ksd photo

Δημ. Τρυφωνόπουλος : Μεγάλη πρόκληση η προβολή της Ελλάδας

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

“H αποτελεσματική προβολή του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος ήταν και παραμένει μία μεγάλη πρόκληση για όλους τους εμπλεκόμενους στον κλάδο. Πόσο μάλλον για τον ΕΟΤ που ως επίσημος εθνικός θεσμικός φορέας προβολής της χώρας μας, έχει το ειδικό βάρος της ορθής εφαρμογής της Εθνικής Τουριστικής Στρατηγικής που χαράσσει το Υπουργείο  για την αποτελεσματική προβολή αλλά και περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, γεγονός που συμβάλλει στην καθοριστική ευημερία του τόπου μας”.
Με την εισαγωγή αυτή που απηχεί απόλυτα την  στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού, αλλά και την σημασία που δίνει στον ρόλο του ΕΟΤ στην προβολή του ελληνικού προορισμού, ξεκίνησε την ομιλία του στο συνέδριο του ΣΕΤΕ, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Τρυφωνόπουλος.

Και συνέχισε: ” Στο πλαίσιο αυτό θα ήθελα σήμερα να καταθέσω τη στρατηγική δράσης του ΕΟΤ , που διαπνέεται από την παραπάνω φιλοσοφία και βασίζεται  στο γεγονός ότι, ο Τουρισμός αποτελεί τον πιο δυναμικά εξελισσόμενο τομέα της Οικονομίας με όρους αειφορίας, βιώσιμης ανάπτυξης και κερδοφορίας. Και αυτό ισχύει σε διεθνές και εθνικό επίπεδο”.

Ακολούθως ο κ. Τρυφωνόπουλος ανέλυσε τη στρατηγική σε διεθνές και εθνικό επίπεδο. Είπε :  “Όπως προέκυψε στο Παγκόσμιο Συμβούλιο για τα Ταξίδια και τον Τουρισμό (World Travel and Tourism Council), ο κλάδος Ταξιδιών και Τουρισμού για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά ξεπέρασε το 2015 σε ρυθμούς ανάπτυξης (2,8%) τον ρυθμό ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας (2,3%)  συμβάλλοντας στο 9,8% του παγκόσμιου ΑΕΠ και προσφέροντας 284 εκατ. θέσεις εργασίας (WTTC, 2016). Απόρροια της ταχύτατης ανάπτυξης είναι το γεγονός ότι φέτος ο διεθνής τουρισμός αντιπροσωπεύει το 7% των παγκόσμιων εξαγωγών σε αγαθά και υπηρεσίες, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το 2014 που κινήθηκε στο 6%. Πρόκειται για στοιχεία  του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, ο  οποίος παρεμπιπτόντως προβλέπει μέχρι το 2030 για τις διεθνείς τουριστικές αφίξεις ετήσια μεσοσταθμική αύξηση 3,3%. Σε εθνικό επίπεδο, τα τελευταία στοιχεία του συστήματος «Εργάνη» (το πληροφοριακό σύστημα  του υπουργείου Εργασίας που καταγράφει τις ροές  απασχόλησης) έδειξαν ότι το 82,8% της αύξησης μισθωτής απασχόλησης το διάστημα Ιανουαρίου –Ιουλίου αφορά θέσεις εργασίας στο χώρο καταλυμάτων και εστίασης. Το δε, 49,1% των νέων θέσεων που προστέθηκαν στην αγορά εργασίας προήλθε από το χώρο των καταλυμάτων. Γεγονός που με απλά λόγια σημαίνει ότι 1 στις 2 θέσεις εργασίας προήλθε από τον τουρισμό.

Το 2016 ξεκίνησε ως χρονιά-στοίχημα. Κι αυτό γιατί πέρσι τα μεγέθη εκτινάχθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ (περίπου 26 εκατ. διεθνείς αφίξεις, 14 δις ευρώ έσοδα και 188 εκατ. διανυκτερεύσεις), γεγονός που έθεσε τον πήχη πιο ψηλά για φέτος παρά την περίοδο δημοσιονομικής λιτότητας που διανύουμε αλλά και τα έκτακτα  γεωπολιτικά  ζητήματα  που  κυριάρχησαν διεθνώς, (Brexit, προσφυγικό, τρομοκρατικά χτυπήματα στην καρδιά της Ευρώπης κλπ) τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν μοιραία το τουριστικό ρεύμα προς την χώρα μας”.

Η προβολή

Ακολούθως ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ αναφέρθηκε στην στρατηγική της προβολής και στις δράσεις σημειώνοντας: “Ωστόσο o σχεδιασμός της επικοινωνίας και προβολής του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος από τον ΕΟΤ κατάφερε να αντιμετωπίσει με απόλυτη επιτυχία τις αντιξοότητες, που ενέσκηψαν στη  διεθνή πολιτική σκηνή  με συνέπεια την κατακόρυφη αύξηση των κρατήσεων «τελευταίας στιγμής» το τελευταίο δίμηνο και την διατήρηση  του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας  σε υψηλά επίπεδα ακόμη και μέσα στο φθινόπωρο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μεταθέσαμε στρατηγικά τις καμπάνιες κρατήσεων “last minute” από τον Ιούλιο στον Αύγουστο και στους φθινοπωρινούς μήνες. Έγινε, δε, μελετημένα και με βάση τις προσλαμβάνουσες που είχαμε από την παγκόσμια τουριστική αγορά.

Έτσι φτάσαμε τον μήνα Σεπτέμβριο να έχουμε αύξηση 13,3% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις -σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα- ήτοι πάνω από 2.530.000 εκατ.επισκέπτες  μόνο σε ένα μήνα.

Επίσης σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα  στοιχεία επιβατών που κατέγραψε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτέμβριου  2016 έκλεισε με αύξηση 7,1% στις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις ήτοι συνολικά πάνω από 15 εκατ. αφίξεις, ποσοστό που μεταφράζεται σε 1 εκατ. περισσότερες αφίξεις σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σημαντικότερη αύξηση σημειώνεται στις αφίξεις από τη  Ρωσία που ανήλθε στο 22,6% , σε αντίθεση με όσα έλεγαν οι « Κασσάνδρες» στην αρχή της περιόδου.

Μέσα σε αυτό το 9μηνο ισχυρά ανοδικά κινήθηκαν και οι πλέον παραδοσιακές αγορές μας με τις αεροπορικές αφίξεις από τη Μ. Βρετανία να σημειώνουν άνοδο κατά 9,4%, τη Γερμανία κατά 8,7% και την Ιταλία κατά 8,1% ενώ σημαντική αύξηση κατά 6,9% είχαμε και στις αφίξεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Όσον αφορά τις συγκριτικά μικρότερες αγορές, σημαντική άνοδος καταγράφεται στις αεροπορικές αφίξεις από τη Ρουμανία (+19,2%), την Ισπανία (+16%)  τη Σερβία (+18,5%) και τη Σλοβακία (+12,8%).

Ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για το πώς διαμορφώνονται  οι αφίξεις για το επόμενο διάστημα.  Η αγορά μιλάει ήδη για τον καλύτερο Σεπτέμβρη και Οκτώβρη όλων των εποχών, σε επίπεδο αφίξεων.

Όλα τα παραπάνω, αποδεικνύουν ότι η τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο δυναμικά και μοναδικά brands παγκοσμίως, με ισχυρά αντανακλαστικά απορρόφησης των κραδασμών που δημιουργούνται από εξωγενείς παράγοντες σε ένα τόσο ευαίσθητο τομέα όπως είναι ο τουρισμός.

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντα μου στον ΕΟΤ , οι συνεργάτες μου και εγώ ,σε αρμονική συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού αξιοποιούμε τη μοναδικότητα του Ελληνικού Τουρισμού μέσα από τις προγραμματικές μας δράσεις.

Οι δράσεις

Οι Δράσεις αυτές εστιάζουν σε τρεις κεντρικούς  άξονες:

Ο εκσυγχρονισμός  της εικόνας της χώρας διεθνώς (brand image building) ως κορυφαίου τουριστικού  προορισμού για κάθε προτίμηση.

η ενίσχυση της επικοινωνιακής της οντότητάς ( media awareness)  με  ισχυρή παρουσία της Ελλάδας στη διεθνή τουριστική αγορά και ειδικά στα σημεία εκείνα που οι ταξιδιώτες-πολίτες του κόσμου εμπνέονται και επιλέγουν οτιδήποτε αφορά στο ταξίδι τους.

Η αύξηση της αναγνωρισιμότητας (brand awareness) ως ελκυστικού τουριστικού προορισμού, που μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες απαιτήσεις των σύγχρονων ταξιδιωτών και σε κάθε εισόδημα, με εστίαση στις υψηλές εισοδηματικές κατηγορίες ανα χώρα-πηγή εισερχόμενου τουρισμού.

Με στόχο την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Τουριστικής προσφοράς, υλοποιούμε ένα διαφοροποιημένο μείγμα στρατηγικής προκειμένου να αυξηθεί η εξωστρέφεια του προϊόντος.

Όλες μας οι ενέργειες εστιάζουν, σε εφαρμογή της πολιτικής που έχει εκπονηθεί από το Υπουργείο  :

Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου,

Στη διατήρηση του μεριδίου αγοράς του Ελληνικού Τουρισμού σε παραδοσιακές αγορές αλλά και στην περαιτέρω αύξηση σε χώρες , όπως η Ρωσία.

Στην  αύξηση των εισπράξεων από τον Τουρισμό (ως ποιοτικό στοιχείο που θα πρέπει να συνυπολογίζεται με την ίδια βαρύτητα με τον επιτευχθέντα αριθμό τουριστών ετησίως),

Στην στοχευμένη διείσδυση σε νέες αγορές όπως Κίνα, Κορέα, Ιράν, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Σαουδική Αραβία, Ισραήλ, Πολωνία κ.α., πέρα από τις παραδοσιακές (Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Ιταλία),

Στην  καθιέρωση πιστών-τακτικών  τουριστών,

Στην αποτελεσματική προβολή νέων προϊόντων και υπηρεσιών που συντίθενται  για την δημιουργία τουρισμού ειδικής ζήτησης (γαστρονομία ως βάση του ευ ζην και της μακροζωίας, yachting, καταδυτικά πάρκα και αθλητικός τουρισμός, θρησκευτικός-προσκυνηματικός, ιαματικός, ιατρικός  τουρισμός,  αγροτοτουρισμός αλλά και city break  συνεδριακός κ.α.)

Η συστηματική ανάδειξη νέων προορισμών της Ελλάδας, λιγότερο γνωστών στο εξωτερικό και πολλαπλώς αξιοποιήσιμων με εξαιρετικό value for money για τον ξένο επισκέπτη αλλά και τον επαγγελματία του τουρισμού.

Στο πλαίσιο αυτό:

Προχωρήσαμε ως ΕΟΤ σε στρατηγικές συμφωνίες για το 2016 με μεγάλους Τ.Ο.’s, για τη δημιουργία πακέτων διακοπών για την Ελλάδα μεγαλύτερης διάρκειας ημερών και νέων προορισμών εντός της χώρας, Ήδη από φέτος, κορυφαίοι tour-operators της παγκόσμιας αγοράς επεκτείνουν την ενεργή τους περίοδο από 180 στις 215 ημέρες. Στόχος μας είναι ο “τουρισμός όλο το χρόνο” γεγονός το οποίο θα συμβάλλει σημαντικά και στην ανάδειξη τουριστικών προορισμών της ηπειρωτικής Ελλάδα, από τη Μάνη ως την Φλώρινα και από την Ηγουμενίτσα ως την Αλεξανδρούπολη.

Προβάλλουμε τη χώρα διεθνώς με πρόγραμμα που υλοποιείται μέσα από τα γραφεία ΕΟΤ  εξωτερικού σε στοχευόμενες βασικές αγορές παγκοσμίως .

Αξιοποιούμε εξειδικευμένα tailor made εργαλεία π.χ. Digital online προγράμματα Κεντρικής Υπηρεσίας ΕΟΤ. Π.χ. συνεργαζόμαστε με επιλεγμένα, έγκριτα ψηφιακά μέσα παγκόσμιας εμβέλειας και διεθνούς κάλυψης όπως google, yahoo, Instagram, trip advisor, expedia, facebook.

Υλοποιούμε κοινά διαφημιστικά προγράμματα με Τ.Ο.s  όπως Thomas Cook & Tui.

Προβάλλουμε την Ελλάδα σε Inflight’s επιλεγμένων αεροπορικών εταιριών σε αγορές-στόχους, όπως United airlines, Lufthansa, Emirates, Aeroflot.

Αξιοποιούμε Οffline Μέσα (όπως T- magazine, ένθετο New York Times) καθώς και Μέσα προσέγγισης της Ομογένειας.

Σχεδιάζουμε και εκδίδουμε έντυπα, όπως περιφερειακοί οδηγοί Θράκης, οδηγοί πόλεων city breaks, θεματικά έντυπα.

Παράγουμε οπτικοακουστικό και ψηφιακό υλικό, όπως video για χρήση στο διαδίκτυο για τα Δωδεκάνησα, τη Λέσβο κλπ.

Αναβαθμίζουμε την πύλη  visitgreece.gr

Στην ψηφιακή εποχή που διανύουμε, επιλέξαμε και εστιάζουμε στο digital marketing optimization. Έχουμε σφυρηλατήσει επικοινωνιακούς δεσμούς με τους χρήστες του διαδικτύου και διαμέσου των social media δίνουμε τον πρώτο λόγο σε όσους βιώσαν την αυθεντική ελληνική εμπειρία να την επικοινωνήσουν ευρύτερα. Οι opinion makers μετατρέπονται σε opinion leaders, οι οποίοι ανατροφοδοτούν το δικό μας γνωσιακό οπλοστάσιο με νέες ανάγκες. Έτσι έχουμε την ευκαιρία να προσαρμοζόμαστε στις απαιτήσεις και τις αλλαγές του ευρύτερου, αναλογικού ή ψηφιακού γίγνεσθαι.

Παράλληλα αξιοποιούμε με μεγαλύτερη ένταση τα off line εργαλεία προβολής όπως:

ταξίδια εξοικείωσης (fam trips, press trips, bloggers trips) με τους μεγαλύτερους T.Os ανά τον κόσμο όπως και δημοσιογράφους ξένων μέσων επικοινωνίας με ισχυρή επιρροή στη διαμόρφωση των τάσεων της τουριστικής αγοράς. Από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα έχουμε πραγματοποιήσει πάνω από 100 τέτοια ταξίδια σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στα νησιά που έχουν δεχθεί μεταναστευτικές ροές  (Λέσβος, Σάμος, Χίος , Κως, Λέρος) με συνέπεια να ανατρέψουμε σε μεγάλο βαθμό την αρχική εικόνα και να επιτύχουμε σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού ρεύματος στις περιοχές αυτές.

τουριστικές εκθέσεις  στις οποίες οργανώνουμε B2B, B2C & State to Business  συναντήσεις με τουριστικούς εταίρους, που αφενός προσφέρουν άμεσα αποτελέσματα, αφετέρου οικοδομούν σχέσεις εμπιστοσύνης σε βάθος χρόνου

Στόχος μας δεν είναι τόσο μόνο η γνωστοποίηση του πλούσιο τουριστικού κεφαλαίου που προσφέρει η Ελλάδα όσο η εδραίωση στη συλλογική συνείδηση περισσότερων λαών (χωρών πέραν των παραδοσιακών τουριστικών αγορών) ότι Ελλάδα σημαίνει ασφαλείς, ευχάριστες και άνετες διακοπές με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες  που προσφέρονται σε ανταγωνιστικές τιμές.

Παρά το ρευστό δημοσιονομικό και εξωγενές περιβάλλον, ο Τουρισμός μας δείχνει ότι συνεχίζει σταθερά την ανοδική του πορεία. Η ανταπόκριση όσων παίρνουν το «μήνυμά» μας, ότι δηλαδή στην Ελλάδα απολαμβάνουν ασφαλείς και ποιοτικές διακοπές, όλο τον χρόνο και όλων των ειδών, μας τροφοδοτεί με αισιοδοξία, αναμένοντας θετικές προοπτικές της σχετικής δραστηριότητας και προς το τέλος του 2016.

Θυμίζω, ωστόσο ότι : ο Τουρισμός είναι Εθνική υπόθεση και απαιτεί τη συστράτευση όλων για την υλοποίηση των στόχων του τουριστικού κλάδου.

Γι αυτό και εμείς συνεχίζουμε ν’ απευθύνουμε ανοικτή πρόσκληση σε όλους όσοι ενστερνίζονται το όραμά μας και επιθυμούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να πετύχουμε μαζί το 2017 μία ακόμη χρονιά ρεκόρ σε αφίξεις και έσοδα”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *