vasilakis

Δύο χρόνια χωρίς τον Θεόδωρο Βασιλάκη

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την Κυριακή 17 Μαϊου, έκλεισαν δύο χρόνια από τον θάνατο του Θεόδωρου Βασιλάκη, ενός πιονέρου του ελληνικού Τουρισμού, ο οποίος του χρωστά πολλά.

Το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, σε ένδειξη ελάχιστης τιμής στην μνήμη του, αναδημοσιεύει αποσπάσματα από το ρεπορτάζ της αποφράδας ημέρας, με την ιστορία της ζωής του, που μοιάζει με παραμύθι.

vasilakis
Ευτύχης, Μανουέλα, Γιώργος και Θόδωρος Βασιλάκης

Οραματιστής, εργασιομανής και τελειομανής, πίστευε στον άνθρωπο και στην Ελλάδα, την οποία θεωρούσε μοναδικό τουριστικό προορισμό.

Ζωή σαν παραμύθι

Γεννήθηκε το 1940 στην Κρήτη. Από μικρός ήταν πολύ εργατικός και φιλομαθής. Έφυγε για σπουδές στις ΗΠΑ  το 1958, και επιστρέφοντας στη γενέτειρά του Κρήτη, το 1961 μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση, στις διανομές των καυσίμων της εταιρίας  «Ρέστης»  στο νομό Ηρακλείου. Εκεί, αποκτά εμπειρία και όταν η πολυεθνική Texaco εξαγοράζει την εταιρία «Ρέστης», ο αείμνηστος Θεόδωρος Βασιλάκης, αναλαμβάνει το δικαίωμα διανομής καυσίμων σε όλη την Κρήτη, δημιουργώντας, παράλληλα, ιδιόκτητο δίκτυο πρατηρίων.

money tourism photo
Ο κ. Ευτύχιος Βασιλάκης | money tourism photo

Με ένα σκαραβαίο, ο οποίος υπάρχει ακόμη, ο Θεόδωρος Βασιλάκης, αναλαμβάνει την αντιπροσώπευση της Hertz στην Κρήτη, ξεκινώντας το πρώτο rent a car, αφού έβλεπε το ενδιαφέρον των τουριστών να νοικιάσουν αυτοκίνητα.

Δώδεκα χρόνια αργότερα , αγοράζει από τους Αμερικανούς την Hertz Hellas και τη μετονομάζει σε Autohellas.

Κάτω από την επιχειρηματική ομπρέλα του ομίλου Βασιλάκη συνυπάρχουν οι SEAT Τεχνοκάρ ΑΒΕΕ (αποκλειστικός εισαγωγέας αυτοκινήτων SEAT), Saab Vacar ABEE (αποκλειστικός εισαγωγέας αυτοκινήτων Saab), Βελμάρ ΑΕΒΕ (εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής αυτοκινήτων Ford, Opel, SEAT, Saab, Volvo, Honda & Mitsubishi) αλλά και η Autotechnica SA, αντιπροσωπεία των Hertz, Audi & SEAT στη Βουλγαρία, ενώ πρόσφατα απέκτησε και της KIA και HUNDAI.

COSTA NAVARINO
Θεόδωρος Βασιλάκης και καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος

Λάτρης του γκολφ, συνέβαλλε καθοριστικά στην μέχρι σήμερα ανάπτυξή του στην Ελλάδα, χωρίς να φοβηθεί να τα “βάλει”, με “οικολόγους” που δυσφημούσαν το άθλημα, ως επιβλαβές για το περιβάλλον. Μάλιστα, ως πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Aegean Airlines Pro-Am, έχει τοποθετήσει την Ελλάδα στον διεθνή χάρτη των μεγάλων τουρνουά γκολφ και έχει αναδείξει τις τουριστικές υποδομές της, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην «πολυπόθητη» επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Η ιστορία της AEGEAN

Η Aegean Airlines ιδρύθηκε το 1987 με την ονομασία Aegean Aviation. Αρχικά επρόκειτο για μια εταιρεία παροχής πτήσεων V.I.P. η οποία εξειδικευόταν στις εταιρικές πτήσεις, αλλά και στις πτήσεις αεροδιακομιδής.

Δεκαετία το ’90: Τα πρώτα χρόνια

aegeanΣτις 17 Φεβρουαρίου 1991, έγινε η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα που έλαβε πιστοποιητικό αερομεταφορέα. Όταν αποκτήθηκε από τον όμιλο Βασιλάκη το 1994, η Aegean Aviation εκτελούσε πτήσεις V.I.P. από την Αθήνα προς όλο τον κόσμο με το ιδιόκτητο αεροσκάφος της, τύπου Learjet. Η ονομασία Aegean Airlines ξεκίνησε να χρησιμοποιείται με την έναρξη των προγραμματισμένων επιβατικών πτήσεων στα τέλη Μαΐου 1999, από την Αθήνα στο Ηράκλειο και τη Θεσσαλονίκη με τα δύο ολοκαίνουρια αεροσκάφη τύπου British Aerospace Avro RJ100. Τον Δεκέμβριο 1999 η Aegean απέκτησε την Air Greece. Μετά από τη συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ Aegean και Cronus Airlines τον Μάρτιο 2001, η εταιρεία λειτουργούσε με την ονομασία “Aegean Cronus Airlines” μέχρι τη πλήρη συγχώνευση.

Δεκαετία του 2000: Συνεργασία και αγορά της Olympic Air

Το 2009, η Aegean Airlines ξεκίνησε τις πτήσεις κοινού κωδικού με τις BMI, Brussels AirlinesLufthansa και TAP Portugal. Στις 26 Μαΐου 2009, η αίτηση μέλους της Aegean Airlines εγκρίθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Star Alliance. Η Aegean προσχώρησε επίσημα στη συμμαχία στις 30 Ιουνίου 2010.

Το Φεβρουάριο 2010, ξεκίνησαν οι αρχικές συνομιλίες για τη συνεργασία μεταξύ Aegean Airlines και Olympic Air, ενδυναμώνοντας τα ενδεχόμενα για μια πλήρη συγχώνευση. Στις 22 Φεβρουαρίου 2010, οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν τη συγχώνευση τους. Η νεοσυγχωνευθείσα εταιρία συμφωνήθηκε να διατηρήσει την ονομασία και το λογότυπο των Ολυμπιακών Αερογραμμών, μετά από ένα σύντομο διάστημα στο οποίο οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν παράλληλα. Η ονομασία της Aegean θα αποσυρόταν μετά τη μεταβατική περίοδο. Αναμενόταν πως η συγχώνευση θα είχε ολοκληρωθεί και η νέα μικτή εταιρεία θα ξεκινούσε να λειτουργεί τον Οκτώβριο του 2010.

Η Aegean προσχώρησε στην συμμαχία Star Alliance στα τέλη Ιουνίου 2010.

Στις 26 Ιανουαρίου 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μπλόκαρε οποιαδήποτε συγχώνευση των δύο εταιρειών, επικαλούμενη τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλίου. Η επιτροπή ανέφερε πως η συγχώνευση θα μετατρέψει την ελληνική αεροπορική κίνηση σε μονοπωλιακή, με τη μικτή αεροπορική εταιρεία να ελέγχει πάνω από 90% των εγχώριων και διεθνών πτήσεων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε τη πεποίθηση της πως η συγκεκριμένη συγχώνευση θα επέφερε υψηλότερες τιμές στους 6 εκατομμύρια Έλληνες και Ευρωπαίους επιβάτες που πετούν από Αθήνα κάθε χρόνο, από τη στιγμή που δεν υπήρχε άλλη μεγάλη εταιρεία, η οποία θα ανταγωνιζόταν στην αγορά.

Στις 21 Οκτωβρίου 2012 η Aegean Airlines ανακοίνωσε την υποβολή πρότασης εξαγοράς της Olympic Air, η οποία ανέμενε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στις 23 Απριλίου 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως ξεκινούσε μια εις βάθος έρευνα για τη προτεινόμενη απόκτηση της Olympic Air από την Aegean Airlines και ανακοίνωσε επίσης πως η Επιτροπή θα έχει καταλήξει έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2013. Στις 13 Αυγούστου 2013 ανακοινώθηκε στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης πως η λήψη τελικής απόφασης παρατείνεται για τις 16 Οκτωβρίου 2013. Η συγχώνευση εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 9 Οκτωβρίου 2013.

Τη 1η Φεβρουαρίου 2014 η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία ανήκει στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% – 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο (6.39%).

Η μεγάλη στιγμή

Η Aegean Airlines παρέλαβε το πρώτο Airbus A320 στις 22 Φεβρουαρίου 2007. To αεροσκάφος αναχώρησε από την βάση της Airbus στην Τουλούζη και αφίχθη στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών στις 14.20.

Ο «Κλεισθένης» και ο «Φειδίας» είναι τα δύο αεροσκάφη που φέρουν την εικόνα της “Κόρης των Αθηνών”, προωθώντας τον ελληνικό πολιτισμό και ειδικότερα το μουσείο της Ακρόπολης των Αθηνών.

Από τις 16/6/2015 έως τις 17/3/2016 η Aegean Airlines παρέλαβε 7 ολοκαίνουργια Airbus a320ceo (current engine option) τα οποία είναι εξοπλισμένα με ειδικά ακροπτερύγια. 

Στις 28 Μαρτίου 2018 η εταιρία ανακοίνωσε την υπογραφή προσυμφώνου με την Airbus για αγορα 30 αεροσκαφών με δικαίωμα προαίρεσης για 12 επιπλέον,ενώ συμφωνία για τον κινητήρα (μεταξύ των PW1100G-JM της Pratt & Whitney και CFM LEAP1-A) αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο,όπου θα υπογραφεί και η τελική συμφωνία με την Airbus.Από τα 30 αεροσκαφη,τα 10 τουλάχιστον ειναι Airbus A321neo.

H εξαγορά της Ολυμπιακής που αποκάλυψε το money-tourism.gr

Τον Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας Πάνθεον, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα. Η πρόταση εξαγοράς τελικά δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG.

Η Aegean ανακοίνωσε στις 26 Μαΐου 2009 την υπογραφή συμφωνίας για την είσοδό της στην διεθνή αεροπορική συμμαχία Star Alliance. Οι διαδικασίες ένταξης ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2010 και έκτοτε η Aegean είναι πλήρες μέλος της συμμαχίας.

Και ενώ η Ευρωπαϊκή  Eπιτροπή είχε απορρίψει την απορρόφηση της Ολυμπιακής από την Aegean με το σκεπτικό πως θα δημιουργούνταν μια μονοπωλιακή κατάσταση στην αγορά, η κακή οικονομία της χώρας αλλά και η στασιμότητα στην πώληση της Ολυμπιακής, ώθησαν την Επιτροπή το 2013, να αναθεωρήσει την απόφασή της και να ανακοινώσει την έγκρισή της σχετικά με την απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean, δημιουργώντας έτσι την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας.

Όπως ανέφερε η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εταιρίες μετά την εξαγορά, το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συγκεκριμένη συμφωνία προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων εντός της χώρας καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αντέδρασαν τόσο στο χαμηλό τίμημα της πώλησης όσο και στον μονοπωλιακό χαρακτήρα του νέου αερομεταφορέα. Ωστόσο, η οικογένεια Βασιλάκη, συνέχισε να κάνει αυτό που πάντα κάνει καλά: αφήνει τα αποτελέσματα της δουλειάς της να μιλήσουν για εκείνη. Μπορεί για τους Έλληνες η Ολυμπιακή να ήταν μια «πολύφερνη» νύφη με την οποία ήταν συναισθηματικά δεμένοι, όμως στην πραγματικότητα, αποτελούσε μια υπερχρεωμένη εταιρία με πλήθος προβλημάτων.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *