CLIA: Κορυφαία επιλογή για τους Ευρωπαίους επιβάτες κρουαζιέρας η Μεσόγειος

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μετά την αύξηση κατά 2,5% που κατέγραψε η αγορά κρουαζιέρας στην Ευρώπη το 2017, συγκριτικά με το 2016, το 2018 αναμένεται να αποτελέσει χρονιά ρεκόρ για την ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας. Την ίδια στιγμή θετικές προβάλλονται οι προοπτικές για τον κλάδο στην Ελλάδα.

Αύξηση κατά 2,5% κατέγραψε η αγορά κρουαζιέρας στην Ευρώπη το 2017, συγκριτικά με το 2016, με πάνω από 6,9 εκατ. επιβάτες να ταξιδεύουν το περασμένο έτος στην Ευρώπη με κρουαζιερόπλοια, όπως προκύπτει με βάση τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA), σύμφωνα με την οποία η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας σημειώνει σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, που οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στις αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας.

Το περασμένο έτος η Γερμανία αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πηγή αγοράς για την ευρωπαϊκή κρουαζιέρα, καθώς 2,2 εκατ. Γερμανοί επιβάτες ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια στην Ευρώπη, αριθμός που αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 8,5%, συγκριτικά με το 2016. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία σημείωσαν αύξηση κατά 0,5%, με περισσότερους από 1,95 εκατ. επιβάτες, συνολικά. Αντίστοιχα, η Ιταλία σημείωσε αύξηση 2,5%, με περίπου 770.000 επιβάτες, ενώ η Ισπανία συνέχισε για δεύτερη χρονιά την ανοδική της πορεία, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4%.

Από την έρευνα της CLIA προέκυψε πως το 75% των Ευρωπαίων επιλέγουν την κρουαζιέρα για να ταξιδέψουν στην Ευρώπη. Το ποσοστό αυτό εμφανίζεται ελαφρώς μειωμένο, σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας της μείωσης που παρατηρήθηκε στην κίνηση της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο Θάλασσα και στην αύξηση που σημειώθηκε στην Καραϊβική.

Ωστόσο, η Μεσόγειος παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός για τους Ευρωπαίους επιβάτες κρουαζιέρας, ενώ αυξημένο εμφανίζεται το ενδιαφέρον και για τη Βαλτική. Έτσι, από το 75% των Ευρωπαίων που ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια στην Ευρώπη, το 50% προτίμησε τη Μεσόγειο Θάλασσα, ενώ το 25% την Βαλτική και την θαλάσσια περιοχή της Βόρειας Ευρώπης. Το υπόλοιπο 25% των Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας προτίμησαν να ταξιδέψουν σε διατλαντικούς και ασιατικούς προορισμούς.

Τα στοιχεία του 2017 αποκάλυψαν, επίσης, ότι υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ του μέσου όρου ηλικίας και της διάρκειας της κρουαζιέρας, επιβεβαιώνοντας ότι οι επιβάτες μεγαλύτερης ηλικίας επιλέγουν κρουαζιέρες μεγαλύτερης διάρκειας. Οι νεότεροι επιβάτες προέρχονται από την Ιταλία, ενώ οι επιβάτες από το Ηνωμένο Βασίλειο τείνουν να είναι μεγαλύτερης ηλικίας. Επίσης, οι νεαροί επιβάτες απολαμβάνουν τη Μεσόγειο, ενώ η Βαλτική και τα Κανάρια Νησιά επιλέγονται περισσότερο από πιο μεγάλους σε ηλικία επιβάτες.

Μιλώντας για τα ευρήματα που προέκυψαν στην πρόσφατη έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA Europe), ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, πρόεδρος της Ένωσης, δήλωσε: «Η πρόβλεψή μας για τους ρυθμούς ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ευρώπη επιβεβαιώθηκε πλήρως το 2017. Αναμένουμε ένα ακόμη αντίστοιχο έτος το 2018, με την έλευση 16 νέων κρουαζιερόπλοιων. Ο κλάδος της κρουαζιέρας θα συνεχίσει δυναμικά να ευδοκιμεί στην Ευρώπη, εξαιτίας της αυξανόμενης ποικιλίας των κρουαζιερόπλοιων που υπάρχουν αλλά και του επιπέδου εξατομίκευσης και διαφοροποίησης εμπειρίας που είναι σε θέση να προσφέρει στους επισκέπτες της».

Κάποια σημαντικά ευρήματα της μελέτης είναι:
• 6.941.000 Ευρωπαίοι επέλεξαν μια κρουαζιέρα το 2017, με μέσο όρο διάρκειας τις 8 διανυκτερεύσεις.
• Η Γερμανία επικρατεί ως αγορά προέλευσης επιβατών κρουαζιέρας στην Ευρώπη με 2.189.000 επιβάτες, τη σημαντικότερη αύξηση κατά 8,5% μέσα σε ένα χρόνο.
• Το Ηνωμένο Βασίλειο, με αύξηση επιβατών 0,5% σημείωσε ρεκόρ με σχεδόν 1.95 εκατομμύρια επιβάτες.
• Η Ιταλία σημείωσε αύξηση ύψους 2,5% , μια σημαντική ανάκαμψη συγκριτικά με το 2016.
• Η Ισπανία λαμβάνει την τέταρτη θέση, με αύξηση 6,4%, επιβεβαιώνοντας τη διετή ανάκαμψη της από την οικονομική ύφεση του 2014/2015.
• 4 στους 5 Ευρωπαίους επιλέγουν μία κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Η Μεσόγειος παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός, αλλά και η Βόρεια Ευρώπη γίνεται σταδιακά πιο δημοφιλής, σημειώνοντας το 2017 ανάπτυξη κατά 8%.
• Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατών κρουαζιέρας κυμαίνεται μεταξύ 42 ετών (Ιταλία) και 57 ετών (Ηνωμένο Βασίλειο).
• Η διάρκεια μιας κρουαζιέρας ποικίλει από αγορά σε αγορά, με μέσο όρο από 10,4 μέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, έως 7,3 μέρες στην Ιταλία. Καμία αλλαγή δε σημειώθηκε στην αγορά της Γερμανίας το 2017, με μέσο όρο 8,8 μέρες εν πλω.
• Άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως εκείνες της Ελβετίας, της Αυστρίας, της Ολλανδίας και του Βελγίου εξελίσσονται θετικά με αύξηση από 3,1% έως 5,9%.
• Με τη συνεχή του διεύρυνση, ο κλάδος της κρουαζιέρας αναμένεται να ενισχύσει την οικονομική του συμβολή στην Ευρώπη, όσον αφορά την εργασία και τη συνολική συμμετοχή στην οικονομία. Η ευρωπαϊκή Έκθεση του 2018 για την Οικονομική Συμβολή της CLIA αναμένεται να δημοσιευθεί αργότερα μέσα στη χρονιά.

Κυρίαρχη «δύναμη» η Γερμανία στην αγορά κρουαζιέρας στην Ευρώπη

Η Γερμανία παρέμεινε η μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας στην Ευρώπη πέρυσι με ισχυρή αύξηση 8,4%, φτάνοντας τα 2,2 εκατομμύρια επιβάτες. Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων αυξήθηκε κατά περίπου 8,8% σε σχεδόν 20 εκατομμύρια, ενώ μέση διάρκεια κρουαζιέρας έμεινε σταθερή στις 8,85 νύχτες.

«Η γερμανική αγορά κρουαζιέρας είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά. Ο αριθμός των επισκεπτών σχεδόν τριπλασιάστηκε μεταξύ του 2007 και του 2017», επεσήμανε ο Karl Pojer, πρόεδρος της CLIA Γερμανίας και επικεφαλής της Hapag-Lloyd Cruises.

Τρεις στους τέσσερις Γερμανούς πραγματοποίησαν μια κρουαζιέρα στην Ευρώπη πέρυσι, κυρίως στη Βόρεια Ευρώπη (28%) και τη Μεσόγειο (26%), ενώ το 11% επέλεξε την Καραϊβική, τον κύριο προορισμό εξωτερικού. Όπως φαίνεται από τη μελέτη, οι διακοπές κρουαζιέρας κατανέμονται καλά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, καθώς σε κάθε τρίμηνο αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών ταξιδιών.

Γερμανικές επιχειρήσεις, με επικεφαλής την Aida και την TUI Cruises, μετέφεραν πέρσι 1,64 εκατομμύρια επιβάτες και κυριάρχησαν στην αγορά.

Παράλληλα, αξιόλογη ανάπτυξη εμφανίζει η αγορά παραποτάμιων κρουαζιέρων στη Γερμανία, η οποία το 2017 εμφάνισε άνοδο 8% στον αριθμό των επιβατών, οι οποίοι ξεπέρασαν τις 470.000. Αντίστοιχα, ο αριθμός των διανυκτερεύσεων αυξήθηκε κατά 6,9% σε 3,2 εκατομμύρια.

Σε άνοδο η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Οι θετικές προοπτικές για το 2018, που αναμένεται να αποτελέσει χρονιά αύξησης των αφίξεων κρουαζιέρας στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Ελλάδα, επισημάνθηκαν σε όλες τις επαφές και συναντήσεις με τους επικεφαλής της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας που είχε ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Γιώργος Τζιάλλας, στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Seatrade Cruise Global 2018 στο Φορτ Λοντερντέιλ στις ΗΠΑ.

Ο κ. Τζιάλλας εκπροσώπησε το υπουργείο Τουρισμού στη μεγαλύτερη παγκόσμια συνάντηση του τομέα της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού, όπου ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού από κοινού με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος συμμετείχαν με περίπτερο και δυναμική παρουσία.

Συμμετείχε σε συζήτηση στο πλαίσιο της έκθεσης για το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ευρώπη και συναντήθηκε με υψηλόβαθμα στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, μεταξύ των οποίων, τον κ. Κυριάκο Αναστασιάδη, πρόεδρο της CLIA Ευρώπης της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας, την κα. Wybcke Meier, Διευθύνουσα Σύμβουλο της TUI Cruises, τον κ. Gianni Onorato Διευθύνοντα Σύμβουλο της MSC Cruises και τον κ. Airam Diaz Pastor, Πρόεδρο της MedCruise.

Επιπλέον, ο Γ.Γ. πραγματοποίησε συναντήσεις με τον Αντιπρόεδρο της Carnival Corporation, κ. Giora Israel, με τον Πρόεδρο της Celestyal Cruises, κ. Leslie Peden και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ταξιδιωτικού οργανισμού Navigator Travel & Tourist Services, κ. Ανδρέα Στυλιανόπουλο. Στις συναντήσεις παρέστη και η Προϊσταμένη του Γραφείου Ε.Ο.Τ. Αμερικής και Καναδά, κα. Γκρέτα Καματερού.

Κυρίαρχα θέματα αποτέλεσαν οι δυνατότητες για την ανάπτυξη νέων ελληνικών προορισμών κρουαζιέρας και θεματικών τουριστικών προϊόντων, τα έργα υποδομών για την εξυπηρέτηση των αναγκών φιλοξενίας μεγαλύτερων σε μέγεθος κρουαζιερόπλοιων με βάση τις παγκόσμιες τάσεις, και η ενίσχυση των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων με στόχο την ισχυροποίηση της θέσης της Ελλάδας ως ανταγωνιστικού μεσογειακού και ευρωπαϊκού προορισμού.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *