buhalis

Δ. Μπούχαλης: Greek Summer is a state of mind! Or it is not …|VIDEO

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Mε ρωτάνε πολλοί φίλοι, και αρκετοί λιγότερο φίλοι, γιατί εκφράστηκα άμεσα και κατηγορηματικά εναντίον της καμπάνιας που παρουσιάστηκε την Πέμπτη, λέγοντας απογοητευμένος: “Δεν υπάρχει σωτηρία … μα καμία…  κρίμα !”

Bλέπω ότι ο περισσότερος κόσμος τοποθετείται διχαστικά με 70% να μην αρέσει και 30% να αρέσει. Οι φωνές που ακούγονται είναι έντονες και κατηγορηματικές και συνήθως συνοδεύονται από προσωπικές προτιμήσεις, συχνά με βάση πολιτικά κριτήρια και με βάση συμπάθειας ή αντιπάθειας σε πρόσωπα, κόμματα, Marketing Greece, σκηνοθέτες, στελέχη παραγωγής και ίσως και κάποια μικροσυμφέροντα.
Στην εποχή της κρίσης της νόσου COVID-19 … αποκτήσαμε χιλιάδες ειδικούς στο τουριστικό marketing, που έχουν πλήρη άποψη για το τι συμβαίνει…
Eγώ το αντιμετωπίζω εντελώς τεχνοκρατικά, έχοντας υπηρετήσει τον τουρισμό διεθνώς 35 χρόνια, και με γνώμονα ΠΑΝΤΑ τον τουρίστα που προσπαθεί υποτίθεται να καλέσει.
Για όσους δεν με γνωρίζουν, προσωπικά είμαι 30 χρόνια στην Αγγλία αλλα και σε όλο τον κόσμο, έχοντας διδάξει τουριστικό marketing σε πάνω από 50 πανεπιστήμια;
Έχοντας κάνει ένα σωρό σεμινάρια για υπουργούς και στελέχη τουρισμού σε όλο τον κόσμο;
Έχοντας γράψει καμια 25αρια βιβλία και πάνω από 400 μελέτες σε τουριστικό marketing με 42000 ετεροαναφορές, και συμπτωματικά Guest Editor αυτόν το καιρό για το special issue για τουριστικό branding για το journal of product and brand management.
Ως εκ τούτου λοιπόν, μάλλον μπορώ να έχω άποψη.
Και μάλιστα τεκμηριωμένη.
Περίμενα με αγωνια την ανακοίνωση της καμπάνιας, ειδικά μετά την κουβέντα που κάναμε με την κα. Δρέττα στο τηλεσυνέδριο DIGI που προήδρευα στις 29 Μαΐου. Αυτά που είπε σαν πρόλογο του film μου άρεσαν πολύ και συμφωνώ στο brief (εκτος από την εστίαση στο καλοκαίρι!). Όταν έπαιξε το φιλμάκι πραγματικά το είδα 5-6 φορες μην πιστεύοντας ότι that’s it! Πίστευα ότι είναι μονο η εισαγωγή!
Δυστυχώς δεν ήταν …
Η καμπάνια οπως παρουσιάστηκε και θα προβληθεί στα διεθνή μέσα είναι ανεπαρκής και ακατάλληλη. 
1) ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ Μιλάει για καλοκαίρι μόνο – λες και εκεί είχαμε πρόβλημα! Ενώ λέμε χρόνια για επιμήκυνση της season η καμπάνια προβάλει καλοκαίρι. Ειδικά φέτος που παρακαλάμε να πάμε σε φθινόπωρο και χειμώνα μιας και χάσαμε το μισό καλοκαίρι. Αυτοί που την σκέφτηκαν επικεντρώνουν το ενδιαφέρον στους μήνες που ούτως ή άλλως είμαστε υπεργεμάτοι και προσπαθούμε να αποσυμφορήσουμε τους προορισμούς.
2) ΔΙΑΦΟΡΟΠΟIΗΣΗ! μιλάει για ελληνικό καλοκαίρι. Προφανώς το Ιταλικό / Ισπανικό / Πορτογαλικό / Κυπριακό / Τουρκικο καλοκαίρι, είναι εξίσου όμορφο (αν δεν έχετε πάει, να πάτε να το δείτε!) συνδεδεμένο με τη φύση και να νιώθεις ελευθερία. Άν ήταν τόσο μοναδικό το ελληνικό καλοκαίρι θα έρχονταν μόνο εδώ … Άρα δεν αντιλαμβανόμαστε και για μια φορά ακόμη υποτιμούμε τον ανταγωνισμό. Eίναι και τα άλλα… καλοκαίρια ισχυρός πόλος έλξης για τους ξένους και προφανώς δεν μας διαφοροποιεί! Το πρώτο πράγμα που διδάσκω στη στρατηγική τουριστικού marketing είναι ΔΙΑΦΟΡΟΠΟIΗΣΗ!
3) ΕΝΣΥΝΑIΣΘΗΣΗ όμορφο το δημιουργικό αλλα πού είναι οι άνθρωποι και το feeling; Πέθαναν όλοι; Ακόμη Και οι φιλόξενοι Έλληνες; Ο ένας άνθρωπος που φαίνεται στην αφαιρετική εικόνα είναι ακίνητος λες και έχει αφήσει τα επίγεια. Ίσως θύμα του coronavirus…
Κανένα συναίσθημα δεν βγάζει η εικόνα αυτή και καμια ταύτιση με την Ελλάδα.

4) ΠΡΟΤΡΟΠH που είναι η πρόσκληση και η προτροπή; Τι τον καλούμε να κάνει; Είδα το φιλμάκι 5 φορές για να καταλάβω ότι τελειωσε χωρίς πρόταση! Ή λέμε κάνε το ελληνικό καλοκαίρι όπου είσαι … στο Βερολίνο, στο Λονδίνο, στο Oslo (και στείλε μας τα λεφτά στη Κω!!!).  Πού είναι η προτροπή να έρθει ο τουρίστας; Αν δεν θέλουμε να έρθει, του λέμε μην έρχεσαι #TillThen που ήταν πολύ καλό και στοχευμένο.

5) ΚOΣΤΟΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚOΤΗΤΑ: Γιατί θα πληρώσουμε πανάκριβες καταχωρήσεις σε μέσα χωρίς να ξέρουμε τι θέλουμε να κάνει αυτός που θα το δει! Aν θέλουμε απλά να του πούμε έλα το 2021 δεν είναι χρήσιμο να πετάξουμε τόσα λεφτά σε καταχωρήσεις τώρα!  Ναι μπορεί να διευκρινίστηκε ότι το σχετικά μικρό κόστος της παραγωγής του film είναι προσφορα τις Marketing Greece, όμως το κόστος προβολής στα διεθνή μέσα παραμένει πάντα πολύ ακριβό.
5) ΕΛΛAΔΑ: Πού είναι η μοναδικότητα τις Ελλάδας ως brand; Στο turquoise νερό; Έχετε πάει στο Mαυρίκιο (το συνιστώ ανεπιφύλακτα!); Πού είναι η διαφοροποίηση; Προσωπικά η εικόνα μου θυμίζει την δυτική μεριά τις Mallorca (όπως κατεβαίνεις από το Soller για την Palma…). Δεν δίνει την παραμικρή υποψία Eλλάδας.
6) ΣΤΟΧΟΣ: Είναι ένα φιλμάκι πολιτικό που στοχεύει να αυξήσει το καμάρι του Έλληνα που θεωρεί ότι όλα τα ελληνικά είναι καλύτερα. Και βεβαια για αυτόν, το Ελληνικό καλοκαίρι είναι μοναδικό, από τότε που περιμέναμε να τελειώσει το σχολειό, που μετράγαμε τα παγωτά και τα μπάνια … αλλά αυτό δεν είναι η εμπειρία των ξένων τουριστών που έχουν ζήσει εξίσου καλά καλοκαιρια σε πολλές άλλες περιοχές.
Χθες εντελώς συμπτωματικά μια παλιά μας φοιτήτρια, η Λίνα Πετριανού, έβγαλε ένα video clip δικής της παραγωγής, στο ενδιάμεσο της καραντίνας, για ένα καινούργιο τραγούδι. Προφανώς με ελάχιστα μέσα και κόστος.  Χαρείτε το! Ο Βράχος της Ακτής | Γιώργος Μητρογιαννόπουλος | Official Video Clip https://youtu.be/PW0bbXI3ga8 πιο πολύ συναίσθημα έβγαλε η Λίνα σε ένα απλό φιλμάκι και πιο πολύ ελληνικό καλοκαίρι μας έδειξε!
 

Η κριτική είναι καλοπροαίρετη από κάποιον που αγαπάει την Ελλάδα, προσπαθεί να βοηθήσει παρα πολλούς φίλους, συνοδοιπόρους και συναγωνιστές που είναι σε απόλυτη απόγνωση, και έχει πάντα δώσει το παρόν με όλες του τις δυνάμεις, από πολλά μετερίζια, ανιδιοτελώς όπου χρειάστηκε.

Στην πραγματικότητα το φιλμάκι αυτό θα περάσει απαρατήρητο. Ό
πως άλλωστε τόσα άλλα που έχουν βγει κατά καιρούς.
Καλή season και καλή δύναμη σε όλους
Προπαντός κρατήστε τα πρωτόκολλα, μείνετε ασφαλείς και υγιείς!

Kαθηγητής Δημήτριος Μπούχαλης

ΥΓ: Και επειδή ένα φίλος μου με ρώτησε τι νομίζεις θα έπρεπε να παίξει; θυμίζω το film του Θοδωρή Παπαδουλάκη, έναν σκηνοθέτη που δεν έχω γνωρίσει αλλά πραγματικά θαυμάζω την δουλειά του, πάντα με αγγίζει, και είναι πολύ κοντά στην δικη μου προσέγγιση.

Περιφέρεια Κρήτης The Island of Crete, Greece – See for yourself, feel for yourself (2min 30sec).
 

Tagged

4 σχόλια στο “Δ. Μπούχαλης: Greek Summer is a state of mind! Or it is not …|VIDEO

  1. Ειδική δεν είμαι. Αυτά τα 2 video ήταν καλύτερα. Αλλά ίσως αν δεν πληρώνεσαι δεν γίνεται κάτι ωραίο. Κρίμα και πολύ λυπηρό.

  2. Αυτή την στιγμή πιστεύω ότι δεν έχει σημασία εάν μας αρέσει ή όχι το διαφημιστικό μήνυμα, εάν έχουμε καλύτερες και πιο πιασάρικες ιδέες. Αυτήν την εθνική διαφημιστική καμπάνια έχουμε και με αυτήν θα πρέπει να πορευθούμε τώρα
    Σαν άνθρωποι του Τουρισμού θεωρώ ότι είναι χρέος μας να την στηρίξουμε και να την προβάλουμε όπου και όπως μπορούμε.

    1. Πως το εννοείτε, “να στηριξουμε”? Απλά η αποτελεσματικη τη τα της… αφηρημενης διαφημιστικες.. καμπάνιας με” αφηρημενο σλόγκαν ” σχετικά με το τουριστικό μας προφίλ!

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *