Photo by Anugrah Lohiya on Pexels

Δυσαρεστημένοι οι ταξιδιώτες από τις αεροπορικές εταιρίες | Πληθώρα καταγγελιών

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων να βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη καθ’ όλη τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, με κορύφωση την υψηλή τουριστική περίοδο, θα ήταν αδύνατο το ταξιδιωτικό κοινό να είναι ικανοποιημένο. Τουναντίον. Έτσι, οι καταγγελίες έχουν πάρει τη μορφή χιονοστιβάδας.

Τον Αύγουστο, η Επιτροπή Διαιτησίας για τις Δημόσιες Μεταφορές (SÖP)κατέγραψε 2.593 καταγγελίες πελατών για αεροπορικές εταιρίες, αριθμός σχεδόν τριπλάσιος, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, δεδομένου ότι το 2021 η κίνηση στα αεροδρόμια λόγω της πανδημία ήταν περιορισμένη, η σύγκριση με τα στοιχεία την προ-πανδημική περίοδο έτους 2019 είναι πιο ενδιαφέρουσα. Τότε, υπήρχαν 2.112 καταγγελίες από επιβάτες τον Αύγουστο.

Το τέλος του “κύματος” καταγγελιών δεν είναι ορατό. Αντιθέτως. Η Επιτροπή θα συνεχίσει να λαμβάνει πολυάριθμα αιτήματα για διαιτησία τις επόμενες ημέρες, όπως επισημαίνει η Sabine Cofalla, διευθύνουσα σύμβουλος της SÖP, μιλώντας στην Tagesspiegel. Για τον Σεπτέμβριο, 3.205 νέες υποθέσεις αναμένεται να εξετάσει η Επιτροπή, ενώ προβλέπεται πολλή δουλειά τους επόμενους μήνες. “Η τρέχουσα τάση για τον Σεπτέμβριο θα μπορούσε να συνεχιστεί έως και τον Νοέμβριο”, πιστεύει η κα. Cofalla. Αυτό είναι εύλογο. Εξάλλου, οι καταγγελίες φτάνουν συχνά στη SÖP με κάποια καθυστέρηση. Άλλωστε, για να μπορέσουν να κάνουν χρήση της διαμεσολάβησης, οι πελάτες πρέπει να έχουν επικοινωνήσει προηγουμένως με την αεροπορική εταιρία και μόνο στην περίπτωση που αυτή αρνηθεί ή δεν κάνει κάποια ενέργεια για δύο μήνες, η SÖP μπορεί να ενεργοποιηθεί. Οι εμπορικές διαδικτυακές πύλες, όπως η Flightright, είναι ταχύτερες, αλλά παίρνουν έως και το ένα τρίτο της αποζημίωσης ως προμήθεια. Ενώ, η SÖP, από την άλλη πλευρά, εργάζεται δωρεάν για τους καταναλωτές.

Στη Lufthansa τα “ηνία”

Ο αριθμός των καταγγελιών λειτουργεί ως ένας καλός σεισμογράφος για τα προβλήματα και τις βλάβες στην εναέρια κυκλοφορία. Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών χιλιάδες πτήσεις ακυρώθηκαν λόγω έλλειψης προσωπικού στα αεροδρόμια και στα αεροπλάνα. Την … πρωτιά είχε η Lufthansa. Από την αρχή των διακοπών στο πρώτο ομόσπονδο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας στη Γερμανία έως το τέλος των διακοπών στο τελευταίο ομόσπονδο κρατίδιο της Βαυαρίας, η αεροπορική εταιρία ακύρωσε συνολικά 2.853 πτήσεις από την Ευρώπη -περίπου διπλάσιες από την easyJet και τρεισήμισι φορές περισσότερες από τη Ryanair, όπως υπολόγισε η Flightright.

Σε περίπτωση ακύρωσης μιας πτήσης, η αεροπορική εταιρία οφείλει να επιστρέψει την τιμή του εισιτηρίου εντός επτά ημερών. Εφόσον η ακύρωση του ταξιδιού γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα και δεν οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας, οι επιβάτες μπορούν επίσης να διεκδικήσουν αποζημίωση μεταξύ 250 και 600 ευρώ, ανάλογα με το ταξίδι. Όμως πολλοί ταξιδιώτες περιμένουν τα χρήματά τους πολύ περισσότερο από όσο θα έπρεπε. Σύμφωνα με την έρευνα της Flightright, αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους επιβάτες που ταξίδεψαν με τη Lufthansa.

Ως εκ τούτου, οι εκπρόσωποι προστασίας των καταναλωτών ζητούν από το κράτος, οι ταξιδιώτες αντί να πληρώνουν για την πτήση εκ των προτέρων, όπως συμβαίνει σήμερα, να χρεώνονται μόνο κατά το check-in, όταν είναι σαφές ότι η πτήση θα πραγματοποιηθεί.

Το ομόσπονδο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας εισήγαγε αντίστοιχο νομοσχέδιο στην Ομοσπονδιακή Βουλή. Ο κοκκινόμαυρος συνασπισμός απαιτεί να καταργηθεί η προκαταβολή σε εθνικό επίπεδο και η γερμανική κυβέρνηση να υποστηρίξει μια τέτοια μεταρρύθμιση και σε επίπεδο ΕΕ.

 

Tagged

1 σχόλιο στο “Δυσαρεστημένοι οι ταξιδιώτες από τις αεροπορικές εταιρίες | Πληθώρα καταγγελιών

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *