Photo by Matheus Guimarães on Pexels

Αυξημένες τιμές, υποτονική ζήτηση στα ελβετικά ξενοδοχεία

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η πλειονότητα των Ελβετών ξενοδόχων αναμένει μείωση της ζήτησης από το εξωτερικό. Παρ’ όλα αυτά, στην πλειοψηφία τους έχουν ανεβάσει τις τιμές στα ύψη.

Λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, επτά στα δέκα ελβετικά ξενοδοχεία αναμένουν μείωση της ζήτησης από το εξωτερικό κατά τη θερινή περίοδο. Αυτό είναι το αποτέλεσμα έρευνας που διεξήγαγε η Ξενοδοχειακή Ένωση Hotelleriesuisse μεταξύ των μελών της, το διάστημα από τις 5 έως τις 10 Μαΐου και παρουσιάστηκε χθες από τη “Sonntagszeitung”. Σχεδόν τα μισά ξενοδοχεία αναμένουν, επίσης, μείωση των επισκεπτών από την Ευρώπη.

Σύμφωνα με την ένωση, οι συναλλαγματικές ισοτιμίες άλλαξαν, η γενική οικονομική κατάσταση επιδεινώθηκε και λιγότεροι επισκέπτες ταξίδεψαν στην Ελβετία από την Ουκρανία και τη Ρωσία, χώρες που πλήττονται από τον πόλεμο και τις κυρώσεις. Ένας αρνητικός παράγοντας είναι ότι πολλοί Αμερικανοί και Ασιάτες δεν θα ταξιδέψουν στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Παρ’ όλα αυτά, τα ελβετικά ξενοδοχεία αναμένουν υψηλότερα ποσοστά πληρότητας, σε σχέση με το 2021 και το 2020, ενώ αναμένονται περισσότεροι τουρίστες από τους σημαντικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς των ΗΠΑ, της Γαλλίας και της Γερμανίας. Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα, ενδέχεται να μην επιτευχθούν τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Ειδικά στις πόλεις, η υστέρηση σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία συνεχίζει να είναι μεγάλη. Τα ξενοδοχεία εξακολουθούν να υποφέρουν ιδιαίτερα από την απουσία επισκεπτών από το εξωτερικό. Περίπου τα δύο τρίτα των ξενοδοχείων της πόλης εξακολουθούν να αναμένουν χαμηλότερη δραστηριότητα, σε σχέση με πριν την εμφάνιση του κορωνοϊού.

Οι ξενοδόχοι στα κλασικά ορεινά θέρετρα εμφανίζονται πιο σίγουροι. Αλλά ακόμη και οι ίδιοι δεν περιμένουν οι επιχειρήσεις τους να φτάσουν φέτος στο προ κρίσης επίπεδο -ιδίως επειδή αναμένουν λιγότερους Ελβετούς επισκέπτες για το καλοκαίρι από ό,τι πέρυσι. Σε ολόκληρη την Ελβετία, περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις δεν αποκλείουν την πτώχευση λόγω της υποτονικής ανάκαμψης.

Παραδόξως, περισσότερα από τα μισά ξενοδοχεία αύξησαν τις τιμές, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρά την ισχνή ζήτηση. Το ποσοστό των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που προχώρησαν σε αυξήσεις τιμών είναι παρόμοιο σε όλες τις τουριστικές περιοχές, είτε πρόκειται για πόλεις, είτε για ορεινά χωριά. Ακόμη και τα ξενοδοχεία της πόλης, τα οποία ισχυρίζονται ότι πλήττονται ιδιαίτερα από τη μειωμένη ζήτηση, έχουν αυξήσει τις τιμές τους στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *