Ανοίγει τις πύλες της αύριο η ITB 2016 / ksd photo

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Αυτή είναι η “ακτινογραφία” της γερμανικής τουριστικής αγοράς

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ανοίγει αύριο τις πύλες της η ΙΤΒ Berlin 2016 και πιστοί στις παραδόσεις μας, αποκαλύπτουμε κατ΄αποκλειστικότητα την “ακτινογραφία” της γερμανικής τουριστικής αγοράς, που ετοιμάζει με ιδιαίτερη επιτυχία κάθε χρόνο, το γραφείο του ΕΟΤ στην Γερμανία.
Μάλιστα το επιτελείο του ΕΟΤ αφού αναλύει τα δεδομένα της αγοράς, προβλέπει θετικές εξελίξεις για το 2016.
Διαβάστε με προσοχή την έκθεση

Παγκόσμιος τουρισμός

ksd_copyrightΝέο ρεκόρ στις διεθνείς αφίξεις ανήγγειλε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (ΠΟΤ-UNWTO). Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παγκόσμιου Τουριστικού Βαρόμετρου (World Tourism Barometer), οι διεθνείς αφίξεις το 2015 ανήλθαν σε 1,184 δισεκ. και κατέγραψαν άνοδο 4,4% σε σύγκριση με το 2014.

Οι συναλλαγματικές ισοτιμίες, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (ΠΟΤ), καθώς επίσης η μείωση της τιμής του πετρελαίου και άλλων αγαθών ήταν ευνοϊκοί παράγοντες ενίσχυσης της τουριστικής διάθεσης των πολιτών ισχυρών χωρών, που παραδοσιακά είναι πηγές άντλησης τουριστών.

ksd_copyrightΣυνοπτική περιγραφή της τουριστικής αγοράς της Γερμανίας

Το έγκυρο επαγγελματικό τουριστικό έντυπο FVW στην ανασκόπηση του έτους 2015 (έκδοση Δεκ. 2015) περιγράφει μια αγορά που παρουσίασε μεν δυναμική αύξηση τόσο στον κύκλο εργασιών, όσο και στον αριθμό των πελατών. H πορεία της όμως κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, κράτησε σε εγρήγορση τους επαγγελματίες του κλάδου.

Σύμφωνα με την έρευνα του FVW εκτιμάται, ότι ο κύκλος εργασιών της συνολικής αγοράς των οργανωμένων ταξιδιών στη Γερμανία, αυξήθηκε το 2015 κατά 3,8% σε € 27,2 δισ., ο δε συνολικός αριθμός των πελατών υπολογίζεται σε 44,9 εκατ. (2014: 43,6 εκατ.), ελαφρά αυξημένος σε σχέση με το προηγούμενο έτος 2014.

Ανασκόπηση αποτελεσμάτων Τουριστικών Οργανισμών Γερμανίας

Η ετήσια ανασκόπηση του περιοδικού FVW συμπεριλαμβάνει τα στοιχεία 56 Τ.Ο. (2014:55), τα δεδομένα των οποίων καλύπτουν περίπου το 80% της γερμανικής τουριστικής αγοράς.
Τα έσοδα των 56 Τ.Ο., που συμμετείχαν στην έρευνα, εμφάνισαν, στο οικονομικό έτος 2014 /15, αύξηση 4,2% και έφτασαν στα 21,2 δισ. ευρώ, ενώ ο όγκος της πελατείας τους αυξήθηκε κατά 2,2%, σε 32,7 εκατ. άτομα.

Οι μορφές διακοπών, που εμφάνισαν και φέτος ανάπτυξη ήταν τα ταξίδια σε μακρινούς προορισμούς και οι κρουαζιέρες, με αύξηση εσόδων 6,9%, και 10,2% αντίστοιχα.

Αύξηση περίπου 4% κατέγραψαν επίσης, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του DRV, και οι πωλήσεις των πακέτων διακοπών σε προορισμούς μικρών και μεσαίων αποστάσεων, που είναι ο πυρήνας εργασιών των τουριστικών πρακτόρων.
Τα κέρδη ωστόσο, των Γερμανών Τ.Ο. παρουσίασαν μικρή μείωση το 2015. Οι μισοί μόνο από τους 56 τουριστικούς οργανισμούς εμφάνισαν βελτιωμένα κέρδη το 2015, σταθερά κέρδη είχε το 1/3 των Τ.Ο. και το υπόλοιπο 18% (συμπεριλαμβανομένων TUI και Thomas Cook) είχαν χαμηλότερα κέρδη.

Στη συνέχεια, παραθέτουμε τον κύκλο εργασιών και τα αντίστοιχα ποσοστά συμμετοχής στην τουριστική αγορά, των επτά (7) μεγαλύτερων Τ.Ο. στη Γερμανία.

  •   Ο Τ.Ο. TUI διατηρεί την πρώτη θέση, με έσοδα 4,5 δις. ευρώ και αύξηση 3,4%, το δε μερίδιο αγοράς υπολογίζεται σε 16,5% (2014:16,9%).
    Ο αριθμός των πελατών του Τ.Ο. ανήλθε σε 6,307 εκατ. (αύξηση μόνο 1%). Εάν στα έσοδα του Τ.Ο. συνυπολογιστούν και τα έσοδα των θυγατρικών εταιρειών TUI Cruises και Hapag-Lloyd Cruises τότε ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανέρχεται σε 5,4 δισ. ευρώ.
  •   Τη δεύτερη θέση διατηρεί ο Τ.Ο. Thomas Cook, με αύξηση εσόδων κατά 2,4% στα 3,5 δισ. ευρώ και 12,9% μερίδιο αγοράς (2014:13,2). Η αύξηση των πωλήσεων θέσεων της αεροπορικής εταιρείας Condor (630 εκατ. ευρώ) συνέβαλλε στην θετική αυτή εξέλιξη. Ο αριθμός των πελατών του Τ.Ο. αυξήθηκε μόνο κατά 0,7% στα 6,140 εκατ. άτομα.
  •   Ο Τ.Ο. DER Touristik, στην τρίτη θέση, κατέγραψε οριακή αύξηση κατά 0,7% στα έσοδα, τα οποία ανήλθαν σε 3,2 δισ. ευρώ και 11,4 % μερίδιο αγοράς (2014:12,4), ο δε αριθμός πελατών παρέμεινε στάσιμος στα 6,430 εκατ. άτομα.
  •   Την τέταρτη θέση κατέχει ο Τ.Ο. FTI, με έσοδα στα 2,15 δισ. ευρώ, αύξηση 2,4% και 7,9% μερίδιο αγοράς (2014:8,1%). Ο αριθμός των πελατών του ανήλθε σε 3,850 εκατ. πελάτες.
  •   Στην πέμπτη ακολουθεί ο Τ.Ο. Alltours με έσοδα αυξημένα κατά 2,2% στα 1,5 δισ. ευρώ και μερίδιο αγοράς 5,5% (2014:5,6%). Ο αριθμός των πελατών του ανέρχεται σε 1,870 εκατ.
  •   Aida Cruises στην έκτη θέση. Τα έσοδα της εταιρείας παρουσίασαν μικρή αύξηση από 1,3 δισ. ευρώ το 2014 σε 1,315 δισ. ευρώ το 2015, το μερίδιο αγοράς ανέρχεται σε 5,0% (2014:5,0%) και 823.424 πελάτες.
  •   Ο Τ.Ο Schauinsland-Reisen, καταλαμβάνει την έβδομη θέση και συνεχίζει να καταγράφει διψήφιους ρυθμούς αύξησης, τόσο στο επίπεδο εσόδων, όσο και στον αριθμό των πελατών. Τα έσοδα του Τ.Ο. αυξήθηκαν κατά 13% σε 1,1 δισ. ευρώ, το δε μερίδιο αγοράς ανήλθε σε 4,0% (2014:3,7%). Ο αριθμός των πελατών του Τ.Ο. ανήλθε σε 1,370 εκατ., αύξηση σχεδόν 10%.Οι επτά (7) μεγαλύτεροι Τ.Ο. από TUI μέχρι Schauinsland καλύπτουν το 66,5% της γερμανικής τουριστικής αγοράς.Μερίδιο Αγοράς των μεγαλύτερων Τ.Ο. Γερμανίας 2014 / 2015Πηγή: FVW

Διάρκεια Ταξιδιού

Η έρευνα (Tourismus Analyse 2016) του Ιδρύματος BAT (British American Tobacco) δείχνει, ότι αναχαιτίστηκε η συνεχιζόμενη μείωση της διάρκειας των διακοπών. Για πρώτη φορά, μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα, αυξήθηκε ο αριθμός των ημερών του κύριου ταξιδιού διακοπών των Γερμανών. Οι λόγοι είναι δύο:

  1. Ο μεγάλος αριθμός των ταξιδιών στο εξωτερικό το 2015 –όσο πιο μακρινό ταξίδι-, τόσο περισσότερες μέρες διανυκτέρευσης.
  2. Οι Γερμανοί δεν είναι διατεθειμένοι να μειώσουν περαιτέρω τη διάρκεια των διακοπών τους, προτιμούν να διαθέσουν λιγότερα χρήματα για τη μετακίνηση, τη διαμονή τους, ή τις δαπάνες στον τόπο διακοπών, από το να μειώσουν τις μέρες του ταξιδιού.

Η διάρκεια του ταξιδιού, η απόσταση και το κόστος βρίσκονται επίσης σε άμεση συνάρτηση με το εισόδημα των νοικοκυριών. Η διάρκεια του ταξιδιού ατόμων, που το μηνιαίο καθαρό εισόδημά τους ήταν μεγαλύτερο των 3.000 € (καθαρό οικογενειακό εισόδημα) ήταν 13,5 μέρες, ενώ τα άτομα, των οποίων το αντίστοιχο εισόδημα ήταν λιγότερο των 1.500 €, το ταξίδι τους ήταν κατά 1,5 μέρες μικρότερης διάρκειας.

Παράλληλα υφίστανται και τοπικές διαφοροποιήσεις:
Το ταξίδι των κατοίκων των δυτικών κρατιδίων διαρκεί κατά μέσο όρο δύο μέρες περισσότερο από το ταξίδι των κατοίκων των ανατολικών κρατιδίων (13 έναντι 11 ημερών). Το ταξίδι των ατόμων που κατοικούν σε χωριά είναι κατά 3 ή και περισσότερες μέρες μικρότερης διαρκείας από το ταξίδι των κατοίκων πόλεων (10,3 έναντι 13,6 μέρες).

Ταξιδιωτικές δαπάνες

Πέρυσι, οι Γερμανοί διέθεσαν κατά μέσο όρο 1.109 ευρώ για τις κύριες διακοπές τους. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται όχι μόνο οι δαπάνες μετακίνησης και διαμονής, αλλά και οι δαπάνες στον τόπο διακοπών όπως πχ. εκδρομές, εισιτήρια, εστιατόρια, προμήθειες, αναμνηστικά δώρα και φιλοδωρήματα.

Σε σύγκριση με το 2014, οι συνολικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 38 ευρώ ανά άτομο και σε σύγκριση με την προηγούμενη πενταετία, η αύξηση ανέρχεται σε 165 ευρώ (2010: 944 ευρώ).
Το ημερήσιο μέσο κόστος των διακοπών ανήλθε σε 88 ευρώ ανά άτομο.
Η ανάλυση του ημερήσιου κόστους των διακοπών δείχνει, ότι οι διακοπές σε ορισμένες περιοχές εντός της Γερμανίας έχουν υψηλότερο ημερήσιο κόστος από τουριστικούς προορισμούς στο εξωτερικό.
Η συνολική όμως δαπάνη των διακοπών παρουσιάζει μια διαφορετική εικόνα από το ημερήσιο κόστος, καθόσον διαφέρει η διάρκεια του ταξιδιού. Ένα ταξίδι στο εξωτερικό κοστίζει 1.254 €, περίπου 450 € περισσότερα από ένα ταξίδι διακοπών εντός της Γερμανίας. Το ταξίδι όμως αυτό διαρκεί κατά μέσο δύο μέρες περισσότερο.

Οι επισκέπτες μακρινών προορισμών διέθεσαν το 2015, για τις διακοπές τους, περισσότερα από 2.000 €, το δε ταξίδι τους είχε διάρκεια 17 ημερών.

Δαπάνες διακοπών

Τουριστικός Προορισμός

Ημερήσια δαπάνη

Συνολική δαπάνη

2010

75 €

944 €

2014

89 €

1.071 €

2015

88 €

1.109 €

Γερμανία

76 €

805 €

Βάδη Βυρτεμβέργη

76 €

750 €

Βαυαρία

86 €

862 €

Βαλτική Θάλασσα

85 €

924 €

Βόρεια Θάλασσα

77 €

898 €

Ευρώπη

87 €

1.100 €

Ισπανία

97 €

1.248 €

Τουρκία

85 €

1.163 €

Ιταλία

88 €

1.128 €

ΕΛΛΑΔΑ

74 €

1.074 €

Κροατία

82 €

1.015 €

Αυστρία

91 €

922 €

Μακρινοί Προορισμοί

116 €

2.017 €

Β. Αμερική

142 €

2.421 €

Β. Αφρική

96 €

1.227 €

Πηγή: BAT/Stiftung für Zukunftsfragen

Ισοζύγιο Ταξιδιωτικών Δαπανών & Εισπράξεων

Οι δαπάνες των γερμανών τουριστών στο εξωτερικό αυξήθηκαν από 60,3 δισεκ. ευρώ το 2007, σε 70,3 δισεκ. ευρώ το 2014 και το 2015 σε 72,0 δισεκ. ευρώ.
Οι εισπράξεις από ξένους τουρίστες στη Γερμανία το αντίστοιχο χρονικό διάστημα από 26,3 δισεκ. ευρώ το 2007, ανήλθαν σε 32,6 δισεκ. ευρώ το 2014 και το 2015 υπολογίζεται να φτάσουν τα 33,0 δισεκ. ευρώ.

Ισοζύγιο Ταξιδιωτικών Δαπανών & Εισπράξεων Γερμανίας (Δισεκ. Ευρώ)

Έτος

Ταξιδιωτικές

Δαπάνες

Εισπράξεις

2007

60,3

26,3

2008

61,3

27,1

2009

58,2

24,8

2010

58,9

26,2

2011

61,7

27,9

2012

63,2

29,7

2013

68,8

31,0

2014

70,3

32,6

2015

72,0 εκτίμηση

33,0 εκτίμηση

Πηγή: DRV

Η αγοραστική δύναμη του Ευρώ

Οι οικονομικοί αναλυτές δηλώνουν, ότι όποιος ταξιδεύει εκτός Ευρώπης, μπορεί πραγματικά να κάνει οικονομία, υπό την προϋπόθεση, ότι θα επιλέξει το σωστό προορισμό.
Ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη, οι τουρίστες από τη Γερμανία μπορούν να επωφεληθούν από το χαμηλό κόστος στον τουριστικό προορισμό, όπως πχ. στην Ουγγαρία, όπου η αγοραστική δύναμη του ευρώ, για τους Γερμανούς, αντιστοιχεί με 1,79 ευρώ καθώς επίσης και στην Σλοβακία με 1,51 ευρώ. Οικονομικές για τους Γερμανούς είναι κα οι διακοπές στην Τσεχία (€ 1,57) και την Πολωνία (€ 1,87).

Στην Ιταλία, το επίπεδο των τιμών είναι στο ίδιο επίπεδο με τη Γερμανία. Ελαφρώς πιο ακριβές είναι οι διακοπές στην Αυστρία. Το ίδιο ισχύει και για τη Γαλλία, όπου το ευρώ για τους Γερμανούς έχει μικρότερη αξία από την πατρίδα τους. Ακριβές συνεχίζουν παραδοσιακά να είναι οι διακοπές στις σκανδιναβικές χώρες.

Η Ελβετία, επίσης εξακολουθεί να παραμένει ένας ακριβός τουριστικός προορισμός, παρά το γεγονός, ότι η τιμή του ελβετικού νομίσματος έχει τελευταία υποχωρήσει.

Στην Ελλάδα η αγοραστική δύναμη του ευρώ για τους Γερμανούς αντιστοιχεί με 1,21 Ευρώ.

Η αγοραστική δύναμη του Ευρώ για τους Γερμανούς

(Φεβρουάριος 2016)

ksd_copyright

Πηγή: OECD, Economist Big Mac Index, Die Welt

Ταξιδιωτική συμπεριφορά γερμανών τουριστών

Στην αντιπροσωπευτική μελέτη (Tourismus Analyse 2016) του Ιδρύματος BAT (British American Tobacco), για μελλοντικές μελέτες, περισσότερα από 4.000 άτομα, ηλικίας άνω των 14 ετών, ρωτήθηκαν σχετικά με την ταξιδιωτική συμπεριφορά τους. Το αποτέλεσμα δεν είναι ενθαρρυντικό. Πρώτη φορά μετά από χρόνια μειώθηκε η ένταση των Γερμανών για ταξίδια διακοπών.

Η Ουκρανία, το σκάνδαλο της αυτοκινητοβιομηχανίας VW, η κρίση των προσφύγων και οι τρομοκρατικές επιθέσεις από το Παρίσι μέχρι την Κωνσταντινούπολη, έχουν αφήσει τα ίχνη τους στη τουριστική βιομηχανία.
Πολλοί γερμανοί πολίτες είναι ολοένα και πιο ανασφαλείς και τοποθετούν ως κυριότερη προϋπόθεση για τις διακοπές τους την ασφάλεια στον τόπο διακοπών. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι η ένταση των Γερμανών για ταξίδια, για πρώτη φορά μετά από την οικονομική κρίση, έχει μειωθεί. Φέτος, οι ερευνητές αναμένουν περαιτέρω πτώση. Ειδικά η γενιά +55 περιορίζει τα ταξίδια.
Αιτία αυτής της ανασφάλειας είναι, αφενός μεν ο φόβος των τρομοκρατικών επιθέσεων, αφετέρου δε η αυξανόμενη αγωνία των Γερμανών για το μέλλον.

Περιγραφή γερμανών τουριστών

Οι διακοπές για τους Γερμανούς είναι η αγορά ενός ονείρου, είναι οι ωραιότερες μέρες του χρόνου και με το ταξίδι αυτό, επιθυμούν να υλοποιήσουν πολλές επιθυμίες καθώς επίσης πολλά και διάφορα είδη διακοπών. Η «Αναψυχή», με ποσοστό 75% , είναι για τους Γερμανούς, ο κυριότερος λόγος πραγματοποίησης ταξιδιού διακοπών και ακολουθούν, «Επαγγελματικοί λόγοι» με ποσοστό 30%, «Επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς» 10%, «Ειδικά γεγονότα – συναυλίες – αγώνες – εκθέσεις» 10% και διάφοροι άλλοι λόγοι 5%.

Οι Γερμανοί αποφασίζουν και αρχίζουν να προγραμματίζουν έγκαιρα τις διακοπές τους, «κλείνουν» δε το ταξίδι τους σχετικά έγκαιρα, αν και όχι πλέον τόσο νωρίς όπως πριν από 15 χρόνια. Οι οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας πραγματοποιούν το κύριο ταξίδι διακοπών το καλοκαίρι κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών των σχολείων.

Ο κύριος όγκος των σχολικών διακοπών είναι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Το φθινόπωρο και το Πάσχα, οι Γερμανοί πραγματοποιούν, ως επί το πλείστον, μικρότερης διάρκειας ταξίδια.
Η μεγαλύτερη γιορτή στη Γερμανία είναι τα Χριστούγεννα και συνηθίζεται να γιορτάζεται οικογενειακώς ή ακόμα και να συνδέεται με χειμερινές διακοπές στα χιόνια.

Έρευνα της Στατιστικής Υπηρεσίας της Γερμανίας έδειξε, ότι τρεις (3) μήνες πριν από την ημέρα ταξιδιού η πλειοψηφία των Γερμανών, σχεδόν 80%, έχει ήδη κλείσει το ταξίδι διακοπών. Ποσοστό 24,9% των Γερμανών αρχίζει να συλλέγει πληροφορίες για τις διακοπές (12) δώδεκα μήνες πριν από το ταξίδι.
Σ ́αυτό δε το χρονικό σημείο, μόνο το 19,3% των Γερμανών έχει λάβει ήδη την οριστική απόφαση για το ταξίδι διακοπών.
Εννέα (9) μήνες πριν από την έναρξη των διακοπών το ποσοστό των Γερμανών, που έχει αρχίσει να σχεδιάζει τις διακοπές του, ανέρχεται σε 43%. Στο χρονικό αυτό διάστημα αυξάνει και το ποσοστό των Γερμανών που έχει ήδη οριστικοποιήσει το ταξίδι του σε 36,1%.
Έξι (6) μήνες πριν από τις διακοπές το 64,7%, των Γερμανών έχει λάβει την τελική απόφαση και τρεις (3) μήνες πριν από το ταξίδι διακοπών το ποσοστό των Γερμανών που έχει λάβει την τελική απόφαση ανέρχεται σε 79,7%. Τέλος, ένα μέχρι δύο (1-2) μήνες πριν την ημέρα του ταξιδιού το 91,4% των Γερμανών έχει οριστικοποιήσει το ταξίδι του.

Τουριστικοί προορισμοί στο εξωτερικό

Η Ισπανία ήταν, είναι και παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός των Γερμανών στο εξωτερικό. Ακολουθεί η Ιταλία, η οποία την τελευταία δεκαετία έχει σημειώσει αύξηση επισκεπτών από τη Γερμανία. Η Τουρκία, που επίσης τα τελευταία δέκα χρόνια παρουσίασε αύξηση της τουριστικής κίνησης από Γερμανία, κατέγραψε, για πρώτη φορά, τον προηγούμενο χρόνο μείωση επισκεπτών.
Η Αυστρία και η Γαλλία είναι οι χαμένοι της τελευταίας δεκαετίας. Κανένας άλλος τουριστικός προορισμός δεν είχε μεγαλύτερες απώλειες τουριστών από τη Γερμανία όσο η Αυστρία. Η μείωση αυτή αποδίδεται στην αυξανόμενη δημοτικότητα των μεσογειακών προορισμών και στον ανταγωνισμό της Βαυαρίας. Η Γαλλία επίσης κατέγραψε σημαντικές απώλειες, που αποδίδονται στην περιορισμένη προσφορά οργανωμένων ταξιδιών διακοπών και στο υψηλό επίπεδο τιμών σε σύγκριση με άλλους προορισμούς διακοπών.
Για τρίτη συνεχή χρονιά αύξηση σημείωσε ο αριθμός των Γερμανών που πραγματοποίησαν το κύριο ταξίδι διακοπών τους στην Ελλάδα.
Ο ήλιος, η παραλία και η θάλασσα παραμένουν βασικής σημασίας παράγοντες για την επιτυχία των διακοπών.
Κρίσεις – όπως και στο παρελθόν στην Ελλάδα ή τώρα στην Τουρκία – οδηγούν πράγματι σε βραχυπρόθεσμη μετατόπιση των τουριστών, αλλά βασικά η δημοτικότητα και η γοητεία ενός προορισμού διακοπών παραμένει. Ειδικά όταν συγκρίνεται με ταξίδια μακρινών αποστάσεων, οι προορισμοί διακοπών στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης διατηρούν τη δημοτικότητά τους και τους τακτικούς επισκέπτες τους, κερδίζοντας πόντους, λόγω της μικρότερης απόστασης και μιας συγκρίσιμης υψηλής ποιότητας διακοπών.

Μερίδιο αγοράς τουριστικών προορισμών στο εξωτερικό: Γραφική απεικόνιση

ksd_copyright

Πηγή: BAT/Stiftung für Zukunftsfragen

Προοπτικές για το 2016

Ο αυξανόμενος φόβος για το μέλλον θα μπορούσε να προκαλέσει μια ελαφρά μείωση της έντασης της τουριστικής διάθεσης των Γερμανών. Εντούτοις το ενδιαφέρον για τις διακοπές και η γοητεία των ταξιδιών παραμένει αμείωτο.
Η ανθρωπιστική κρίση, η οποία βιώνεται εντός της Ευρώπης, η τρομοκρατία που έχει στο στόχαστρο θέρετρα και αθώους τουρίστες καθώς και τα άλυτα οικονομικά ζητήματα ωθούν, τώρα περισσότερο από ποτέ, κάθε πέμπτο γερμανό πολίτη (21%) να μην προγραμματίζει ταξίδι διακοπών για το 2016. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος αυτό είναι μια αύξηση δύο ποσοστιαίων μονάδων. Στο ποσοστό αυτό προστίθεται επίσης και ο μεγάλος αριθμός των αναποφάσιστων (37%).
Περισσότεροι από ένας στους τρεις Γερμανούς προγραμματίζει να υλοποιήσει ένα ταξίδι διακοπών, αλλά δεν είναι σίγουρος εάν μέχρι το τέλος του 2016 θα εκπληρώσει αυτή την επιθυμία. Η εμπειρία του παρελθόντος, είχε αποδείξει, ότι κάθε τρίτος από τους αναποφάσιστους, πραγματοποιούσε τελικά το ταξίδι των διακοπών, κατά τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, η αρνητική διάθεση που επικρατεί φέτος, είναι δυνατόν να έχει ως αποτέλεσμα λιγότεροι γερμανοί πολίτες να αποφασίσουν να ταξιδέψουν.
Οι εκπρόσωποι των Τ.Ο. είναι αισιόδοξοι για την πορεία της τουριστικής κίνησης από τη Γερμανία στην Ελλάδα και τονίζουν, ότι τα τελευταία τρία χρόνια, η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, είχε συνολικά σημαντική ανάπτυξη.

Ο Επιστημονικός Διευθυντής του „Ιδρύματος για Μελλοντικές Μελέτες“ κ. Ulrich Reinhardt, εκτιμά, ότι η τουριστική κίνηση από Γερμανία για Ελλάδα θα έχει θετική εξέλιξη και συνεχίζει, ότι το 2016 ο ίδιος αριθμός Γερμανών, όπως και το προηγούμενο έτος, θα επιλέξει την Ελλάδα ως τόπο διακοπών. Μπορεί να προκύψουν την τελευταία στιγμή μετατοπίσεις στις κρατήσεις, ωστόσο η πλειοψηφία των Γερμανών, ανεξάρτητα από τις ανταποκρίσεις των ΜΜΕ, έχει τη δυνατότητα να διακρίνει την πραγματική κατάσταση στους τουριστικούς προορισμούς.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *