cosco
Η κα ΧΟΝΔΡΟΜΑΤΙΔΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ, Αντιπρόεδρος ΕΟΤ, ο κ. ΤΖΙΑΛΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, Γ.Γ. Υπουργείου Τουρισμού, ο captain ΧU LIRONG, Πρόεδρος China COSCO, η κα KOYNTOYΡΑ ΕΛΕΝΑ, αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, ο Captain FU CHENGQIU, Δ/νων Σύμβουλος ΟΛΠ Α.Ε., και ο κ. ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, Αναπληρωτής Δ/ντος Συμβούλου ΟΛΠ Α.Ε.

Εγκαινιάστηκε ο νέος προβλήτας Κρουαζιέρας στον Πειραιά

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

 Από την Έλενα Κουντουρά, αναπληρώτρια Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού και τον Captain Xu Lirong, Πρόεδρο της China COSCO Shipping Corporation Limited εγκαινιάσθηκε ο νέος Προβλήτας κρουαζιέρας Αγίου Νικολάου στο λιμάνι του Πειραιά. Παρόντες επίσης ήταν o κ. Μώραλης Ι., Δήμαρχος Πειραιά, ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλας Σ., o Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γαβρίλης Γ., βουλευτές, Γενικοί Γραμματείς και άλλοι επίσημοι προσκεκλημένοι.

Το έργο ολοκλήρωσε επιτυχώς η ΤΕΚΑΛ ΑΤΕ σε συνεργασία με τη Ναυτιλιακή Τεχνοδομική μέσα στον προβλεπόμενο χρόνο.

olp   olpΤο έργο κατασκευάστηκε με πλωτά κιβώτια οπλισμένου σκυροδέματος και δίνει μια επιπλέον θέση πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων άνω των 250 μέτρων αφού έχει μήκος 284μ. και βάθος -11 ενώ ο χερσαίος χώρος είναι 8,415 τ.μ. Έτσι οι συνολικές θέσεις παραβολής για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων διαμορφώνονται σε 10 (ανάλογα του μεγέθους των πλοίων).

Στο πλαίσιο της νέας σύμβασης παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, ο ΟΛΠ Α.Ε. πρόκειται να υλοποιήσει μια σειρά από μεγάλα επενδυτικά έργα τα οποία πρόκειται να καταστήσουν το λιμάνι του Πειραιά το κορυφαίο λιμάνι κρουαζιέρας της Μεσογείου.

Η ομιλία Κουντουρά

“Έχουμε τη χαρά σήμερα να εγκαινιάζουμε παρουσία του Προέδρου της  COSCO και της διοίκησης του ΟΛΠ ένα έργο εξαιρετικής σημασίας για τον  ελληνικό τουρισμό, επένδυση υψηλής προστιθέμενης αξίας και οικονομικής απόδοσης.

olpΗ νέα προβλήτα, αποκλειστικά για την κρουαζιέρα, συμβάλλει στην ανάδειξη της   σύγχρονης εικόνας του τουριστικού μας προορισμού. Και είναι η  απόδειξη ότι το λιμάνι του Πειραιά διεκδικεί την εδραίωση του ως  κυρίαρχος κόμβος της κρουαζιέρας και   βάση για το homeporting στη Μεσόγειο και την Ευρώπη.

Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός για το λιμάνι του Πειραιά και  στον θαλάσσιο τουρισμό συνεχίζεται δυναμικά. Η  νότια επέκταση του λιμανιού, που θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων άνω των 300 μέτρων, θα δώσει ώθηση στις προσπάθειες που κάνουμε για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, για  την ενίσχυση του τουρισμού, αλλά και  για την οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής της Αττικής.

Ο Όμιλος της  COSCO ως στρατηγικός εταίρος έδειξε εμπράκτως το ισχυρό του ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη του με δυναμική και συνέπεια να επενδύσει στην Ελλάδα σε αυτήν την περίοδο των νέων ευκαιριών και νέων δυνατοτήτων στην ελληνική οικονομία.

Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας αποτελεί κεντρικό αναπτυξιακό πυλώνα της εθνικής τουριστικής πολιτικής.

Το 2016 είναι μία καλή χρονιά για τον τουρισμό μας, που θα κλείσει με νέα αύξηση μετά το περσινό ρεκόρ των 26 εκατ. διεθνών αφίξεων. Και σε αυτό συμβάλλει η εξαιρετική πορεία της κρουαζιέρας αλλά και τα πολύ  αποτελέσματα στο λιμάνι του Πειραιά, όπου στο οκτάμηνο του έτους, οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού παρουσίασαν αύξηση μεγαλύτερη του 17% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Σε μία δύσκολη χρονιά, με τα δυσάρεστα γεγονότα στην Ευρώπη και στις γειτονικές χώρες, αλλά και με τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή, κάναμε σημαντικές προσπάθειες σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, να διατηρήσουμε το μερίδιό μας και να επιδιώξουμε διαρκές θετικό αποτέλεσμα.

olp2Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής ταυτότητας της Ελλάδας. Και αποτελεί σημαντικό κομμάτι των δράσεων που προωθούμε με επίκεντρο την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού, ως τομέα υψηλής κυβερνητικής προτεραιότητας.

Αποφασίσαμε και προχωρήσαμε από κοινού με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρή Δρίτσα στη σύσταση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής για την Κρουαζιέρα, με τη συμμετοχή 28 τουλάχιστον φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Σκοπός μας είναι η  χώρα να αποκτήσει για πρώτη φορά εθνική ενιαία στρατηγική  για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.

Μέσα από τον εθνικό αναπτυξιακό σχεδιασμό, επιδιώκουμε την ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των υποδομών λιμανιών, την αναβάθμιση των υπηρεσιών με διεθνή standards, και την άμεση επίλυση σε κεντρικό επίπεδο του συνόλου των θεμάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος.

Ήδη η Επιτροπή αυτή έχει ενεργοποιηθεί και προχωρά στα απαραίτητα βήματα που θα επιτρέψει να αξιοποιήσουμε τις ευκαιρίες και  να αντιμετωπίσουμε τις όποιες προκλήσεις αποτελεσματικά ανταποκρινόμενοι στις νέες διεθνείς τάσεις και ανάγκες των επισκεπτών της κρουαζιέρας.

Παγκοσμίως, η κρουαζιέρα είναι ταχύτατα αναπτυσσόμενος και κερδοφόρος κλάδος και νέοι προορισμοί όπως η Αβάνα και η Ασία κερδίζουν διαρκώς έδαφος. Αποτελεί  γρήγορη παγκόσμια διαφήμιση που αποφέρει  άμεσα έσοδα.

Στο παγκόσμιο αυτό περιβάλλον, όπως διαμορφώνεται, προωθούμε την Ελλάδα σε όλους τους Διεθνείς Ομίλους και τους κυρίαρχους  decision-makers του ιδιωτικού τομέα μέσα από μία νέα προϊοντική στρατηγική και αντίστοιχα στο ταξιδιωτικό κοινό , με επίκεντρο:

  • Την άμεση προώθηση του προορισμού και του brand «Ελλάδα» στο θαλάσσιο τουρισμό
  • την ανάδειξη νέων ελληνικών  προορισμών που προωθούμε και που  επιδιώκουμε να ενταχθούν στα νέα προγράμματα για την κρουαζιέρα
  • και νέων θεματικών ταξιδιωτικών εμπειριών.

Μέσα από τον σχεδιασμό μας, προσβλέπουμε στην ακόμη πιο  στενή συνεργασία με τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα καθώς και τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών lobbying στο εξωτερικό.

Αναλάβαμε  πολιτικές πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη  συνεργασιών  και διμερών δράσεων με χώρες στην ευρύτερη περιοχή. Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις και ενθαρρύνουμε τον ιδιωτικό τομέα, τις τουριστικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε νέες συνεργασίες και σε  κοινά πακέτα κρουαζιέρας για την προσέλκυση επισκεπτών από μακρινές αγορές.

Ταυτόχρονα, επικεντρωνόμαστε  στην άμεση βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τουριστικού μας προϊόντος, και τον εκσυγχρονισμό όλης της αλυσίδας εξυπηρέτησης των πλοίων σε όλα τα λιμάνια μας.

Ενισχύουμε την διεθνή μας παρουσία μέσα από τις Διεθνείς και εξειδικευμένες εκθέσεις τουρισμού όπου συμμετέχει ο ΕΟΤ. Φέτος, προβάλλαμε εντατικά και στοχευμένα  τον προορισμό “Ελλάδα” στη Διεθνή Έκθεση Seatrade στη Φλόριντα και είχαμε σημαντικές επαφές με τους εκπροσώπους των Διεθνών Ομίλων.

Η μοναδικότητα του προορισμού «Ελλάδα»  στη Μεσόγειο αποτελεί προτεραιότητα μας, αναπτυξιακή και επικοινωνιακή, όπου δίνουμε  έμφαση στην αναγνώριση του ότι δεν υπάρχει μέρος σαν την Ελλάδα (No Place like Greece).

Είμαστε το μεγαλύτερο και πιο πολύμορφο σύμπλεγμα νησιών στη Μεσόγειο, με 16 χλμ. ακτογραμμής. Έχουμε από τα πιο καθαρά και ασφαλή νερά στον κόσμο.

Έχουμε επίσης το πλεονέκτημα των κοντινών αποστάσεων μεταξύ των πολύ ελκυστικών νησιωτικών και παραθαλάσσιων προορισμών μας και της άμεσης πρόσβασης. Λόγω της γειτνίασης αυτής, οι επισκέπτες μας από το εξωτερικό, και κυρίως από τις μακρινές αγορές, μπορούν σε ένα μόνο ταξίδι να επισκεφθούν πολλούς ελληνικούς προορισμούς και να ζήσουν διαφορετικές αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Επιδιώκουμε εμπορικές συμφωνίες για την αεροπορική διασύνδεση με νέες αγορές- στόχους. Η απευθείας αεροπορικές συνδέσεις αποτελούν «κλειδί» για την ανάπτυξη του τουρισμού και της κρουαζιέρας. Ήδη κάναμε σημαντικά   βήματα στην καθιέρωση νέων απευθείας πτήσεων με νέες και δυναμικές αγορές για την Ελλάδα που ανοίξαμε και  σε διάστημα ενός έτους πετύχαμε αύξηση των τουριστικών ροών σε επίπεδα από 30 έως 55%, όπως στη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Μέση Ανατολή, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.

Η Κίνα είναι μία αγορά στην οποία έχουμε στρέψει σημαντικά το ενδιαφέρον μας. Με την επισφράγιση του ενδιαφέροντος και από τις δύο πλευρές, όπως αποτυπώθηκε και στις γόνιμες επαφές του πρωθυπουργού  μας κ. Αλέξη Τσίπρα και των κυβερνητικών αποστολών, πλέον δρομολογούμε και υλοποιούμε συγκεκριμένες στρατηγικές και επωφελείς συνεργασίες. Η καθιέρωση απευθείας πτήσεων Ελλάδας- Κίνας είναι ένα από τα θέματα προτεραιότητας που έχει τεθεί σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο, και είναι βασική μας επιδίωξη η εξασφάλισή της.

Η Ελλάδα αυτή τη στιγμή αποτελεί έναν ιδιαίτερα ελκυστικό και σίγουρο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο προορισμό,  και είναι η  πιο ανταγωνιστική πρόταση στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου. Δημιουργούμε  το κατάλληλο περιβάλλον ώστε όσοι διαβλέπουν τις ευκαιρίες και  επενδύουν μέσα από συνέργειες και συνεργασίες στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, να δουν άμεσα και υψηλά οφέλη.

Στην κοινή αυτή προσπάθεια για την υλοποίηση των αναπτυξιακών μας πολιτικών και την προώθηση νέων μεγάλων επενδύσεων, η κρουαζιέρα αναδεικνύεται ως η  μεγάλη σταθερή δύναμη του τουρισμού μας”.

Η ομιλία του captain ΧU LIRONG

“Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας στα σημερινά εγκαίνια για την έναρξη λειτουργίας της νέας θέσης πρόσδεσης κρουαζιέρας. Για μας έχει μεγάλη σημασία γιατί είναι το πρώτο έργο κρουαζιέρας που θα τεθεί σε λειτουργία μετά από την στρατηγική συνεργασία της COSCO SHIPPING με τον ΟΛΠ. Το μήκος του νέου προβλήτα  φτάνει τα 280 μέτρα και οι θέσεις πρόσδεσης για τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς αυξήθηκαν. Η ποιότητα των υπηρεσιών θα αναβαθμιστεί και θα υπάρξουν μεγάλα περιθώρια για μελλοντική ανάπτυξη στον τομέα αυτό.

olpΓνωρίζετε ότι η ναυτιλία, ο τουρισμός και η γεωργία είναι οι τρεις σημαντικές βιομηχανίες της Ελλάδας. Η Ελληνική κρουαζιέρα που έχει στενές σχέσεις με την ναυτιλία και τον τουρισμό έχει μεγάλη προοπτική. Η Ελλάδα διαθέτει πλούσιους τουριστικούς τόπους μοναδική φύση και πολιτιστική κληρονομιά. Τα λαμπερά ιστορικά επιτεύγματα και η όμορφη θέα της Μεσογείου προσελκύουν χιλιάδες τουρίστες από διάφορα μέρη, από την άκρη του κόσμου να έρθουν στη θαυμάσια Ελλάδα. Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής του θέσης, το λιμάνι του Πειραιά έχει γίνει μία απαραίτητη στάση στη Μεσογειακή κρουαζιέρα γεγονός  που αποδεικνύει ότι έχει μεγάλη προοπτική.

Όσον αφορά την αγορά κρουαζιέρας σημειώνεται μεγάλη ανάπτυξη στη Άπω Ανατολή και ιδιαίτερα στην Κίνα, επειδή υπάρχει τεράστια ζήτηση από τους κινέζους για τουρισμό στο  εξωτερικό μετά από το Άνοιγμα και τις Μεταρρυθμίσεις της Κίνας που έφερε την οικονομική ευημερία. Και ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια έχει γίνει  νέα μόδα στην Κίνα. Ίδια μόδα έχει γίνει και ο τουρισμός στην Ελλάδα μετά από τις καλύψεις των ειδήσεων για την στρατηγική συνεργασία της COSCO SHIPPING με τον ΟΛΠ. Οι κινέζοι γνωρίζουν τώρα όλο και περισσότερο την Ελλάδα και η Ελλάδα έχει γίνει ο πόλος έλξης χιλιάδων κινέζων τουριστών.

Η COSCO SHIPPING με υποστήριξη από την Ελληνική Κυβέρνηση και άλλους αρμόδιους φορείς θα επιταχύνει την κατασκευή αγκυροβολίων με μεγάλο βάθος, ώστε να υπάρχουν θέσεις παραβολής για τα μεγαλύτερα και πολυτελέστερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου. Ταυτόχρονα, η COSCO SHIPPING θα κάνει νέες επενδύσεις για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και της ανταγωνιστικότητας. Η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας του λιμανιού τώρα είναι περίπου 1 εκατ. τον χρόνο, ενώ ο βραχυπρόθεσμος σκοπός μας είναι να την αυξήσουμε μέχρι 1.5 εκατ. και μακροπρόθεσμος 3 εκατ.

H COSCO SHIPPING είναι πρόθυμη να καταβάλει κοινές προσπάθειες και να συντονιστεί με την Ελληνική Κυβέρνηση, τον Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το ΤΑΙΠΕΔ, τον Δήμο Πειραιά και άλλους συνεργάτες και πελάτες. Πιστεύουμε ότι η μοίρα μας, και των ελλήνων και των κινέζων υπαλλήλων είναι συνδεδεμένη και με σκληρή δουλειά θα κάνουμε μαζί το λιμάνι του Πειραιά το πιο λαμπερό μαργαριτάρι της Μεσογείου.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *