ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ – KARAG: Το κύρος και η πρωτοπορία οικοδομείται μέσα από σύγχρονες δράσεις

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η δυναµική παρουσία της KARAG και στον ξενοδοχειακό χώρο, µε είδη υγιεινής και εξοπλισµού µπάνιου, ειδικά κατασκευασµένα για καταλύµατα, ενισχύεται καθηµερινά µέσα από δράσεις και στρατηγικές που ξεπερνούν τους σκοπέλους της πανδηµίας και των απρόσµενων επιπτώσεών της στην παγκόσµια οικονοµία.

Μέσα από τη συνέντευξη που παραχώρησε η κυρία Ελένη Καραγιάννη, προϊσταµένη Εξαγωγών της εταιρείας, στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, δίνεται ανάγλυφα το success story της Βορειοελλαδικής εταιρείας, το οποίο βασίζεται στην άριστη γνώση της αγοράς, στην επένδυση σε σύγχρονες µεθόδους οργάνωσης, καινοτόµα προϊόντα και έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, συστατικά που εύλογα, προοιωνίζουν την ανοδική, µελλοντική πορεία της επιχείρησης.

H συνέντευξη

Κυρία Καραγιάννη, δώστε μας ένα σύντομο και περιεκτικό προφίλ της KARAG του 2021.

Η KARAG  είναι μια αμιγώς Ελληνική επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1996. Ασχολείται αποκλειστικά με την χονδρική διάθεση μιας ολοκληρωμένης γκάμας εξοπλισμού οικιακού και ξενοδοχειακού μπάνιου. Εδρεύει στην Θεσσαλονίκη σε υπερσύγχρονες ιδιοκτήτες εγκαταστάσεις 25.000 τ.μ. ενώ η παραγωγή των καμπινών μπάνιου και ντους (ένα βασικό αντικείμενο της εταιρείας) πραγματοποιείται στις ιδιοκτήτες εγκαταστάσεις των Σερρών συνολικής κάλυψης 12.000 τ.μ. Eμείς ξεκινήσαμε την παραγωγή καμπινών σε ειδικές διαστάσεις σε οργανωμένη κλίμακα στην Ελλάδα. Παράλληλα με τις καμπίνες, διαθέτουμε ντουζιέρες, κάθε τύπου, πορσελάνης, ακρυλικές & συνθετικές, είδη κρουνοποιΐας, έπιπλα μπάνιου, ακρυλικά μπάνια και υδρομασάζ, αξεσουάρ μπάνιου, SPA, καθρέπτες και θερμαντικά σώματα, καθώς και πλακίδια τοίχου και δαπέδου. Όλες οι δραστηριότητες της εταιρείας διεκπεραιώνονται από συνολικά 85 εργαζομένους που απασχολεί η KARAG.

Τι σας διαφοροποιεί από ανταγωνιστικές εταιρείες;

Τα σημεία που διαφοροποιούμαστε από τον ανταγωνισμό είναι πολύ συγκεκριμένα:

Πρώτον, τηρούμε πάντα ένα υπερεπαρκές στοκ των υλικών που διαθέτουμε, ώστε να μπορούμε να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας με αμεσότητα και συνέπεια. Παρ΄ ότι είναι κάτι που μας κοστίζει (και τελευταία με τις εξωφρενικές αυξήσεις των μεταφορικών έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολο), εμείς παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στην πολιτική μας, ώστε να διατηρούμε πάντα τις αποθήκες μας υπερπλήρεις και να εξασφαλίζουμε την αδιάκοπη ροή των υλικών στους πελάτες μας.

Δεύτερον, προσφέρουμε μια  – μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα – γκάμα καμπινών μπάνιου και ντους, η οποία μπορεί να καλύψει σχεδόν κάθε αισθητική αλλά και τεχνική απαίτηση. Παράλληλα, παράγουμε καμπίνες σε ειδικές διαστάσεις και υλικά, συνεργαζόμενοι με τον πελάτη και επιπλέον, αναλαμβάνουμε και το τεχνικό κομμάτι, σε περίπτωση που χρειαστεί μέτρηση και τοποθέτηση. Για ό,τι διαθέτουμε προσφέρουμε 5ετη γραπτή εγγύηση και 10ετη εγγυημένη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, κάτι πολύ σημαντικό για τον ξενοδόχο.

Η πανδημία, τα lockdown και η καθίζηση της αγοράς, ιδίως των κατασκευών, οδήγησαν πολλές επιχειρήσεις να στραφούν (έστω και προσωρινά) σε νέα είδη και νέες αγορές. Εσείς τι εναλλακτικές κινήσεις κάνατε για την αντιμετώπιση αυτής της νέας κρίσης;

Η πανδημία ανέδειξε σε όλους τους τομείς το ηλεκτρονικό εμπόριο. Εμάς αυτή η εξέλιξη μας βρήκε έτοιμους. Πριν το φαινόμενο της πανδημίας, είχαμε αξιολογήσει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αναπτυχθεί στο μέλλον και δημιουργήσαμε τμήμα e-commerce στην εταιρεία, στελεχωμένο με πολύ άξια και ικανά στελέχη που ασχολούνται με την υποστήριξη των πελατών μας, οι οποίοι κάνουν πωλήσεις μέσω διαδικτύου. Η KARAG δεν κάνει πωλήσεις μέσω web και δεν πουλάει λιανικώς. Το τμήμα e-commerce παρέχει στους πελάτες μας έτοιμα και φροντισμένα όλα τα εργαλεία και την τεχνική βοήθεια που χρειάζονται οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων, ώστε να προβάλουν σωστά τα προϊόντα KARAG στα e-shop τους. Την ανάπτυξη αυτή την είχαμε προβλέψει, η πανδημία όμως την επιτάχυνε με εξωφρενικούς ρυθμούς. Σήμερα, τα προϊόντα KARAG διατίθενται σε περισσότερα από 100 καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και σε περισσότερα από 150 στο εξωτερικό, στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε, με αυτόν τον αριθμό να αυξάνεται συνεχώς. Δεν επεκταθήκαμε σε διαφορετικού τύπου προϊόντα πέραν αυτών που για μας είναι το core business, δηλαδή τα είδη υγιεινής και τα πλακίδια, διότι πιστεύουμε ακράδαντα πως ό,τι διαθέτουμε πρέπει να το «κατέχουμε» πλήρως και να το υποστηρίζουμε σφαιρικά. Οι «ευκαιριακές» ματιές δεξιά αριστερά δεν είναι για εμάς.

Τι ποσοστό του κύκλου εργασιών της εταιρείας αφορά στον ξενοδοχειακό κλάδο;

Περίπου το 30% του τζίρου μας αφορά ξενοδοχειακό εξοπλισμό. Εξυπηρετούμε τα ξενοδοχεία μέσω του δικτύου των πελατών-συνεργατών μας (περισσότερα από 800 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα). Καθημερινά, γίνονται φορτώσεις υλικών και πολλά από αυτά προορίζονται για ξενοδοχειακή χρήση.

Ποια από τα είδη σας προτιμούν οι ξενοδόχοι και γιατί;

Οι καμπίνες μπάνιου και ντους είναι τα πλέον προτιμητέα είδη για τους ξενοδόχους. Πρόσφατα, λανσάραμε και τη νέα μας σειρά EFE σε προφίλ χρωμέ, ασημί ματ, μαύρο ματ, λευκό ματ & χρυσό ματ, η οποία διατίθεται σε μια πληθώρα έτοιμων διαστάσεων αλλά και σε ειδικές διαστάσεις, κατόπιν παραγγελίας. Η σειρά μπορεί να συνδυαστεί με εντοιχισμένες μπαταρίες και αξεσουάρ στον ίδιο χρωματισμό, δημιουργώντας χώρους πολυτελείς αλλά και λειτουργικούς, με κόστη πολύ ανταγωνιστικά. Αγαπημένη των ξενοδόχων είναι και η ντουζιέρα Pietra, ένα επαναστατικής τεχνολογίας μοντέρνο συνθετικό υλικό, το οποίο προσομοιάζει στην υφή και τα τεχνικά χαρακτηριστικά την αληθινή πέτρα, με αντιολισθητική ματ επιφάνεια αλλά μπορεί με μεγάλη ευκολία να κοπεί και να προσαρμοστεί και στον πλέον ιδιαίτερο χώρο. Διατίθεται σε 4 χρώματα. Μεγάλη ζήτηση έχουν και τα αξεσουάρ μπάνιου που διαθέτουμε, από ανοξείδωτο ατσάλι AISI 304 18/10. Τα συνοδεύουμε με 20ετή εγγύηση και είναι η ιδανική λύση για ξενοδοχεία παραθαλάσσιων περιοχών, όπου υπάρχει πολλή υγρασία και άλατα.

Δώστε μας ένα χαρακτηριστικό δείγμα του πελατολογίου σας ως προς τα ελληνικά ξενοδοχεία.

Σας αναφέρω κάποια μόνο από τα ξενοδοχειακά brands που επέλεξαν τα προϊόντα μας τα τελευταία χρόνια. Στην Αθήνα, τα ξενοδοχεία του ομίλου ATHENAUM (GRAND, SMART, PALACE), καθώς και το νεότευκτο EVITA ASTY. Το RODOS PALACE και τα resorts του ομίλου Σταματιάδη στη Ρόδο, όπου τοποθετήσαμε καμπίνες και ντουζιέρες Pietra. Στο ίδιο νησί, τα ξενοδοχεία του ομίλου EVITA (Resort και Bay). Στην Κω, εξοπλίσαμε με συστήματα SPA τα ξενοδοχεία του ομίλου Καραθωμά. Στη Χαλκιδική έχουμε μακροχρόνια συνεργασία με τους ομίλους ACROTEL (ATHENA PALACE) και G-HOTELS, ενώ συμμετέχουμε στον εξοπλισμό του νέου στολιδιού της Σιθωνίας, του “Ακτή Αγ. Ιωάννης” του ομίλου Μεντεκίδη. Στην Κέρκυρα, έχουμε συνεργαστεί με τον όμιλο Κορωνάκη και στη Θάσο με τον όμιλο Δαούτη. Όλοι αυτοί είναι πελάτες που εξυπηρετούμε μέσω των συνεργατών μας. Πέραν αυτών και κάποιων άλλων μεγάλων πελατών που μας τιμούν με την συνεργασία τους, ο κύριος όγκος της δουλειάς μας είναι οι εκατοντάδες οικογενειακές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που μας εμπιστεύονται, επιλέγοντας τα είδη μας μέσω των κατά τόπους συνεργατών μας.

Πώς κινήθηκε η ζήτηση της αγοράς ειδών υγιεινής τη διετία 2020 και 2021 και πόσο αισιόδοξη είστε για το 2022; Βλέπετε ανάκαμψη της ζήτησης γενικότερα και των ξενοδοχείων ειδικότερα μέσα στο επόμενο διάστημα;

Για την KARAG το 2020 ήταν ένα καλό έτος και το 2021 συνεχίζει να είναι καλό. Παρόλα τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία, η ζήτηση παρέμεινε αμετάβλητη και ελαφρώς ανοδική. Είμαι πολύ αισιόδοξη. Βλέπουμε ανάκαμψη της ζήτησης, η οποία θα προκύψει μέσα από την σταθεροποίηση της χώρας μας ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού και την ανάδειξη των δυο κυριότερων αστικών πόλων (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) ως κορυφαίων city-break προορισμών. Οι τουρίστες που τιμούν με την προτίμησή τους τη χώρα μας αξίζουν καταλύματα και υπηρεσίες ποιότητας. Σαφώς και διαθέτουμε τέτοια. Υπάρχει, ωστόσο μεγάλο κομμάτι «κουρασμένων» τουριστικών επιχειρήσεων με υποδομές που χρήζουν άμεσης ανακαίνισης, αν επιθυμούν να ενταχθούν στο νέο μετά covid σκηνικό. Γεγονός που θα δημιουργήσει δουλειές για όλο τον κλάδο.

Εκτός της εσωτερικής, έντονη είναι και η εξαγωγική δραστηριότητα της εταιρείας σας. Σε ποιες αγορές απευθύνεστε, με τι προϊόντα και ποιο είναι το ποσοστό των εξαγωγών σας;

Η ΚARAG σήμερα, διαθέτει πολύ δυναμική παρουσία στις παραδοσιακές αγορές των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Ρουμάνια, Σκόπια), την Κύπρο και τη Μάλτα. Από το 2015, έχουμε ιδρύσει και λειτουργούμε, στην Μόντενα της Ιταλίας, σε ιδιοκτήτες εγκαταστάσεις, την KARAG ITALIA SRL, η οποία δραστηριοποιείται στην χονδρική διάθεση των ειδών μας στην Ιταλική αγορά, σε Ευρωπαϊκές αγορές (Γαλλία, Ελβετία, Σλοβενία, Κροατία, Ηνωμένο Βασίλειο, Λιθουανία, Ουγγαρία), στις χώρες της ζώνης MAGREB (Μαρόκο, Τυνήσια, Λιβύη) αλλά και της υποσαχάριας Αφρικής (Καμερούν, Νιγηρία, Σενεγάλη, Ακτή Ελεφαντοστού). Επίσης, από το 2016 έχουμε ιδρύσει την KARAG SCANDINAVIA AB στο Μάλμο της Σουηδίας, η οποία δραστηριοποιείται στην χονδρική διάθεση των προϊόντων KARAG στην Σκανδιναβική χερσόνησο και στην Δανία. Ήδη, από το 2019 ο κύκλος εργασιών εξωτερικού έχει υπερβεί τον κύκλο εργασιών Ελλάδος.

Ποιες είναι οι τάσεις στον τομέα των ειδών υγιεινής, επίπλων και αξεσουάρ  του ξενοδοχειακού μπάνιου και των spa; Τι καινοτομίες και πιστοποιήσεις προσφέρουν τα προϊόντα της KARAG;

Οι τάσεις στον συγκεκριμένο τομέα, σαφώς, είναι επηρεασμένες από την πανδημία, με προτεραιότητα φυσικά, την προστασία της υγείας μας. Μια καινοτόμα πρόταση της KARAG είναι η πλούσια συλλογή της σε μπαταρίες με αισθητήρα, προκειμένου να αποφεύγονται οι περιττές επαφές και μια δεύτερη πρόταση μια πλήρη σειρά από dispensers απολυμαντικού υγρού, με αισθητήρα, που μπορούν να τοποθετηθούν σε κάθε χώρο.

Θα ήθελα να επισημάνω ένα φαινόμενο που παρατηρείται έντονα τα τελευταία χρόνια, αυτό της προμήθειας ειδών ξενοδοχειακού εξοπλισμού από το εξωτερικό από “αντιπροσώπους” που περιδιαβαίνουν τα ξενοδοχεία με φυλλάδια και προσπέκτους προσφέροντας τη δυνατότητα εισαγωγής τους από τον ξενοδόχο. Με την παραγγελία αρχίζει η περιπέτεια του αγοραστή…

Καθημερινά, λαμβάνουμε τηλεφωνήματα ή mails από ξενοδοχεία που είχαν αγοράσει από το εξωτερικό πριν 3, 2 ή ένα χρόνο, μπαταρίες, στήλες υδρομασάζ, συστήματα spa, καμπίνες, κ.λπ. και τώρα βρίσκονται στην ανάγκη ενός ανταλλακτικού, το οποίο δεν μπορούν να βρουν η μιας τεχνικής συμβουλής, την οποία δεν μπορεί να τους δώσει κανείς. Σε πολλές περιπτώσεις, ο «αντιπρόσωπος» είναι άφαντος ή έχει αλλάξει εταιρεία και αφήνει τον ξενοδόχο να πελαγοδρομεί και να ψάχνει λύσεις σε εταιρίες σαν τη δική μας. Ως KARAG διαθέτουμε δύο service teams σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία εξυπηρετούν και τα νησιά, καθώς και οργανωμένο τμήμα service ανταλλακτικών στις εγκαταστάσεις μας, στις Σέρρες. Αναλαμβάνουμε – όπου μπορούμε – και το service ειδών άλλων προμηθευτών (των περιπτώσεων που προανέφερα).

Θα ήθελα να συμβουλέψω τους φίλους ξενοδόχους να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή όχι μόνο προϊόντων αλλά και προμηθευτή. Να βεβαιωθούν ότι ο προμηθευτής τους θα είναι παρών και μετά την πώληση προσφέροντας after sales service και τεχνική υποστήριξη. Κάθε προϊόν πρέπει να συνοδεύεται από εγγύηση, εγγυημένη παρακαταθήκη ανταλλακτικών και τεχνική υποστήριξη. Ειδάλλως, να μην το λαμβάνουν υπόψιν τους.

Συμμετέχετε σε εκθέσεις στο εσωτερικό και το εξωτερικό; Και ποιες είναι αυτές;

Βεβαίως! Οι εκθέσεις για εμάς, είναι ο κατεξοχήν χώρος για επικοινωνία με τους συνεργάτες μας και παράλληλα, χρυσή ευκαιρία ενημέρωσής μας αναφορικά με τον κλάδο. Συμμετέχουμε τακτικά στην ΧΕΝΙΑ και στην 100% hotel show, καθώς και στην PHILOXENIA στην Θεσσαλονίκη. Στο εξωτερικό, πριν την πανδημία, συμμετείχαμε στην CERSAIE – τη διεθνή έκθεση πλακιδίου και εξοπλισμού ειδών υγιεινής στην Bologna της Ιταλίας, στην ISH, στην Φρανκφούρτη και στην IDEOBAIN, στο Παρίσι.

Κλείνοντας, ως εκπρόσωπος της KARAG τι μήνυμα θέλετε να στείλετε στους ξενοδόχους, τους συνεργάτες και τους πελάτες σας για το 2022;

Θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους τους ανθρώπους του κλάδου, αλλά και σε όλους τους συμπολίτες μας να έχουν υγεία και ένα δημιουργικό και παραγωγικό covid-free 2022 για όλους μας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *