deriziotis ksd

Έχετε δοκιμάσει να γεμίσετε ένα ξενοδοχείο 1.000 κλινών με social media;

ΓΝΩΜΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

του Κωνσταντίνου Στ. Δεριζιώτη

Ομολογώ ότι μετά από τόσα χρόνια στην τουριστική αγορά, θα έπρεπε να έχω συνηθίσει. Με πάσα ειλικρίνεια όμως σας λέγω, ότι δεν…

Κατά καιρούς, εμφανίζονται … διάφορες μονομανίες, διαφόρων, που πιστεύουν ότι η έμπνευσή τους, θα κάνει τον ελληνικό Τουρισμό, πρώτο στον κόσμο!!!

Και εξηγούμαι για να μην σας κουράζω: διαβάζω δεξιά και αριστερά, απόψεις ειδικών και μη ειδικών για τις εναλλακτικές μορφές Τουρισμού, για την προώθηση των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων, μέσω social media, για την προώθησή τους μέσα από “ανεξάρτητα κανάλια”, για το πόσο “κακοί” είναι οι tour operators και διάφορα άλλα τέτοια ηχηρά.

Και σε διάφορες εκδηλώσεις, που διοργανώνονται για να αναδείξουν την … μοναδική αλήθεια και να δούμε το φως το αληθινό, ακούμε περισπούδαστες αναλύσεις αλλά και ερωτήσεις, για το πως θα απεξαρτηθούμε από το θηρίο (!!!), πως θα πουλάει ο ξενοδόχος μόνος του και μάλιστα με 1000 ευρώ το βράδυ, τι στρατηγικές θα καταστρώσουμε, σε σημείο που λες τύφλα να ‘χει ο Κλαούζεβιτς.

Σε όλους αυτούς θέλω να κάνω μια ερώτηση: Έχετε δοκιμάσει ποτέ να γεμίσετε ένα ξενοδοχείο 1.000 κλινών, με social media;

Η ερώτηση είναι ξακάθαρα ΡΗΤΟΡΙΚΗ, καθώς η απάντηση είναι προφανώς, εμφανώς και καταφανώς, ΟΧΙ.

Όλοι αυτοί που τα λένε και τα υποστηρίζουν, είναι σαν αυτούς που μέχρι και τον Σεπτέμβριο μας είχαν ζαλίσει με τις “λιγότερες προγραμματισμένες αεροπορικές θέσεις” και περίμεναν να δουν στο ταξιδιωτικό ισοζύγιο, τις επιπτώσεις από την χρεωκοπία της Thoams Cook…

Ένα ξενοδοχείο 1000 κλινών, είναι ένα σχεδόν τυπικό εποχιακό ελληνικό ξενοδοχείο τεσσάρων ή πέντε αστέρων, σε μεγάλο προορισμό, με 250 έως 350 δωμάτια. Ένα τέτοιο ξενοδοχείο, που αποτελεί και την πλειοψηφία των μονάδων που “συμμετέχουν” στον διεθνή ανταγωνισμό, μπορεί να γεμίσει μόνο με τους tour operators.
Ρωτήστε τους μεγάλους ξενοδόχους και θα καταλάβετε…

Και βεβαίως και τα μεγάλα ξενοδοχεία που δουλεύουν με tour operators, αναπτύσσουν πλήρως συμπληρωματικά προϊόντα για τους φιλοξενούμενούς τους, προσφέροντας εξατομικευμένες εξαιρετικές εμπειρίες και υπηρεσίες. Ποιος είπε ότι ένα τέτοιο ξενοδοχείο, είναι “βιομηχανία”. Εδώ υπάρχουν τέτοια ξενοδοχεία, τα οποία πρόσφέρουν μέχρι και υπηρεσία μπάτλερ. Και ίσως το παράδειγμα είναι εξεζητημένο, αλλά τα περισσότερα ξενοδοχεία, οι διευθυντές και οι ξενοδόχοι, έχουν μπει στην λογική του “κάτι παραπάνω”. Γιατί αυτό επιτάσσει ο ανταγωνισμός και αυτό ζητάει ο πελάτης.

Και ο πελάτης έχει πάντα δίκιο!!!

Και βέβαια σε αυτή τη διαδικασία πολύ σημαντικό ρόλο έχει η αεροπορική σύνδεση, καθώς δεν είμαστε Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, ακόμη και Πορτογαλία, για να πάρει κάποιος το αυτοκίνητό του και να έρθει. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των αεροπορικών θέσεων, ελέγχεται από τους tour operators, με ότι αυτό σημαίνει.

Και τα ερωτήματα που τίθενται είναι, δεν πρέπει λοιπόν να αναπτυχθούν οι εναλλακτικές μορφές Τουρισμού; Δεν πρέπει ο ξενοδόχος να έχει απευθείας κρατήσεις; Δεν πρέπει να γίνει επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα, είναι ξεκάθαρα ΝΑΙ.

Αλλά θα πρέπει να γνωρίζουμε τι προσδοκούμε από το καθένα.

Και βέβαια οι εναλλακτικές μορφές Τουρισμού είναι επιθυμητές και μπορεί να έχουν πολύ θετική επίπτωση, ειδικά σε μικρούς προορισμούς.
Προφανώς ο αναρριχητικός Τουρισμός για την Κάλυμνο είναι σημαντικός.

Και βέβαια οι ξενοδόχοι πρέπει να έχουν ΚΑΙ ανεξάρτητες κρατήσεις, μέσω διαφόρων καναλιών, ειδικά όσοι έχουν μικρές μονάδες.
Και αυτά τα κανάλια όμως, πρέπει να είναι ξεκάθαρο, πως δεν είναι ΔΩΡΕΑΝ.
Αντιθέτως μπορεί να είναι και ακριβότερα από το κλασικό tour operating. Και σε αυτά τα κανάλια υπάρχουν εταιρίες και συμφέροντα. Δεν είναι ο ξενοδόχος και ο πελάτης μόνο. Υπάρχει και … τρίτη πλευρά στο τρίγωνο, από την καταβολή της Γεωμετρίας.

Και προφανώς οι εναλλακτικές μορφές Τουρισμού βοηθούν στην επέκταση της τουριστικής περιόδου.

Στο πλαίσιο αυτό, θα ήθελα να πω στο υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος προς τιμήν του στην πρώτη δήλωση που έκανε με την ανάληψη των καθηκόντων του, ξεκαθάρισε ότι δεν έχει νόημα να μετράμε κεφάλια, ότι αν θέλουμε να γίνει πράξη η εξαγγελία Κουντουρά για Τουρισμό 365 ημέρες, τότε πρέπει να βάλουμε κάποιες προτεραιότητες.

Θα μπορούσα να γράψω …365 λέξεις που τελειώνουν σε -ικος και υποδηλώνουν εναλλακτικές μορφές Τουρισμού. Όλες αυτές όμως δεν μπορούν να συμβάλλουν το ίδιο στην επιμήκυνση της περιόδου. Στο πλαίσιο αυτό, ας ξεκινήσουμε να οργανώσουμε καλύτερα και να δώσουμε λύσεις σε μορφές Τουρισμού που αποδεδειγμένα μπορούν να συμβάλλουν στην κατεύθυνση αυτή. Ο καταδυτικός Τουρισμός λόγου χάρη που προωθεί το υπουργείο Τουρισμού, σαφέστατα είναι σημαντικός, αλλά δύσκολα θα πάει κανείς να κάνει κατάδυση τον Δεκέμβρη, ακόμη κι αν λυθεί το θέμα με την πλήρωση των μπουκάλων οξυγόνου, εν πλω.

Αντιθέτως η Γαστρονομία, ο Πολιτισμός, τα Μνημεία, τα Συνέδρια και άλλα πολλά, που είναι ώριμα και γνωστά συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας, μπορούν να αξιοποιηθούν στην κατεύθυνση αυτή.

Ας βάλουμε λοιπόν μια προτεραιότητα, χωρίς βεβαίως να διαγράψουμε τίποτα.

Και να ξέρουμε βέβαια ότι η Ελλάδα μας είναι γνωστή στα πέρατα της Οικουμένης, για τον Ήλιο και την Θάλασσα, για την Φιλοξενία και τις μοναδικές ομορφιές της.

Tagged

4 σχόλια στο “Έχετε δοκιμάσει να γεμίσετε ένα ξενοδοχείο 1.000 κλινών με social media;

  1. Αγαπητέ Κώστα διάβασα το τελευταίο σου άρθρο !!!
    Μπράβο εύγε εύγε !!! Πλήρες απαντάς στους κάθε λογής φωστήρες στους κατευθυνόμενους ξέρωλες Της Αγοράς !!!
    Τους μάγους με τις χρυσές Συνταγές και τα διαμαντένια Ραβδάκια που γεμίζουν Ξενοδοχεία απ το τίποτα Και Ευρώ την Τσέπη μας …!!!! Αλλά όλα για την δίκη τους…!!!
    Πεστα η μάλλον γράψτα Χρυσοστομε !!!!
    Αδέσμευτε σκαπανέα του Τουρισμού !!!
    Σ ευχαριστώ από καρδιάς !!!!!
    Νικος Φαραγκουλιτάκης, μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

    1. Εγώ ευχαριστώ πολύ για τα πολύ θερμά λόγια.
      Δυστυχώς υπάρχουν πολλοί που τα ξέρουν όλα…
      Εγώ συνεχίζω να γράφω και να υποστηρίζω την κοινή λογική.
      Γιατί αυτή μας λείπει
      Καλές γιορτές
      Με εκτιμηση
      Κ Δεριζιωτης

  2. Προσωπικά θεωρώ ότι όλα χρειάζονται.. Είναι απαραίτητη και αδιαμφισβήτητη η ύπαρξη των T.O. με βάση το υπάρχων πρότυπο αγοράς, από την άλλη θεωρώ απαράδεκτες τις δεσμεύσεις, τους όρους τους και τις προμήθειες που επιβάλουν όλοι αυτοί…! Ακραία, εκμετάλλευση θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω, έναντι της λειτουργίας, των κόπων και των εσόδων των ατομικών ή και πιο σύνθετων επιχειρήσεων. Ιδανικά, έχω παρατηρήσει ότι προσωπική ενασχόλησή, marketing δεκάδων social media, και σύνθετες ενέργειες που αποσκοπούν σε απευθείας προώθηση των κρατήσεων μέσω του καταλύματος, χωρίς την διαμεσολάβηση των διαφόρων οικονομικά εκμεταλλευτών tour operators, αποτελεί μια ιδανική λύση επίσης..Θέλει δουλειά όμως όλο αυτό..

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *