ΞΕΕ και στην ένωση ξενοδόχων ,αλλά δυστυχώς ήμουν η μόνη !
    Εκπλήσσομαι που μας πήρε τόσα χρόνια για να αρχίσουμε να αντιδράμε .
    Μπράβο στην ALDEMAR.

  2. Σωστό αλλά μόνο εν μέρει . …Συγχέετε τα META Sites με τους wholesalers . αν θελετε να μάθετε πραγματικα τι συμβαινει καλεστε με στο 6944 505700

  3. Αφού λοιπόν σαν ξενοδόχοι γνωρίζουμε πολύ καλά ξένες γλώσσες, μήπως θα ήταν καλό να μας δώσετε και παραπομπή της επιστολής της booking.com, να την διαβάσουμε και να βγάλουμε τα δικά μας συμπεράσματα?

    1. Καλημέρα σας
      Ευχαριστούμε για το μήνυμα
      Την έχουμε δημοσιεύσει πριν από ελάχιστες ημέρες

  4. Καλημερα τα δημοσιευματα σας ειναι περα για περα αληθινα!!!!
    Βοηθατε τους ξενοδοχους και ειδικοτερα τους μικρους και μεσαιους!!!!
    Μπραβο σας!!!!

    Νικος Φαραγκουλιτακης
    μελος του Δ. Σ του Ξ Ε Ε

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *