Αυτές είναι οι μεγαλύτερες ξενοδοχειακές αλυσίδες παγκοσμίως για το 2022 | Ξενοδοχεία και δωμάτια | ΛΙΣΤΑ

ΔΙΕΘΝΗ ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Με την επίδραση της κρίσης που ξεκίνησε το 2020 με την πανδημία του κορωνοϊού να μην έχει γίνει ακόμη αισθητή στην παγκόσμια ιεραρχία των ξενοδοχειακών ομίλων, η πρώτη 10άδα είναι λίγο-πολύ παρόμοια με εκείνη του 2021, αλλά με αξιοσημείωτες εξελίξεις, που προϊδεάζουν για πιθανές αλλαγές στην κατάταξη που καθιερώθηκε από το 2015.

Στην κατάταξη των ξενοδοχειακών ομίλων, η Marriott International, διατηρεί τη θέση της ως παγκόσμιος ηγέτης με αύξηση λίγο πάνω από 56.000 δωμάτια (+4%). Συνεπώς, ο όμιλος συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία, διατηρώντας τον ρυθμό ανάπτυξής του που ήταν +3,1% το 2020 και +4,8% το 2019. Μια σελίδα στην ιστορία του ομίλου γυρίζει με την ανακοίνωση ότι ο John Willard Marriott αποσύρεται από την ηγεσία του ομίλου, αφού αφιέρωσε σχεδόν 60 χρόνια από τη ζωή του και ο γιος του, David Marriott, αναλαμβάνει τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου.

Η κινεζική Jin Jiang είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος “παίκτης” στον κόσμο από άποψη μεγέθους, με καθαρή αύξηση άνω των 100.000 δωματίων ετησίως (+9,9%). Η ανάπτυξή της καθοδηγείται από τον αυξανόμενο αριθμό εγκαινίων, ιδίως στην Ασία, ενώ στη Δύση, η εταιρία, με έδρα τη Σαγκάη ,έχει επίσης προσθέσει δύο νέα εμπορικά σήματα μακράς διαμονής, το Tulip Residence at Louvre Hotels Group και το Radisson Residence στο Radisson Hotel Group, τα οποία θα της επιτρέψουν να ισχυροποιηθεί στην αγορά αυτή.

Η αμερικανική Hilton Worldwide συνεχίζει να αναπτύσσεται οργανικά με σταθερό ρυθμό, με +5,5% περισσότερα δωμάτια το 2021, έπειτα από ήδη +6,4% το 2020 και +6,7% το 2019. Σταθερή στις αμερικανικές βάσεις της, δεν κρύβει τις φιλοδοξίες της ούτε στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γαλλία, με 37 ανοίγματα να έχουν ήδη ανακοινωθεί στη γηραιά ήπειρο, την επόμενη πενταετία.

Η IHG Hotels & Resorts διατήρησε την 4η θέση της παρά τη στασιμότητα του χαρτοφυλακίου της το 2021 (-0,6%). Ο όμιλος συνέχισε να ανοίγει νέα ξενοδοχεία (291 ανοίγματα το 2021, μικτή αύξηση +5%), αλλά ταυτόχρονα σχεδόν 50.000 δωμάτια έχουν αφαιρεθεί από το χαρτοφυλάκιό του, συμπεριλαμβανομένων 34.000 με τα εμπορικά σήματα Holiday Inn και Crowne Plaza, στη Βόρεια Αμερική, στο πλαίσιο μιας επανεξέτασης του χαρτοφυλακίου. Από την άλλη πλευρά, ο όμιλος ανακοίνωσε μια σειρά νέων συμβολαίων στην περιοχή της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.

Στην πέμπτη θέση, η Wyndham Hotels & Resorts, επέστρεψε σε θετική ανάπτυξη 1,8%, μετά από καθαρή απώλεια 4,2% σε δωμάτια, το 2020. Αυτά τα 14.142 δωμάτια της επιτρέπουν να διατηρήσει την 5η θέση παγκοσμίως. Το 2021, ο όμιλος ενίσχυσε τη θέση του στον τομέα των θερέτρων με την κυκλοφορία του εμπορικού σήματος Wyndham Alltra, αφιερωμένου στον τομέα του all-inclusive, και στον τομέα της πολυτελούς διαμονής με τα Registry Collection Hotels.

Η γαλλική εταιρία Accor διατήρησε την 6η θέση της με αύξηση 3,2%, δηλαδή με καθαρό κέρδος άνω των 24.000 δωματίων. Το 2021 ήταν η χρονιά κατά την οποία οριστικοποιήθηκε η κοινοπραξία με την Ennismore και αναδιοργανώθηκε η οργάνωσή της ώστε να είναι πιο κοντά στις δραστηριότητες και τους ιδιοκτήτες της: η επιχειρηματική παρακολούθηση μοιράστηκε έτσι μεταξύ της Νότιας Ευρώπης, της Βόρειας Ευρώπης, της Λατινικής Αμερικής, της Βόρειας και Κεντρικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, του Ειρηνικού, της Κίνας και της Νοτιοανατολικής Ασίας.

Η κινεζική Huazhu είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη από τις δέκα κορυφαίες ξενοδοχειακές αλυσίδες, αποκτώντας σχεδόν 100.000 δωμάτια μόνο το 2021, με απόδοση +15,8%. Είχε, επίσης, εξαγοράσει την Deutsche Hospitality το 2019 και τώρα μπορεί να προχωρήσει σε πολλά “μέτωπα”, αξιοποιώντας την παρουσία της στην Ευρώπη, ενώ αυξάνει το απόθεμά της στην Κίνα. Ο όμιλος σημείωσε ήδη διψήφια ανάπτυξη πέρυσι (+21,8%) και πρόπερσι (+26,5%): αν συνεχίσει σε αυτή την πορεία, θα μπορούσε σύντομα να ξεπεράσει την 7η θέση στον κόσμο, την οποία εξακολουθεί να κατέχει το 2022.

Η αμερικανική Choice Hotels παραμένει στην 8η θέση, παρά την απώλεια 3%. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, ο όμιλος ξεκίνησε την ανανέωση των βασικών του εμπορικών σημάτων Comfort, Clarion και Quality, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί καλύτερα με τις προσδοκίες της αγοράς. Αυτή η υποχώρηση αφορά τη Βόρεια Αμερική, αλλά και ορισμένες άλλες αγορές στην Ευρώπη, ιδίως τη Γαλλία.

Στην BTH Hotels, συνεχίστηκε η δυναμική αύξησης του αριθμού των δωματίων: +7,1%, όπως και το 2020, αντιπροσωπεύοντας αύξηση σχεδόν 29.000 δωματίων. Η κινεζική εταιρία θα είναι έτσι ο 9ος μεγαλύτερος ξενοδοχειακός όμιλος στον κόσμο το 2022.

Έχει ξεπεράσει την ινδική εταιρία OYO, η οποία υποχώρησε κατά μία θέση με απώλειες 21,4% το 2021, μετά από απώλειες 54,3% το 2020. Ωστόσο, η SoftBank, ο κύριος επενδυτής της εταιρίας, έλαβε την υποστήριξη της Microsoft το καλοκαίρι του 2021, η οποία έδωσε νέα “πνοή” στην εταιρία που ίδρυσε ο Ritesh Agarwal, η οποία ξεκίνησε ένα τεράστιο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης το 2021.

Τα πρώτα αποτελέσματα είναι εκεί: το χαρτοφυλάκιο της OYO έχει σχεδόν σταθεροποιηθεί στην Ινδία (-0,8%) και αναπτύσσεται και πάλι στην Ασία (ιδιαίτερα στην Ινδονησία και την Ιαπωνία), ενώ έχει χάσει τα 2/3 των ξενοδοχείων της στην Κίνα και έχει περικόψει πολλές διεθνείς αγορές (Μεξικό, Βραζιλία, Γερμανία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, κ.λπ.).

Λίγο παρακάτω από το Top 10, η κινεζική Greentree Hospitality Group αύξησε το χαρτοφυλάκιό της κατά 8,1%, ή σχεδόν 25.000 δωμάτια κατά τη διάρκεια του έτους.

Η BWH Hotel Group παραμένει στη 12η θέση της κατάταξης με σταθερό χαρτοφυλάκιο, αποκτώντας 320 δωμάτια. Ο David Kong, ο οποίος ήταν επικεφαλής του ομίλου από το 2004, αποσύρθηκε στα τέλη του 2021 και ο Lawrence Cuculic ανέλαβε την περίοδο του παγκόσμιου συνεδρίου της ομοσπονδίας, τον Οκτώβριο του 2021.

Αλλά η μεγαλύτερη ανάπτυξη μεταξύ των κορυφαίων ομίλων στον κόσμο εντοπίζεται στο νούμερο 13, τη Hyatt Hotels Corporation, της οποίας ο αριθμός δωματίων αυξήθηκε κατά 19,5% μέσα σε ένα χρόνο, ιδίως μετά την εξαγορά της Apple Leisure Group, τον Νοέμβριο του 2021. Η επιχείρηση αυτή θα επιτρέψει στη Hyatt να προσθέσει 100 ξενοδοχεία στο χαρτοφυλάκιό της και θα συμβάλει σε μεγάλο βαθμό στο θετικό ισοζύγιο των 72 ξενοδοχείων μεταξύ 2021 και 2022. Η αμερικανική εταιρία διατηρεί έτσι τη 13η θέση της και επιβεβαιώνεται ως σταθερός “ηγέτης” στην αγορά των πολυτελών all-inclusive resort.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *