bomo

Χ. ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ:«Υποσχόμαστε λιγότερα, προσφέρουμε περισσότερα…»

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Μεθοδικός, οραματιστής, με μια πηγαία, ανεξάντλητη δημιουργικότητα, με συνέπεια λόγων και πράξεων και ένα αξιόλογο βιογραφικό, ο γενικός διευθυντής των Bomo Hotels, της ξενοδοχειακής αλυσίδας του ομίλου Μουζενίδη, κ. Χρίστος Ζαγγογιάννης, μόνο τυχαία επιλογή δεν συνιστά για τον Όμιλο.

Άλλωστε, είναι γνωστό ότι, ο Μπόρις Μουζενίδης δεν αφήνει τίποτα στην τύχη του…

Σε μια συνέντευξη, στην οποία δεν φείδεται λόγων για τον όμιλο Μουζενίδη, στο τεύχος Δεκεμβρίου του ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ούτε φυσικά για τον πρόεδρό του, ο Χρίστος Ζαγγογιάννης παρουσιάζει το επιχειρηματικό σχέδιο ανάπτυξης της αλυσίδας Bomo Hotels, η επιτυχία της οποίας βασίζεται στο «value for money».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η διοίκηση της αλυσίδας βρίσκεται σε αναζήτηση ξενοδοχειακών μονάδων, σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, ενώ από πλευράς προσέλκυσης νέων αγορών, επικεντρώνεται στη Βαλκανική και στην Ευρώπη.

Αναφερόμενος στα αποτελέσματα του 2018 για τα Bomo Hotels, υπογραμμίζει πως ήταν εξαιρετικά, δεδομένου ότι ο δείκτης της πληρότητας κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 25 – 30%, σε σχέση με το 2017 και διαμορφώθηκε στο 90%, από τα μέσα Απριλίου έως και τα μέσα Οκτωβρίου.

decemberΠρεσβευτής του Εμείς και όχι του Εγώ, κάτι που εφαρμόζει στο μέγιστο στην άσκηση των καθηκόντων του, αφού, όπως λέει, «δεν μπορεί κανείς από μόνος του να ερμηνεύσει μία συμφωνία», ο κ. Ζαγγογιάννης, επισημαίνει ότι, η «συνταγή» της επιτυχίας του ομίλου, είναι πως «κάνει συνηθισμένα πράγματα, ασυνήθιστα καλά», ενώ το «μυστικό» του ότι, «υπόσχεται λιγότερα και προσφέρει περισσότερα».

Η συνέντευξη

Σε μια δύσκολη συγκυρία τα BOMO HOTELS επεκτείνονται σε ολόκληρη την Ελλάδα και, μάλιστα, με γοργούς ρυθμούς. Τι να περιμένουμε και ποιοι είναι οι στόχοι σας;

Οι άμεσοι στόχοι της διοίκησης των Bomo Hotels είναι η ανεύρεση ξενοδοχειακών μονάδων σε προορισμούς που έχει πτητικό πρόγραμμα η θυγατρική, αεροπορική εταιρία του ομίλου Μουζενίδη, ELLINAIR, και η αξιοποίηση αυτών κατά τον μέγιστο δυνατό τρόπο, όσον αφορά τη λειτουργικότητά τους και τον εκσυγχρονισμό τους.

Πόσα ξενοδοχεία περιλαμβάνει αυτή τη στιγμή η αλυσίδα;

H αλυσίδα Bomo Hotels περιλαμβάνει 11 ξενοδοχεία, συνολικής δυναμικότητας 1.600 περίπου δωματίων. Τα ξενοδοχεία αυτά είναι τα ακόλουθα:

√ Bomo Calamos Beach 3*, στην Αττική

√ Βomo Palmariva Beach 4*, στην Εύβοια

√ Bomo Palace 4*, στην Αττική

√ Bomo Olympus Grand Resort, στην Πιερία

√ Bomo Olympic Kosma 3*, στη Χαλκιδική

√ Bomo Villas Kosma, στη Χαλκιδική

√ Bomo Tosca Beach 4*, στην Καβάλα

√ Bomo Rethymno Beach 4*, στην Κρήτη

√ Bomo Assa Maris 4*, στη Χαλκιδική

√ Bomo Aristoteles Holiday Resort & Spa 4*, στη Χαλκιδική

√ Bomo Nairi 4*, στο Yerevan της Αρμενίας

Έχετε προχωρήσει σε μια σειρά σημαντικών ανακαινίσεων στα ξενοδοχεία που εντάσσονται στην αλυσίδα των Bomo Hotels. Ποιο είναι το μέγεθος της επένδυσης του ομίλου Μουζενίδη στο κομμάτι αυτό;

Σε όλα τα νεοαποκτηθέντα ξενοδοχεία του ομίλου μας έχουν υλοποιηθεί ριζικές ανακαινίσεις, προκειμένου να παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες τους. Το «μυστικό» της επιτυχίας μας είναι ότι, υποσχόμαστε λιγότερα και προσφέρουμε περισσότερα, δηλαδή, παρέχουμε αναβαθμισμένες υπηρεσίες, σε σύγκριση με αυτές που υποχρεούνται να προσφέρουν τα τριών και τεσσάρων αστέρων ξενοδοχεία, που εντάσσονται στο portfolio του Bomo Club.

Ο όμιλος Μουζενίδη πραγματοποιεί τις εργασίες ανακαίνισης στα Bomo Hotels με ίδια κεφάλαια, με αποτέλεσμα να μπορεί να επανεπενδύει μέρος των κερδών του στα ξενοδοχεία. Ο μόνος δρόμος προκειμένου ένα ξενοδοχειακό έργο να έχει εξαιρετικά αποτελέσματα δεν είναι να ξοδεύεις χωρίς φειδώ, αλλά να αγαπάς αυτό που κάνεις και να το κάνεις με μεράκι, γούστο, δημιουργικότητα και σύνεση. Και αυτό το οφείλουμε στο προσωπικό μας. Ως όμιλος επενδύουμε στο Ανθρώπινο Δυναμικό, καθώς θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό σημείο της επένδυσης την καλή σχέση μεταξύ της Διοίκησης & του Προσωπικού.

Θα σας δούμε και σε άλλους προορισμούς;

Το σχέδιο ανάπτυξης του ομίλου Μουζενίδη αποβλέπει σε κάθε χωροταξικό προορισμό, που θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης τουριστικής «άνθησης», και με γνώμονα αυτό βρισκόμαστε σε αναζήτηση ξενοδοχειακών μονάδων, σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο. Άλλωστε, η «συνταγή» της επιτυχίας του ομίλου μας είναι «να κάνουμε συνηθισμένα πράγματα μέσα στον χώρο που δραστηριοποιούμαστε, ασυνήθιστα καλά». Κι αυτό διότι αγαπάμε τη δουλειά μας και στοχεύουμε πάντα στο καλύτερο, με αποτέλεσμα να «μεταλλάσσουμε» ξενοδοχειακές μονάδες σε resorts, που οι πελάτες μας αξιολογούν με τις καλύτερες κριτικές στα social media και στα ερωτηματολόγια, που μας προσκομίζουν κατά τις αναχωρήσεις τους.

Η στρατηγική ανάπτυξης της αλυσίδας γίνεται στην κατεύθυνση της κάλυψης των αναγκών του ομίλου ή δουλεύετε ευρύτερα με όλη την αγορά;

Η στρατηγική ανάπτυξης και το σχέδιο της αλυσίδας Bomo Hotels επικεντρώνεται, τόσο στην κατεύθυνση της κάλυψης των αναγκών του ομίλου, όσο και στην ευρύτερη αναζήτηση αγορών στη Βαλκανική και στην Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί, η συνεργασία που έχουμε συνάψει με μεγάλους tour operators από τη Γαλλία και τη Γερμανία αντίστοιχα, η οποία είναι απόρροια του αποτελέσματος της προσπάθειάς μας να διευρύνουμε τις αγορές μας και να διεισδύσουμε σε νέες.

Ποια είναι η στρατηγική δράσης και ανάπτυξης της αλυσίδας;

Επιλέγουμε με μεγάλη προσοχή τα ξενοδοχεία που βρίσκονται κάτω από την «ομπρέλα» της Bomo Hotels, ενώ τα κριτήρια που εξετάζουμε έχουν σχέση με τις εγκαταστάσεις, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την τοποθεσία τους. Τελικός μας στόχος είναι η δημιουργία ενός μοναδικού ξενοδοχειακού προϊόντος, που θα αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους τους πελάτες μας. Για τον όμιλό μας η επιτυχία είναι ένα ταξίδι και όχι προορισμός, με αποτέλεσμα να αξιοποιούμε ευκαιρίες και να παρέχουμε στους πελάτες μας υπηρεσίες, με γνώμονα την αξιοπιστία, την άψογη εξυπηρέτηση, τη συνέπεια στις παροχές και την ανταποδοτικότητα μεταξύ τιμής και παροχής.

Πως αποφασίσατε να ενταχθείτε στον όμιλο Μουζενίδη;

Ήταν πρόκληση και επιθυμία μου να συνεργαστώ με τον πρόεδρο του ομίλου, κ. Μπόρις Μουζενίδη, έναν αυτοδημιούργητο επιχειρηματία, με όραμα και αγάπη για τη χώρα μας. Αισθάνομαι απόλυτα δικαιωμένος από τη συνεργασία αυτή, διότι έχω καθημερινά την ευκαιρία να είμαι δίπλα σε έναν ευφυή, δημιουργικό και με απέραντη θρησκευτική πίστη άνθρωπο, ο οποίος δίνει ευκαιρίες και στηρίζει νέους ανθρώπους.

Έναν επιχειρηματία με πρωτοποριακές ιδέες, που πάντα στοχεύουν στη βελτιστοποίηση της εικόνας της χώρας μας στο εξωτερικό. Συγχρόνως το να συμμετέχεις στη συλλογική προσπάθεια ενός πολύ μεγάλου ομίλου, όπως είναι ο όμιλος Μουζενίδη, που επιδιώκει συνεχώς τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες του καθώς και την παροχή σ’ αυτούς άκρως ποιοτικών προϊόντων, ήταν μια πολύ μεγάλη πρό(σ)κληση για μένα!

Οι προαναφερόμενοι ήταν ουσιαστικά οι λόγοι που με ώθησαν, πριν από τέσσερα χρόνια, να αποδεχτώ με χαρά την πρόταση που δέχθηκα, να εργαστώ ως υψηλόβαθμο στέλεχος στον όμιλο Μουζενίδη και να αναλάβω τη γενική διεύθυνση της αλυσίδας Bomo Club. Από την πρώτη ημέρα έως σήμερα εργάζομαι με την ίδια ένταση, την ίδια δημιουργικότητα, θέτοντας συνεχώς νέους στόχους, καθώς πιστεύω ακράδαντα ότι μόνο με σκληρή δουλειά, αποφασιστικότητα, αξιοποίηση των συνεργατών και επιμονή στο πνεύμα της ομαδικότητας, μπορεί ένας όμιλος της δικής μας εμβέλειας να προοδεύσει και να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο.

Είστε ικανοποιημένος από τις επιδόσεις των ξενοδοχείων σας το 2018;

Η τουριστική χρονιά του 2018 ήταν εξαιρετικά καλή για τα ξενοδοχεία μας. Στο σύνολο τους οι μονάδες της Bomo Hotels κατέγραψαν αυξημένες πληρότητες της τάξεως του 25 – 30%, σε σχέση με το 2017. Ειδικότερα, ο δείκτης της μέσης πληρότητας διαμορφώθηκε στο 90%, από τα μέσα Απριλίου έως και τα μέσα Οκτωβρίου. Θα ήθελα να συγχαρώ όλο το προσωπικό που συνέβαλε στην επιτυχία αυτή, γιατί τα σπουδαία πράγματα στις επιχειρήσεις δεν γίνονται από ένα άτομο, αλλά από μία ομάδα ατόμων, που ο καθένας ξεχωριστά συμβάλλει στην επίτευξη του κοινού σκοπού και οφέλους. Ο καθένας μας ξεχωριστά είμαστε μία σταγόνα, αλλά όλοι μαζί είμαστε ωκεανός!

Θα συνεχίσει η αναπτυξιακή πορεία του ελληνικού Τουρισμού;Ποια είναι η άποψή σας;

Θεωρώ ότι υπάρχουν πλέον πολλά και ποιοτικά καταλύματα, σε όλη την Ελλάδα, και αυτό είναι πολύ θετικό στοιχείο για την ανάπτυξη του τουρισμού και δη του ποιοτικού τουρισμού στη χώρα μας. Η Ελλάδα, κατά τη γνώμη μου, θα αποτελεί πάντα έναν θελκτικό, τουριστικό προορισμό, λόγω της ανεξάντλητης, φυσικής ομορφιάς της και των εξαιρετικών, κλιματολογικών συνθηκών της. Τα τελευταία χρόνια όσοι ασχολούνται με επαγγελματικό πνεύμα με τον τουρισμό και επενδύουν σε αυτόν, κάνουν σημαντικά βήματα προόδου και αυξάνουν το πελατολόγιό τους. Θεωρώ, λοιπόν, ότι οι «σοβαροί» επαγγελματίες του τουρισμού, που πραγματικά γνωρίζουν το αντικείμενο της ενασχόλησής τους, θα έχουν θετικές εξελίξεις, εφόσον «δεν θα κυνηγούν το φως, αλλά θα ψάχνουν την πηγή»!

Ήταν συνειδητή επιλογή η ενασχόλησή σας με τον Τουρισμό;Το έχετε μετανιώσει; Τι είναι αυτό που σας ικανοποιεί ιδιαίτερα;

Η ενασχόληση με τον τουρισμό για μένα δεν ήταν ούτε ένα τυχαίο γεγονός, ούτε μία επιλογή ανάγκης για επαγγελματική αποκατάσταση. Δεν αντιμετώπισα ποτέ τη δουλειά μου ως απλά ένα επάγγελμα! Και θεωρώ ότι όποιος αντιμετωπίσει την ενασχόληση με τον τουρισμό ως απλά ένα βιοποριστικό επάγγελμα, έχει εκ προοιμίου μεγάλο ποσοστό αποτυχίας στην καριέρα του. Διότι το να ασχολείσαι με τον πολύτιμο χρόνο των διακοπών των σημερινών ανθρώπων, που βάλλονται από παντού και είναι ταλαιπωρημένοι, τόσο ψυχικά, όσο και σωματικά, είναι μια πολύ σοβαρή και ταυτόχρονα ιδιαίτερη ασχολία. Πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι, ο κάθε άνθρωπος στον ελεύθερο χρόνο του και δη στις διακοπές του, επιζητά ουσιαστικά να ξεφύγει από την καθημερινότητά του και ουσιαστικά να αποφορτισθεί από τις όποιες σκέψεις, ασχολίες της δουλειάς του ή της προσωπικής του ζωής. Έτσι ώστε όταν μετά τις διακοπές του επανέλθει στην καθημερινότητά του, να είναι έτοιμος να ανταπεξέλθει στο οτιδήποτε. Αυτή ήταν και η πρόκληση για μένα. Να δημιουργώ τις ιδανικές συνθήκες ηρεμίας και χαλάρωσης, σε όλους τους πελάτες μας, καθώς και τη βέλτιστη παροχή υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια των διακοπών τους. Διότι όπως ο σεβασμός δεν επιβάλλεται, αλλά κερδίζεται, έτσι και η φήμη ενός καλού στελέχους στον τουρισμό είναι μία συνεχής προσπάθεια σοβαρής, συστηματικής, επιμελούς και αξιόπιστης δουλειάς, που κρίνεται σε καθημερινή βάση. Δεν έχω μετανιώσει για την επιλογή μου αυτή, εκτός από το γεγονός ότι, εάν ξεκινούσα από την αρχή, θα επιδίωκα να εργαστώ και σε μονάδες του εξωτερικού. Αυτό που με ικανοποιεί τα μέγιστα είναι το χαμόγελο ευχαρίστησης που έχουν οι διαμένοντες στα ξενοδοχεία μας, κατά την αναχώρησή τους.

Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στη μέχρι σήμερα επαγγελματική σας καριέρα και για ποιους λόγους;

Σημαντικότερος σταθμός στη μέχρι τώρα επαγγελματική μου σταδιοδρομία αποτελεί η γνωριμία μου με το επιτελικό στέλεχος του ελληνικού τουρισμού, κ. Αρτέμη Σταυρακόπουλο. Είναι ο άνθρωπος που με βοήθησε στην επαγγελματική μου εξέλιξη, είναι αυτός που μου μετέδωσε αφειδώς την αγάπη για το επάγγελμα.

Έμαθα διπλά του πως όταν επενδύεις στην ποιότητα, σε βάθος χρόνου, θα επιτύχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επίσης, μου έδωσε να καταλάβω πως στη διοίκηση το ΕΜΕΙΣ είναι δυνατότερο από το ΕΓΩ.

Αισθάνομαι ευλογημένος που έκανα τα πρώτα μου βήματα στον τομέα και έμαθα τη δουλειά, δίπλα του. Συνεπώς, αποτελεί για μένα πρότυπο ως άνθρωπος, ως οικογενειάρχης και ως επαγγελματίας.

Εν κατακλείδι, ο τρόπος σκέψης, φιλοσοφίας και διοίκησης που ασκώ και υιοθετώ στην μέχρι τώρα πορεία της καριέρας μου έχει επηρεαστεί και διαμορφωθεί από την πολύτιμη και πολυετή συνεργασία που είχα μαζί του.

Έχετε κάποια έκφραση που σας χαρακτηρίζει;

Αυτό που με εκφράζει απόλυτα και προσπαθώ να μεταλαμπαδεύσω και στους συνεργάτες μου είναι η ρήση του Μ. Αλέξανδρου: «Πονούντων και κινδυνευόντων τα καλά και μεγάλα έργα»! Σε συνδυασμό με τη ρήση του Πλούταρχου: «Οι πολλά βάλλοντες επιτυγχάνουσι πολλάκις»! Γιατί εν κατακλείδι, η κορυφή δημιουργήθηκε για τους άξιους, έντιμους και ικανούς ανθρώπους σαν εμάς, που πρεσβεύουμε τα προαναφερόμενα και προκειμένου να επιτυγχάνουμε τον στόχο μας, πρέπει καθημερινά να δουλεύουμε σκληρά, με ήθος και συνέπεια και να ενημερωνόμαστε, μιας που ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, προκειμένου να είμαστε πάντα στην κορυφή και στο υψηλότερο σκαλοπάτι της επιτυχίας! Μην ξεχνώντας όμως πάντα ότι, δεν μπορεί κανείς από μόνος του να ερμηνεύσει μία συμφωνία, χρειάζεται μία ολόκληρη ορχήστρα για να γίνει!

“Επιλέγουμε με μεγάλη προσοχή τα ξενοδοχεία που βρίσκονται κάτω από την «ομπρέλα» της Bomo Hotels, ενώ τα κριτήρια που εξετάζουμε έχουν σχέση με τις εγκαταστάσεις, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την τοποθεσία τους. Τελικός μας στόχος είναι η δημιουργία ενός μοναδικού ξενοδοχειακού προϊόντος, που θα αφήνει απόλυτα ικανοποιημένους τους πελάτες μας”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *