Boeing

Η Boeing ήταν ενήμερη για το τεχνικό πρόβλημα των 737 Max πριν τα δυστυχήματα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Boeing γνώριζε για το τεχνικό ζήτημα με το 737 Max ένα χρόνο πριν τα δύο θανατηφόρα ατυχήματα του αεροσκάφους.

Η Boeing δήλωσε ότι είχε προειδοποιήσει για το χαρακτηριστικό συναγερμό, αλλά χωρίς να επιστήσει την προσοχή.

Όλα τα 737 Maxs είναι προσγειωμένα από τον  Μάρτιο μετά την πτώση του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines, που έχασαν τη ζωή τους 157 άτομα.

Πέντε μήνες νωρίτερα, 189 άνθρωποι σκοτώθηκαν σε συντριβή της Lion Air στην Ινδονησία.

Ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών  των 737 Max ανερχόταν σε 387 αεροσκάφη τη στιγμή της καθήλωσης.

Το εμπλεκόμενο «σημείο»  είναι γνωστό ως συναγερμός «διαφωνίας» (AOA), το οποίο έχει σχεδιαστεί για να ενημερώνει τους πιλότους, όταν δύο διαφορετικοί αισθητήρες ανέφεραν αντικρουόμενα δεδομένα.

Η Boeing δήλωσε ότι είχε την πρόθεση να παράσχει το χαρακτηριστικό γνώρισμα  αυτό ως στάνταρντ, αλλά δεν συνειδητοποίησε μέχρι που οι παραδόσεις ξεκίνησαν, ότι ήταν διαθέσιμο μόνο αν οι αεροπορικές εταιρείες αγόραζαν έναν προαιρετικό δείκτη.

Είπε ότι είχε την πρόθεση να αντιμετωπίσει το πρόβλημα σε μια μεταγενέστερη ενημέρωση λογισμικού, όπως ανέφερε το BBC.

Η Boeing υποστήριξε ότι το πρόβλημα του λογισμικού «δεν επηρέασαν αρνητικά την ασφάλεια του αεροπλάνου ή τη λειτουργία του».

Η εταιρεία είπε σε δήλωσή της:

«Οι απαιτήσεις σχεδιασμού της Boeing για το 737 Max περιλάμβαναν την AOA Disagree alert ως τυπικό, αυτόνομο χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τη θεμελιώδη φιλοσοφία σχεδιασμού της Boeing για τη διατήρηση των 737NG.

Το 2017, μέσα σε αρκετούς μήνες μετά την έναρξη των μέγιστων παραδόσεων των 737, οι μηχανικοί της Boeing διαπίστωσαν ότι το λογισμικό συστήματος απεικόνισης 737 Max δεν ανταποκρινόταν σωστά στις απαιτήσεις  του AOA Disagree alert.

Το λογισμικό που παραδόθηκε στην Boeing συνέδεσε την AOA Disagree alert με την ένδειξη AOA, η οποία είναι μια προαιρετική λειτουργία στο Max και στο NG. Συνεπώς, το λογισμικό ενεργοποιούσε  την προειδοποίηση διαφωνίας AOA μόνο εάν μια αεροπορική εταιρεία επέλεγε την ένδειξη AOA.

Όταν εντοπίστηκε η απόκλιση μεταξύ των απαιτήσεων και του λογισμικού, η Boeing ακολούθησε την τυποποιημένη διαδικασία καθορισμού της κατάλληλης επίλυσης τέτοιων ζητημάτων.

Η επανεξέταση αυτή, η οποία περιελάμβανε πολλούς εμπειρογνώμονες σε θέματα εταιρειών και διαπίστωσε ότι η απουσία της προειδοποίησης διαφωνίας AOA δεν επηρέασε δυσμενώς την ασφάλεια ή τη λειτουργία του αεροπλάνου.

Η ανασκόπηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η υπάρχουσα λειτουργικότητα «ήταν αποδεκτή μέχρι την προειδοποίηση και ότι ο δείκτης θα μπορούσε να αποσυνδεθεί στην επόμενη προγραμματισμένη ενημέρωση λογισμικού συστήματος».

Ο Boeing πρόσθεσε:

«Η ανώτατη ηγεσία της εταιρείας δεν συμμετείχε στην αναθεώρηση και έμαθε για αυτό το ζήτημα μετά το ατύχημα της Lion Air.

Η Boeing εκδίδει μια ενημερωμένη έκδοση λογισμικού συστήματος απεικόνισης, για να εφαρμόσει την AOA Disagree alert ως τυπικό, αυτόνομο χαρακτηριστικό πριν το Max επιστρέψει στην υπηρεσία.

Όταν το Max επιστρέψει στην υπηρεσία, όλα τα αεροσκάφη παραγωγής Max θα έχουν ενεργοποιημένη και λειτουργική AOA Disagree alert και τον προαιρετικό δείκτη.

Όλοι οι πελάτες που έχουν ήδη παραδώσει Max αεροπλάνα θα έχουν τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν την ειδοποίηση διαφωνίας AOA.

Παραμένει ασαφές πότε θα επιτραπεί στα αεροσκάφη του τύπου αυτού να επιστρέψουν στην υπηρεσία.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *