O πρόεδρος του DRV Norbert Fiebig| DRV Official Photo

Ελλάδα και η Γερμανία προτίμησαν οι Γερμανοί τουρίστες | 50 – 60% του 2019, το Καλοκαίρι 2021

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η  Γερμανία και η Ελλάδα, ήταν στην κορυφή των προτιμήσεων των Γερμανών τουριστών το Καλοκαίρι του 2020, ενώ για την σεζόν του 2021 οι εκτιμήσεις της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς, αναφέρουν ότι τα μεγέθη της θα ανέλθουν στο 50 έως 60% του 2019. Παράλληλα, η προοπτική του εμβολίου δημιουργεί ελπίδες για καλοκαιρινές διακοπές το 2021.

Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από την Γερμανική Ένωση Ταξιδιών (DRV), βάσει αξιολογήσεων και στοιχείων από την εταιρεία έρευνας αγοράς Travel Data + Analytics (TDA).

Η γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία κλείνει το 2020 με αρνητικό ισοζύγιο: σημειώθηκε μια άνευ προηγουμένου πτώση των πωλήσεων για τον Τουρισμό το έτος 2019/20, το οποίο έληξε στα τέλη Οκτωβρίου. Από την 1η Νοεμβρίου 2019 έως τις 31 Οκτωβρίου 2020, οι πωλήσεις ταξιδίων, μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων (πρακτορεία και διαδικτυακές πλατφόρμες ταξιδιών) μειώθηκαν κατά 67% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Τους καλοκαιρινούς μήνες, την κύρια περίοδο των διακοπών για τους Γερμανούς, η οποία θεωρείται συνήθως η υψηλή περίοδος, οι πωλήσεις μειώθηκαν ακόμη και κατά 81%, σύμφωνα με την DRV.  “Η χρονιά ξεκίνησε πολλά,” είπε ο πρόεδρος της Γερμανικής Ένωσης Ταξιδιών Norbert Fiebig. «Αλλά με το πρώτο κλείδωμα, οι πωλήσεις έπεσαν κατακόρυφα”.

ksd copyright
Γερμανία | © money tourism copyright photo

Μετά την άρση της παγκόσμιας ταξιδιωτικής προειδοποίησης στα μέσα Ιουνίου, οι κρατήσεις για τους καλοκαιρινούς μήνες αυξήθηκαν.

Στις πωλήσεις, υπήρχε ιδιαίτερη ζήτηση για οργανωμένες εκδρομές στους ηλιόλουστους προορισμούς της Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένης της Πορτογαλίας, της Βουλγαρίας και της Κροατίας.

Σύμφωνα με τους ερευνητές της TDA, η Ελλάδα με τα νησιά της ήταν ο πιο δημοφιλής ταξιδιωτικός προορισμός, αλλά εξακολουθεί να υπολείπεται του επιπέδου του προηγούμενου έτους.

Συνολικά από τον Νοέμβριο του 2019 έως τον Οκτώβριο του 2020, η μείωση των πωλήσεων ήταν 55%.

Η Ισπανία είχε επίσης μεγάλη ζήτηση στις αρχές του καλοκαιριού, αλλά στη συνέχεια χτυπήθηκε από μια ακόμη ταξιδιωτική προειδοποίηση, και έτσι ώστε στο τέλος του έτους έκλεισε με μείωση 69% σε σχέση με το 2019.

Σύμφωνα με τις αξιολογήσεις, άλλες χώρες επλήγησαν παρόμοια ή ακόμη πιο σοβαρά – αυτές περιλαμβάνουν την Αίγυπτο (-67 τοις εκατό), την Τυνησία (-90 τοις εκατό) και την Τουρκία (77%), καθώς και ταξιδιωτικούς προορισμούς μεγάλων αποστάσεων, όπως οι ΗΠΑ με -82%. Για την Ταϊλάνδη, η πτώση του 41% παραμένει συγκριτικά μέτρια χάρη στα ταξίδια διακοπών τους χειμερινούς μήνες πριν από το κλείσιμο.

ksd Γερμανία
adv

Το καλοκαίρι του 2020, εκτός από τους προορισμούς της Μεσογείου, οι οδικοί προορισμοί,  με αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς. Αυτοί περιλαμβάνουν τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ιταλία και την Πολωνία. Ωστόσο, κανένας από τους προορισμούς αυτούς, για τα ταξίδια που κλείστηκαν μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων, δεν προσέγγισε τους αριθμούς του προηγούμενου έτους, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας. Συνολικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Gesellschaft für Konsumforschung (GfK), το ποσοστό των ταξιδιών στη Γερμανία σε σύγκριση με προορισμούς στο εξωτερικό, αυξήθηκε σημαντικά μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου. Οι λόγοι για αυτό είναι τόσο η αυξημένη ζήτηση για εγχώριους προορισμούς, όσο και η χαμηλή διαθεσιμότητα ξένων προορισμών.

Η ανάλυση του GfK δείχνει ακόμη ότι οι κρατήσεις γίνονται πλέον την τελευταία στιγμή. “Γενικά, οι πελάτες κάνουν κράτηση πολύ κοντά στο ταξίδι”, δήλωσε ο πρόεδρος της DRV Fiebig, περιγράφοντας την κατάσταση τους τελευταίους μήνες.

Ελαφρές λάμψεις ελπίδας για τις καλοκαιρινές διακοπές του 2021

Δεν υπάρχει ένδειξη αναστροφής τάσης για την τρέχουσα χειμερινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η DRV: Για την περίοδο έως τον Απρίλιο του επόμενου έτους, η μείωση των πωλήσεων είναι πάνω από 70%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Υπάρχουν προς το παρόν μόνο μερικοί ταξιδιωτικοί προορισμοί που μπορεί κάποιος να ταξιδέψει, χωρίς περιορισμούς εισόδου ή κανονισμούς καραντίνας μετά την επιστροφή. Ορισμένοι προορισμοί, όπως οι Κανάριοι Νήσοι, δεν θεωρούνται περιοχή κινδύνου, επομένως είναι δυνατές οι διακοπές εκεί. Ωστόσο, πρόσφατα θεσπίστηκε αρνητικό τεστ Covid-19 για είσοδο από τη Γερμανία.

Οι πρώτες ελαφρές λάμψεις ελπίδας αναδύονται για το Καλοκαίρι του 2021. Μετά τις τελευταίες ανακοινώσεις σχετικά με την επικείμενη διαθεσιμότητα ενός εμβολίου, ο αριθμός των νέων κρατήσεων για τις καλοκαιρινές διακοπές αυξάνεται σήμερα σημαντικά – αν και σε χαμηλό επίπεδο ακόμη.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες προσφέρουν ελκυστικές προσφορές έγκαιρης κράτησης και ευέλικτες επιλογές κράτησης και ακύρωσης. «Με την προοπτική του εμβολίου, αυξάνεται η αυτοπεποίθηση ότι σύντομα θα μπορούν να ταξιδέψουν οι πελάτες. Επιπρόσθετα, αναμένουμε ένα φαινόμενο “αναπλήρωσης διακοπών”, καθώς πολλοί δεν μπορούσαν να κάνουν διακοπές φέτος και το έχουν αναβάλει έως το 2021 », δήλωσε ο κ. Fiebig. Στην περίπτωση προκρατήσεων, οι οποίες έχουν γίνει έως τα τέλη Νοεμβρίου, οι πτήσεις με πακέτα προς τη Δυτική Μεσόγειο είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς, Ωστόσο, γίνονται και κρατήσεις για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων σε μεγαλύτερο ποσοστό από ότι πριν από λίγες εβδομάδες. Και τόνισε: “Υπάρχει μια λάμψη ελπίδας: οι Γερμανοί πολίτες θέλουν να ταξιδέψουν. Κάθε νέο μήνυμα επηρεάζει τον αριθμό των νέων κρατήσεων στη μία ή στην άλλη κατεύθυνση. Τόσο οι πελάτες όσο και η ταξιδιωτική βιομηχανία χρειάζονται περισσότερη σαφήνεια ως προς το πότε και πώς είναι δυνατό το ταξίδι, ξανά μόλις το επιτρέψει η πανδημία”.

Ωστόσο, πιθανότατα θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να επιτευχθούν ξανά τα προηγούμενα ρεκόρ πωλήσεων του 2019. “Για το 2021 είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι μπορούμε να επιτύχουμε το 50 έως 60% του προηγούμενου κύκλου εργασιών των περίπου 36 δισεκατομμυρίων ευρώ για την οργανωμένη ταξιδιωτική αγορά ταξιδιωτικών πρακτορείων και ταξιδιωτικών γραφείων”, δήλωσε ο πρόεδρος της DRV. Η προϋπόθεση για αυτήν την εξέλιξη είναι η διαθεσιμότητα ενός εμβολίου και μια στρατηγική δοκιμών βάσει κινδύνου από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Για φέτος, η πανδημία και η παγκόσμια ταξιδιωτική προειδοποίηση από τον Μάρτιο και μετά, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του DRV, είχαν ως αποτέλεσμα 28 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερα στα ταμεία των ταξιδιωτικών πρακτορείων και των ταξιδιωτικών γραφείων. Δεν είναι μόνο οι πωλήσεις από ταξίδια διακοπών που έχουν μειωθεί δραματικά..

Το Travel Data + Analytics GmbH (TDA) βασίζεται στα δεδομένα κρατήσεων περίπου 2.000 ταξιδιωτικών πρακτορείων, τα οποία αντιπροσωπεύουν τη σταθερή αγορά πωλήσεων στη Γερμανία. Οι πληροφορίες για ταξίδια στη Γερμανία στην πολυήμερη αγορά διακοπών και ιδιωτικών ταξιδιών προέρχονται από την ομάδα καταναλωτών (MobilityMonitor) της εταιρείας έρευνας αγοράς GfK . Σε αυτό, περίπου 18.000 νοικοκυριά στη Γερμανία με περίπου 36.000 άτομα ρωτήθηκαν για τη συμπεριφορά ταξιδιού, κράτησης και πληροφόρησης.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *