Ε.Ξ. Μαγνησίας: Ναι στην ιδιωτικοποίηση της Αγχιάλου

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
– Βάλει εναντίον της Υ.Π.Α., πλέκει το γκώμιο της Περιφέρειας…

Ο Κώστας Αγοραστός είναι από τους ελάχιστους που στηρίζουν…

Την ιδιωτικοποίηση των σεροδρομίων της Θεσσαλίας και κυρίως αυτού της Αγχιάλου ζητεί με επιστολή της η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας. Ο πρόεδρός της κ. Κ.Λεβέντης στην επιστολή βάλει εναντίον της ΥΠΑ, η οποία δεν προβαίνει σε καμία ενέργεια στήριξης του Τουρισμού, ενώ τονίζει χαρακτηριστικά  ότι ο μόνος φορέας που στηρίζει εμπράκτως το αεροδρόμιο και τον Τουρισμό, είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας. Όπως δε τονίζει χαρακτηριστικα: ” Η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου είναι στρατηγική προτεραιότητα για όλη την Κεντρική Ελλάδα, προκειμένου να αναπτυχθεί τουριστικά και βεβαίως συγκοινωνιακά και επιχειρηματικά”.

Το κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:

“Μετά από δημοσιεύματα στον τύπο αναφορικά με τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων για την πολιτική ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων με προσκεκλημένους από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, ανάμεσα σε αυτούς και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, αναρωτηθήκαμε αν στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης είναι και η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της περιοχής μας, και συγκεκριμένα το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου και το αεροδρόμιο της Σκιάθου. Ειδικά το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, που καλύπτει όλη την Κεντρική Ελλάδα, είναι μείζονος σημασίας να «φύγει» από την απραξία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και να «έρθει» στα χέρια των ιδιωτών προκειμένου να αναπτυχθεί.

Η ανησυχία της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας είναι έκδηλη, καθώς το συγκεκριμένο αεροδρόμιο έδωσε μια νέα τουριστική πνοή στην περιοχή, εξυπηρετώντας επιβάτες, στη Θεσσαλία, στη Στερεά Ελλάδα, αλλά και στην Αθήνα, καθώς πολλοί επισκέπτες αποβιβάζονται στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου μέσω πτήσεων της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους, Ryanair, και κατόπιν επιβιβάζονται στο υπεραστικό ΚΤΕΛ για Αθήνα.
Ανατρέχοντας στο παρελθόν και συγκεκριμένα πριν 4 χρόνια, η χερσαία Μαγνησία αλλά και όλη η Κεντρική Ελλάδα συνδέθηκε με την Κεντρική Ευρώπη και συγκεκριμένα με την Αυστρία και τη Γερμανία μέσω της αεροπορικής γραμμής της Air Berlin. Αν μη τι άλλο, η κίνηση αυτή άνοιξε νέες προοπτικές για την περιοχή για όλες τις υπόλοιπες καλοκαιρινές περιόδους.

Η Air Berlin υπήρξε ο προάγγελος και άλλων αεροπορικών εταιρειών που «κατέβασαν» πτήσεις στο Αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου. Συγκεκριμένα, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair ξεκίνησε τον Μάιο του 2010 τις πτήσεις της από τη Νέα Αγχίαλο προς το Μιλάνο και την Φρανκφούρτη και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, προσθέτοντας και τις Βρυξέλλες, πάντα για την θερινή περίοδο Μάιος-Οκτώβριος.

Η αξιοποίηση του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου είναι στρατηγική προτεραιότητα για όλη την Κεντρική Ελλάδα, προκειμένου να αναπτυχθεί τουριστικά και βεβαίως συγκοινωνιακά και επιχειρηματικά. Με σημερινό κριτήριο τη σύνδεση του αεροδρομίου της Νέας Αγχίαλου με έξι αεροδρόμια της Γερμανίας – Αυστρίας, με ένα της Ιταλίας, με δυο της Αγγλίας, με ένα του Βελγίου και με ένα της Ολλανδίας, η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Μαγνησίας στην προσπάθεια στήριξης του εγχειρήματος αυτού, προσπαθεί εδώ και χρόνια να ενεργοποιήσει τους φορείς να συνδράμουν στην κατεύθυνση προβολής αυτής της αεροπορικής σύνδεσης. Γι αυτό το λόγο η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου θα αποβεί σωτήρια για την περαιτέρω ανάπτυξη του καθώς προσβλέπουμε σε νέες αγορές, όπως είναι αυτή της Ρωσίας και του Ισραήλ.

Εδώ και χρόνια η ΥΠΑ παραμένει αμέτοχη στη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της περιοχής και δεν έχει κάνει καμία δράση προβολής του αεροδρομίου.
Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει με την Περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία είναι και ο μοναδικός φορέας που προβάλει το αεροδρόμιο διαθέτοντας μεγάλα κονδύλια για την προβολή του. Παράλληλα δραστηριοποιούνται και άλλοι φορείς που συμμετέχουν σε εκθέσεις προβάλλοντας την εναλλακτικότητα της πρόσβασης.
Για τους παραπάνω λόγους, παρακαλούμε πολύ όπως μας ενημερώσετε για τους απώτερους σκοπούς της κυβέρνησης αναφορικά με την τύχη των δύο αεροδρομίων της Μαγνησίας.
Και συγκεκριμένα, σύμφωνα με την «Εθνική Στρατηγική για τα Αεροδρόμια»:
1) Τα αεροδρόμια Νέας Αγχιάλου και Σκιάθου βρίσκονται στη λίστα των αεροδρομίων για τα οποία προβλέπεται μακροχρόνια παραχώρηση χρήσης σε ιδιώτες επενδυτές;
2) Αν ναι, θα γίνει ομαδοποίηση αυτών των αεροδρομίων;
Η δυναμική του τουρισμού είναι τεράστια και πρέπει να επενδύσουμε στην ανάπτυξη του. Να τονώσουμε την ανταγωνιστικότητα, να βελτιώσουμε την ποιότητα, να εντατικοποιήσουμε την ανάδειξη της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού”.