Photo by Matthew Smith on Unsplash

Booking.com: Προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες οι βιώσιμες επιλογές, παρά την οικονομική αβεβαιότητα | Το 76% επιδιώκουν να ταξιδέψουν πιο βιώσιμα τους επόμενους 12 μήνες

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τα βιώσιμα ταξίδια συνεχίζουν να αποτελούν προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες, με τα τρία τέταρτα (74%) να πιστεύουν ότι οι άνθρωποι πρέπει να δράσουν άμεσα και να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές προκειμένου να σώσουν τον πλανήτη για τις μελλοντικές γενιές. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα έρευνας της Booking.com, η οποία πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 33.000 ταξιδιώτες σε 35 χώρες και περιοχές.

Οι ειδήσεις συνεχίζουν να αποτελούν βασικό παράγοντα επιρροής για το 53% των ταξιδιωτών, το οποίο δηλώνει ότι η πρόσφατη ειδησεογραφική ατζέντα για την κλιματική αλλαγή τους ενθάρρυνε να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές. Ενώ σχεδόν οι μισοί (49%) πιστεύουν ότι το περιβάλλον θα επιβαρυνθεί τους επόμενους έξι μήνες, το 64% πιστεύει ότι η κρίση του κόστους ζωής θα επιδεινωθεί επίσης, αφήνοντας τους ανθρώπους αβέβαιους για το τι να θέσουν σε προτεραιότητα, καθώς προσπαθούν να συμβιβάσουν αυτό που έχει σημασία για αυτούς με τις απαιτήσεις της καθημερινής ζωής.

Τα μεγάλα θέματα που απασχολούν σήμερα τους ανθρώπους είναι η κρίση του κόστους ζωής και η κλιματική κρίση. Πάνω από τα τρία τέταρτα (76%) των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι θέλουν να ταξιδέψουν πιο βιώσιμα τους επόμενους 12 μήνες, ενώ το ίδιο ποσοστό πιστεύει ότι η παγκόσμια ενεργειακή κρίση και η αύξηση του κόστους ζωής επηρεάζουν τα σχέδια δαπανών τους. Για ορισμένους ταξιδιώτες τα δύο αυτά στοιχεία είναι αντικρουόμενα μεταξύ τους.

Με τον αυξανόμενο πληθωρισμό, σχεδόν οι μισοί ταξιδιώτες έχουν παγιδευτεί στην αντίληψη ότι πρέπει να κάνουν μια επιλογή μεταξύ της βιωσιμότητας και των δαπανών, με το 49% να πιστεύει ότι οι πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές είναι πολύ ακριβές (αύξηση 11% από τα στοιχεία της Booking.com για το 2022). Για αυτούς τους ερωτηθέντες, η βιωσιμότητα μπορεί να μην είναι επείγουσα όταν έχουν να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση.

Από την άλλη πλευρά, με τα ταξίδια να έχουν επιστρέψει με μια πιο επείγουσα εστίαση στις συνειδητές επιλογές, το 43% των σημερινών ταξιδιωτών θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για ταξιδιωτικές επιλογές με πιστοποίηση αειφορίας.

Καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών αισθάνεται την οικονομική στενότητα, αναζητούν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές πλούσιες σε ανταμοιβές, αναδεικνύοντας το αντιστάθμισμα μεταξύ συνειδητών επιλογών και εξοικονόμησης χρημάτων και την ανάγκη παροχής κινήτρων. Σχεδόν οι μισοί (49%) επιθυμούν εκπτώσεις και οικονομικά κίνητρα προκειμένου να επιλέξουν φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές (αύξηση 12% από το 2022), ενώ το 42% θα ενθαρρυνόταν να ταξιδέψει πιο βιώσιμα, κερδίζοντας πόντους επιβράβευσης για τις πιο βιώσιμες επιλογές, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για δωρεάν επιπλέον προνόμια ή εκπτώσεις μέσω διαδικτυακών ιστότοπων κρατήσεων ταξιδιών.

Τα εμπόδια για βιώσιμα ταξίδια

Δεν είναι μόνο το κόστος που αποτελεί εμπόδιο για την επιλογή πιο βιώσιμων ταξιδιωτικών επιλογών. Από τα περιορισμένα δεδομένα μέχρι την αντιληπτή έλλειψη επιλογών, τα εμπόδια για πιο βιώσιμα ταξίδια φαίνονται υψηλότερα από ποτέ, με κάποιες χαρακτηριστικές αλλαγές τους τελευταίους 12 μήνες. Περισσότεροι από τους μισούς (51%) ταξιδιώτες πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν αρκετές βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές, ενώ το 74% θέλει οι ταξιδιωτικές εταιρίες να προσφέρουν πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές (από 66% το 2022).

Παρά τις καλές προθέσεις, το 44% των ταξιδιωτών δεν γνωρίζει πού να αναζητήσει πιο βιώσιμες επιλογές. Για παράδειγμα, το 75% αναζητά αυθεντικές εμπειρίες που είναι αντιπροσωπευτικές της τοπικής κουλτούρας, αλλά σε πλήρη αντίθεση το 40% δεν γνωρίζει πώς ή πού να βρει αυτές τις δραστηριότητες που θα εξασφαλίσουν ότι συνεισφέρουν στην τοπική κοινωνία.

Υιοθέτηση βιώσιμων μικρο-συνηθειών στις διακοπές

Παρά τα υφιστάμενα εμπόδια και τον περιορισμό του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού, είναι σαφές ότι υπάρχει τεράστια επιθυμία για λύσεις, καθώς τέσσερις στους πέντε ταξιδιώτες (80%) επιβεβαιώνουν ότι το να ταξιδεύουν με πιο βιώσιμο τρόπο είναι σημαντικό για αυτούς.

Οι ταξιδιώτες λένε ότι μετατρέπουν την πρόθεση σε πράξη, κάνοντας μικρά βήματα όταν ταξιδεύουν, για να οδηγήσουν σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Είναι ενθαρρυντικό ότι σήμερα το 68% χρησιμοποιεί επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες για ψώνια, το 64% ανακυκλώνει τα απορρίμματα και το 58% έχει μαζί του το δικό του επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι νερό.

Επίσης, οι ταξιδιώτες υιοθετούν καθημερινές συνήθειες στις διακοπές τους κατά το τελευταίο έτος, όπως:

-Το 67% απενεργοποιεί τον κλιματισμό στα καταλύματα όταν δεν βρίσκεται εκεί, ποσοστό αυξημένο κατά 29% από το 2022.
-Το 60% επαναχρησιμοποιεί την ίδια πετσέτα πολλές φορές, ποσοστό αυξημένο κατά 25% από το 2022.
-Το 55% χρησιμοποιεί το δικό του επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι νερό, ποσοστό αυξημένο κατά 19% από το 2022.

Περισσότερα από τα τρία τέταρτα (77%) δηλώνουν ότι σβήνουν τα φώτα και τις συσκευές στα καταλύματα όταν δεν βρίσκονται εκεί, ενώ σχεδόν οι μισοί (45%) ανακυκλώνουν πλέον τα σκουπίδια τους όταν ταξιδεύουν.

Ακόμα πιο ελπιδοφόρο είναι ότι οι ταξιδιώτες αναλαμβάνουν δράση για να κάνουν συνειδητές επιλογές στις διακοπές, που υπερβαίνουν αυτές τις καθημερινές μικρο-συνήθειες. Όσον αφορά τις μεταφορές, το 43% σχεδιάζει πλέον την περιήγησή του στα αξιοθέατα έτσι ώστε να μπορεί να περπατήσει, να κάνει ποδήλατο ή να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ το 43% ταξιδεύει εκτός της περιόδου αιχμής, σε μια προσπάθεια να αποφύγει τον συνωστισμό -και τα δύο αυξημένα κατά 10% από το 2022. Ακόμη, το 43% προτιμά τα μικρά, ανεξάρτητα καταστήματα για τις αγορές τους.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *