Photo by Flughafen Zürich AG

Δύο ρομπότ στην υπηρεσία καθαριότητας στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Δύο ρομπότ ρίχνει στη… μάχη της καθαριότητας το αεροδρόμιο της Ζυρίχης, το οποίο έχει κερδίσει πολλά βραβεία στον τομέα της καθαριότητας, σε μια προσπάθεια να ανακουφίσει το προσωπικό καθαρισμού. 

Zulu και Charlie είναι τα ονόματα των νεότερων υπαλλήλων του αεροδρομίου της Ζυρίχης. Ωστόσο, δεν είναι φτιαγμένοι από σάρκα και οστά, αλλά πρόκειται για ρομπότ.

Οι αυτοματοποιημένοι βοηθοί καθαρισμού προστίθενται στην ομάδα καθαρισμού των 300 ατόμων της Flughafen Zürich AG και θα είναι αρχικά σε δοκιμαστική χρήση μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου 2024. Από την περασμένη  Πέμπτη εργάζονται στους χώρους check-in και στα εμπορικά καταστήματα του αεροδρομίου, σύμφωνα με δελτίο τύπου της Flughafen Zürich AG.

Η δουλειά τους είναι ο καθαρισμός των κτιρίων. Ωστόσο, εκτός από τον καθαρισμό των δαπέδων θα μπορούν να εκτελούν και άλλα καθήκοντα. Για παράδειγμα, θα μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το ταξιδιωτικό κοινό και να απαντήσουν σε ερωτήσεις του, αμέσως μόλις οι επιβάτες σαρώσουν έναν κωδικό QR που είναι τυπωμένος πάνω τους.

Στους στόχους, άλλωστε, της Flughafen Zürich AG είναι επίσης να δοκιμάσει πώς λειτουργεί η αλληλεπίδραση μεταξύ της τεχνολογίας των ρομπότ και των εργαζομένων και να τους δώσει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν αυτή την τεχνολογία.

Προφανώς είναι κοινωνικοί: “Όποιος τους δει είναι ευπρόσδεκτος να τους πλησιάσει”, σημειώνει η Flughafen Zürich AG.

Η χρήση τους θα απαλλάξει τους υπαλλήλους από το βάρος του καθαρισμού μεγάλων χώρων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να ασχοληθούν με εργασίες που απαιτούν περισσότερες χειρωνακτικές δεξιότητες.

Τα δύο ρομπότ “Zulu” και “Charlie”, ονόματα τα οποία προέρχονται από το αεροπορικό αλφάβητο, διαθέτουν διάφορους αισθητήρες. Αυτοί μπορούν να αναγνωρίζουν περιγράμματα, αλλά δεν παράγουν βιντεοσκοπημένο υλικό. Τα ρομπότ είναι αυτόνομα και θα καθαρίζουν μόνα τους τους χώρους μετά από μια σύντομη πρώτη φάση.

“Στόχος μας είναι να αποκτήσουμε εμπειρία και να κατανοήσουμε πώς λειτουργούν τα ρομπότ σε πλήθος ανθρώπων. Πώς κινούνται, πώς αλληλεπιδρούν με τους επιβάτες και τους υπαλλήλους και αντίστροφα”, επισημαίνει ο Daniel Ammann, επικεφαλής του τμήματος καθαρισμού του αεροδρομίου της Ζυρίχης.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *