Αψηφώντας το “τσιμπιμένο” κόστος διαβίωσης και παρά τα προβλήματα που καταγράφηκαν στα αεροδρόμια, οι Βρετανοί ξόδεψαν σημαντικά περισσότερα χρήματα για ταξίδια τον Μάιο, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα της Barclaycard.
Ο περασμένος μήνας ήταν “ιδιαίτερα δυναμικός” για τον ταξιδιωτικό κλάδο, ο οποίος ξεπέρασε τον πληθωρισμό και αυξήθηκε σε ετήσια και μηνιαία βάση, σύμφωνα με τον μηνιαίο δείκτη καταναλωτικών δαπανών της Barclaycard.
Οι δαπάνες για διακοπές “εκτοξεύτηκαν” κατά σχεδόν 190%, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, όταν ο κλάδος συνέχισε να πλήττεται από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που σχετίζονται με τον Covid-19.
Οι δαπάνες με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες που πραγματοποιήθηκαν σε τουριστικούς πράκτορες αυξήθηκαν κατά 24,2%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, και κατά 6,6% στις αεροπορικές εταιρίες, καθώς περισσότεροι άνθρωποι έκαναν κράτηση για καλοκαιρινά ταξίδια στο εξωτερικό.
Οι δαπάνες για ξενοδοχεία, θέρετρα και καταλύματα στο Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν αύξηση 1,2%, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, γεγονός που, σύμφωνα με την Barclaycard, υποδηλώνει “παράλληλη αύξηση των κρατήσεων για διακοπές τον Μάιο”.
Τα στοιχεία της Barclaycard, η οποία διαχειρίζεται σχεδόν τις μισές συναλλαγές με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, διαπίστωσαν ότι οι δαπάνες για είδη πρώτης ανάγκης αυξήθηκαν κατά 4,8%, κυρίως λόγω του πληθωρισμού και της αύξησης των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ κατά 24,8%.
Οι δαπάνες για την ενέργεια στο σπίτι αυξήθηκαν κατά 34,5% σε ετήσια βάση, ενώ η ανάκαμψη των μετακινήσεων ώθησε τις δαπάνες για μέσα μαζικής μεταφοράς κατά 83,3%.
Ωστόσο, οι δαπάνες για φαγητό και ποτό εκτός σπιτιού συμπιέστηκαν από το κόστος ζωής, με τις δαπάνες σε εστιατόρια να μειώνονται κατά 5,9%, σε σχέση με τον Απρίλιο και τις δαπάνες σε μπαρ, παμπ και κλαμπ να μειώνονται κατά 1,2%.
Αντίστοιχα, οι δαπάνες για ψηφιακό περιεχόμενο και συνδρομές μειώθηκαν κατά 5,7%.
Η Barclaycard δήλωσε ότι αυτό οφείλεται, είτε στα υψηλά επίπεδα ανερχόμενης ζήτησης πέρυσι μετά τη χαλάρωση των περιορισμών, είτε στον άμεσο αντίκτυπο της αύξησης του κόστους ζωής.
Οι αγορές στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 2%, σε σύγκριση με τον Μάιο του περασμένου έτους και το 4% των καταναλωτών δήλωσε ότι αναζητούσε τρόπους να μειώσει τις εβδομαδιαίες αγορές του για να αντισταθμίσει την αύξηση του κόστους διαβίωσης.
Σχολιάζοντας τα στοιχεία αυτά, ο επικεφαλής των καταναλωτικών προϊόντων της Barclaycard, Jose Carvalho, δήλωσε: “Η συμπίεση του κόστους ζωής επηρεάζει σαφώς τις συνήθειες των διακριτικών δαπανών, με τα στοιχεία να δείχνουν μείωση των συνδρομών και πτώση των δαπανών σε εστιατόρια, μπαρ, παμπ και κλαμπ. Ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη συνεχίζει να μειώνεται, ελπίζουμε να δούμε τουλάχιστον μια βραχυπρόθεσμη ώθηση χάρη στο Σαββατοκύριακο του Ιωβηλαίου και την πρόσφατα ανακοινωθείσα έκπτωση 400 λιρών για τους λογαριασμούς ενέργειας, που έρχεται τον Οκτώβριο”.
2 σχόλια στο “Οι Βρετανοί δεν λένε όχι στις διακοπές | “Εκτινάχθηκαν” οι ταξιδιωτικές δαπάνες, παρά το κόστος διαβίωσης”