Ryanair-500-640x438

Η ΕΕ επιβάλλει στην Ryanair, μεγαλύτερη σαφήνεια στις διαδικτυακές τιμές των εισιτηρίων

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

 Η Ryanair καλείται να αναφέρει την πλήρη τιμή των εισιτηρίων της στις προσφορές που δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της, ύστερα από μία δικαστική διαμάχη που διήρκησε μια 10ετία.

Η απόφαση του ανώτερου δικαστηρίου της ΕΕ προέκυψε αφού οι ιταλικές αρχές προστασίας καταναλωτών, άσκησαν κριτική προς την ιρλανδική αεροπορική το 2011 για τις τιμές των εισιτηρίων της, οι οποίες δε συμπεριελάμβαναν το ΦΠΑ στις εσωτερικές πτήσεις, τις χρεώσεις για τα check-in και τις χρεώσεις για πληρωμές μέσω πιστωτικών καρτών.

Οι ιταλικές αρχές θεωρούσαν, ότι κάτι τέτοιο ήταν απαράδεκτο και ότι έπρεπε να είναι ξεκάθαρο πριν ο πελάτης προχωρήσει σε κράτηση. Η Ryanair ξεκίνησε δικαστική διαμάχη με αποτέλεσμα η Ιταλία να απευθυνθεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για το ζήτημα.

Οι δικαστές στο Λουξεμβούργο αποφάνθηκαν την Πέμπτη, ότι η Ryanair οφείλει να αναφέρει στην προσφορά τους απαραίτητους φόρος και τις επιπλέον χρεώσεις, αλλά οι χρεώσεις για τις επιπλέον επιλογές μπορεί να μην αναφερθούν έως την έναρξη της διαδικασίας κράτησης.

Τα τέλη της κράτησης μέσω πιστωτικής κάρτας είναι αναπόφευκτα και πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στην αρχική προσφορά. Οι χρεώσεις για το check-in θα πρέπει και αυτές να αναγράφονται, εκτός και αν υπάρχει έστω και μία επιλογή για δωρεάν check-in. Ο ΦΠΑ των αεροπορικών εισιτηρίων θα πρέπει και αυτός να αναγράφεται, αν και δεν είναι υποχρεωτικό για τις τιμές των πρόσθετων επιλογών.

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αναφέρει:

“Μία αεροπορική εταιρία, όπως η Ryanair, είναι υποχρεωμένη να αναγράφει στις διαδικτυακές προσφορές της από την πρώτη φορά που εμφανίζεται η τιμή το κόστος των εισιτηρίων, και ξεχωριστά τους φόρους, τις χρεώσεις και τα τέλη που είναι αναπόφευκτα.

Οι χρεώσεις για τις επιπλέον επιλογές κράτησης θα πρέπει να είναι ευδιάκριτες και σαφείς μόνο κατά την έναρξη της διαδικασίας κράτησης”.

Η ιρλανδική αεροπορική αναφέρει, ότι όλες οι προβλεπόμενες χρεώσεις είναι ευδιάκριτες και πως ήδη έχει συμμορφωθεί με την απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου, καθώς το ζήτημα ξεκίνησε πριν μια 10ετία και έκτοτε η προβολή των τιμών έχει προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *