Μια ομάδα ακτιβιστών πραγματοποίησε διαμαρτυρία, χθες, κατά της εκδήλωσης της Louis Vuitton στο Κάστρο Bellver, στην πρωτεύουσα της Μαγιόρκα Πάλμα.
Η δράση της Contracimera -που βρίσκεται υπό την “ομπρέλα” της πλατφόρμας Menys Turisme Més Vida (Λιγότερος τουρισμός περισσότερη ζωή)- τάχθηκε κατά του “ελιτισμού και της τουριστικοποίησης” του κρυφαίου γαλλικού brand πολυτελών ειδών.
“Οι πολιτικοί εκπρόσωποι μας ξεπουλάνε, για άλλη μια φορά, στο όνομα του τουρισμού, παραχωρώντας το Κάστρο Bellver στην πολυτελή μάρκα Louis Vuitton, για οκτώ ημέρες, έναντι 175.000 ευρώ”, υποστηρίζει η ακτιβιστική ομάδα, τονίζοντας ότι το κάστρο θα παραμείνει κλειστό για το κοινό μέχρι τις 3 Ιουνίου.
Πρόκειται για μια πολυτελή ιδιωτική εκδήλωση, για την οποία αναμένεται να φθάσουν ιδιωτικά τζετ από την Ινδία, την Κίνα και αραβικές χώρες και η οποία έχει στόχο να προωθήσει τη Μαγιόρκα ως παγκόσμιο προορισμό πολυτελείας.
“Θέλουν να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι ο luxury τουρισμός θα λύσει το πρόβλημα του υπερπληθυσμού, λέγοντάς μας ότι θα δημιουργήσει επίσης πλούτο. Δεν αποτελεί λύση και ούτε θα δημιουργήσει πλούτο. Ο πολυτελής τουρισμός θα συνεχίσει να τουριστικοποιεί το νησί μας και να συσσωρεύει οικονομικά οφέλη για λίγους, δημιουργώντας ανισότητες μεταξύ του πληθυσμού και έχοντας σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις”, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η Contracimera.
Και συνεχίζει: “Περισσότερη πολυτέλεια σημαίνει περισσότεροι περιορισμοί, μεγαλύτερη στεγαστική κερδοσκοπία, περισσότερα ιδιωτικά τζετ και μεγαλύτερη κατανάλωση νερού και γης. Σημαίνει ότι θυσιάζουμε τη Μαγιόρκα για να πλουτίσουν κάποιοι λίγοι. Το 2024, ο ελίτ τουρισμός αυξήθηκε κατά 10% και αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται. Στη Μαγιόρκα, έχουμε ήδη το αεροδρόμιο με τα περισσότερα ιδιωτικά αεροσκάφη, μια μεγάλη μαρίνα για ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, δεκάδες γήπεδα γκολφ, πολυτελείς οικιστικές επενδύσεις. Όλα αυτά, ενώ οι κάτοικοι υποφέρουν από τους περιορισμούς στην κατανάλωση νερού, την αύξηση του κόστους ζωής και την πλήρη τουριστικοποίηση του νησιού μας”.
Αυτή η εκδήλωση στην Πάλμα δεν αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση, αφού, πέρυσι, η γαλλική μάρκα πλήρωσε 573.000 ευρώ για να κλείσει το πάρκο Güell, στη Βαρκελώνη, σχεδιασμένο από τον διάσημο Καταλανό αρχιτέκτονα Antoni Gaudí για μια καλοκαιρινή επίδειξη μόδας, κατά τη διάρκεια του Κυπέλλου Αμερικής, ξεσηκώνοντας τον τοπικό πληθυσμό, ο οποίος διαδήλωσε για την αναστάτωση που προκλήθηκε από την εκδήλωση, κατηγορώντας τους διοργανωτές για ιδιωτικοποίηση δημόσιου χώρου, φωνάζοντας συνθήματα όπως “Η Βαρκελώνη δεν πωλείται”.
Από την επίδειξη μόδας του γνωστού οίκου, πέρα από την απαγόρευση της πρόσβασης των κατοίκων στο πάρκο για αρκετές ημέρες, προκλήθηκαν ζημιές σε μέρος της διάσημης σκάλας του.
Το σόου της Louis Vuitton, με την ονομασία Cruise 2025, στη Βαρκελώνη, είχε προσελκύσει στην πόλη διασημότητες όπως ο Pharrell Williams, η Sophie Turner, η Ana de Armas και ο πρώην προπονητής της ομάδας ποδοσφαίρου της Μπαρτσελόνα Xavi Hernández. Ο Bernard Arnault, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ειδών πολυτελείας LVMH και, σύμφωνα με το Forbes, ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, έδωσε επίσης το παρόν.