Με μισθολογικές, κυρίως, αξιώσεις απέργησε, για δεύτερη συνεχόμενη μέρα,την Παρασκευή, το προσωπικό καμπίνας της Lufthansa. Όπως και την Πέμπτη, εκατοντάδες πτήσεις ακυρώθηκαν, προκαλώντας μεγάλες καθυστερήσεις και προβλήματα στις αερομεταφορές.
«Καλέσαμε τους συναδέλφους μου σε 48ωρη απεργία μέχρι την Παρασκευή τα μεσάνυχτα», επισήμανε ο αντιπρόεδρος του συνδικάτου των αεροσυνοδών Ufo, Ντάνιελ Φλορ. «Εδώ και έναν χρόνο η Lufthansa δεν συνομιλεί πλέον μαζί μας και έχουν μαζευτεί πολλά θέματα. Δυστυχώς πρέπει τώρα να αναδείξουμε το ένα θέμα μετά το άλλο μέσω απεργιών. Λυπούμαστε γι΄ αυτό. Θα θέλαμε να έχει επιλυθεί με διαφορετικό τρόπο, τόσο για τους πελάτες μας όσο και για το προσωπικό μας και φυσικά για τους μετόχους μας. Ως εκ τούτου πρέπει να υπάρξει άμεσα κινητικότητα για να τελειώσει σύντομα η απεργία».
Προσφυγή στη διαιτησία
Συνδικάτο και εργοδότες συμφώνησαν εν τω μεταξύ σε νέες συνομιλίες εντός του Σαββατοκύριακου με αντικείμενο την προσφυγή στη διαιτησία. Γι΄ αυτό και δεν προγραμματίζονται καταρχήν άλλες απεργιακές κινητοποιήσεις των αεροσυνοδών πέραν αυτών της Παρασκευής, μέχρι νεοτέρας.
Βασικά αιτήματα του συνδικάτου είναι η αύξηση των εξόδων διαμονής και επιδομάτων για το προσωπικό καμπίνας καθώς και άλλες βελτιώσεις που αφορούν τις συνθήκες εργασίας αλλά και τις δυνατότητες μονιμοποίησης συμβασιούχων. Το πιο ουσιαστικό πρόβλημα όμως είναι ότι λόγω μακρών εσωτερικών διενέξεων στο συνδικάτο Ufo η Lufthansa αμφισβητεί τη νομιμότητα της σύνθεσης του διοικητικού συμβουλίου του. Όλο το προηγούμενο διάστημα μάλιστα η διοίκηση της αεροπορικής εταιρίας αρνούνταν κατηγορηματικά να συνομιλήσει με το συγκεκριμένο συνδικάτο.
Την Πέμπτη, πρώτη μέρα των κινητοποιήσεων ακυρώθηκαν συνολικά 700 πτήσεις, ενώ την Παρασκευή επηρεάστηκαν άλλες 600. Σύμφωνα με την Lufthansa η διήμερη απεργία επηρέασε τις μετακινήσεις συνολικά 180.000 επιβατών.
Μόναχο και Φρανκφούρτη τα επίκεντρα των κινητοποιήσεων
«Φυσικά και προκαλούνται προβλήματα», λέει μια επιβάτης, «αλλά από την άλλη και οι αεροσυνοδοί θέλουν να αγωνιστούν για τα δικαιώματά τους και μερικές φορές δεν απομένει τίποτε άλλο εκτός από την απεργία».
«Η Lufthansa περίμενε μέχρι την τελευταία στιγμή για να ενημερώσει μέσω ίντερνετ», λέει άλλος επιβάτης, «ευτυχώς όμως τελικά η πτήση μας δεν ακυρώθηκε».
Δεδομένου ότι στις απεργίες συμμετέχει το προσωπικό καμπίνας μόνον της μητρικής Lufthansa και όχι και των θυγατρικών της, οι περισσότερες ακυρώσεις αφορούν τα μεγάλα αεροδρόμια της Φρανκφούρτης και του Μονάχου.
ΠΗΓΗ: www.dw.com, Κώστας Συμεωνίδης (dpa, ap)