money tourism copyright photo
©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Bloomberg: Πότε βλέπει πλήρη ανάκαμψη του ευρωπαϊκού Τουρισμού

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η ευρωπαϊκή ταξιδιωτική βιομηχανία μπορεί να μην ανακάμψει πλήρως από την πανδημία Covid-19 έως το 2023, σύμφωνα με νέα έκθεση του Bloomberg Intelligence.

Ωστόσο, οι ευρωπαϊκές τουριστικές επιχειρήσεις θα μπορούσαν να δουν ανάπτυξη, το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η μεγάλη ζήτηση για διακοπές και ο ανομοιογενής ρυθμός εμβολιασμού σε όλη την Ευρώπη, δίνει κάποια ελπίδα για ανάκαμψη για τις επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου φέτος, αναφέρει το BI.

Ωστόσο, οι εταιρείες που βασίζονται σε επαγγελματικά ταξίδια, αντιμετωπίζουν συνεχιζόμενες προκλήσεις από την τηλεργασία, η οποία θα έχει επιπτώσεις σε άλλες εταιρείες καταναλωτών και ακινήτων, προσθέτει η έκθεση.

Οι συνεχιζόμενοι περιορισμοί στα διεθνή ταξίδια και η εγρήγορση των καταναλωτών για να ταξιδέψουν, μόλις επιτραπεί, μπορεί να σημαίνει ότι οι μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις δεν θα μπορούν να περιμένουν πλήρη ανάκαμψη του τομέα, πριν από την σεζόν 2022/23, ενώ ο τομέας των ξενοδοχείων μπορεί να δει ένα κύμα ενοποίησης και εξαγορών, καθώς εξαγοράζονται ανεξάρτητες ιδιοκτησίες και εταιρίες.

«Τα εμβόλια είναι ένας θετικός καταλύτης για τις ταξιδιωτικές εταιρείες που είναι εισηγμένες στην Ευρώπη, αλλά οι ανομοιογενείς ρυθμοί και οι “ανισότητες” σε πελάτες αναψυχής, επαγγελματίες, εγχώριους και διεθνείς, ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά τις επιδόσεις τους. Οι μεταλλάξεις Covid-19 ή οι βραδύτεροι εμβολιασμοί σε ορισμένες περιοχές θα μπορούσαν να σημαίνουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και όσοι βασίζονται σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, θα χρειαστεί να περιμένουν περισσότερο», δήλωσε ο αναλυτής της του  BI, Conroy Gaynor.

Η έκθεση BI, Travel Recovery δείχνει ότι ο ευρωπαϊκός τουρισμός επλήγη περισσότερο, καθώς τα στοιχεία του World Travel & Tourism Council δείχνουν ότι οι ευρωπαϊκές τουριστικές εταιρείες υπέστησαν απώλειες 63% του ΑΕΠ πέρυσι, σε σύγκριση με 53%, παγκοσμίως.

ksd PRIMAGEL Bloomberg
adv

Ένα άλλο χαμένο καλοκαίρι για διακοπές λόγω διεθνών ταξιδιωτικών περιορισμών θα μπορούσε να δημιουργήσει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, στους TUI και IAG, ενώ οι επιχειρήσεις που απευθύνονται σε εγχώριο κοινό, θα επωφεληθούν περισσότερο, με την Whitbread, την Accor και την Intercontinental Hotels Group να είναι σε καλή θέση.

Ακόμη η ανάκαμψη της εγχώριας αγοράς, θα ωφελήσει επίσης την Ryanair, την Wizz Air και άλλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, ενώ οι αεροπορικές εταιρείες μεγάλων αποστάσεων όπως η IAG, θα συνεχίσουν να αγωνίζονται και ο οικονομικός αντίκτυπος θα γίνει αισθητός για χρόνια στους ισολογισμούς τους, με εταιρίες όπως η Air France να απαιτούν κρατική υποστήριξη.

Τα άδεια αεροδρόμια θα σημαίνουν επίσης προβλήματα για εταιρείες που έχουν καταστήματα, όπως η SSP, η Autogrill και η Dufry, ενώ η WH Smith θα πρέπει να αποφύγει τα χειρότερα, καθώς τα καταστήματα σε εμπορικούς δρόμους, έχουν παραμείνει ανοιχτά κατά τη διάρκεια του κλειδώματος του Ηνωμένου Βασιλείου.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες όπως η TUI, το On the Beach και η Jet2, θα πρέπει να σημειώσουν ανάκαμψη το 2022, εάν μπορέσουν να επιβιώσουν από την οικονομική πίεση στους ισολογισμούς τους φέτος, καθώς δεν βασίζονται στην αγορά επαγγελματικών ταξιδιών που είναι πιθανό να περάσει από διαρθρωτικές αλλαγές.

Η ανάκαμψη στην ευρωπαϊκή ταξιδιωτική αγορά θα είναι μια δοκιμασία για το εάν η πανδημία έχει αλλάξει μόνιμα τη συμπεριφορά, λέει η BI.

Η διαδικτυακή αγορά, για παράδειγμα, μπορεί να καταγράφει υψηλότερα μεγέθη μετά την πανδημία, καθώς οι καταναλωτές θα έχουν αλλάξει συνήθειες.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *