Βρετανία
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυξημένες κατά $1,6 δισ. οι δαπάνες για καύσιμα | Τα SAFs υπεύθυνα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΟΝΕΥ

Το μέσο κόστος των βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAFs) ήταν πέρυσι υπερτριπλάσιο από την τιμή του παραδοσιακού καυσίμου των αεροσκαφών, προσθέτοντας 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια στις δαπάνες για καύσιμα των αεροπορικών εταιριών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Εταιριών (IATA).

Η ένωση υπολογίζει ότι το μέσο κόστος των SAFs παγκοσμίως φέτος θα είναι ακόμη υψηλότερο, 4,2 φορές την τιμή του καυσίμου των αεροσκαφών, και υποστηρίζει ότι αυτό “είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα των τελών συμμόρφωσης” του SAF που εισπράττουν οι προμηθευτές καυσίμων στην Ευρώπη για να καλύψουν το πιθανό κόστος συμμόρφωσής τους με τις οδηγίες της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα.

Σύμφωνα με αυτές, το 2% των καυσίμων σε πτήσεις αναχώρησης πρέπει να αποτελείται από SAFs κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και στη συνέχεια θα αυξάνεται κάθε χρόνο σε τουλάχιστον 6% SAFs στην ΕΕ και 10% στο Ηνωμένο Βασίλειο έως το 2030.

Η IATA προέβλεψε ότι η παραγωγή SAFs θα αυξηθεί σε δύο εκατομμύρια τόνους φέτος -διπλάσια από την ποσότητα που παρήχθη πέρυσι- αλλά θα εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μόλις το 0,7% των καυσίμων των αεροπορικών εταιριών.

Σημείωσε, δε, την ανάγκη για “εκθετική επέκταση” της παραγωγής, σε περίπτωση που η βιομηχανία πρόκειται να επιτύχει τον στόχο της για καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050.

Η Ένωση είχε επιτεθεί στις αρχές του χρόνου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο για τις οδηγίες για τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, υποστηρίζοντας ότι οι ελλείψεις στις πολιτικές αυτές “θέτουν σε κίνδυνο την παραγωγή SAFs”.

Ο γενικός διευθυντής της IATA, Willie Walsh, είχε δηλώσει: “Αυτό αναδεικνύει το πρόβλημα με την εφαρμογή των εντολών πριν υπάρξουν επαρκείς συνθήκες στην αγορά και διασφαλίσεις κατά των παράλογων πρακτικών της αγοράς”.

Ο ίδιος είχε υποστηρίξει ότι “η αύξηση του κόστους της ενεργειακής μετάβασης δεν πρέπει να είναι ο στόχος ή το αποτέλεσμα των πολιτικών απαλλαγής από τον άνθρακα”.

“Ο ρυθμός προόδου στην αύξηση της παραγωγής και στην απόκτηση αποδοτικότητας για τη μείωση του κόστους πρέπει να επιταχυνθεί. Ενώ είναι ενθαρρυντικό ότι η παραγωγή SAFs αναμένεται να διπλασιαστεί σε δύο εκατομμύρια τόνους το 2025, αυτό είναι μόλις το 0,7% των αναγκών των αερομεταφορών σε καύσιμα και ακόμη και αυτή η μικρή ποσότητα θα προσθέσει 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως στις δαπάνες για καύσιμα”, επέμεινε ο κ. Walsh.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *