© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Deloitte: Στα… τάρταρα ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο Ην. Βασίλειο | “Κόβουν” διακοπές οι Βρετανοί

ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Χαμηλό εποχών σημειώνει ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο Ην. Βασίλειο, με τους Βρετανούς να κάνουν περικοπές σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για διακοπές, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα της Deloitte.

Το κλίμα έπεσε σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο μείον 20% το τρίτο τρίμηνο του έτους, ποσοστό  διπλάσιο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021. Ενώ, η αγοραστική δύναμη παραμένει επίσης “σημαντικά περιορισμένη”, με ενδείξεις για περαιτέρω μείωση κατά την περίοδο των Χριστουγέννων.

Η συνολική εμπιστοσύνη των καταναλωτών υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο από τότε που η Deloitte ξεκίνησε την παρακολούθηση των καταναλωτών το 2011.

Ο τελευταίος δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Deloitte βασίζεται στις απαντήσεις 3.226 ενηλίκων, μεταξύ 17 και 18 Σεπτεμβρίου.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές κάνουν περικοπές σε όλους τους τομείς, με το 30% να ξοδεύει λιγότερα χρήματα, από 21% στις αρχές του έτους. Από αυτούς, το 58% ξοδεύει λιγότερα χρήματα, στοχεύοντας κυρίως στην εξοικονόμηση.

Δύο στους πέντε (39%) δήλωσαν ότι μειώνουν τις δαπάνες για εξόδους και δραστηριότητες αναψυχής.

Οι Βρετανοί καταναλωτές αναμένεται να ξοδέψουν ακόμη λιγότερα χρήματα για αναψυχή τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, με την προβλεπόμενη καθαρή δαπάνη να μειώνεται σε όλες τις κατηγορίες αναψυχής, τη στιγμή που το 59% των καταναλωτών πιστεύει ότι θα έχει λιγότερα χρήματα για να ξοδέψει την περίοδο των Χριστουγέννων.

Αν και τα ταξίδια και οι διακοπές δεν αναφέρονται συγκεκριμένα, η έκθεση υπογράμμισε ότι το κλίμα για την κατάσταση της οικονομίας παραμένει χαμηλό, στο μείον 80%, πλησιάζοντας τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν στην αρχή της πανδημίας του Covid-19.

Σε δηλώσεις της η Celine Fenech, επικεφαλής της Deloitte σε θέματα κατανόησης των καταναλωτών, είπε: “Οι καταναλωτές καταβάλλουν συνειδητές προσπάθειες να περιορίσουν όλες τις δαπάνες. Με την αύξηση των τιμών των τροφίμων και τα ατομικά οικονομικά να δέχονται περαιτέρω πιέσεις από τους υψηλότερους λογαριασμούς ενέργειας, βλέπουμε συρρίκνωση της καταναλωτικής ζήτησης”.

Οι Βρετανοί κόβουν από παντού

Οι προσπάθειες για την καταπολέμηση της αύξησης του κόστους περιλαμβάνουν το 57% που μειώνει την κατανάλωση ενέργειας στο σπίτι του, το 40% που ξοδεύει λιγότερα χρήματα σε ρούχα και παπούτσια και το 22% που έχει διακόψει ή σκοπεύει να διακόψει μια συνδρομή ψυχαγωγίας.

Ο Simon Oaten, συνεργάτης του τομέα φιλοξενίας και αναψυχής, πρόσθεσε: “Ο κλάδος της φιλοξενίας είναι ένας από τους πιο σκληρά πληγέντες τα τελευταία χρόνια. Καθώς οι καταναλωτές αξιολογούν τους προϋπολογισμούς τους εν μέσω της αύξησης του κόστους, πολλοί αναγκάζονται να δώσουν προτεραιότητα στα απαραίτητα, στρέφοντας τις δαπάνες μακριά από τις κατηγορίες διακριτικής ευχέρειας, συμπεριλαμβανομένης της αναψυχής. Πολλές επιχειρήσεις φιλοξενίας αισθάνονται ήδη τις επιπτώσεις της μειωμένης επισκεψιμότητας, ενώ παράλληλα πρέπει να αντιμετωπίσουν και οι ίδιες τις αυξανόμενες λειτουργικές δαπάνες”.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής οικονομολόγος της Deloitte, Ian Stewart, είπε ότι ο υψηλός πληθωρισμός έχει οδηγήσει το καταναλωτικό αίσθημα σε απότομη πτώση φέτος, παρά την “καυτή” αγορά εργασίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, τώρα οι καταναλωτές αρχίζουν να ανησυχούν για τις προοπτικές των θέσεων εργασίας. “Με τον πληθωρισμό σε υψηλά επίπεδα, τα επιτόκια σε άνοδο και την αγορά εργασίας να αρχίζει να υποχωρεί, η πίεση στις δαπάνες είναι πιθανό να ενταθεί”, είπε ο κ. Stewart.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *