vasilakis

Με δάνεια μόλις 20 εκατ. ευρώ οι Hyundai & Kia – Το «στοίχημα» Βασιλάκη

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΟΝΕΥ

Επίσημα πλέον πέρασε στα «χέρια» του ομίλου Βασιλάκη και δη του Γιώργου Βασιλάκη το 70% των εταιρειών Hyundai και Kia στην Ελλάδα μέσω συμμετοχής της εταιρείας Derasco η οποία είναι 100% θυγατρική του ομίλου Autohellas.

Ωστόσο το στοίχημα του ομίλου Βασιλάκη και προσωπικά του Γιώργου Βασιλάκη εστιάζεται στον κλάδο των χρονομισθώσεων και ενοικιάσεων όπου η Autohellas δραστηριοποιείται σε 8 χώρες και διαθέτει στόλο 40.000 αυτοκινήτων.

Ο λόγος είναι απλός καθώς ο όμιλος Βασιλάκη ως εισαγωγέας έχει μόλις μία εταιρεία, την Seat, η οποία δεν τα πάει και τόσο καλά στον κλάδο των χρονομισθώσεων και ενοικιάσεων σε αντίθεση με την Hyundai – Kia όπου είχε καταγράψει μια εκπληκτική πορεία στα εταιρικά αυτοκίνητα επί ηγεσίας Π & Ρ Δάβαρη.

Παράλληλα ο όμιλος Βασιλάκη αποτελεί επίσημο αντιπρόσωπο σε πάρα πολλές εταιρείες οι οποίες επίσης σημειώνουν υψηλές πωλήσεις στον κλάδο της χρονομίσθωσης και ενοικίασης αλλά τα περιθώρια κέρδους του είναι πολύ μικρά σε σχέση με εκείνα του εισαγωγέα.

Η κατάρρευση της Hyundai – Kia στην Ελλάδα λόγω χρεών αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για τον όμιλο Βασιλάκη καθώς μέσω της απόκτησης του 70% των εταιρειών στην Ελλάδα αυτομάτως γίνεται και ο επίσημος εισαγωγέας με αποτέλεσμα το ποσοστό κέρδους να αυξάνεται ραγδαία.

Από την άλλη μεριά με όχημα την Autohellas οι εταιρικές πωλήσεις των αυτοκινήτων Hyundai και Κia θεωρούνται δεδομένες οπότε η λιανικές πωλήσεις αμέσως περνάνε σε δεύτερη μοίρα.

Παράλληλα ως εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Hyundai και Kia πλέον ο όμιλος Βασιλάκη θα μπορεί να διαμορφώνει και τις τιμές μεταπώλησης των κορεάτικων αυτοκινήτων ως μεταχειρισμένα και να τους ενισχύσει την υπεραξία τους.

Τέλος το υψηλό «κούρεμα» που επετεύχθη μεταξύ του ομίλου Βασιλάκη και των τραπεζών αποτέλεσε το «κερασάκι» στην τούρτα καθώς οι εταιρείες Hyundai – Kia στην Ελλάδα αποκτήθηκαν με δάνεια μόλις 20 εκατ. ευρώ και οι επενδύσεις που θα πραγματοποιήσει ο όμιλος Βασιλάκη ανέρχονται σε μόλις 20 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας η Hyundai Hellas έχει τραπεζικές και μη τραπεζικές υποχρεώσεις (30.09.2016) σε 78,9 εκατ. ευρώ και 23 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τα βασικότερα σημεία της συμφωνίας εξυγίανσης:

–  Υποχρεώσεις άνω των 26 εκατ. ευρώ προς τις τέσσερις συστημικές τράπεζες ρυθμίζονται μέσω μεταβίβασης ακινήτων της εταιρείας στην Μάνδρα Αττικής, στην Μύκονο, στην Λ.Αθηνών 15, στην Κύθνο (αγροτεμάχια), στον Γέρακα Αττικής (τρία οικόπεδα με μία μεζονέτα), στην Ροδινή Ρόδου και στην Λεωφόρο Κηφισίας 87.

– Ο βασικός μέτοχος της Hyundai Hellas Παναγιώτης Δάβαρης, η Δάβαρης Μύκονος ΕΠΕ και η Δάβαρης Αράχωβα ΕΠΕ (οι τρεις οντότητες αποτελούν συμβαλλόμενους εγγυητές)  θα εξοφλήσουν δάνεια 3,6, 4,6 και 17,9 εκατ. ευρώ, λαμβάνοντας δανεισμό από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και την Attica Bank.

–   Η Hyundai Ελλάς θα εξοφλήσει τραπεζικές υποχρεώσεις 12 εκατ. ευρώ, μέσω λήψης, δεκαετούς διάρκειας, δανεισμού, με σταθερό επιτόκιο 3%.

–  Απαιτήσεις 19,3 εκατ. ευρώ (προς τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και την Attica Bank), που παραμένουν ανεξόφλητες, θα διαγραφούν ολοσχερώς.

–  Το Δημόσιο και το ΙΚΑ/ΕΤΑΜ θα λάβουν το 100% των απαιτήσεών τους.

– Οι τράπεζες θα χορηγήσουν 11,9 εκατ. ευρώ ως ενδιάμεση χρηματοδότηση.

– Μετά από επτά ημέρες από την έκδοση της απόφασης επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης, θα λάβει χώρα ΑΜΚ κατά 12 εκατ. ευρώ. Ο επενδυτής, δηλαδή ο όμιλος Βασιλάκη θα καλύψει το 70% του μετοχικού κεφαλαίου που θα εκδοθεί μετά την αύξηση.

Autodeal

Η Autodeal, έχει την αποκλειστική αντιπροσώπευση των αυτοκινήτων της KIA Motors στην Ελλάδα και ο τραπεζικός δανεισμός της (30.09.2016) ανερχόταν στα 32,4 εκατ. ευρώ, με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις (προς Εφορία, προμηθευτές κτλ) να διαμορφώνονται σε 12,9 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα βασικότερα σημεία της συμφωνίας εξυγίανσης:

– Υποχρεώσεις της τάξης των 1,1 εκατ. ευρώ προς τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και την Attica Bank ρυθμίζονται μέσω ρευστοποίησης αποθεμάτων (981,7 χιλ.ευρώ) και εκχώρησης απαίτησης 166 χιλ.ευρώ.

– Για την εξόφληση δανεισμού 2,4 εκατ. ευρώ, ο βασικός μέτοχος Παναγιώτης Δάβαρης θα λάβει δανεισμό από από τις πέντε τράπεζες .

– Για την εξόφληση δανεισμού 8 εκατ. ευρώ θα λάβει δανεισμό ισόποσης αξίας

– Απαιτήσεις 20,8 εκατ. ευρώ προς τις πέντε τράπεζες θα διαγραφούν

– Θα λάβει ενδιάμεση χρηματοδότηση της τάξης των 6 εκατ. ευρώ

– Μετά από επτά ημέρες από την έκδοση της απόφασης επικύρωσης της συμφωνίας εξυγίανσης, θα λάβει χώρα ΑΜΚ κατά 12 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος Βασιλάκη θα καλύψει το 70% του μετοχικού κεφαλαίου που θα εκδοθεί μετά την αύξηση.

Autopoint

Η εταιρεία, που έχει έρθει σε συμφωνία με το 95,15% των πιστωτών της, προσφέρει υπηρεσίες στους πελάτες της και μετά την πώληση των αυτοκινήτων και ο τραπεζικός δανεισμός της ανέρχεται σε 9,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι μη τραπεζικές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 45 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα βασικότερα σημεία της συμφωνίας εξυγίανσης:

– Με στόχο τη ρύθμιση οφειλών 2,7 εκατ. ευρώ, η εταιρεία θα μεταβιβάσει στις τράπεζες ακίνητα στην Μενεμένη Θεσσαλονίκης και δύο ενοποιημένα καταστήματα στην Αθήνα (Αχαρνών 458).

– Τραπεζικές υποχρεώσεις της τάξης των 7,052 εκατ. ευρώ θα διαγραφούν ολοσχερώς.

Το σύνολο των υποχρεώσεων του ομίλου Δάαβαρη σε τραπεζικές και μη υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 202 εκατ. ευρώ ενώ μετά την αφαίρεση των ακινήτων αλλά και των δανείων που θα πρέπει να αποπληρώσει ο κ. Δάβαρης οι υποχρεώσεις ανέρχονταν σε 147,7 εκατ. ευρώ…

Η ανακοίνωση

Μάλιστα σύμφωνα σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι: «Η AUTOHELLΑS σε συνέχεια της από 06.09.2017 απόφασης Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, ανακοινώνει στους επενδυτές ότι στις 22 Δεκεμβρίου 2017 ολοκληρώθηκε η απόκτηση ελέγχου του 70% των εταιρειών «AOYTONTHΛ Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ ΑΒΕΕ» (ΚΙΑ) και «ΧΙΟΥΝΤΑΙ ΕΛΛΑΣ Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ Α.Β.Ε.Ε.» (HYUNDAI) μέσω συμμετοχής της εταιρείας DERASCO στις αυξήσεις του μετοχικού κεφαλαίου αυτών, η οποία είναι 100% θυγατρική της Αutohellas.

Η συνολική επένδυση στις ως άνω αυξήσεις ανέρχεται σε είκοσι εκατομμύρια ευρώ (€20.000.000). Η επένδυση αυτή θα επιτρέψει τη διατήρηση και ενίσχυση της εσωτερικής τους οργάνωσης, την περαιτέρω βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών τους, αλλά και την υποστήριξη και ανάπτυξη του δικτύου τους.

Το υπόλοιπο 30% των ως άνω αναφερόμενων εταιρειών παραμένει στην ιδιοκτησία του κου Π. Δάβαρη ο οποίος διατηρεί τη θέση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου των δυο εταιρειών για να ενισχύσει την νέα κοινή προσπάθεια. Νέος Διευθύνων Σύμβουλος των δυο εταιρειών αναλαμβάνει ο κος Γ. Βασιλάκης.

Οι αυξήσεις του μετοχικού κεφαλαίου των AUTODEAL και HYUNDAI HELLAS πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των από 28.12.2016 συμφωνιών εξυγίανσης οι οποίες επικυρώθηκαν με τις υπ’ αριθ. 633/2017 και 632/2017 αποφάσεις του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών. Μετά την ολοκλήρωση της ως άνω συναλλαγής, οι συνολικές τραπεζικές υποχρεώσεις από το παρελθόν μειώθηκαν στα 20 εκ. ευρώ».

Με την επένδυση αυτή εμπλουτίζεται και ενισχύεται σημαντικά το χαρτοφυλάκιο προϊόντων και οι δυνατότητες διείσδυσης του Ομίλου AUTOHELLAS στην αγορά αυτοκίνητου. Μια αγορά που έχει πληγεί και περιοριστεί σημαντικά, περισσότερο από 70%, από την κρίση, αλλά που με τη σταδιακή σταθεροποίηση της οικονομίας μπορεί να έχει σημαντική ανάπτυξη στο μέλλον.

Αντιδράσεις από άλλες εισαγωγικές

Έντονες είναι σύμφωνα με πληροφορίες του movenews.gr οι αντιδράσεις προς τις τράπεζες και άλλων εισαγωγικών εταιρειών αυτοκινήτων στην Ελλάδα οι οποίες ζητούν και εκείνες και τη σειρά του «κούρεμα» στις δανειακές τους υποχρεώσεις ανάλογο με εκείνο που έκανα στον όμιλο Βασιλάκη.

Οι τράπεζες από την μεριά τους αντί «κουρέματος» προτείνουν επιμήκυνση των δανειακών συμβάσεων και οι εισαγωγικές εταιρείες αντιδρούν με μη καταβολή των μηνιαίων δόσεων.

Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως θα υπάρχουν εξελίξεις καθώς το «κούρεμα» των δανείων στην Hyundai και στην Kia στην Ελλάδα θα αποτελέσουν «οδηγό» και για τις υπόλοιπες εισαγωγικές εταιρείες.

ΠΗΓΗ , Γιώργος Κ. Ανδρής

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *