Αυξάνονται και πληθύνονται ανησυχητικά οι απείθαρχοι επιβάτες στα αεροπλάνα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ

Μια «ανησυχητική» αύξηση στις περιπτώσεις κακοποίησης και παρανόχλησης του προσωπικού των αεροπορικών εταιριών από απείθαρχους επιβάτες παρατηρήθηκε πέρυσι, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Σύμφωνα με την IATA τέτοιες περιπτώσεις παραμένουν πολύ σπάνιες, αλλά αυξήθηκαν κατά 61% το 2022 σε σύγκριση με το 2021. Συνολικά, αναφέρθηκε ένα απείθαρχο περιστατικό για κάθε 568 πτήσεις το 2022, από μία ανά 835 πτήσεις το 2021.

Οι πιο συνηθισμένες κατηγοριοποιήσεις περιστατικών το 2022 ήταν η μη συμμόρφωση, η λεκτική κακοποίηση και η μέθη.

Η IATA ζήτησε από τα κράτη να λάβουν όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για την δίωξη τέτοιων επιβατών στο πλαίσιο του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ 2014 (MP14) και να αναλάβουν δράσεις για την αντιμετώπιση της κατανάλωσης αλκοόλ στα αεροδρόμια.

Ο Conrad Clifford, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της IATA, δήλωσε: «Η αυξανόμενη τάση των απείθαρχων επιβατών είναι ανησυχητική. Ενώ τα πληρώματα είναι καλά εκπαιδευμένα για να διαχειρίζονται απείθαρχους επιβάτες, είναι απαράδεκτο να παραβιάζονται οι ισχύοντες κανόνες για την ασφάλεια όλων από μια μικρή αλλά επίμονη μειοψηφία επιβατών. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για να μην ακολουθήσουν τις οδηγίες του πληρώματος».

Τα πιο συνηθισμένα παραδείγματα μη συμμόρφωσης ήταν: κάπνισμα τσιγάρων, ηλεκτρονικών τσιγάρων, ατμοποιητών στην καμπίνα ή στις τουαλέτες, μη χρήση των ζωνών ασφαλείας όταν έχει δοθεί εντολή, υπέρβαση του επιτρεπόμενου ορίου χειραποσκευών και κατανάλωση οινοπνεύματος στο αεροσκάφος.

Και πρόσθεσε: «Μπροστά στον αυξανόμενο αριθμό απείθαρχων περιστατικών, οι κυβερνήσεις και η βιομηχανία λαμβάνουν πιο σοβαρά μέτρα για να αποτρέψουν τα απείθαρχα περιστατικά επιβατών. Τα κράτη επικυρώνουν το MP14 και επανεξετάζουν τα μέτρα επιβολής, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα αποτροπής δείχνοντας ότι είναι έτοιμα να διώξουν την απείθαρχη συμπεριφορά. Από την πλευρά του κλάδου, υπάρχει μεγαλύτερη συνεργασία. Για παράδειγμα, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των περιστατικών μέθης συμβαίνει από αλκοόλ που καταναλώθηκε πριν από την πτήση, η υποστήριξη των μπαρ και των εστιατορίων του αεροδρομίου για τη διασφάλιση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ είναι ιδιαίτερα σημαντική. Κανείς δεν θέλει να εμποδίσει τους ανθρώπους να περνούν καλά όταν πάνε διακοπές — αλλά όλοι έχουμε την ευθύνη να συμπεριφερόμαστε με σεβασμό προς τους άλλους επιβάτες και το πλήρωμα”.

Και κατέληξε: «Για χάρη της πλειοψηφίας, δεν ζητάμε συγγνώμη που επιδιώκουμε να καταπολεμήσουμε την κακή συμπεριφορά ενός μικρού αριθμού ταξιδιωτών που μπορεί να κάνουν μια πτήση πολύ άβολη για όλους τους άλλους».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *