Photo by Esther on Pexels

Αυτοί είναι οι πραγματικοί λόγοι πίσω από τις χαμένες αποσκευές στα αεροπορικά ταξίδια

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Απαρχαιωμένη τεχνολογία, έλλειψη εργατικού δυναμικού και προβλήματα, όπως ακυρώσεις πτήσεων, συνθέτουν το “εκρηκτικό κοκτέιλ” πίσω από τις εκατοντάδες χιλιάδες απολεσθέντες και καθυστερημένες να παραδοθούν στους δικαιούχους τους αποσκευές ετησίως. 

Χιλιάδες άνθρωποι που είχαν παραδώσει τις αποσκευές τους στη Southwest Airlines στα τέλη του περασμένου έτους δεν τις ξαναείδαν για σχεδόν ένα μήνα.

Μετά από μια “καταιγίδα” προβλημάτων, που οδήγησε την αεροπορική εταιρία στην ακύρωση χιλιάδων πτήσεων στα τέλη Δεκεμβρίου, η πλειονότητα των αποσκευών δεν επέστρεψε στους ιδιοκτήτες τους παρά μόνο στα τέλη Ιανουαρίου.

Οι αποσκευές αντί να παραδοθούν στους επιβάτες στοιβάζονταν σε σωρούς στα αεροδρόμια, ενώ οι φωτογραφίες τους κυκλοφορούσαν με τίτλους που κυριαρχούσαν στις ταξιδιωτικές ειδήσεις για μέρες. Παρόμοια περιστατικά συνέβησαν το προηγούμενο καλοκαίρι και είναι βέβαιο ότι θα συμβούν και στο μέλλον χωρίς παρέμβαση.

Ο αριθμός των επιβατών αεροπορικών εταιριών αναμένεται σύντομα να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 και οι ειδικοί αμφισβητούν κατά πόσον οι υπάρχουσες υποδομές θα είναι επαρκείς, ιδίως επειδή οι επενδύσεις έκαναν… διάλειμμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

“Θα έλεγα ότι οι διαταραχές στο σύστημα θα γίνουν, δυστυχώς, πιο έντονες”, δήλωσε ο Darin Juby, επικεφαλής μετασχηματισμού αποσκευών για το Future Travel Experience, ένα είδος “δεξαμενής” σκέψης για την καινοτομία στα αεροπορικά ταξίδια, που αποτελείται από επαγγελματίες του κλάδου.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα αυτή τη στιγμή είναι η έλλειψη εργατικού δυναμικού σε ολόκληρη τη βιομηχανία αεροπορικών ταξιδιών, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων που χειρίζονται τις αποσκευές και τις μεταφέρουν από το ένα μέρος στο άλλο. Όταν οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων επιδεινώνουν τα προβλήματα της ξεπερασμένης τεχνολογίας των αεροπορικών εταιριών γενικά και της έλλειψης εργατικού δυναμικού, οι καθυστερημένες αποσκευές είναι δεδομένη υπόθεση. Και η ξεπερασμένη τεχνολογία αποσκευών κάνει το πρόβλημα χειρότερο.

Από τη στιγμή που ένας επιβάτης παραδίδει τις αποσκευές του μέχρι τη στιγμή της παραλαβής τους, η εν λόγω αποσκευή περνάει από ένα σύστημα που συνήθως είναι δεκαετιών. Παρά την προηγμένη τεχνολογία εντοπισμού των επιβατών, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες εξακολουθούν να εντοπίζουν τις αποσκευές με μια χάρτινη ετικέτα, που περιέχει έναν γραμμωτό κώδικα.

Ενώ οι αποθήκες της Amazon είναι γεμάτες από ρομπότ που οργανώνουν τα πακέτα, τα αεροδρόμια εξακολουθούν να μεταφέρουν τις βαλίτσες μέσω ταινιόδρομου και χειρωνακτικής εργασίας. Έτσι, ενώ ένα ηλεκτρονικό πακέτο μπορεί να εντοπιστεί κατά μήκος της διαδρομής του από την αρχή έως το τέλος, οι περισσότεροι επιβάτες αεροπορικών ταξιδιών μένουν με την απορία πού βρίσκονται οι αποσκευές τους μέχρι να τις ξαναδούν κάποια στιγμή.

Τα κορυφαία προβλήματα

Αν και θα χρειαστούν δεκαετίες και εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για να υλοποιηθεί πλήρως το ιδανικό σύστημα αποσκευών, υπάρχουν αλλαγές που μπορούν να γίνουν άμεσα για να αυξηθεί η ταχύτητα παράδοσή τους και να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις.

Όσον αφορά την τεχνολογία αποσκευών, ο Darin Juby πιστεύει ότι ένα από τα κορυφαία ζητήματα είναι η έλλειψη επικοινωνίας δεδομένων μεταξύ των ενδιαφερομένων μερών. Πολλά από τα δεδομένα που απαιτούνται υπάρχουν σε κάποια μορφή, αλλά όχι με τρόπο που να μπορούν να διαμοιραστούν. Μεταξύ του αεροδρομίου, μιας ή περισσότερων αεροπορικών εταιριών και συχνά πολλαπλών προμηθευτών τρίτων, υπάρχουν πολλά που μπορούν να πάνε στραβά κατά τη μεταφορά μιας αποσκευής.

“Δεν υπάρχει πραγματικά ένας τυποποιημένος τρόπος με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρίες και τα αεροδρόμια μοιράζονται πληροφορίες”, δήλωσε ο Juby, ο οποίος είναι επίσης διευθυντής υπηρεσιών αποσκευών του αεροδρομίου του Τορόντο. Σύμφωνα με τον ίδιο, από τεχνολογικής άποψης, η ανταλλαγή δεδομένων είναι το επόμενο μεγάλο βήμα για τον εντοπισμό του τόπου φύλαξης μιας αποσκευής.

Το ζήτημα επιδεινώνεται όσο μεγαλύτερο είναι ένα αεροδρόμιο, γι’ αυτό και τα μεγαλύτερα προβλήματα εντοπίζονται στους μεγάλους κόμβους. Με τη χειροκίνητη ανταλλαγή δεδομένων που γίνεται τώρα, ένα μεγάλο καιρικό φαινόμενο είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει άλλο ένα ντόμινο προβλημάτων.

Η Bagtag, η οποία παρέχει ηλεκτρονικές ετικέτες αποσκευών σε πολλές αεροπορικές εταιρίες, είναι μεταξύ των νεοφυών επιχειρήσεων που εργάζονται σε μια πλατφόρμα ανταλλαγής δεδομένων αποσκευών, σύμφωνα με τον Jasper Quak, επικεφαλής της εταιρίας με έδρα το Άμστερνταμ.

“Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να συνδέσουμε όλους αυτούς τους διαφορετικούς εμπλεκόμενους στη διαδικασία, συγκεντρώνοντάς τους σε μια εύχρηστη λύση”, δήλωσε ο Quak. “Όσο περισσότερη τεχνολογία προσθέτουμε στη διαδικασία και αυτοματοποιούμε τα δεδομένα, τόσο πιο εύκολη θα είναι η διαχείριση των ζητημάτων στο μέλλον”.

Η Nicole Hogg, επικεφαλής του τμήματος αποσκευών της SITA, πιστεύει ότι είναι σημαντικό για τον κλάδο να αναπτύσσει και να μοιράζεται νέες τεχνολογίες, αλλά είναι επίσης σημαντικό να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με το τι είναι πραγματικά σε θέση να αντέξουν οικονομικά και να εφαρμόσουν οι εταιρίες αυτή τη στιγμή.

“Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι ότι πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρίες διαθέτουν την υποδομή για να αντιμετωπίσουν αυτές τις αλλαγές”, δήλωσε η Hogg.

Η SITA, ένας από τους παλαιότερους και μεγαλύτερους “παίκτες” στον τομέα της τεχνολογίας αποσκευών, εστιάζει στην άμεση ανάγκη αντιμετώπισης της έλλειψης εργατικού δυναμικού μέσω της αυτοματοποίησης και της ψηφιοποίησης. Η αεροπορική βιομηχανία έχασε περίπου 2,3 εκατομμύρια θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και κατέγραψε ένα κόστος ύψους 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022 εξαιτίας των κακομεταχειρισμένων αποσκευών, σύμφωνα με τη SITA.

Η ίδια επεσήμανε την πρόσφατη τεχνολογία WorldTracer Auto Reflight της SITA, η οποία προορίζεται για την αυτόματη επαναδρομολόγηση κακομεταχειρισμένων αποσκευών και την ενημέρωση των επιβατών για τυχόν καθυστέρηση.

Η γερμανική αεροπορική εταιρία Lufthansa ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι, βάσει μιας δοκιμής, πιστεύει ότι η τεχνολογία μπορεί να επαναπροωθήσει αυτόματα έως και το 70% των κακομεταχειρισμένων αποσκευών της αεροπορικής εταιρείας στο αεροδρόμιο του Μονάχου.

Η τεχνολογία αποσκευών του μέλλοντος

Ένα από τα κύρια προϊόντα πάνω στα οποία εργάζεται η Shabstec, νεοφυής επιχείρηση, η οποία εργάζεται πάνω σε διαφορετικές τεχνολογίες για τον εκσυγχρονισμό του κλάδου, είναι το TagForLife, μια ετικέτα και ένας αντίστοιχος αναγνώστης που χρησιμοποιεί την τεχνολογία αναγνώρισης ραδιοσυχνότητας (RFID), την ίδια αποτελεσματική τεχνολογία σάρωσης που χρησιμοποιείται στις μεγάλες αποθήκες logistics. Το νόημα της τεχνολογίας είναι ότι οι πληροφορίες της ετικέτας διαβάζονται και αποθηκεύονται αυτόματα. Σε μια αίθουσα με 4.000 καθυστερημένες αποσκευές, θα μπορούσαν να σαρωθούν όλες μέσα σε λίγα λεπτά και να κοινοποιηθεί η θέση τους στους επιβάτες, αντί της σημερινής διαδικασίας χειροκίνητης σάρωσης μίας προς μία.

Η Shabstec ξεκινά σύντομα δοκιμές σε μεγάλα αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Jasper Quak, επικεφαλής της Bagtag πιστεύει ότι οι ηλεκτρονικές ετικέτες αποσκευών θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον των λειτουργιών των αεροδρομίων, καθώς ο αριθμός των ταξιδιωτών συνεχίζει να αυξάνεται. Οραματίζεται ένα μέλλον όπου το check-in θα ολοκληρώνεται πριν από την άφιξη και οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούν ουσιαστικά να εξαλείψουν αυτή την επιτόπια διαδικασία.

Ο Shabbir Girach, ένας βετεράνος του κλάδου και ιδρυτής της Shabstec, δήλωσε ότι εργάζεται επίσης πάνω στη ρομποτική, που θα μπορούσε να αντικαταστήσει την ανάγκη για ταινίες μεταφοράς, καθώς και ρομπότ που θα μπορούσαν να συλλέγουν τις αποσκευές από τους επιβάτες και άλλα που θα μπορούσαν να τις παραδίδουν στους επιβάτες μετά την προσγείωση. Αναμένει να έχει έτοιμο ένα ρομποτικό προϊόν υποδοχής το επόμενο έτος.

Όταν ένα αντικείμενο χάνεται

Εάν μια αποσκευή χαθεί, μπαίνει σε ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο διαδικασιών υπό την καθοδήγηση του αεροδρομίου ή της αεροπορικής εταιρίας ή της τοπικής επιχείρησης της Διοίκησης Ασφάλειας Μεταφορών (TSA), ανάλογα με το πού χάθηκε το αντικείμενο.

Η TSA εκτιμά ότι κάθε μήνα μέχρι και 100.000 αντικείμενα παραμένουν στα σημεία ελέγχου των αεροδρομίων.

Πολλά από τα αεροδρόμια που πρέπει να ασχοληθούν με τα χαμένα αντικείμενα το κάνουν με χειροκίνητες διαδικασίες όπως λογιστικά φύλλα και τηλεφωνήματα. Εάν ένα αντικείμενο δεν επανασυνδεθεί ποτέ με έναν επιβάτη, συνήθως οδηγείται σε δημοπρασία.

Όταν το Διεθνές Αεροδρόμιο Savannah/Hilton Head αποφάσισε να αναλάβει τα απολεσθέντα αντικείμενα της τοπικής TSA στο όνομα της καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών, τριπλασιάστηκε ο όγκος των απολεσθέντων αντικειμένων του αεροδρομίου. Με ένα προσωπικό 10 ατόμων, το οποίο εργάζεται σε ένα πρόγραμμα 24ωρης απασχόλησης, επτά ημέρες την εβδομάδα, οι διαδικασίες δεν μπορούσαν να προχωρήσουν τόσο γρήγορα.

Από τότε που το αεροδρόμιο άρχισε να χρησιμοποιεί ένα εργαλείο της νεοσύστατης εταιρίας Boomerang, το προσωπικό μπορεί πλέον να επεξεργάζεται τα αντικείμενα στο ένα τέταρτο του χρόνου, σύμφωνα με την Lee Ann Norris, υπεύθυνη για την εμπειρία των πελατών στο αεροδρόμιο.

“Χρησιμοποιούσαμε μια βάση δεδομένων πριν και δούλευε, απλώς ήταν εξαιρετικά χρονοβόρο”, δήλωσε η Norris.

Το Boomerang επιτρέπει την ψηφιακή εισαγωγή ενός απολεσθέντος αντικειμένου από τους πελάτες καθώς και από το προσωπικό, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για την αυτοματοποίηση των αντιστοιχίσεων. Ο επιβάτης λαμβάνει μια αυτοματοποιημένη ενημέρωση σχετικά με την υπόθεση καθημερινά και όταν γίνεται ταύτιση.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *