Deloitte: Αυξάνονται οι δαπάνες των Βρετανών για ταξίδια το επόμενο 3μηνο

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Παρά τις πιέσεις από την αύξηση του πληθωρισμού και τη συρρίκνωση του μισθολογικού ρυθμού, που «συμπιέζει» το διαθέσιμο εισόδημα, οι Άγγλοι καταναλωτές, όχι μόνο δεν περιορίζουν τις δαπάνες αναψυχής, αλλά αναμένεται να τις αυξήσουν, όπως προκύπτει με βάση τα ευρήματα της τελευταίας έκθεσης Leisure Consumer Q4 2017, της Deloitte, με τους millenials να κρατούν τα «σκήπτρα», σχεδιάζοντας να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα για διακοπές το επόμενο τρίμηνο.

Οι καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν περισσότερα σε ακριβές δραστηριότητες, όπως σε διακοπές, τους επόμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με την έκθεση. Οι δαπάνες για διακοπές μακράς διάρκειας αναμένεται να αυξηθούν κατά 4% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ οι μικρής διάρκειας κατά 1%. Επίσης, αύξηση φαίνεται ότι θα παρουσιάσουν οι δαπάνες σε ό,τι αφορά τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία, την άσκηση ή την παρακολούθηση αγώνων αλλά και τα στοιχήματα.

Ο Simon Oaten, συνεργάτης της Deloitte για τη φιλοξενία και την αναψυχή, λέει: «Παρά τις οικονομικές πιέσεις που αντιμετωπίζουν, οι καταναλωτές λαμβάνουν προσεκτικές αποφάσεις σχετικά με τις δαπάνες τους, εξοικονομώντας το εισόδημά τους με την πρόθεση να ξοδέψουν σε διακοπές και άλλες δραστηριότητες με γνώμονα τη συλλογή εμπειριών, αντί για αγορές λιανικής. Αντίθετα, τα γεύματα έξω, τα ποτά σε παμπ και μπαρ καθώς και ο ελεύθερος χρόνος στο σπίτι φαίνεται να έχουν γίνει συνήθεια πλέον και δεν δείχνουν την πρόθεση να τα μειώσουν μέσα στους επόμενους τρεις μήνες».

Οι millenials «αναζωπυρώνουν» τις δαπάνες αναψυχής

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές ηλικίας 18-34 ετών φαίνεται να είναι οι πιο αισιόδοξοι σχετικά με τις δαπάνες για αναψυχή μέσα στους επόμενους τρεις μήνες και σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα σε 8 από τις 11 κατηγορίες αναψυχής. Συνεχίζουν να δαπανούν σε συνήθεις δραστηριότητες, όπως γυμναστήριο και άσκηση, ενώ σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε ακριβές εμπειρίες, όπως διακοπές, ο πολιτισμός και η διασκέδαση.

Ο Oaten προσθέτει: «Σε σημαντικό βαθμό, οι καταναλωτές ηλικίας 18-34 ετών φαίνεται να “οδηγούν” τις δαπάνες σε παμπ και μπαρ καθώς και στον ελεύθερο χρόνο στο σπίτι. Ταυτόχρονα, περιορίζουν τις δαπάνες τους σε φαγητό και καφέ και ως εκ τούτου οι κατηγορίες αυτές έχουν δει μείωση σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν».

Αύξηση των δαπανών και το τέταρτο τρίμηνο του 2017

Κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2017 οι Βρετανοί καταναλωτές φάνηκαν λιγότερο συγκρατημένοι στις δαπάνες τους, όσον αφορά τις δραστηριότητες αναψυχής, σύμφωνα με την έκθεση.

Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότεροι από 3000 Βρετανοί ενήλικες και διαπιστώθηκε πως στο τέλος του 2017 τα αποτελέσματα για τον κλάδο της αναψυχής ήταν θετικά, ενώ οι δαπάνες των καταναλωτών αυξήθηκαν σε 7 από τις 11 κατηγορίες, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Με την ένδειξη ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να ξοδεύουν χρήματα σε δραστηριότητες εμπειρίας, οι διακοπές μικρής διάρκειας έχουν σημειώσει αύξηση 2%, σε σχέση με το 4ο τρίμηνο του 2016. Επιπλέον, η επίσκεψη στο γυμναστήριο, τα ποτά σε παμπ και μπαρ και η παρακολούθηση ζωντανών αθλητικών γεγονότων αυξήθηκαν κατά 1% το καθένα.

Μείωση εξόδων παρατηρήθηκε μόνο σε τρεις υποκατηγορίες, όπως η επίσκεψη σε καφετέριες (-3%) και η κατανάλωση φαγητού έξω (-2%), κάτι που ίσως συμβαίνει λόγω πληθωριστικών πιέσεων.

Η έρευνα έδειξε ακόμα αύξηση των δαπανών στις περισσότερες κατηγορίες αναψυχής, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2017, σύμφωνα με τις προσδοκίες της εποχής. Οι δαπάνες που γίνονται κατά τον ελεύθερο χρόνο στο σπίτι, όπως φαγητό απ’ έξω, ηλεκτρονικά παιχνίδια και συνδρομητική τηλεόραση, αυξήθηκαν κατά 8%, γεγονός που φανερώνει την προτίμηση των καταναλωτών να περνούν χρόνο στο σπίτι την περίοδο των Χριστουγέννων. Δαπάνες που αφορούν τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία, όπως επισκέψεις σε μουσεία, παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων και κινηματογραφικών προβολών καθώς και κατανάλωση σε παμπ και μπαρ, σημείωσαν επίσης αύξηση το τελευταίο τρίμηνο του 2017 κατά 7% και 6% αντίστοιχα.

Ο Simon Oaten, σχολιάζει: «Τα ευρήματα αυτά δείχνουν μια θετική εικόνα για τον κλάδο, ο οποίος βρέθηκε στο τέλος του 2017 σε υψηλά επίπεδα, καθώς οι καταναλωτές συνέχισαν να αναζητούν δραστηριότητες βασιζόμενες στην εμπειρία. Η αύξηση των δαπανών έρχεται σε αντίθεση με τις διάφορες εισοδηματικές πιέσεις που υφίστανται οι καταναλωτές τον τελευταίο χρόνο, συμπεριλαμβανομένου του αυξανόμενου πληθωρισμού και της βραδείας αύξησης των μισθών. Κατά το επόμενο έτος, οι καταναλωτές αναμένουν ότι οι δαπάνες τους για πολλές συνήθεις δραστηριότητες αναψυχής, όπως οι έξοδοι σε παμπ και για φαγητό, θα παραμείνουν αμετάβλητες. Σημάδι εμπιστοσύνης αποτελεί η αύξηση των δαπανών ακριβών δραστηριοτήτων, όπως οι διακοπές και οι έξοδοι για θέατρο».

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *