ksd_copyright
Η Έλενα Κουντουρά | money tourism copyright

ΈΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ: Στο παγκόσμιο top 5 η Ελλάδα!!!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Γεννημένη πρωταθλήτρια η Έλενα Κουντουρά, έχει αποδείξει πως με ό,τι κι αν καταπιαστεί όχι απλά θα τα καταφέρει, αλλά θα δημιουργήσει θόρυβο γύρω από το όνομά της. Στην περίπτωσή της, άλλωστε, ο μύθος ότι οι όμορφες γυναίκες διαθέτουν μόνο εμφάνιση, καταρρίπτεται.Έχοντας αφήσει ιστορία στις διεθνείς πασαρέλες, τις οποίες κατέκτησε με την κομψή, επιβλητική ομορφιά της, η πάλαι ποτέ πρωταθλήτρια στο άλμα εις ύψος στα 100μ. με εμπόδια, βρίσκεται από τις αρχές του χρόνου στην υπουργική καρέκλα του Τουρισμού, στην οποία τα τελευταία χρόνια αποτελεί κάτι σαν παράδοση να κάθεται η πιο όμορφη κυρία του ελληνικού Κοινοβουλίου.

Στην παρούσα φάση, η Έλενα Κουντουρά, βρίσκεται αντιμέτωπη με μία νέα πρόκληση: Nα καθιερωθεί η πατρίδα μας στους πέντε πιο δημοφιλείς προορισμούς παγκοσμίως. Για τη νέα αυτή πρόκληση, μιλάει στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού, θεωρώντας ότι πρόκειται για στόχο ο οποίος μπορεί να επιτευχθεί, όπως, άλλωστε, και μια σειρά ακόμη στόχων, μεταξύ των οποίων, το «άνοιγμα» νέων αγορών και νέων, εναλλακτικών μορφών Τουρισμού.

Παράλληλα, η κα. Κουντουρά σχολιάζει το μείζον θέμα της αύξησης του Φ.Π.Α., υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για μια έκτακτη εξέλιξη εν μέσω γενικότερων αποφάσεων που περιλαμβάνονται στις δεσμεύσεις απέναντι στους πιστωτές μας.

• Με τις διεθνείς αεροπορικές αφίξεις να ανέρχονται στο εννεάμηνο σχεδόν στα 14 εκατ., αυξημένες κατά 6,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, ο στόχος για 26 εκατ. διεθνείς αφίξεις στο σύνολο του 2015 γίνεται όλο και περισσότερο εφικτός. Ποια είναι η άποψή σας και που οφείλεται η ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού, εν μέσω, μάλιστα, μιας σεζόν που είχε capital controls, τραπεζική αργία και την αρνητική δημοσιότητα που αυτά συνεπάγονται;

Με όραμα την Ελλάδα της Ανάπτυξης, με συνέχεια και συνέπεια σε μεταρρυθμίσεις και αξιοποίηση κάθε χρηματοδοτικής δυνατότητας στον τουριστικό κλάδο, εργαζόμαστε
ώστε να αυξήσουμε την ανταγωνιστικότητα της χώρας και να καταστήσουμε στην πράξη
τον Τουρισμό, εργαλείο ανάπτυξης και ευημερίας. Από την πρώτη στιγμή στο υπουργείο
Τουρισμού ξεκινήσαμε την υλοποίηση της εθνικής τουριστικής πολιτικής με τους 6 βασικούς άξονες της τουριστικής στρατηγικής μας, σε συνεργασία με τους εποπτευόμενους φορείς μας Ε.Ο.Τ. και Ξ.Ε.Ε., τις περιφέρειες, τους τουριστικούς φορείς και τον ιδιωτικό τουριστικό τομέα: 26-29 KOUNTOURA
1) Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου
2) Άνοιγμα νέων αγορών
3) Ανάπτυξη θεματικού τουρισμού
4) Συνεργασία με τις περιφέρειες για την προβολή και προώθηση                                                               5) Κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας
6) Προσέλκυση επενδύσεων
Όμως, εξίσου κρίσιμος ήταν και ο τρόπος που χειριστήκαμε την κρίση.
Στην πιο δύσκολη περίοδο, εν μέσω εκλογών, δημοψηφίσματος και capital controls στην αιχμή της τουριστικής περιόδου:
• Πήραμε άμεσες πρωτοβουλίες ώστε να εκτελούνται κανονικά οι τραπεζικές συναλλαγές και αναλήψεις των τουριστών μέσω ΑΤΜ.
• Δώσαμε προτεραιότητα στις τουριστικές επιχειρήσεις ώστε να κάνουν χρήση εμβασμάτων, χωρίς να διαταράσσεται η τροφοδοσία και η λειτουργία τους.
• Διαχειριστήκαμε, σε καθημερινή βάση, τις αρνητικές αναφορές των ξένων ΜΜΕ και τις αντιστρέψαμε με προσωπικές συνεντεύξεις, δελτία τύπου και ανακοινώσεις με τα γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό και σε συνεργασία με τα γραφεία τύπου και τις ελληνικές πρεσβείες.
• Δημιουργήσαμε την εθνική καμπάνια «Happening now #Greeksummer», διπλασιάζοντας σε σχέση με πέρυσι τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής

• Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία του ελληνικού τουρισμού στο άμεσο μέλλον και ποιες οι προτεραιότητές σας για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών, αλλά και υψηλότερου ποιοτικά; Ποιες οι προβλέψεις για το 2016;
Το 2015 είναι μια χρονιά ρεκόρ σε αφίξεις και ελπίζουμε να κλείσουμε με περίπου 26 εκατομμύρια αφίξεις και 14,5 δισ. έσοδα. Το 2016 ελπίζουμε να είναι ακόμη καλύτερη χρονιά. Η περαιτέρω βελτίωση ποιοτικών, υψηλού επιπέδου, υπηρεσιών και προϊόντων, θα συμβάλει και στην επίτευξη καλύτερων ποσοτικών και ποιοτικών αποτελεσμάτων. Εφαρμόζοντας την τετραετή τουριστική στρατηγική μας πιστά και με συνέπεια, πιστεύουμε πως τα επόμενα χρόνια θα είναι αυξητική η πορεία του ελληνικού τουρισμού και θα καταφέρουμε να καθιερώσουμε την πατρίδα μας στους πέντε πιο δημοφιλείς προορισμούς παγκοσμίως.

Untitled-1

• Άνοιξε τη σεζόν στο Λονδίνο η διεθνής έκθεση Τουρισμού World Travel Market. Θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η επικοινωνιακή πολιτική που θα ακολουθήσετε για την αγγλική αγορά, η οποία εφέτος σημείωσε αξιόλογη αύξηση προς τη χώρα
μας, αλλά και για την αγορά της Γερμανίας και πως σκοπεύετε να αναθερμάνετε το ενδιαφέρον της ρωσικής αγοράς;
Στις άμεσες προτεραιότητές μας είναι να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη από παραδοσιακές αγορές, οι οποίες στηρίζουν διαχρονικά τον ελληνικό Τουρισμό και παράλληλα να αναπτυχθούμε και σε νέες αγορές, που θα ενισχύσουν περαιτέρω την τουριστική μας ανάπτυξη. Στη βρετανική και γερμανική τουριστική αγορά, οι οποίες είναι παραδοσιακές αγορές για τον ελληνικό Τουρισμό, σχεδιάζουμε να εξειδικεύσουμε το τουριστικό προϊόν, να κάνουμε πιο στοχευμένη προβολή ανά κατηγορία δυνητικών επισκεπτών, ανα-
πτύσσοντας τις θεματικές ενότητες με στόχο να διευρύνουμε τη
ζήτηση.
Αναφορικά με την αγορά της Ρωσία, που φέτος είχε κάμψη λόγω εσωτερικών της προβλημάτων, πιστεύουμε ότι το 2016 θα ξεπεραστούν και θα επανέλθει η αυξητική τάση. Εμείς θα συνεχίσουμε την προβολή της χώρας στη ρωσική αγορά και στα πλαίσια του αφιερωματικού έτους 2016 Ελλάδος – Ρωσίας, που συμπίπτει με τα 1000 χρόνια Ορθόδοξου μοναχισμού, θα είναι μια καλή ευκαιρία να προωθηθούν δράσεις για ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός Τουρισμός, ο ιαματικός, κ.λπ., που θεωρούμε ότι ενδιαφέρουν μεγάλο αριθμό τουριστών από την ομόθρησκη αυτή χώρα.

• Θα ήθελα το σχόλιό σας για τον Φ.Π.Α.
Μια έκτακτη εξέλιξη εν μέσω γενικότερων αποφάσεων που περιλαμβάνονται στις δεσμεύσεις απέναντι στους πιστωτές μας. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και να εντοπιστούν τρόποι και διαδικασίες που θα αντισταθμίσουν τις επιβαρύνσεις αυτές, με γνώμονα την ελάφρυνση του κόστους των τουριστικών επιχειρήσεων.29 KOUNTOURA

• Πιστεύετε ότι η χώρα μας θα μπορούσε να κάνει «άνοιγμα» σε νέες αναδυόμενες αγορές και ποιες είναι οι πρωτοβουλίες του υπουργείου και οι τελευταίες εξελίξεις στο θέμα αυτό;
Έχουμε κάνει ενέργειες για να «ανοίξουμε» νέες αγορές και εργαζόμαστε μεθοδικά για να «χτίσουμε» εμπιστοσύνη και να «ανοίξουμε» απευθείας πτήσεις από Κίνα, Κορέα, Μέση Ανατολή, Βραζιλία. Επίσης, προσπαθούμε να αναπτύξουμε αγορές όπως ο Καναδάς και η Αμερική και να είμαστε σε στενή επαφή με την ομογένεια. Προσπαθούμε να προωθήσουμε νέους τουριστικούς προορισμούς και νέα τουριστικά προϊόντα, συνδυάζοντας την ιστορία
μας, τον πολιτισμό μας και μεγάλα αθλητικά γεγονότα όπως ο Μαραθώνιος, μέσα από την προβολή, την καλλιέργεια διμερών σχέσεων, την ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας και συμφωνίες.

• Συνεδριακός Τουρισμός: Ποιες είναι οι δυνατότητες της χώρας μας στον τομέα του συνεδριακού τουρισμού, τομέα στον οποίο τα τελευταία χρόνια τηρείται «σιγή ιχθύος» και ποιες οι κινήσεις του υπουργείου προκειμένου να αναθερμανθεί το ενδιαφέρον για τη διοργάνωση συνεδρίων στη χώρα μας;
Η Ελλάδα είναι χώρα που μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον συνεδριακό Τουρισμό.
Έχουμε τις προδιαγραφές και έχουμε εξαιρετικό κλίμα για να φιλοξενήσουμε συνέδρια όλο τον χρόνο. Είναι μια μεγάλη αγορά την οποία θέλουμε να αναπτύξουμε. Ως υπουργείο, θεσμικά, στηρίζουμε και ενισχύουμε τις ενέργειες κάθε τοπικής επιχειρηματικής κοινωνίας και των τοπικών αρχών ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού.

• Οικονομία διαμοιρασμού: Το πρόβλημα φαίνεται να διογκώνεται. Τι θα κάνετε γι’ αυτό;
Η νομοθεσία θα πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες της εποχής και στις νέες προκλήσεις, όπως η αναδυόμενη οικονομία διαμοιρασμού στον τομέα των τουριστικών καταλυμάτων, που «κερδίζει έδαφος» σε πολλές χώρες της ΕΕ και όχι μόνο. Στόχος είναι να ενσωματωθεί στην τουριστική αγορά, με προάσπιση της σωστής λειτουργίας του ανταγωνισμού και του οικονομικού οφέλους του δημοσίου.

 

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *