Χαμηλές πληρότητες και μεγάλες εκπτώσεις στα τουρκικά ξενοδοχεία την υψηλή τουριστική σεζόν

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Αντιμέτωπα με τη χαμηλή ζήτηση βρίσκονται τα ξενοδοχεία στην Τουρκία, παρότι η τουριστική περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ωθώντας τους επιχειρηματίες του κλάδου να προχωρήσουν σε ειδικές προσφορές και ελκυστικές εκπτώσεις προκειμένου να προσελκύσουν τους παραθεριστές, διασώζοντας έτσι μία σεζόν που βρίσκεται σε κίνδυνο.

Σε μια προσπάθεια να “αναζωπυρώσουν” τη ζήτηση, πολλά ξενοδοχεία σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Τουρκία έχουν υιοθετήσει επιθετικές εκστρατείες εκπτώσεων έως και 30%, ενώ άλλα παρέχουν ειδικές προσφορές όπως “Μία Διανυκτέρευση Δώρο”.

Παρά το γεγονός ότι δυανύουμε, ήδη, τον δεύτερο μήνα του κααλοκαιριού, που σηματοδοτεί και την έναρξη της υψηλής, θερινής, τουριστικής περιόδου, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία διαμορφώνεται μεταξύ 70% και 80%, σύμφωνα με εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας της Τουρκίας, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι “από το κύμα εκπτώσεων δεν έχουν ξεφύγει ακόμη και τα πιο πολυτελή ξενοδοχεία της χώρας”.

Οι τιμές βάζουν “φρένο” στον εγχώριο τουρισμό

Η αύξηση των τιμών των τουριστικών πακέτων έχει κάνει τις καλοκαιρινές διακοπές απρόσιτες για πολλούς Τούρκους. Το κόστος μιας εβδομάδας διακοπών για δύο άτομα -συμπεριλαμβανομένων των μετακινήσεων, της διαμονής και των γευμάτων- μπορεί να κυμανθεί μεταξύ 70.000 και 100.000 τουρκικών λιρών (2.500 δολάρια), γεγονός που λειτουργεί αποτρεπτικά στον εγχώριο τουρισμό, καθώς οι Τούρκοι πολίτες δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτές τις τιμές.

Τα ξενοδοχεία συνεχίζουν να επεκτείνουν τις εκστρατείες έγκαιρης κράτησης, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερες εκπτώσεις για να προσελκύσουν παραθεριστές πιο ευαίσθητους στο κόστος, σε μια προσπάθεια “αναθέρμανσης” της ζήτησης.

Τα ξενοδοχεία σε ορισμένες περιοχές έφτασαν σε πλήρη πληρότητα κατά τη διάρκεια της περιόδου των εορτών Eid, τροφοδοτούμενα από ταξιδιώτες με υψηλές δαπάνες. Αυτό όμως δεν ισχύει πλέον.

Μειωμένη παραμένει η κίνηση 

Σύμφωνα με τον Hamit Kuk, βασικό σύμβουλο της Ένωσης Τουρκικών Ταξιδιωτικών Πρακτορείων (TÜRSAB), οι επιδόσεις του φετινού καλοκαιριού υστερούν σε σχέση με πέρυσι. “Είχαμε εκπτώσεις και πέρυσι, αλλά από τον Ιούλιο η αγορά είχε επανέλθει σε κανονικότητα. Φέτος, ωστόσο, εξακολουθούμε να διαπιστώνουμε σημαντικές εκπτώσεις ακόμη και μέσα στον Ιούλιο και τον Αύγουστο”, υπογράμμισε.

Ο κ. Kuk πρόσθεσε ότι για τις βασικές αγορές του τουρκικού τουρισμού, όπως η Ευρώπη και η Ρωσία, οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 10% έως και 30%, ενώ οι εκπτώσεις που προσφέρονται στους εγχώριους παραθεριστές τείνουν να είναι μικρότερης διάρκειας.

Ο ίδιος τόνισε τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι υπηρεσίες εστίασης και αναψυχής στη διαμόρφωση της συνολικής τουριστικής εμπειρίας -ιδιαίτερα για τους Ευρωπαίους και Ρώσους επισκέπτες, υπογραμμίζοντας ότι οι τιμολογιακές πολιτικές των εστιατορίων και των χώρων αναψυχής, ιδίως σε δημοφιλή, παραθαλάσσια hotspots, επηρεάζουν όλο και περισσότερο τις αποφάσεις των ταξιδιωτών.

“Αυτοί οι ταξιδιώτες [Ρώσοι και Ευρωπαίοι] είναι ενημερωμένοι καταναλωτές. Κάνουν την έρευνά τους πριν επισκεφθούν μια χώρα”, σημείωσε ο κ. Kuk, προσθέτοντας ότι “ακόμη και οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρχίσει να αναρτούν αποδείξεις από χώρους εστίασης και διασκέδασης”. “Μόλις η φήμη του ακριβού προορισμού εδραιωθεί, είναι δύσκολο να την αποτινάξεις. Αυτό, θα μπορούσε να μας κοστίσει τουλάχιστον το 15% της τουριστικής μας βάσης”, προειδοποίησε.

“Μελανό” σημείο οι γεωπολιτικές εντάσεις

Επισημαίνοντας τις προκλήσεις του τομέα εν μέσω περιφερειακής αστάθειας, ο Murat Göktuğ Aksu, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της JRO Yatırım, ανέφερε ότι ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας έχει οδηγήσει σε σημαντική μείωση του αριθμού των τουριστών και από τις δύο αυτές χώρες, που αποτελούν σημαντικές “δεξαμενές” εισερχόμενου τουρισμού στην Τουρκία.

Επίσης, ο πόλεμος μεταξύ του Ισραήλ και του Ιράν έχει επηρεάσει αρνητικά τη ροή τουριστών από τη Μέση Ανατολή, σύμφωνα με τον κ. Aksu.

Όπως όλα δείχνουν, η φετινή, τουριστική περίοδος δεν θα είναι τελικά τόσο εύκολη για την τουρκική, τουριστική βιομηχανία, θέτοντας, ενδεχομένως, σε κίνδυνο, τους στόχους της κυβέρνησης Ερντογάν.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *