Aύξηση στις αγορές tax free προϊόντων πολυτελείας από τους Ρώσους

ΔΙΕΘΝΗ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Αυξήθηκαν τον Οκτώβριο, για πρώτη φορά μετά από σχεδόν τρία χρόνια, οι αγορές αγαθών πολυτελείας από τους Ρώσους τουρίστες σε όλο τον κόσμο, ενώ μειώθηκαν ελαφρά οι δαπάνες των Κινέζων τουριστών, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Global Blue.

global_blue_new_logoΟι αγοραστικές δαπάνες των Ρώσων τουριστών βρίσκονταν σε διαρκή πτώση από τον Ιανουάριο του 2014, εξαιτίας της οικονομκής κρίσης και της ισοτιμίας του ρουβλιού, αλλά τον περασμένο μήνα αυξήθηκαν κατά 2,9%, ποσοστό που υποδηλώνει μια πιθανή θετική αλλαγή στη διάθεση των Ρώσων καταναλωτών, αφού το μερίδιό τους στις παγκόσμιες πωλήσεις πολυτελών αγαθών μειώθηκε σε περίπου 3% το 2015, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών της UBS.

Αντίθετα, η τάση εξακολουθεί να είναι αρνητική για την κρίσιμη κινεζική πελατεία, της οποίας οι αγοραστικές δαπάνες αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% της παγκόσμιας αγοράς πολυτελείας. Ωστόσο, τον Οκτώβριο η πτώση περιορίστηκε στο -7,6% (μετά την κάμψη άνω του 14% των δύο προηγούμενων μηνών), χάρη στο καταναλωτικό ξεφάντωμα της εορταστικής περιόδου της «χρυσής εβδομάδας» της Κίνας.

Οι Κινέζοι πραγματοποιούν τις αγορές τους κυρίως στην εγχώρια αγορά, ωθούμενοι από τη χαμηλότερη διαφορά τιμών σε σύγκριση με την Ευρώπη, καθώς και από τους φόρους και τους περιορισμούς που υιοθέτησε η κινεζική κυβέρνηση για την καταπολέμηση της παράλληλης αγοράς των «daigu»: Κινέζοι αγοραστές, οι οποίοι ξεπουλούν φθηνά αυθεντικά προϊόντα πολυτέλειας αγορασμένα από την Ευρώπη.

Όσο για την Ευρώπη, η ισχυρή άνοδος των αγορών στο Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζεται (+ 34,7%), ωθούμενη από μια αδύναμη λίρα, ενώ η Ιταλία σημείωσε κάμψη 8,7%, μετά από ένα -8% το Σεπτέμβριο.

Οι αγορές στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 10,8%, αν και αυτό συνιστά βελτίωση μετά τις μειώσεις κατά περισσότερο από 20% που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια των δύο προηγούμενων μηνών. Ο τουρισμός εξακολουθεί να κατρακυλά στη Γαλλία, συνεπεία των ζητημάτων ασφάλειας, και οι τουριστικές επισκέψεις μειώθηκαν κατά 8% στο τέλος του Οκτωβρίου.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι αφορολόγητες αγορές (tax-free) περιόρισαν την πτώση τους στο 2,3% τον Οκτώβριο, μετά από την πτώση κατά 5,9% τον προηγούμενο μήνα.

Τα αριθμητικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την Global Blue δεν λαμβάνουν υπ’ όψη τις αγορές που πραγματοποιούνται στις Η.Π.Α., το Χονγκ Κονγκ και το Ντουμπάι, όπου δεν υπάρχουν tax-free λειτουργίες.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *